لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد بدن آقایان
فهرست مطالب مشاهده فهرست

لیزر موهای زائد بدن

یکی از پرطرفدارترین روش های رفع موهای ناخواسته بدن، لیزر موهای زائد می باشد. با ورود دستگاه های پیشرفته لیزر به ایران، تقاضا براى لیزر موهای زائد هم در خانم ها و هم در آقایان افزايش زیادی داشته است. لیزر موهای زائد بدن توانسته جایگزین قطعی روش های قدیمی مثل اپیلاسیون، تیغ، مومک، کرم های موبر و دستگاه اپیلیدی و… شود.

هزینه لیزر موهای زائد بدن چقدر است؟

هزینه لیزر موهای زائد بدن بستگی به این دارد که شما می خواهید چه قسمتی از بدن خود را لیزر کنید. در جدول هزینه لیرز موی بدن را در تیم دلتا لیزر می توانید مشاهده نمایید.

نوع خدمات (بانوان)هزینه هر جلسه
پرنیان فول توتال : صورت + تمام نواحی بدن که نیاز به لیزر دارند ( نوک سر تا نوک پا)1,450,000
هلو فول بادی : دست کامل، پا کامل، بیکینی کامل، زیربغل، باسن، کمر کامل، شکم کامل1,290,000
حریر صورت + دست کامل، پا کامل، بیکینی کامل، زیربغل1,190,000
 پنبه فول بادی  : 1دست کامل، پا کامل، بیکینی کامل، زیربغل، باسن، گودی کمر، دور ناف1,190,000
نسیم فول بادی : 2دست ، پا کامل، بیکینی کامل، زیربغل980,000
طراوت فول بادی : 3ساعد (با روی دست) ، پا کامل، بیکینی کامل، زیر بغل890,000
ابریشم فول بادی کاربردی : ساق، ساعد، بیکینی کامل، زیر بغل750,000
یاقوت نیم تنه پایین : پا کامل، بیکینی کامل، باسن890,000
سرو نیم تنه بالا : دست ها، زیربغل، شکم، گودی کمر، دور سینه690,000
ساحل بیکینی، خط مایو، خط باسن و زیربغل390,000
بیکینی کامل : (بیکینی، لاین و مایو)280,000
لیزر صورت با فوتونا480,000

نحوه عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

لیزری که برای حذف موهای زائد بدن استفاده می شود، دستگاه مخصوصی است که با آن اشعه یا طول موج های خاص به سمت فولیکول های مو هدایت می شوند. فولیکول های مو دارای رنگدانه هستند و انرژی اشعه لیزر را به خود جذب می کنند.در اثر جذب این انرژی، بسیاری از فولیکول های مو درجا تخریب می شوند و به اصطلاح می سوزند! این اتفاق بدون آسیب زدن به پوست رخ می دهد البته به شرطی که دستگاه لیزری که استفاده میکنید با کیفیت و استاندارد باشد و همچنین اپراتور لیزر شما از تجربه و تخصص کافی در تنظیمات دستگاه بهره مند باشد.

 همانطور که میدانید لیزر موهای زائد بدن دارای چند چرخه است که شامل چرخه و استراحت می باشد. نکته بسیار مهم این است که وقتی شما اقدام به لیزر موهای زائد می کنید، فولیکول شما در فاز استراحت می باشد و در واقع اشعه لیزر بر روی آن اثر مخربی نخواهد گذاشت از همین رو به راحتی میتوانید با چند جلسه تمای موهای زائد را از بین ببرید. هم چنین طی این جلسات تعدادی از فولیکول های فعال مو شما می سوزند و پس از گذشت مدتی تمامی موهای زائد از بین می رود.

لیزر در حقیقت به نور متمرکز و فشرده که طول موج مشخصی داشته باشد می گویند. لیزر هر چیزی که تیره‌ رنگ با قابلیت جذب انرژی باشد را حرارت داده و می‌سوزاند. انرژی و حرارت لیزر توسط رنگدانه های مو جذب می شوند و با سوزاندن فولیکول مو آن را از بین می برد. در دستگاه پیشرفته اسکلپیون مدیو استار با ارسال دو طول موج همزمان، علاوه بر فولیکول مو، راه تغذیه ریشه مو نیز بسته می شود.

انواع دستگاههای لیزر مو کدامند؟

الکس یا الکساندرایت، دایود، ND-YAG در حقیقت اسم طول موج هایی است که در لیزر موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد و اسم خود دستگاه نیستند. با توجه به رنگ مو، رنگ و نوع پوست، ضخامت مو و ناحیه مورد نظر یکی از این طول موج ها برای درمان مناسب خواهد بود.

