درمان ترک پوستی

بهترین و موثرترین درمان ترک پوستی کدام است؟

شاید شما هم یکی از آن افرادی باشید که تصور می کنند ترک های روی پوست چه جدید و قرمز باشند و چه سفید و قدیمی، دیگر راه بهبود ندارند و تقریبا از بهبود آن ها نا امید شده اید. ولی این تصور اشتباه است و ما قصد داریم  در این مطلب موثرترین و بهترین راه درمان ترک پوستی دنیا را معرفی کنیم. درمان هایی که برای بسیاری از افراد نتیجه بخش و موثر بوده است! ترکهای پوستی با اسامی دیگری مثل ترکهای چاقی لاغری، ترک بارداری، استریا یا استرچ مارک نیز شناخته می شوند، بهتر است قبل از هرچیز در مورد علت ایجاد آن ها بدانیم تا از هر روشی برای بهبود شان استفاده نکنیم!

لیزر جای زخم

درمان استریا ترک پوستی با لیزر فوتونا

وقتی ترک پوستی ایجاد می شود چه اتفاقی در بدن ما رخ داده است؟

پوست ما سه لایه مختلف سطحی، میانی و عمقی دارد. ترکها زمانی اتفاق می افتند که پوست ما در لایه وسطی شروع به کش آمدن و ترک خوردن میکند! در واقع پوست در لایه دوم پاره می شود. ترکها به دلایل مختلف مثل تغییر وزن ناگهانی، چاقی و لاغری، بارداری، بلوغ، تغییرات هورمونی، مصرف یک سری داروهای کورتونی و عضله سازی و حتی به دلایل ژنتیکی به وجود می آیند. این ترک ها ممکن است برای برخی افراد ناخوشایند به نظر آید و به فکر درمان ترک پوستی باشند.

ترک پوستی استریا استرچمارک درمان

چرا درمان ترکها سخت است و کرم و لوسیون ها اغلب بی فایده هستند؟

بسیاری از افراد تصور می کنند با استفاده از لوسیون ها ، کرم ها و روغن های گیاهی و شیمیایی مختلف از بروز ترک های پوستی پیشگیری کنند و یا حداقل آثار آن را محو کرده و ظاهر ترکها را بهبود ببخشند. ولی باید گفت تمامی این مواد تنها اثرات ترمیمی سطحی و جزیی دارند. هیچ یک از این مواد قابلیت نفوذ به لایه دوم پوست(محل اصلی شکل گیری ترکها) را ندارند. بنابراین شما با مالیدن کرم و روغن تنها به بهبود لایه رویی و بیرونی پوستتان می پردازید! در واقع شما برای درمان ترک پوستی به راه هایی نیاز دارید که قابلیت نفوذ به عمق پوست و لایه های درونی تر را داشته باشند.

ترک بارداری ترک حاملگی درمان

در کلینیک دلتا از پیشرفته ترین متدهای روز دنیا برای درمان ترک پوستی ( یا همان استرچ مارک و استریا) استفاده می کنیم.

با پر کردن فرم مشاوره رایگان با پزشکان دلتا، یک جلسه معاینه و مشاوره رایگان بگیرید!

شکل ظاهری ترک پوستی

ترکها رگه‌های موج‌داری هستند که در پوست می توانند به رنگ‌های مختلفی پدیدار گردند. با گذشت زمان ممکن است از قرمز به صورتی، سفید یا قهوه ای روشن تغییر رنگ دهند و کوچک‌تر و کم‌رنگ‌تر شوند. ترک پوستی معمولا روی قسمت‌هایی همچون بازوها، سینه‌ها، باسن، ران‌ها، شکم و بالاتنه به‌وجود می‌آید.

انواع ترک پوستی قرمز و سفید

انواع درمان ترک پوستی

 لیزر فوتونا:

به جرات می توان گفت هیچ کدام  از روش های درمان ترک پوستی به اندازه درمان لیزری موثر نیستند. در کلینیک جوانسازی و لیزر دلتا برای درمان ترکهای پوستی (استریا یا استرچ مارک) از لیزر  اربیوم اندیاگ فوتونا استفاده می شود. این دستگاه با نفوذ امن به عمق پوست قابلیت درمان و کاهش تدریجی ترکهای قرمز (تازه) و سفید (قدیمی) را دارد.

قبل و بعدهای درمان ترک های پوستی با لیزر فوتونا در کلینیک دلتا را از اینجا ببینید.

لیزر فوتونا در دو فاز ترکیبی ترکها را از بین می برد:

  • فاز اول – سفت کردن پوست محل ترک که باعث کاهش عمق ترک و بهبود سریعتر می شود.
  • فاز دوم – کاهش پهنا و لایه برداری سطحی از ترک ها که باعث کوچک تر شدن و در نهایت محو ترکها می شود.

در ویدیوی زیر می توانید فرآیند رفع ترک پوستی با لیزر فوتونا را مشاهده کنید و درباره علت ایجاد ترکهای پوستی بیشتر بدانید!

پلاسمای گرم جهت درمان ترک پوستی

در پلاسمای گرم با جمع کردن پوست اضافه ترکها مخصوصا در نواحی که پوست شل و افتاده است به ترمیم بافت پوست کمک می کنیم. ممکن است پلاسمای گرم به تنهایی پاسخگوی درمان همه ترک ها نباشد و نمی توان هر نوع ترک را کاندیدای مناسبی برای روش پلاسمای گرم دانست. اما یکی از راه های مناسب درمان ترک پوستی می باشد.

