درمان لک و تیرگی پوست

درمان لک و تیرگی پوست

خیلی افراد صرفا به دلیل شباهت ظاهری لک هایشان با دیگران، فکر میکنند لکی که در صورت یا پوست بدن آنها به وجود آمده است مشابه همان لکی است که روی پوست یکی از دوستان یا خویشاوندان نزدیکشان ایجاد شده است! بر همین اساس دست به درمان های خودسرانه ای می زنند که سایرین برای درمان لک های خود از آنها پاسخ مساعد گرفته اند. ولی یادتان باشد لک ها در پوست های مختلف می توانند منشا کاملا متفاوت داشته باشند!

قبل از این که به درمان لک بپردازیم باید دلایل ایجاد لک را بدانیم تا بتوانیم از ایجاد آن جلوگیری کنیم!

لیزر جای زخم

لک پیری

قبل از پرداختن به روش های درمان لک، بصورت خلاصه چند نکته کلیدی برای جلوگیری از ایجاد لک را با هم بررسی می کنیم. یادتان باشد همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

چگونه از ایجاد لک جلوگیری کنیم؟

  • استفاده منظم و مکرر از ضد آفتاب

یکی از مهم ترین علت های ایجاد لک صورت نور آفتاب است که نه تنها باعث تیرگی پوست، بلکه منجر به پیری و چین و چروک زودرس پوست نیز می شود. با توجه به اینکه مهم ترین عامل ایجاد لک، نور آفتاب است، کاملا واضح است که استفاده منظم و مکرر از یک ضد آفتاب خوب و متناسب با پوستتان چقدر می تواند از بروز لک جلوگیری کند.

لک و تیرگی پوست صورت

  • انتخاب روش صحیح برای از بین بردن موهای زائد

برداشتن مو ها با استفاده از موچین، وکس، اپیلاسیون، بند و… باعث ایجاد التهاب پوستی می شود و در دراز مدت ایجاد لک می کند. در این روش ها معمولا مو درست کنده نمی شود و هنگام جدا شدن مو، یک نقطه کوچک در محل خونریزی زیر پوستی ایجاد میشود. اپیلاسیون و روشهای مشابه دیگر معمولا باعث کنده شدن ناقص موها می شوند، این روش ها علاوه بر ایجاد لک، باعث موهای زیر پوستی نیز میشوند. موهای زیر پوستی خودشان نیز باعث ایجاد لک می شوند. بهترین روش از بین بردن موها، استفاده از لیزر موهای زائد می باشد که نقش مهمی در جلوگیری از ایجاد لک و درمان آن دارد، البته فراموش نکنید که بعد از لیزر نیز ضد آفتاب را نباید فراموش کنید !

برنزه کردن پوست

  • دستکاری نکردن جوش ها

کندن جوش سبب می شود که جای جوش بماند و تبدیل به لک و اسکار ناشی از جوش شود. با دستکاری نکردن جوش ها از به وجود آمدن لک پوستی جلوگیری می کنید.

  • انجام آزمایش در صورت تشخیص پزشک

اگر لک های صورت شما زیاد شده اند، حتما به پزشک مراجعه کنید.
در صورت لزوم و زیر نظر پزشک آزمایش های تیروئیدی، کبدی و … انجام دهید. کاهی بهم ریختگی های درونی چه هورمونی چه تیروئیدی، کلیوی، کبدی می تواند دلیل ایجاد لک باشد. حتی استفاده از برخی داروهای خاص نیز می تواند زمینه ایجاد لک را بیشتر کند.

  • تغذیه مناسب و خواب کافی

گاهی با یک سری تغییرات کوچک در نوع زندگی و سبک تغذیه خود می توانید تغییر بزرگی در بدن و به همین ترتیب در پوست خود ایجاد کنید. اما اگر لک های پوست شما مدتهاست ایجاد شده و از بین نمی روند، می توانید با گرفتن نوبت قبلی به پزشکان کلینیک لیزر و جوانسازی دلتا مراجعه کنید.

