درمان جای جوش با پلاسماجت

تقریبا همه افراد در طول زندگی خود درگیر جوش زدن می شوند و بدتر از آن ماندگاری طولانی مدت جای جوش است که می تواند باعث ناراحتی فراوانی برای افراد شود، برای درمان جای جوش روش های فراوانی وجود دارد که در اینجا تصمیم گرفتیم درمان جای با پلاسما را بررسی کنیم تا اطلاعات کاملی درباره پلاسما به دست آورید، با کلینیک دلتا لیزر دوباره عاشق خود می شوید.

روش کارکرد پلاسما جت برای درمان جای جوش

هنگامی که جریان پلاسما به جای جوش برخورد می کند چندین فرآیند انجام می شود. انرژی بالای پلاسما می تواند بافت زائد، باکتری ها یا ویروس ها را از بین ببرد و ترمیم زخم را تحریک کند. پلاسما وسیله ای است که حالتی از ماده متشکل از گاز یونیزه شده حاوی ذرات باردار است. این گاز با اعمال ولتاژ بالا به یک گاز، معمولاً هلیوم یا آرگون، تولید شده که باعث یونیزه شدن گاز و تبدیل شدن آن به پلاسما می‌شود.

روش کارکرد پلاسما جت برای درمان جای جوش

مزایای درمان جای جوش با پلاسما

درمان جای جوش با پلاسما، یک روش زیبایی غیر تهاجمی است که در مقایسه با روش های دیگر درمانی، مزایای متعددی را ارائه می دهد.

  • بدون درد و خونریزی روی پوست: در درمان با پلاسما از دستگاهی استفاده می شود که پرتوی بسیار متمرکز از انرژی پلاسما را ساطع می کند. این انرژی سلول های پوست مورد نظر را بدون بریدن یا آسیب فیزیکی تبخیر می کند. در نتیجه نیازی به برش نیست و این روش عموماً بدون خونریزی است و خطر عفونت را به حداقل می رساند و زمان بهبودی را کاهش می دهد.
  • بدون ایجاد اسکار یا آسیب پوستی: از آنجایی که درمان جای جوش با پلاسما شامل هیچ گونه برش فیزیکی پوست نمی شود، احتمال ایجاد اسکار یا آسیب پوست را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. درمان پلاسما روند بهبودی طبیعی را بدون برجای گذاشتن هیچ گونه عارضه ای ترویج می‌کند.
  • عدم نیاز به بیهوشی یا جراحی: یکی از مزایای قابل توجه درمان جای جوش با پلاسما این است که نیاز به بیهوشی ندارد، بر خلاف روش های جراحی که نیاز به برش و بخیه دارند، درمان پلاسما کم تهاجمی است.
  • حداقل زمان برای دوران نقاهت: درمان با پلاسما دوره نقاهت کوتاه تری دارد. در حالی که ممکن است بلافاصله پس از عمل مقداری قرمزی، تورم یا دلمه خفیف وجود داشته باشد، اکثر افراد می توانند فعالیت های عادی خود را خیلی سریع از سر بگیرند.
  • درمان همه کاره و موثر: درمان جای جوش با پلاسما یک درمان جامع است، زیرا می تواند طیف وسیعی از نگرانی های پوستی، از جمله خطوط ریز، چین و چروک و هایپرپیگمانتاسیون را هدف قرار دهد. تولید کلاژن و الاستین را تحریک می کند که منجر به بهبود بافت، استحکام و جوانسازی کلی پوست می شود.

مزایای درمان جای جوش با پلاسما

توصیه های بعد از درمان جای جوش با پلاسما

توصیه های ارائه شده پس از درمان جای جوش با پلاسما، با هدف ارتقاء بهبودی بهینه و به حداقل رساندن عوارض احتمالی است. در ادامه به نکات مهم، بعد از درمان با پلاسما اشاره می کنیم:

1. از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید: نور مستقیم خورشید به طور بالقوه می تواند پوست درمان شده را تحریک کرده و به آن آسیب برساند. برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش مضر به مدت چند روز توصیه می شود از نور خورشید دوری کنید.

