درمان واریس+ واریس! از ظاهر بد شکل تا درد پا

شروع واریس با ظاهر شدن رگ های قرمز مایل به بنفش روی پوست همراه است که حتی گاهی وقتها تبدیل به برجستگی های متورم و دردناکی می شوند . البته بعضی مویرگهای  واریسی عنکبوتی به صورت مادرزادی روی پوست ما وجود دارند! اگر دچار واریس هستید یا درباره علت آن کنجکاو هستید با ما همراه باشید تا در این مطلب بفهمیم چرا واریس ها به وجود می آیند و درمان واریس چگونه است؟

درمان ترک پوستی

درمان واریس و مویرگ عنکبوتی

فهرست مطالب مشاهده فهرست

واریس ها چگونه ایجاد میشوند؟

احتمالا بارها نام سیاهرگ را شنیده اید! وظیفه سیاهرگ ها بازگرداندن خون.تیره و مصرف.شده به قلب است. درون سیاهرگ فشار خون به کندی جریان دارد چون باید خون را از تمام بدن به قلب برگرداند . برای همین در سیاهرگها خون از پایین به بالا و بر خلاف جاذبه زمین حرکت می کند.

درمان واریس پا

در چنین حالتی این ریسک وجود دارد که خون نتواند به خوبی پمپاژ شود و به سمت بالا حرکت کند! ولی بدن یک سیستم جالب و اتوماتیک برای پیشگیری از این اتفاق دارد: دریچه های لانه کبوتری! درون سیاهرگ ها دریچه های ظریفی به اسم دریچه های لانه کبوتری وجود دارد. وظیفه این دریچه ها این است که از بازگشت خون به عقب جلوگیری کنند.

کار این دریچه های لانه کبوتری یک جور پارو زدن و هدایت کردن خون به سمت بالا و به سمت قلب (مخالف جاذبه زمین) است.

اگر دریچه های لانه کبوتری خراب شوند چه اتفاقی می افتد؟

فرض کنید دربعضی از افراد به واسطه ی شغلی که داشته و مجبور هستند ساعات طولانی روی پای خود بایستند به این دریچه ها فشار زیادی وارد شود تا بتوانند خون را از انتهایی ترین نقاط بدن مثل ناحیه ی مچ پا به قلب برسانند و به مرور دیواره‌ی سیاهرگ یا همان وریدها ضعیف شده و حالت کشسانی خود را از دست بدهند. در نتیجه باعث میشود این دریچه های لانه کبوتری هم کارایی خود را از دست بدهند. در واقع این بدان معنی است که خون به سمت عقب برگشته، در سیاهرگ ها جمع شده و باعث تورم و ایجاد واریس می‌شود.

سیاهرگ واریسی درمان عروق واریسی پا

تشدید این حالت به مرور زمان میتوانند منجر به ضخیم شدن واریس ها شده و  عوارض دردناک و شدیدی به همراه داشته باشند

واریس صورت مهمان ناخوانده ی مزاحم!

متاسفانه باید بگوئیم ایجاد واریس روی صورت بسیار شایع بوده و برای بسیاری از افراد آزار دهنده هست. وجود رگ های قرمز و بنفش در زیر پوست صورت در نواحی مثل کنار بینی، گونه ها و یا زیر چشم و … خوشایند نبوده و زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا واریس روی پوست صورت ایجاد میشود؟

درمان-واریس-مویرگ-عنکبوتی-تلانژکتازی

عوامل ژنتیکی، قرار گرفتن در معرض آفتاب، بارداری، محرک های محیطی، آسیب های وارده به پوست صورت، مصرف الکل، افزایش سن، تغییرات فشاری شدید در صورت مثل عطسه شدید میتواند از جمله عوامل مهم در رابطه با علت ایجاد واریس پوست صورت باشد. علاوه بر آن روزاسه و بیماریهای التهابی پوستی مرتبط با آن مانند اگزما گاهی در ایجاد رگ‌های واریسی صورت نقش دارند. اگر به درمان و رفع قرمزی پوست ناشی از آکنه رزاسه علاقه دارید میتوانید این مطلب را از اینجا دنبال کنید.

واریس-تلانژکتازی

اگر مایل هستید عکس های قبل و بعد از درمان واریس در کلینیک دلتا را مشاهده کنید، اینجا را ببینید.

چند نوع واریس داریم؟

واریس ها بر حسب اندازه، شکل و محل ایجاد شدن انواع مختلفی دارند. اما در یک دسته بندی کلی میتوان واریس ها به سه طبقه کلی تقسیم کرد:

  • تلانژکتازی(عروق قرمز رنگ باریک)

در تلانژکتازی مویرگ های کوچک پوستی گشاد می شوند. در این حالت خطوط ظریف قرمز با ظاهری شبکه ای یا عنکبوتی.ایجاد می شود که روی پوست صورت قابل مشاهده است.و به دلیل ظاهر خاصی که ایجاد می کند به آن عروق عنکبوتی می گویند. تلانژکتازی مویرگ های صورت.در نواحی از پوست مانند لب،.بینی، چشم و گونه ها به راحتی دیده می شود و قابل تشخیص است.

