درمان جوش و جای جوش

درمان جوش و جای جوش با روش های مختلف

پوست زیبا، صاف و درخشنده تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد. جوش و لک ناشی از آن از جمله عواملی است که پوست صورت و شادابی آن را به میزان زیادی تحت تاثیر قرار می دهد. هر کدام از ما با انواع جوش ها روبرو شده و به دنبال درمان درمان جای جوش در سریع ترین زمان ممکن بوده ایم. جوش هایی که ممکن است در صورت و یا در نواحی مختلف بدن مثل پیشانی، بینی، گونه ها، گردن، کمر، سینه، باسن و… ایجاد شده باشد. چه عواملی در ایجاد جوش موثر است و چگونه می توان آن را درمان کرد؟ در ادامه به راهکارهای مختلف درمان جوش و جای جوش در کلینیک دلتا می پردازیم.

درمان جوش و جای جوش

عوامل موثر در ایجاد جوش

سن، عوامل هورمونی یا ژنتیکی، جنس پوست، جنسیت، نوع تغذیه, سطح استرس و حتی مصرف برخی از داروها در ایجاد جوش تاثیرگذار هستند. برخی افراد از داروهای کورتونی، آنتی بیوتیک ها، ماسکها و لایه بردارها برای درمان جای جوش استفاده میکنند که با وجود تاثیر مقطعی ممکن است درمان بلند مدت و موثری برای جوش ها نباشند.

درماان جوش و جای جوش

اینکه جوش چرا اصلا به وجود می آید؟ تفاوت جوش های آکنه ای با جوش سر سفید (میلیا) و جوش سر سیاه در چیست؟ و چگونه می شود آن را درمان و یا کنترل کرد، از جمله سوال هایی است که بارها ذهن ما را در گیر کرده است. در ویدیوی زیر با علت ایجاد جوش و تفاوت انواع جوش  آشنا خواهید شد.

انواع درمان جای جوش

برای رفع جوشهای قرمز، جوش های سر سفید ( میلیا )، سر سیاه و آکنه یا جای هرکدام از آنها، روش های مختلفی وجود دارد. ما در کلینیک دلتا مجموعه ای از پیشرفته ترین و استانداردترین درمان های روز جهان را استفاده میکنیم. درمان جای جوش با لیزر فوتونا، پلاسمای گرم و پلاسمای سرد، پاکسازی صورت با فیساپ، درمان های دارویی و… همگی از روشهایی هستند که به تشخیص پزشک برای درمان جوش یا جای جوش به کار می روند. در ادامه با راهکارهای درمانی بیشتر در کلینیک دلتا آشنا می شوید.

قبل از اینکه جلسات درمانیتون شروع بشه یک جلسه مشاوره رایگان با پزشکان کلینیک خواهید داشت. پزشک با معاینه پوستتون سعی میکنه بهترین راهکار درمانی رو بهتون توصیه کنه، که گاهی ممکنه ترکیبی از درمان های کلینیکی مختلف باشن. 

برای رزرو مشاوره رایگان با پرشکان کلینیک دلتا “اینجا” را کلیک کنید.

درمان جای جوش با لیزر فوتونا

دستگاه لیزر فوتونا یکی از پیشرفته ترین و هوشمندترین لیزرهای بازسازی کننده پوست است که کاربردهای متعددی از جمله در درمان جوش فعال و جای جوش یا بعبارتی لک بجا مانده از جوش دارد. همچنین برای درمان قرمزی زیر پوستی (رزاسه) نیز به کار می رود. فوتونا با ترکیب دو نوع لیزر اربیوم و اندیاگ یکی از امن ترین و موثرترین روش های درمانی برای از بین بردن جوش های فعال است. درمان با فوتونا هیچ درد و عارضه پوستی را به شما تحمیل نمی کند و کافیست به تشخیص پزشک تعداد جلسات مشخصی را تا رسیدن به نتیجه مطلوب طی کنید.

عوارض لیزر موهای زائد

 

پلاسمای گرم برای درمان جای جوش

پلاسمای گرم از جمله روش هایی است که در درمان جای جوش با تشخیص پزشک بکار می رود. از جمله کاربرد های پلاسما گرم در درمان جای جوش های نسبتا عمیق و فرو رفته است و به مرور باعث کاهش عمق جای جوش و بهبود چال های پوستی می شود. نحوه درمان با لیزر فوتونا و پلاسمای گرم را ویدئوی زیر می توانید مشاهده کنید:

درمان با فیس آپ (جدیدترین روش میکرودرم ابریژن)

 فیس آپ یک لایه برداری مکانیکی است که باعث صاف تر شدن سطح پوست و کم رنگ تر شده لک ها می شود. این درمان با تشخیص و تجویز پزشک امکان پذیر است. در هر جلسه فیساپ لایه های مرده سطح پوست شما قدرتمندتر از هر کرم لایه بردار دیگری برداشته می شوند و بدین ترتیب نه تنها منافذ باز پوست و جوش های سرسیاه شما به تدریج کاهش پیدا خواهد کرد بلکه از داشتن پوستی صاف و شفاف لذت میبرید.