2. استفاده از کرم های ضد آفتاب و کرم های مراقبتی تجویز شده: برای محافظت بیشتر از پوست درمان شده در برابر اشعه ماوراء بنفش و کمک به روند بهبودی، متخصصان پوست اغلب کرم های ضد آفتاب و کرم های مراقبتی خاص را توصیه می کنند. پیروی از توصیه های آنها مراقبت مناسب از پوست را تضمین می کند و خطر عوارض را کاهش می دهد.

3. اجتناب از رقیق کننده های خون: رقیق کننده های خون که به عنوان داروهای ضد انعقاد نیز شناخته می شوند، می توانند خطر خونریزی و کبودی را پس از هر اقدام پزشکی افزایش دهند.

4. از ماساژ دادن و گرم کردن خودداری کنید: ماساژ دادن یا اعمال گرما بر روی ناحیه تحت درمان می‌تواند بر روند بهبود تأثیر منفی بگذارد و ممکن است خطر التهاب یا سایر عوارض را افزایش دهد. بهتر است از چنین فعالیت هایی تا زمانی که متخصص مراقبت های بهداشتی شما توصیه دیگری نکرده است خودداری کنید.

5. از سیگار و الکل اجتناب کنید: مصرف سیگار و الکل می تواند روند بهبودی را مختل کند، عملکرد سیستم ایمنی را به خطر بیندازد و خطر عوارض را افزایش دهد. توصیه می شود برای حمایت از بهبودی مطلوب، از مصرف سیگار خودداری کنید و مصرف الکل را در طول دوره نقاهت محدود کنید.

6. زخم های درمان شده را دستکاری نکنید: برای جلوگیری از عفونت، اسکار یا سایر عوارض، مهم است که زخم های درمان شده را لمس یا دستکاری نکنید.

7. از استحمام در آب داغ و استفاده از لوازم آرایشی خودداری کنید: آب داغ به طور بالقوه می تواند باعث تحریک یا اختلال در روند بهبودی پوست درمان شده شود. بهترین کار این است که از حمام یا دوش آب گرم برای مدت معینی، طبق توصیه پزشک خود اجتناب کنید. به همین ترتیب، برای جلوگیری از هرگونه عارضه احتمالی، باید از استفاده از مواد آرایشی بر روی ناحیه تحت درمان حداقل به مدت 24 ساعت اجتناب شود.

توصیه های بعد از درمان جای جوش با پلاسما

پیروی از این دستورالعمل های پس از درمان می تواند به اطمینان از بهبودی مناسب، به حداقل رساندن عوارض و به حداکثر رساندن اثربخشی درمان جت پلاسما صورت کمک کند.

جمع بندی و نتیجه گیری

اگر جای جوش یا ضایعه پوستی دارید، می توانید برای مشاوره رایگان با کارشناسان دلتا لیزر برای تشخیص گزینه های درمانی مناسب اقدام کنید، با دریافت مشاوره راه های درمانی جای جوش بررسی می شود تا بتوانید بهترین درمان را انتخاب کنید.

سوالات متداول

  1. آیا درمان با پلاسما برای جای جوش دردناک است؟
    بی حسی موضعی برای به حداقل رساندن ناراحتی و درد در طول درمان پلاسما تجویز می شود.
  2. آیا درمان با پلاسما می تواند به طور کامل جای جوش را از بین ببرد؟
    اثربخشی درمان با پلاسما برای جای جوش، بسته به عواملی مانند شدت و عمق جوش، علل زمینه‌ای و پاسخ فردی به درمان متفاوت باشد. برای یافتن مناسب ترین گزینه های درمانی با یک متخصصین دلتا لیزر مشورت کنید.
این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 3 میانگین: 3.7
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.