این خطوط قرمز ظاهر ناخوشایندی.را برای افراد ایجاد می کند. بنابراین بیشتر افراد مبتلا به دنبال از بین بردن وراه.حل درمان تلانژکتازی خصوصا روی ناحیه ی پوست صورت هستند. اگرچه تلانژکتازی معمولا بی خطر است اما می تواند نشانه ای از یک بیماری جدی باشد. پس بهتر است با پزشک در این مورد مشورت نموده و در صورت نیاز به درمان در این رابطه اقدام کرد.

درمان عروق واریسی و مویرگهای عنکبوتی

  • وریدهای واریسی (رتیکولار)- سطح متوسط

عروق واریسی سطحی و پرنگ عروق متوسط تا بزرگ.هستند و زیر سطح پوست به صورت برجسته دیده می‌‌شوند. از طرفی به چون به صورت آبی یا بنفش دیده می‌شوند از لحاظ زیبایی مشکل ایجاد می‌‌کند. همچنین در صورتی که درمان نشوند می‌‌تواند باعث بروز مشکلات کاملاً جدی شوند. اگر شما دچار این نوع واریس هستید بایستی به پزشک.مراجعه کنید تا در ابتدا شما را ارزیابی کند و متناسب با شرایط موجود.راهکار مناسب درمانی را به شما عنوان کند.

بایستی در نظر داشت عروق واریسی نوع متوسط دیگر نمی‌توانند جریان خون را به طور صحیح هدایت کنند. در واقع این دسته از عروق واریسی به جای آن که خون را به سمت قلب ارسال نمایند باعث به.وجود آمدن حوضچه‌های خونی کوچکی درون عروق خواهند شد و میتوانند.مشکلات جدی را برای سلامت افراد ایجاد کنند.

واریس و درمان مویرگ عنکبوتی

از تخفیفات ویژه کلینیک دلتا جا نمونی !!!

 

2 میلیون تخفیف ویژه جلسه اولی ها 
  تخفیفات تکرار نشدنی مناسبتی 

 

تازه مشاوره با پزشک و متخصصان کلینیک دلتا هم رایگانه و قبلش می تونی هر سوالی داری ازشون بپرسی

 

کافیه فقط یک دقیقه وقت بزاری و فرم مشاوره زیر رو تکمیل کنی

“فرم مشاوره رایگان کلینیک دلتا”

  • عروق واریسی بزرگ(صافن) -سطح شدید

در بیشتر موارد زمانی که افراد در مرحله واریس متوسط به بیماری خود بی توجهی کرده و بیماری را به حال خود رها کنند، احتمال ابتلا به واریس شدید بسیار افزایش پیدا می کند. در این حالت بیماری از حالت واریس متوسط خارج شده و به یک بیماری مزمن و جدی عروقی تبدیل شده که باید راه‌های درمانی دیگری برای آن تجویز شود. رگ‌ها به شدت متورم شده و ظاهر پوست.مثل این است که سیم‌های برق از زیر آن رد شده باشد.

در این مرحله درد متوسط تا شدید در نواحی مختلف پا احساس شده و جریان انتقال خون به سمت قلب با مشکل نسبتا جدی مواجه خواهد شد. از دیگر عوارض و نشانه‌های این نوع واریس سفت و کلفت شدن پوست است. در صورت ایجاد این نوع واریس بایستی در اولین فرصت برای درمان اقدام کرد.

درمان واریس شدید پا

این افراد بیشتر درگیر واریس میشوند!

  • افرادی که دارای اضافه وزن هستند.
  • کسانی که سابقه ی ایجاد واریس در خانواده ی آن ها وجود دارد.
  • سالمندان به دلیل تحلیل عضلات بیشتر از جوان تر ها در معرض ایجاد واریس قرار میگیرند.
  • افراد شاغلی که به واسطه ی نوع شغل باید ساعت های زیادی روی پا بایستد.
  • زنان باردار.
  • افرادی که مواد الکلی و یا دخانیات مصرف میکنند.

درمان واریس

واریس و مشکلات آن

خب! بسته به اینکه واریس از چه نوعی است.و در کجای بدن تشکیل شده می تواند عوارض.مختلفی به همراه داشته باشد از جمله:

  • تغییر رنگ در پوست
  • ایجاد ظاهر نامطلوب در پوست
  • ایجاد خارش
  • درد
  • سفت و کلفت شدن پوست (در واریس های شدید)
  • ایجاد زخم های پوستی
  • کاهش اعتماد به نفس
فراموش نکنید در واریس های شدید و بزرگ عوارض به مراتب بیشتر بوده و در بعضی موارد میتواند منجر به ایجاد لخته خون شود  و نیاز به رسیدگی سریع پزشکی جهت درمان دارد.

