رفع چروک دور چشم در خانه

چه چیزی باعث ایجاد چین و چروک صورت می‌شود؟

پوست دو لایه اصلی دارد: اپیدرم که لایه بیرونی است و درم، لایه میانی پوست که زیر اپیدرم قرار دارد. چین و چروک صورت روی لایه درم ایجاد می‌شود. کلاژن و الاستین از پروتئین‌های ساختاری متصل در پوست هستند که در درم وجود دارند. با بالا رفتن سن، بدن کلاژن کمتری تولید می‌کند. کاری که کلاژن برای پوست انجام می‌دهد، این است که قابلیت ارتجاعی و کشسانی را به پوست می‌دهد و موجب صافی آن می‌شود. زمانی که سطح این پروتئین‌ها کاهش یابد، استحکام و قدرت پوست کم می‌شود. در نتیجه زمانی که کلاژن کمتری تولید شود، پوست شل و آویزان می‌شود و چین و چروک به وجود می‌آید. عوامل زیادی هستند که باعث تسریع در این فرآیند می‌شوند و از جمله آنها می‌توان آسیب‌های ناشی از آفتاب و اشعه ماورای بنفش، سیگار کشیدن، کم آب بودن بدن، تغذیه غیر صحیح، عاداتی مانند خندیدن شدید و خوابیدن روی صورت، آلودگی و ذرات سمی و البته افزایش طبیعی سن را ذکر کرد.

به دلیل اینکه پوست زیر چشم و دور آن نازک‌تر از باقی قسمت‌های صورت است، علائم آسیب پوستی مانند لکه‌های پیری، خطوط پوستی و چین و چروک در آن رایج هستند و متأسفانه این نشانه‌ها باعث می‌شوند ظاهر شما پیرتر به نظر برسد.

برخی از محصولات ضد چروک و روش‌های مراقبتی پوست و حتی ترفندهای خانگی باعث کاهش چین و چروک دور چشم می‌شود. اگر مراقبت صحیحی داشته باشید، با رفع چین و چروک صورت باعث جوان‌سازی پوست خود می‌شوید و ظاهری جوان‌تر به خود هدیه می‌کنید.

با استفاده از ماساژ دورچشم و کرم های دورچشم مناسب میتوان از ایجاد خطوط دور چشم و چین و چروک دورچشم پیشگیری کرد. رفع خطوط چین و چروک دورچشم و پف دورچشم با استفاده از ماساژ در منزل را میتوانید با تماشای این ویدیو به راحتی یاد بگیرید.

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 36 میانگین: 3.6
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.