دوست داری در مورد جوش های سر سیاه و راهکارهای از بین بردنشون بیشتر بدونی؟ ” اینجا” رو ببین!

 پلاسمای سرد در درمان جای جوش

یکی دیگر از روش های درمان جوش فعال استفاده از پلاسمای سرد می باشد که حالت آنتی باکتریال داشته و باعث کنترل پیشرفت جوش فعال میشود و در بهبود جای جوش و لک های ناشی از جوش تاثیر گذار است. این روش بدون ایجاد درد و عارضه بوده و به بهبود کیفیت پوست و از بین لک ناشی از جوش کمک شایانی می کند. در ویدئوی زیر در رابطه با روش های درمانی فیساپ و پلاسما سرد بیشتر آشنا بشین

 درمان جای جوش با دارو

گاهی ممکن است پزشک متناسب با نیاز شخص راه حل داروئی پیشنهاد دهد یا برای تسریع در روند بهبود از درمانهای ترکیبی ( مثلا: لیزر جای جوش با فوتونا + کرم ها و داروهای مربوطه) استفاده نماید. اینکه چه راهکارهای برای شما بهترین است بسته به شرایط پوستتان و نظر پزشک دارد.

تاثیر فیشیال بر جوش

فیشیال یکی از روش‌های مراقبت از پوست است که ممکن است تاثیر بسیار مثبتی بر جوش‌های پوست داشته باشد. با استفاده از ماسک‌ها، اسکراب‌ها و کرم‌های خاص فیشیال، می‌توان پوست را تمیز کرده و باکتری‌های آلوده را از بین برده که ممکن است عامل اصلی جوش‌ها باشند. این روش‌ها همچنین می‌توانند باعث تحریک خونرسانی به پوست شوند و باعث تقویت سلول‌های پوستی شوند. علاوه بر این، فیشیال می‌تواند باعث لطافت پوست شود و از ایجاد جوش‌های جدید جلوگیری کند. بنابراین، انجام فیشیال به عنوان یک بخش از روتین مراقبت از پوست می‌تواند به کنترل و کاهش جوش‌ها کمک کند و پوست را سالم و صاف نگه دارد.

جوش صورت را چگونه از بین ببریم؟

جوش‌های صورت ممکن است به عنوان یک مشکل پوستی برای بسیاری از افراد آزاردهنده باشند. برای برطرف کردن این مشکل، اولین مرحله خیلی مهم‌ است و آن این است که پوست خود را به خوبی تمیز نگه دارید. استفاده از محصولات ملایم تمیز کننده پوست، استفاده از مرطوب کننده مناسب و جلوگیری از لمس صورت با دستان کثیف می‌تواند به کاهش احتمال بروز جوش‌ها کمک کند. همچنین، مصرف غذاهای سالم، مصرف آب کافی و استفاده از محصولات ضد جوش می‌تواند به درمان و پیشگیری از جوش‌های صورت کمک کند. در صورتی که مشکل پوستی شما شدیدتر از این باشد، بهتر است به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات بیشتری در زمینه جوش و انواع آن هستید، دیدن ویدئوی زیر را بشما توصیه میکنیم:

سوالات متداول در ارتباط با درمان جای جوش

جوش‌ها ممکن است بر اثر التهاب و الترکیبات پوستی که به سطح پوست آسیب می‌زنند، شکل بگیرند. پس از از بین رفتن جوش، در برخی موارد ممکن است جای آن باقی بماند که به عنوان جای جوش شناخته می‌شود.

برای درمان جای جوش‌ها می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

  • کرم‌ها و ژل‌های حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسیک (مانند اسید گلیکولیک) یا ویتامین C
  • درمان‌های لیزری، میکرودرمابرازیون (میکرونیدلینگ)، پیلینگ‌های شیمیایی
  • استفاده از محصولات آفتاب‌نورانی برای جلوگیری از تیرگی جای جوش‌ها

بله، می‌توانید از روش‌های طبیعی مانند ماسک‌های خانگی با موادی مانند عسل، آلوئه ورا، نیمکتار و آب‌لیمو استفاده کنید. همچنین، محصولات حاوی ویتامین E و روغن‌های طبیعی نیز می‌توانند به ترمیم پوست کمک کنند.

در اکثر موارد، جای جوش‌ها قابل بهبود و درمان است. با استفاده از محصولات و روش‌های مناسب و تحت نظر پزشکان و متخصصان پوست، می‌توان بهبود چشم‌گیری در جای جوش‌ها داشت.

بله، مشاوره با پزشک یا متخصص پوست در مورد درمان جای جوش‌ها بسیار مفید است. زیرا پوست هر فرد متفاوت است و نیاز به روش‌ها و محصولات مناسب دارد. در صورتی که جای جوش‌ها بسیار مشکل‌ساز و پایدار باشد، ممکن است پزشک برای شما درمان‌های حرفه‌ای توصیه کند.

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 4 میانگین: 4.8
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. […] درمان جای جوش […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.