واریس چگونه درمان میشود؟

بسته به نوع واریس و محل ایجاد آن راهکارهای درمانی مختلفی وجود دارد. در ابتدا بایستی پزشک به بررسی.ناحیه مورد نظر و علائم کلی بیمار بپردازد و.بسته به شدت علائم راهکارهای.درمانی را ارائه دهد.

درمان واریس با لیزر فوتونا

از جمله ی راهکارهای درمانی مورد استفاده برای واریس می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • لیزر واریس
  • سوزاندن رگ به روش حرارت دهی
  • فوم اسکلروتراپی
  • استفاده از جوراب واریس
  • جراحی
بسته به نوع واریس ممکن است پزشک راهکارهایی مانند کاهش وزن، ورزش و یا محدود کردن برخی از فعالیت های شغلی را به شما توصیه کند.

درمان واریس اسکلروتراپی

کلینیک دلتا و درمان لحظه ای واریس های شما!

در کلینیک دلتا با استفاده از لیزر فوتونا واریس های پوستی شما به طور لحظه ای درمان میشوند. در این روش که بدون درد و عارضه می باشد واریس های مویرگی و عنکبوتی با کمک لیزر فوتونا به طور لحظه ای از بین رفته و اثری از خود به جا نمیگذارند.

دوست دارید با درمان واریس بیشتر آشنا بشید؟

اینجا میتوانید در رابطه با این روش و چگونگی روند درمان واریس در کلینیک دلتا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آیا از بین بردن واریس.با لیزر فوتونا درد دارد؟

خیر. شما هنگام درمان واریس با لیزر فوتونا درد خاصی را احساس نمی کنید و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد.

واریس- قبل-بعد

تعداد جلسات مورد نیاز برای حذف واریس چند جلسه است؟

تعداد جلسات مورد نیاز بسته به میزان و وسعت ناحیه ی درگیر واریس و نوع واریس متفاوت است. برای برخی واریس ها یک تا دو جلسه کافی است و برای برخی دیگر ممکن است به سه الی پنج جلسه ی درمانی نیاز داشته باشید. در نظر داشته باشید واریس های ظریف تر و سطحی تر به تعداد جلسات درمانی کمتری نیاز دارند. در جلسه مشاوره ی رایگان پزشک پس از بررسی و معاینه ی پوستتان تعداد جلسات مورد نیاز را به شما عنوان می کند.

رفع و درمان واریس درمان مویرگ های سطحی مویرگ عنکبوتی واریس عنکبوتی

آیا درمان واریس به وسیله ی لیزر فوتونا دارای عوارض است؟

خیر، درمان واریس به وسیله ی لیزر فوتونا یکی از امن ترین و بی خطرترین روش های حذف واریس از روی پوستتان است. لیزر فوتونا بدون کوچکترین آسیب و یا خراشیدگی، واریس ها را از روی پوستتان حذف و پوستی زیبا را به شما هدیه می کند.

قبل و بعد رفع واریس

آیا حذف واریس از روی پوست با لیزر فوتونا بازگشت دارد؟

فوتونا واریس های فعلی شما را از روی پوستتان حذف می کند. چنانچه به توصیه هایی که توسط پزشک به شما عنوان می شود، توجه چندانی نکنید احتمال ایجاد مجدد واریس روی پوستتان وجود دارد. فراموش نکنید واریس های قبلی شما.از طریق لیزر از بین رفته اند و چنانچه بعد.از درمان، مجددا رگ واریسی.روی پوستتان ظاهر شود در واقع این رگ.جدید بوده و ارتباطی به رگ های سوزانده.و حذف شده.قبلی ندارد. پس بهتر است برای جلوگیری از ایجاد مجدد واریس روی پوستتان به توصیه های پزشک به خوبی عمل کنید.

درمان واریس پا

هزینه درمان واریس با لیزر فوتونا چه قدر است؟

هزینه هر جلسه درمان واریس بسته.به وسعت ناحیه ی مورد نظر داشته و.از ششصد هزار تومان به بالاست. برای تعیین تعداد جلسات مورد نیاز و قیمت دقیق درمان عروق و واریس های سطحی بهتر است یک جلسه مشاوره رایگان با پزشکان کلینیک دلتا داشته باشید تا پوستتان از نزدیک معاینه و هزینه حدودی به شما اعلام شود. در نظر داشته باشید واریس های سطحی و ظریف به تعداد جلسات درمانی کمتری نیاز دارند.

در رابطه با درمان واریس سوالی دارید؟ 

همین حالا از طریق یکی از روش های زیر با مشاورین کلینیک دلتا در ارتباط باشید

برای تماس با کلینیک دلتا می توانید همه روزه از 8 صبح الی 8 شب در روزهای کاری با شماره زیر تماس بگیرید.

80 405 404 -021
81 405 404 -021
82 405 404 -021

همچنین شما می توانید از طریق موبایل / واتساپ کلینیک دلتا با ما در ارتباط باشید

0990-47-47-980

شاید مطالب زیر هم برای شما مفید باشند

 

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 11 میانگین: 4.2
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.