چین و چروک های دور چشم زنگ خطر پیری پوست

ماندگاری خطوط و چروک‌ها دور چشم از جمله مواردی است که زیباییمان را به شدت تحت تاثیر قرار داده و صورتمان را مسن تر از آنچه هستیم نشان می دهد. از طرفی با افزایش سن، پوست ما کیفیت و شادابی خود را رفته رفته از دست داده و این چروک های پوستی در صورت بی توجهی و عدم درمان عمیق تر می شوند.

متاسفانه پوست در نواحی ظریف سریعتر از سایر نواحی می تواند تحت تاثیر این تغییرات قرار بگیرد. چشم ها از جمله نواحی هستند که زودتر از بقیه خبر از این اتفاق ناخوشایند می دهند و به ما یادآوری میکنند که باید بیشتر از قبل به پوستمان رسیدگی کنیم! پس جای تعجب نیست اگر بیشتر ما با بروز چین و چروک اطراف چشم به فکر درمان افتاده و می خواهیم از ایجاد خطوط جدیدتر پیشگیری کنیم.

افزایش سن

چرا پوستمان پیر می‌شود؟

افزایش سن یکی از عوامل طبیعی پیر شدن پوست است. در واقع کلاژن و الاستین دو پروتئین مهم برای زیبایی پوست است که به سفتی، کشش و استحکام سطح پوست کمک می کند. هر چه سن ما بیشتر میشود بدن کلاژن و الاستین کمتری تولید میکند و کیفیت آن نسبت به قبل پائین تر است. از طرفی کاهش اسید هیالورونیک موجود در پوست از دیگر عواملی است که باعث کاهش کیفیت پوست شده و عامل مضاعفی در ایجاد چین و چروک هاست.

پیری پوست

گاهی سن مقصر اصلی پیری پوست نیست!

برخلاف تصور بسیاری از افراد گاهی صرفا افزایش سن مقصر اصلی چین و چروک ها و خطوط ایجاد شده روی پوست صورت نیست. بلکه مراقبت نکردن از پوست و یا وجود برخی از عادات غلط باعث میشود خودمان به پیر شدن پوست با سرعت بیشتر کمک کنیم. افراد زیادی هستند که در سنین جوانی از کیفیت پوست خود راضی نبوده و یا وجود چین و چروک های اطراف چشم برای آن ها به دغدغه ای بزرگ تبدیل شده است. البته نبایستی فراموش کرد که عامل ژنتیک هم می تواند در این مورد نقش مهمی داشته باشد.

چروک چشم

 با کلیک روی این لینک میتوانید نوبت مشاوره رایگان از پزشکان کلینیک  دلتا دریافت کنید. پزشکان کلینیک دلتا علاوه بر بررسی شرایط پوست و موی شما تلاش می کنند بهترین و اثربخش ترین راهکار درمانی را به شما عنوان کنند.

این کارها پوستت رو پیرتر میکنن

همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم به غیر از سن که فرآیندی طبیعی در روند پیری پوستمان است وجود برخی از عادات ناسالم می تواند پوستمان را با سرعت بیشتری پیر کند و باعث کاهش کیفیت پوست و ایجاد چین و چروک های جدید شود. در ادامه به برخی از مهم ترین این عوامل اشاره می کنیم:

  • نور آفتاب

از جمله عواملی که می تواند باعث تخریب کلاژن، ایجاد چین و چروک و لک های پوستی شود نور آفتاب است. به همین علت استفاده مرتب از ضد آفتاب ها توصیه میشود.

نور آفتاب و چروک

  • مصرف دخانیات

استفاده از سیگار، قلیان و … از دیگر عواملی است که به پیری پوست کمک کرده و وجود چین و چروک ها را در صورت تشدید می کنند. چروک های اطراف ناحیه ی چشم و کناره ی لب در این افراد زودتر نمایان می شود.

مصرف دخانیات و چروک

  • غذای ناسالم

استفاده بیشتر از مواد قندی و کاهش مصرف پروتیئن و سبزیجات و میوه های تازه باعث کاهش تولید کلاژن و از طرفی کم آبی پوست شده و باعث کاهش کیفیت و خشکی پوست می شود.