لیزر موهای زائد بدن

تشخیص دستگاه لیزر خوب

گاهی اوقات در برخی مراکز از دستگاه های بی کیفیت چینی و یا دستگاههای قدیمی مانند: IPL و یا SHR استفاده می شود. دقت داشته باشید که این دستگاه ها لیزر نبوده و فقط پالس نوری شدید با انواع طول موج های مختلف هستند. این دستگاه کارایی لازم را نداشته و نیاز به جلسات مکرر دارد و فقط وقت و هزینه شما را هدر می دهد. پس لطفا قبل از هر اقدامی تحقیق کنید. در مرحله بعد باید برند دستگاه لیزر مورد استفاده مشخص شود.

کدام لیزر یا همان طول موج برای رفع موهای زائد مناسب است؟

الكساندرايت با طول موج 755 نانومتر

در میان روش های موجود در دنیا برای از بین بردن موهای زائد، لیزر الکس دارای کارایی زیاد و خطر کمی است. الکس برای تیپ پوستی بسیار روشن تا نهایتا پوست گندمی و روشن مناسب است.  لیزر موهای زائد با لیزر الکساندرایت برای طولانی مدت باقی خواهد ماند و هیچ عوارضی ندارد. (البته دقت داشته باشید که هر الکسی با کیفیت نیست. همچنین می تواند چینی یا نامرغوب باشد پس برند خود دستگاه مهم است.)

دایود با طول موج 810 نانومتر

لیزر دایود برای تمام انواع پوست حتی پوست های تیره قابل استفاده است و به علت قدرت نفوذ زیاد به عمق پوست، می‌تواند موهایی که زیر پوست قراردارند را نیز از بین ببرد. به برند دستگاه حتما دقت کنید و بدانید که ساخت کدام کشور است.

ان دى ياگ (Nd-YAG) با طول موج ١٠٦٤ نانومتر

اين ليزر براى رفع موهاى زائد در پوست‌هاى تيره و بسيار تيره كاربرد دارد و استفاده از آن برای موارد خاص استفاده می شود.

IPL

به علت ارزان و در دسترس بودن، بسيار رايج شده است. اما اصلاً ليزر نيست و در واقع پالس نور شديد است. در عکس زیر تفاوت عملکرد لیزر و آی پی ال را مقایسه کنید. در IPL طیف گسترده ای از طول موج های مختلف ارسال می شود و حرارت پوست را بالا می برد در حالیکه در لیزر تمام انرژی هدفمند در خود ریشه مو تخلیه می شود.

تاثیرات مو در لیزر

چه دستگاه لیزری در مرکز لیزر دلتا استفاده و توصیه می شود؟

تنوع دستگاه ها و برندهای مختلف، مانند هر تكنولوژى جديد دیگری، بسیاری از افراد که برای اولین بار قصد استفاده از این روش را دارند، سر در گم می کند. از طرف دیگر تبلیغات با عناوینی جذاب مثل ارزان ترین لیزر و یا بهترین لیزر … تصمیم گیری را بسیار دشوارتر کرده است. به همین دلیل کلینیک جوانسازی و لیزر دلتا به منظور شفاف سازی و آسان تر کردن تصمیم گیری برای مراجعان، در این مقاله روش صحيح انتخاب دستگاه مناسب براى انجام ليزر موى زائد بیان می کند تا مانع از تجربه ی تلخ از دست دادن پول و وقت و از همه مهمتر سلامتی مراجعان محترم بشود.

در کلینیک جوانسازی و لیزر دلتا دستگاه اسکلپیون – مدیو استار بکار برده می شود که محصول زایس آلمان می باشد. اسکلپیون مدیو استار طول موج های الکساندرایت با یک هندپیس جداگانه، دایود و طول موج 940 نانومتر به طور همزمان با هندپیس دیگر ارسال میکند.

مهمترین ویژگی اسکلپیون مدیو استار

منوی مخصوص افراد کم تحمل است که بدون داشتن درد و کم شدن انرژی همان نتیجه را بگیرند. این تکنولوژی در انحصار زایس آلمان است. از دیگر قابلیت های اسکلپیون سازگاری با گستره کامل رنگ و نوع های پوست می باشد.