در نظر داشته باشید که لک های پوستی با توجه به علت ایجاد لک، میزان تیرگی و گستردگی و شرایط پوستی هر شخص ممکن است درمان متفاوتی داشته باشد که پس از مشاوره با پزشکان دلتا به او پیشنهاد داده خواهد شد. در تمامی موارد بیاد داشته باشید که اکیدا استفاده از ضد آفتاب توصیه می شود.

روش های درمان لک های پوستی در کلینیک دلتا :

لیزر اربیوم فوتونا

با استفاده از دستگاه لیزر اربیوم فوتونا می توان برخی از لک های پوستی را به تدریج کمرنگ و محو کرد. این کار با لایه برداری لیزری توسط پزشک انجام می شود. توجه داشته باشید که هر نوع لکی را نمی توان با این روش از بین برد و تشخیص این که چه درمانی مناسب لک شماست بر عهده پزشک است. میتوانید از پزشکان ما مشاوره رایگان بگیرید.

لیزر پیشانی و بالای ابرو

 فیس آپ

فیس آپ جدیدترین روش لایه برداری پوست یا همان میکرودرم ابریژن می باشد که در آن پودر اکسید آلومینیوم حذف شده است. با لایه برداری سلول های شاخی و مرده، پوست وادار به کلاژن سازی و ساختن پوست جدید می کند. به این ترتیب پوست طی چند جلسه فیس آپ روشن تر می شود. در کنار آن گاهی پزشک ممکن است دارو نیز تجویز کند.

در ویدئوی زیر می توانید هم با فیس آپ آشنا شوید و هم با نحوه عملکرد آن:

پلاسمای سرد و پلاسمای گرم

پلاسمای گرم یک روش مطمئن و سریع و بدون عوارض جانبی برای برداشتن برخی لکهای سطحی ، خالها، زگیلها ، تگ ها و سایر ضایعات پوستی است. پلاسمای سرد نیز روش دیگری برای کاهش لک و تیرگی یا ترمیم جای بخیه و زخمهای تازه است که ممکن است اثر لک به جا بگذارند.

رفع لک صورت رفع تیرگی

رفع لک صورت

با توجه به نوع لک ممکن است پلاسمای گرم و یا پلاسمای سرد توصیه شود. پلاسمای سرد با افزایش جنب و جوش مولکولی در زیر پوست، موجب شفافیت و از بین بردن لک های صورت می کند.اما گاهی بسته به تشخیص پزشک، لک های برجسته قهوه ای صورت مثل سبورئیک وارت ها با پلاسمای گرم از بین میروند. برداشتن لک های برجسته پوستی با پلاسمای گرم را در ویدئوی زیر ببینید :

مزوتراپی و مزوژل تراپی رفع لک صورت

مزوتراپی  و مزوژل تراپی (با مزوژل هایی مثل جالپرو و پروفایلو …) روشی بدون عارضه برای جوانسازی و درمان لک های صورت می باشد. در این روش مواد مورد نیاز پوست که به رفع لک، جوانسازی پوست و شفافیت آن کمک می کنند، به طور مستقیم به پوست تزریق می شود. مواد مغذی مزوژل یا مزوتراپی برای رفع لک با توجه به برند آن ممکن است متفاوت باشد و تاثیرگذاری متفاوتی را نیز داشته باشد.

تزریق مزوژل جالوپرو

دارو درمانی

پس از مشاوره با پزشک ممکن است یک سری داروهای لایه بردار، روشن کننده یا ضد لک بشما پیشنهاد شود که متناسب با سن شما، جنس پوستتان و نوع لک متفاوت باشد.

اگر مایلید همین الان از پزشکان ما نوبت مشاوره رایگان برای درمان لک و تیرگی پوست بگیرید، این فرم مشاوره رایگان را پر کنید.

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 21 میانگین: 4.1
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.