غذای ناسالم و چین و چروک

  • مواد آرایشی

استفاده از مواد آرایشی بی کیفیت و یا پاک نکردن آرایش صورت قبل از خواب در دراز مدت می تواند باعث آسیب به پوست و ایجاد خطوط جدید روی پوست شود.

لوازم آزایشی و چین و چروک

  • کم آبی بدن

افرادی که مایعات به ویژه آب کمتری در روز می نوشند به مرور باعث از دست رفتن رطوبت طبیعی پوست شده و پوست دچار خشکی می شود. ادامه ی این شرایط می تواند به پیری پوست و ظهور چین و چروک های جدید روی پوست کمک کند.

کم آبی بدن و چین و چروک صورت

  • خواب ناکافی

به طور معمول 6 تا 8 ساعت خواب در طول یک شبانه روز توصیه میشود. افرادی که ساعات خواب کوتاهی دارند و یا از کیفیت خواب خوبی برخوردار نیستند نسبت به سایرین در معرض پیری زودرس پوست قرار می گیرند.

کم خوابی و چین و چروک صورت

  • حالات روحی

استرس، اضطراب و حتی افسردگی می تواند روی زیبایی پوست شما اثر گذار باشد. افرادی که دچار استرس و یا افسردگی هستند به مرور دچار انواع عوارض پوستی می شوند.

پوست اطراف چشم حساس ترین نقطه صورت

پوست اطراف چشم بسیار ظریف و نازک است و نسبت به پوست سایر نواحی صورت حساس تر است.  در صورت عدم مراقبت صحیح به سرعت واکنش نشان داده و علائم پیری پوست، چین و چروک های ریز و یا خطوط پنجه کلاغی کنار چشم سریع تر ظاهر می شود. همچنین نشانه های پیری زودرس پوست میزان بسیاری می تواند روحیه افراد تاثیر منفی داشته و اعتماد به نفس آنها را تحت الشعاع قرار دهد. خوشبختانه امروزه با مراقبت صحیح و اصولی از پوست و یا استفاده از راهکارهای کلینیکی می توان تا حد زیادی روند پیری زودرس پوست به خصوص در نواحی اطراف چشم را کندتر کرد و از علائم پیری زودرس پوست جلوگیری کرد.

 

چشم هایی جوان تر از سن تان!

در حال حاضر در کلینیک دلتا با استفاده از پیشرفته ترین.و به روزترین تکنولوژی دنیا به شما کمک می کند تا پوست شما.به خصوص در نواحی اطراف چشم شادابی خود را مجددا به دست آورده و حفظ کند.  با ما همراه باشید تا در ادامه با این روش ها آشنا شوید.

 

درمان های دور چشم

 

  • جوانسازی دور چشم با کمک لیزر فوتونا:

در کلینیک دلتا با کمک لیزر جوانساز فوتونا پوست اطراف چشم مجددا بازسازی می شود.  لیزر جوانساز فوتونا فرآیند کلاژن سازی درون پوست تحریک نموده و کمک به درمان چین و چروک های سطحی می کند. همچنین شما می توانید با استفاده از این لیزر از ایجاد چین و چروک های سطحی و ریز روی پوست جلوگیری و روند پیری پوست را به میزان قابل توجهی به تعویق بیندازید. لیزر جوانساز فوتونا چیست و چگونه عمل می کند؟ با کلیک روی لینک زیر می توانید در این رابطه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

  • تزریق مزوژل:

همزمان با افزایش سن، پوست مقدار بیشتری از مواد مغذی خود از جمله اسید هیالورونیک را از از دست می دهد. هیالورونیک اسید به شادابی و افزایش طراوت پوست کمک می کند. مزوژل ها از جمله موادی هستند که حاوی مقادیر زیادی اسید هیالورونیک بوده و بدون حجم دهی به افزایش کیفیت پوست و کلاژن سازی کمک می کنند. همچنین این درمان برای اصلاح گودی زیر چشم نیز مناسب است.