لیزر، نحوه عملکرد و فواید آن

دقت داشته باشید که موهای بدن دارای یک چرخه‌ی رشد و استراحت هستند. در یک زمان مشخص مثلا وقتی برای لیزر اقدام می کنید بخشی از موهای بدن در فاز استراحت هستند و بخشی دیگر در فاز رشد. هنگام لیزر موهای زائد ، حدود سی تا چهل درصد موهای بدن در فاز استراحت هستند و  لیزر هیچ تاثیری بر آن ندارد. فقط و فقط موهایی تحت تاثیر لیزر قرار میگیرند که فعال باشند. ضمن اینکه تمام موهای فعال نیز صد در صد ازبین نخواهند رفت و بخشی از موها مقاوم می شوند.

برای جلسه بعد لیزر بخشی از موهایی که در فاز استراحت بوده اند اکنون به فاز فعالیت بر میگردند و بخشی که فعال بوده اند و با لیزر از بین نرفته اند به فاز استراحت می روند.

همینطور عوارض آنها مثل: جوش ها و موهای زیر پوستی از جمله مزایای لیزر می باشد.

به همین دلیل است که برای از بین بردن تمامی ‌موها به چندین جلسه درمان با لیزر، با فاصله های زمانی مشخص نیاز است. با هر جلسه تعدادی از فولیکول‌های فعال مو از بین می روند.

هرآنچه باید درباره لیزر موهای زائد بدانید

اینکه لیزر چگونه باعث از بین رفتن موهای زائد می شود، یک مبحث علمی و پزشکی است که میتوانید با جزئیات کامل و بیشتر مطالعه کنید. اگر هنوز در مورد انتخاب این روش برای حذف موهای زائد تردید دارید، این مقاله را از دست ندهید: پنج دلیل مهم برای رفع موهای زائد با لیزراما به طور خلاصه لیزر به طور چشمگیری در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند. دیگر لازم نیست هر ماه اقدام به تیغ زدن یا اپیلاسیون کنید. همینطور به علت استفاده نکردن ماهیانه از روش های قبلی، طروات و شادابی بسیار بیشتری در پوست خود احساس میکنید.

انتخاب دستگاه لیزر موهای زائد

برای انتخاب دستگاه لیزر باید به دو نکته توجه داشت. یکی از این موارد را در قسمت قبل توضیح دادیم.

  • برند دستگاه چیست؟ ساخت کدام کشور است؟
  • چه طول موج هایی را ارسال می کند؟

طول موج های الکساندرایت و دایود دو مورد از معروف ترین طول موج ها هستند که شاید اسم آن را بسیار شنیده باشید و نوع کمتر شناخته شده دیگر طول موج ان دیاگ یا ND-YAG است.

دستگاه لیزر موهای زائد در کلینیک جوانسازی و لیزر دلتا واقع در غرب تهران اسکلپیون مدیو استار ساخت کشور آلمان می باشد. این دستگاه می تواند علاوه بر طول موج الکس، با یک هندپیس دیگر دو طول موج همزمان را ارسال نماید و نسبت به دیگر دستگاه های لیزر دارای تکنولوژی جدیدتر، سرعت عمل بیشتر و زمان و درد کمتر می باشد.

عوارض لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد بدن یکی از روش‌های معمول برای کاهش موهای زائد بدن است که توسط تکنولوژی لیزر انجام می‌شود. این روش با استفاده از نورهای لیزر بر روی موها عمل می‌کند و باعث تخریب ریشه‌ی موها و جلوگیری از رشد آنها می‌شود. این روش بسیار موثر بوده و به عنوان یک روش دائمی برای کاهش موهای زائد شناخته می‌شود.

اما همانطور که هر روش دیگری دارای عوارض و مشکلات خود است، لیزر موهای زائد هم با برخی از عوارض همراه است. یکی از عوارض شایع این روش، قرمزی، تورم و حساسیت پوست پس از انجام جلسات لیزر موهای زائد است. این عوارض معمولا به‌صورت موقتی و بعد از چند روز ممکن است کاهش یابند، اما در برخی از موارد ممکن است پیشرفت کرده و به مشکلات جدی‌تری از جمله عفونت‌های پوستی منجر شوند.

عوارض دیگری که ممکن است پس از انجام لیزر موهای زائد رخ دهد، شامل تیرگی پوست، خشکی و خارش پوست، سوختگی پوست، تغییر رنگ پوست و حتی تغییر در ساختار پوست می‌شود. برای پیشگیری از این عوارض، مهم است که افراد قبل از تصمیم‌گیری برای انجام این روش، با یک پزشک متخصص مشورت کنند و توجه کافی به نکات پس از مراقبت از پوست بعد از جلسات داشته باشند.

