آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود؟

به جرات میتوان گفت این روزها لیزر محبوب ترین روش برای رفع موهای زائد است. کمتر کسی است که دوست نداشته باشد برای همیشه از شر این موهای زائد خلاص شود. زمانی که یک شخص تصمیم به استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد می گیرد ممکن است صدها سوال به ذهنش خطور کند. یکی از پرتکرارترین این سوالات این است که آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود؟ اگر شما نیز در این مورد نگرانی دارید با ما در ادامه مطلب همراه شوید.

نازایی با لیزر موهای زائد، از شایعه تا واقعیت!

 

قطعا بارها به گوشتان خورده است که لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود اما نمی دانید که این ادعا تا چه اندازه صحت دارد. عدم تحقیقات و گوش دادن به افرادی که در این زمینه تخصصی ندارند باعث می شود که نتوانید اطلاعات درستی به دست آورید.

نکته مهمی که باید بدانید این است که لیزر در هیچ نقطه ای از بدن نمی تواند عوارض جدی و وحشتناکی برای شما ایجاد کند. تنها در صورتی این فرایند برای شما مشکل ساز می شود که از دستگاه غیر استاندارد و اپراتور غیر حرفه ای برای انجام این کار استفاده شود. برای جلوگیری از مشکلاتی از این قبیل باید به مراکز معتبر در این زمینه مراجعه کنید.

آیا لیزر بیکینی باعث نازایی می شود؟

 

برخی از افراد بر این باور هستند که لیزر بیکینی باعث نازایی می شود و این موضوع موجب شده بسیاری از خانم ها در این زمینه نگران باشند. برای رفع این نگرانی باید بگوییم که تابش پرتو لیزر موهای زائد به شکلی است که تنها از لایه اپیدرم پوست عبور می‌کند. در واقع این روش فولیکول‌ های مو در ناحیه درم پوست را هدف قرار می دهد.

آیا لیزر بیکینی باعث نازایی می شود؟

نور لیزر به هیچ وجه به اندام های داخلی و بافت های بدن آسیب وارد نمی کند. تنها چیزی که در فرایند لیزر آسیب می بیند فولیکول مو است. لیزر موهای زائد نمی تواند به بخش هایی مانند تخمدان و رحم آسیب برساند و منجر به نازایی شود.

آیا لیزر قبل از بارداری ضرر دارد؟

 

درست است که لیزر موهای زائد باعث نازایی نمی شود اما در زمان بارداری باید در این زمینه احتیاط کنید. برای از بین بردن موهای زائد با لیزر باید چندین جلسه این کار را انجام دهید. اگر این پروسه را قبل از بارداری آغاز کنید چند جلسه از روند درمان در زمان بارداری شما خواهند افتاد و ممکن است خطراتی را برای سلامت جنین ایجاد کند.

از آن گذشته دوران بارداری باعث تغییرات هورمونی می شود و می تواند روند تاثیر لیزر را کاهش دهد. توصیه میکنیم برای حصول نتیجه بهتر و جلوگیری از آسیب دیدن جنین قبل از بارداری از این روش استفاده نکنید. بهتر است جوری برنامه ریزی کنید که پیش از بارداری تعداد جلسات لیزر شما تمام شود.

چند ماه قبل از بارداری نباید لیزر کرد ؟

 

لیزر موهای زائد پیش از بارداری عموما ضرری ندارد ولی به گفته برخی متخصصان بهتر است ۳ الی ۶ ماه تا زمان بارداری از انجام لیزر خودداری کنید. یکی از دلایل این موضوع این است که گاهی اوقات ممکن است لیزر به پوست شخص ضربه وارد کرده و نیاز به بهبودی داشته باشد. ایجاد یک فاصله زمانی بین 3 الی 6 ماه بین لیزر و بارداری این امکان را فراهم میسازد که پوست به طور کامل بهبود پیدا کند و احتمال ایجاد عوارض جانبی کمتر شود.

از آن گذشته تغییرات هورمونی در زمان بارداری ممکن است باعث رشد موهای زائد جدید در منطقه تحت درمان شود. این مسئله ممکن است به صورت موقتی رخ دهد و باعث شود که به جلسات لیزر بیشتری نیاز پیدا کنید.

چند ماه قبل از بارداری نباید لیزر کرد ؟

آیا لیزر موهای زائد در مردان باعث ناباروری می شود؟

 

آقایان نیز ممکن است از لیزر در جهت رفع موهای زائد استفاده کنند. آقایان نیز در مورد اینکه لیزر موهای زائد ممکن است باعث ناباروری شود بسیار نگران هستند.

ادعاهای مختلفی در این زمینه مطرح است اما هنوز مدارک قطعی برای اثبات آن ها وجود ندارد. به صورت کلی انجام لیزر بر قدرت باروری یا عملکرد نعوظ مردان تاثیری نمی گذارد و هیچ مدرک علمی در این راستا ارائه نشده است.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم به این پرسش که آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود پاسخ دهیم. همانطور که در طول متن نیز بیان کردیم لیزر نمی تواند به اندام های داخلی بدن آسیب برساند و یک روش کاملا ایمن برای رفع موهای زائد محسوب می شود.

این روش به عنوان یک روش بی ضرر و غیر تهاجمی در سراسر جهان شناخته می شود. عوارض ناشی از لیزر موهای زائد تنها زمانی رخ می دهند که افراد به مراکز غیر معتبر در این زمینه مراجعه کنند. در صورت انتخاب یک مرکز معتبر می توانید با آسودگی خاطر از لیزر برای رفع موهای زائد استفاده کنید.

سوالات متداول

  • آیا لیزر برای شیردهی ضرر دارد؟

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه لیزر برای شیردهی ضرر دارد ارائه نشده است. با این وجود بهتر است با پزشک خود در این زمینه مشورت نمایید.

  • زمان مناسب لیزر موهای زائد بعد از بارداری کی است؟

در زمان بارداری به دلیل نوسان سطح هورمون های بدن رشد موها از حالت عادی خارج می شود و ممکن است کم یا زیاد شود. اگر قصد انجام لیزر را دارید بهتر است 3 الی 6 ماه صبر کنید تا هورمون ها به شرایط عادی خود بازگردند. بهتر است از پزشک خود برای زمان دقیق انجام لیزر سوال بپرسید.

  • انتخاب مراکز معتبر در این زمینه تا چه اندازه مهم است؟

اگر قصد انجام لیزر را دارید باید به مراکز معتبر در این زمینه مراجعه کنید. استاندارد بودن دستگاه و تجربه اپراتور تاثیر زیادی در حصول نتیجه بهتر دارد. از آن گذشته احتمال ایجاد آسیب های احتمالی را به صفر می رساند.

 

 

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 0 میانگین: 0
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.