درمان استریا استرچمارک با پلاسما گرم

کربوکسی تراپی برای درمان ترک پوستی

در این روش با تزریق گاز کربن دی اکسید به زیر پوست (درست در محل ترکها) پوست را به ارسال هرچه بیشتر اکسیژن به ناحیه تزریق شده وادار می کنیم! تنها راه رسیدن اکسیژن بیشتر، رسیدن جریان خون بیشتر به ناحیه مذکور است. بدین ترتیب جریان خون زیادتر از حد نرمال همراه با اکسیژن فراوان به ناحیه مورد نظر می رسد که به ترمیم بافت مورد نظر کمک شایانی می کند. کربوکسی تراپی نیز ممکن است نتواند به تنهایی پاسخگوی کلیه ترک های پوستی باشد و نیاز است به عنوان بهبود مکمل استفاده شود.

کربوکسی تراپی استرچمارک استریا ترک پوستی

مزوتراپی یکی از روشهای درمان ترک پوستی

یک راه دیگر برای درمان ترک پوستی، مزوتراپی می باشد. در این روش با تزریق مواد جوانساز، کلاژن ساز و بازسازی کننده بافت پوست به ترمیم بافت ترک خورده می پردازیم. مواد مزوتراپی میتوانند شامل ترکیباتی همچون هیالورونیک اسیدها، آمینو اسیدها و سایر مواد مغذی معدنی باشند

مزوتراپی استرچمارک استریا ترک پوستی

 

هزینه درمان ترک پوستی چقدر است؟

هزینه درمان ترک پوستی با لیزر فوتونا اگر در نواحی کوچک و با تعداد کم‌ باشند هر جلسه حدودا از ۳۹۰,۰۰۰ تومان به بالاست. هر چه تعداد ترک ها، وسعت ناحیه ترکها بیشتر شود هزینه هر جلسه نیز بالاتر خواهد رفت. فرضا ترکهای یک شکم معمولی نسبتا سفت هر جلسه بین ۵۰۰,۰۰۰ تا ۸۰۰,۰۰۰ تومان خواهد بود. (قیمت برای شکم هایی با سایز بزرگ، پوست شل و با تعداد ترکهای زیاد ،بالاتر است و پس از معاینه حضوری امکان تعیین قیمت دقیق دارند).

ارتباط با دلتا لیزر
ارتباط با کلینیک دلتا لیزر

اما هزینه بهبودی به تعداد ترکها، عمق آنها و میزان شل یا سفت بودن پوست بستگی دارد . طبیعی است هر چه قدر تعداد ترک های شما بیشتر باشد و پوستتان هم شل تر باشد؛ روش بهبود تخصصی تر و با مدت زمان بیشتری نیاز دارید که هزینه آن نیز بالاتر خواهد بود. معمولا وقتی ترک در ناحیه ایی مثل ران یا باسن که سفت تر است وجود داشته باشد؛ هزینه درمان ترک کمتر از نواحی دارای پوست شل مثل شکم  است. در کلینیک دلتا پس از یک جلسه مشاوره و معاینه رایگان با پزشکان دلتا میتوانید از هزینه های درمان ترک پوستی خود به ازای هر جلسه مطلع شوید.

درمان ترک پوستی با لیزر فوتونا

درمان پوستی روی پوست های شل

توجه داشته باشید که روی پوست شکم های شل، یک مرحله اضافه تر با لیزر فوتونا انجام می شود. این مرحله شامل سفت کردن پوست است که برای جمع شدن ترکها لازم می باشد. دقت کنید که این کار گرچه ممکن است پس از چند جلسه تا حدی پوست شکم را جمع کند ولی به عنوان یک روش لاغری به شمار نمی رود بلکه فقط پوست شکم در ناحیه ترکها سفت تر می کند.

برای تعیین تعداد جلسات و قیمت دقیق، نیاز به یک جلسه معاینه رایگان پزشک با وقت قبلی است. برای این منظور با کارشناسان دلتا لیزر از طریق واتساپ یا اینستاگرام در تماس باشید.

سوالات متداول در ارتباط با درمان ترک پوستی

ترک‌های پوستی خطوط ناشی از تمدید و کشش ناگهانی پوست هستند که ممکن است به دلیل افزایش وزن، کاهش وزن، بارداری، رشد سریع در دوران نوجوانی و عوامل دیگر ایجاد شوند. این خطوط ممکن است به صورت رنگی (ترک‌های تیره) یا کمرنگ (ترک‌های روشن) ظاهر شوند.

بله، ترک‌های پوستی قابل درمان هستند، اما بستگی به نوع ترک، عمق آن و واکنش پوست به درمان دارد. مراکز زیبایی و پوست‌پزشکی از روش‌های مختلفی برای درمان ترک‌های پوستی استفاده می‌کنند، از جمله لیزر، میکرودرمابرازیون (میکرونیدلینگ)، درمان‌های شیمیایی و استفاده از محصولات آرایشی و دارویی.

برخی از درمان‌های ترک‌های پوستی ممکن است باعث تحریک پوست، ترشح قرمزی و گاهی ترشح موقتی افزایش رنگ پوست شوند. اما در اکثر موارد، عوارض جانبی طی مدت کوتاهی بعد از درمان رفع می‌شوند.

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 243 میانگین: 4
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. مریم آل علی می گوید

    سلام
    آیا اشخاصی که بیماری های خود ایمنی مثل رماتیسم و مورفه آ پوستی دارند میتونن لیزر برای ترک های پوستی انجام بدن؟

    متشکرم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.