آیا لیزر موهای زائد در بارداری خطرناک است؟

در حالی که لیزر موهای زائد یکی از روش‌های محبوب برای از بین بردن موهای زائد بدن است، بسیاری از زنان در دوران بارداری ممکن است از این روش استفاده کنند و این امر ممکن است برای آن‌ها نگران‌کننده باشد. برای بارداری‌ها، انتخاب درست بین زیبایی و سلامتی بسیار مهم است و بررسی اثرات لیزر بر بارداری امری حیاتی است.

مطالعات نشان داده است که استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد در دوران بارداری ممکن است به برخی مشکلات منجر شود. برخی از اثرات جانبی ممکن شامل تحریک پوست، التهابات، تیرگی پوست و حساسیت پوستی است. همچنین، برخی از تحقیقات نشان داده است که لیزر ممکن است به افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های پوستی و حتی افزایش خطر تحریکات مواد شیمیایی در بدن منجر شود. بنابراین، بهتر است که زنان باردار از استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد خودداری کنند تا احتمال ایجاد مشکلات بیشتری برای خود و جنینشان را کاهش دهند.

بهترین دستگاههای لیزر در ایران

در ایران یکی از بهترین دستگاههای لیزر اسکلپیون مدیو استار، کندلا و سایناشور می باشد. اسکلپیون مدیو استار محصول کمپانی زایس در کشور آلمان می باشد. زایس به عنوان غول صنایع اپتیک در دنیا از محبوبیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و بسیاری از برندهای لیزر مطرح دنیا قطعات اپتیکی، لنز و لیزرشان توسط زایس آلمان تامین میشود. دو برند دیگر محصول کشور امریکا است.

دقت کنید: دستگاه اسکلپیون تنها دارنده ی گواهی FDA جهت کاهش دائمی موهای زائد می باشد. این در حالیست که تمامی دستگاه های مطرح و بنام در صورتی که حتی از FDA  آمریکا دارای تائیدیه باشند – فقط و فقط دارای تائیدیه ی FDA  جهت کم کردن رشد موهای زائد می باشند و نه بیشتر و کلمه “دائمی” فقط برای دستگاه لیزر اسکلپیون مدیو استار تائید شده است. برای کسب اطلاع بیشتر حتما مقاله انواع دستگاه های لیزر را مطالعه کنید.

در مورد تفاورت لیزر اسکلپیون و کندلا بیشتر بخوانید.

لیزر اسکلپیون مدیو استار

حالا دیگر انتخاب دستگاه لیزر مناسب برای شما، آسان است. با توجه به مطالبی که مطرح شد، مطمئن باشید که یکی از بهترین دستگاه موجود در ایران برای لیزر موهای زائد، اسکلپیون مدیو استار با ارسال دو طول موج همزمان می باشد. کلینیک لیزر دلتا افتخار این را دارد که با پیشرفته ترین دستگاه لیزر دنیا در خدمت شما مراجعین محترم باشد.

کاربردهای لیزر موهای زائد چیست؟

از آنجایی که از لیزر موهای زائد بدن در قسمت های مختلفی استفاده می شود،  می توان گفت که کاربرد فراوانی دارد، ناگفته نماند بعضی از بخش های بدن دارای موهای زائد درشت یا نازک می باشد که در این زمان با تشخیص پزشک می توانید متوجه شوید که کدام بخش ها با انجام لیزر از بین خواهد رفت. از لیزر برای بخش های مختلف بدن نیز استفاده می کنند. که در زیر به طور کامل به آنها اشاره شده است.

لیزر زیر بغل

یکی از مواردی که از لیزر موهای زائد بدن نیز استفاده می شود برای زیر بغل می توان گفت یکی از مهم ترین بخش هایی  می باشد که دارای مو زائدی است. اگر کمی توجه کرده باشید متوجه خواهید شد که موهای زائد این قسمت هم تیره تر و هم ضخیم تر می باشد. شما با همان جلسات ابتدایی لیزر درمانی شاهد کم شدن موهای زیربغل خواهید شد. برای از بین بردن کامل باید به طور مداوم برای از بین بردن آنها باید  حداقل 6 ماه جلسات را ادامه دهید.

لیزر موهای زائد دست

برخی افراد که به طور ژنتیکی رشد مو آنان زیاد و با تراکم بالایی هستند. معمولا موهای دست که از مچ تا آرنج می شود ضخامت بیشتری نسبت به موی بازو دارد که با استفاده از لیزر به راحتی می توان موهای دست را از بین برد. معمولا موهای این قسمت بدن نازک، بور و کرکی هستند، توصیه میکنیم قبل از لیزر موهای زائد دست با پزشک مشورت کنید در صورت عدم نیاز به لیزر، از انجام آن خودداری کنید.