اگر در رابطه با مزوژل ها و تاثیر آنها روی پوست نیازمند اطلاعات بیشتری هستید می توانید “اینجا “ را کلیک کنید

  •  کربوکسی تراپی:

در بعضی از افراد با گذشت زمان و به دلایل مختلف پوست زیر چشم تیره شده و نسبت به پوست سایر نواحی دارای اختلاف رنگ است. از جمله درمان های مناسب برای درمان تیرگی چشم کربوکسی تراپی است که به برطرف کردن تیرگی این ناحیه کمک می کند.

 

دور چشم

  • تزریق بوتاکس:

ایجاد خطوط پنجه کلاغی کنار چشم.و یا چین و چروک های ناحیه ی پیشانی زیبایی چهره.را تحت تاثیر قرار داده و چهره ی فرد را مسن نشان می دهند. با کمک بوتاکس می توان عضلات این ناحیه را موقتا غیر فعال کرد و از ایجاد چین و چروک های مجدد جلوگیری کرد. از طرفی بعضی افراد به دلیل افتادگی پلک و یا فاصله کم آن با ابرو مایل هستند فاصله ی ابرو با پلک چشم زیادتر شود که بوتاکس در این مورد هم میتواند به این دسته از افراد کمک کند. با کلیک روی لینک زیر می توانید در رابطه با چگونگی تزریق بوتاکس در کلینیک دلتا اطلاعات بیشتری کسب کنید:

 

همچنین با کلیک روی لینک زیر میتوانید نمونه های قبل و بعد از تزریق بوتاکس را مشاهده کنید

  • پلاسما سرد:

پلاسمای سرد از جمله روش های نوین برای درمان تیرگی، لک و افزایش شادابی پوست به خصوص در ناحیه ی اطراف چشم است. پلاسمای سرد از طریق.افزایش جنب و جوش مولکولی در زیرپوست، موجب شفافیت و از بین بردن.لک های صورت می شود. این روش بدون درد و عارضه بوده و به افزایش کیفیت پوست در نواحی اطراف چشم کمک می کند. با چگونگی روند پلاسما و تاثیر آن روی پوست بیشتر آشنا شوید.

 

 

  • تزریق ژل و فیلرهای پرکننده:

در بعضی از افراد میزان گودی زیر چشم زیاد بوده و این موضوع برای آنها آزاردهنده است. در کلینیک دلتا از فیلر و ژل های مخصوص زیر چشم.که دارای تائیدیه بوده استفاده شده که به درمان.گودی و تیرگی ناحیه زیر چشم کمک می کند. با کلیک روی لینک زیر می توانید انواع نمونه های قبل و بعد تزریق فیلر را در کلینیک دلتا مشاهده کنید.

 

  • پلاسما گرم:

افتادگی پلک بالا و یا پف پلک می تواند چهره ی افراد را خسته، کسل و مسن تر از سن واقعی نشان دهد. با استفاده از پلاسما گرم می توان به میزان موثری افتادگی و یا پف پلک را درمان کرد.

 

  • مزوتراپی:

مزوها و کوکتل های مزوتراپی سرشار از مواد مغذی، ویتامین ها و مواد آبرسان پوست بوده که به افزایش کیفیت، شادابی و آبرسانی پوست نواحی اطراف چشم کمک می کنند.

 

در ادامه میتوانید برخی از درمان های کلینیک دلتا برای درمان چروک های اطراف چشم را مشاهده کنید:

 

این همه راهکار! کدام برای من مناسب است؟

 

بله! در کلینیک دلتا از انواع روش های مختلف برای بازسازی، جوانسازی، آبرسانی، درمان گودی و یا تیرگی پوست اطراف ناحیه ی چشم استفاده می شود. اما اینکه چه روشی برای شما.مناسب تر است بسته به.شرایط پوستتان و نظر پزشک دارد.

همچنین شما می توانید با عضویت در باشگان مشتریان کلینیک دلتا از مزایا و تخفیف های ویژه بهره مند شوید. برای عضویت در باشگاه مشتریان کلینیک دلتا به اینجا بروید.

 

ممکنه به دیدن این مطالب هم علاقه داشته باشید:

 

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 5 میانگین: 4.4
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.