لیزر برای موهای زائد پا

یکی از قسمت های بدن که می توان به آسانی با لیزر موهای زائد آن را از بین برد، پا ها می باشند معمولا این قسمت بدن دارای موهای ضخیم و تیره می باشند.

لیزر بیکینی

برخی از قسمت های بدن مانند زیر بغل ها، پاها که دارای موهای ضخیمی می باشند با انجام لیزر می توان به سادگی آنها را از بین برد.

لیزر صورت

همانطور که می دانید موهای زائد صورت کاهش زیبایی در صورت می شود از طرف دیگر موهای این بخش از بدن نازک و ظریف می باشد، همان طور که در بالا بیان شد پی بردیم که  لیزر برای موهای ضخیم مناسب تر است اما برای موهای زائد صورت هم می توانید از این روش استفاده کنید. نکته قابل توجه آن است که اگر در زمان لیزر فاز موها در استراحت باشد این احتمال وجود دارد که نیاز به جلسه بیشتری جهت لیزر صورت پیدا کنید.

لیزر برای موهای زائد ناحیه شکم

یکی از بخش های بدن که دارای موهای زیاد و ظریف می باشد شکم است. قبل از اینکه لیزر را برای ناحیه شکم انجام دهید توصیه میکنیم با پزشک مشورت کنید.

آیا انجام لیزر در فرد سبب درد می شود؟

باید گفت میزان درد آن بستگی به تحمل شما و ناحیه تحت درمان دارد. این نکته کاملا روشن است هر چه پوست ناحیه تحت درمان حساس تر باشد درد هم بیشتر احساس خواهد شد. هم چنین برای بخش هایی که لیزر آن کمی درد شدیدتر می شود از داروهای بی حسی استفاده می کنند. استفاده از بی حسی درد را به نصف می رساند. ناگفته نماند که در انجام لیزر موهای زائد بدن احتمال سوختگی، تغییر رنگ پوست و جوش زدن وجود دارد.

نتیجه گیری

با توجه نکاتی که در مقاله درباره لیزر موهای زائد بدن گفته شد پی بردیم که برای بخش های مختلف بدن نظیر زیربغل ها، پاها و دست ها انجام داد. توجه داشته باشید دستگاه های لیزر انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها ویژگی و کاربرد خاص خود را دارند.

دایود به علت طول موج بیشتر عمق نفوذ بیشتری دارد و تیپ پوستی روشن تا تیره را پوشش می دهد. تکنولوژی الکساندرایت به علت درد کمتر و خنک کننده های قوی امکان پوشش دهی تیپ های پوستی روشن را به خوبی دارد.

دستگاه لیزر اسکلپیون مدیو استار به علت داشتن هندپیس بزرگ و پوشش ناحیه ای بیشتر، ارسال دو طول موج همزمان که نتیجه لیزر را دو چندان تقویت می کند و همینطور وجود خنک کننده 360 درجه بر روی هندپیس علاوه بر کاهش درد، سرعت عمل بالاتری نسبت به برند کندلا و سایناشور می باشد و به همین دلیل از محبوبیت بالاتری برخوردار است. برتری دیگر این دستگاه منوی اختصاصی برای موهای نازک است که با طول موج دوم یعنی 940  نانومتر امکان پذیر شده است.

از دیگر قابلیت های اسکلپیون سازگاری با گستره کامل رنگ و نوع های پوست می باشد.

جهت مشاوره و رزرو وقت در کلینیک جوانسازی و لیزر دلتا از طریق واتساپ اقدام کنید و یا با شماره تلفن های مرکز تماس بگیرید.

0990-47-47-980  واتساپ دلتا

سوالات متداول در ارتباط با لیزر موهای زائد

از آنجایی از لیزر برای بیشتر بخش های بدن استفاده می کنند، می توان به زیربغل ها، پاها و دست ها نیز اشاره کرد.

به طور کلی عوارض جانبی ندارد اما می توان به تغییر رنگ پوست، جوش زدن نیز اشاره کرد.

در واقع هرچه مو زائد ظریف تر باشد توصیه میکنیم از انجام لیزر خودداری کنید.

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 29 میانگین: 3.9
ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. ستاره می گوید

    سلام چند جلسه لیزر مورد نیازه؟

  2. […] لیزر موهای زائد […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.