چرا جوش زیر بغل دارم؟

جوش ها برجستگی هایی هستند که اغلب از تجمع باکتری ها در منافذ یا گرفتگی غدد عرق ایجاد می شوند. اگرچه شایع است، اما جوش در مناطق حساس – مانند زیر بغل – ممکن است باعث نگرانی شما شود. با این حال، آنها اغلب نگران کننده نیستند. جوش زیر بغل غیر معمول نیست. آنها معمولاً بی خطر هستند و خود به خود ناپدید می شوند. ممکن است به صورت برجستگی های ریز و گوشتی بدون علائم یا برجستگی های ملتهب قرمز و همراه با خارش و ناراحتی همراه باشند.

درمان جای جوش

دلایل مختلف جوش های چرکی

اگر برجستگی شما باعث ترشح یا ایجاد درد می شود، ممکن است نیاز به درمان پزشکی باشد.جوش زیر بغل باعث می شود
دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است جوش زیر بازوی شما ایجاد شود. برخی از دلایل ممکن است نیاز به درمان پزشکی داشته باشند.

علت ایجاد جوش و رفع و درمان جوش های چرکی

موهای فرو رفته یا سرکن

اصلاح و سایر اشکال از بین بردن مو از دلایل عمده موهای روییده شده است، بیماری که ممکن است منجر به برجستگی زیر بغل شود. موهای در حال رشد وقتی ایجاد می شوند که فولیکول مو خم شده یا به عقب پیچیده باشد تا به داخل پوست نفوذ کند. در موارد دیگر، پوست مرده می تواند فولیکول های مو را مسدود کند و منجر به رشد مو به زیر پوست و نه رو به بالا شود.

کلینیک دلتا لیزر در خدمت شما می باشد.

موهای درون گرفته جدی نیستند، اما اگر در مناطق حساس رشد کنند ممکن است ناراحت کننده باشند. به غیر از دست انداز قابل مشاهده یا گروهی از دست اندازها، ممکن است تجربه کنید:

  • خارش
  • درد
  • التهاب
  • چرک یا زهکشی

در حالی که شناخته شده است که موهای درون خود به خود از بین می روند، اما احتمال عفونت وجود دارد. اگر علائم مربوط به موهای درونتان بهبود نیافت یا موهای درونتان از بین نرفت، با پزشک خود ویزیت کنید.

هیچ روش درمانی متداولی برای موهای درونی وجود ندارد ، اما می توان از آنها پیشگیری کرد. برای جلوگیری از موهای رشد نکرده، سعی کنید:

  • لایه برداری برای از بین بردن موهای رشد کرده
  • اصلاح با تیغ های تک تیغه تازه
  • اصلاح در همان جهتی که موهای شما رشد می کند.
  • بعد از تراشیدن یک دستشویی خنک روی پوست خود قرار دهید.

فولیکولیت

فولیکولیت یک بیماری پوستی است که باعث التهاب فولیکول مو می شود. در نگاه اول ممکن است به صورت برجستگی های قرمز یا جوش های سفید در اطراف موهای زیر بغل به نظر برسد. با این حال، ممکن است به زخم های دردناک پیشرفت کند که بهبود می یابد. در موارد شدیدتر، فولیکولیت می تواند باعث ریزش و زخم شدن دائمی مو شود.

علاوه بر جوش های زیر بغل، با فولیکولیت ممکن است علائمی مانند:

  • خارش
  • احساس سوزش
  • پوست لطیف
  • تاول های چرکی
  • یک دست انداز یا برجستگی بزرگ

در موارد خفیف، فولیکولیت در طی چند روز با مراقبت از خود و عادات بهداشتی مناسب به خودی خود برطرف می شود. در موارد شدیدتر، پزشک ممکن است دارو تجویز کند.

درماتیت تماسی

درماتیت تماسی بثوراتی خارش دار است که اغلب در اثر واکنش آلرژیک ایجاد می شود. این وضعیت تهدید کننده زندگی تلقی نمی شود، معمولاً ظرف چند هفته برطرف می شود. بثورات در ناحیه بدن شما در معرض ماده حساسیت زا ظاهر می شود.

به غیر از دست اندازها، ممکن است متوجه شوید

  1. بثورات قرمز
  2. خارش
  3. ورم
  4. احساس سوزش
  5. پوست خشک
  6. تاول تخلیه

مراقبت از منزل اغلب یک درمان موثر برای درماتیت تماسی در نظر گرفته می شود، از جمله جلوگیری از تحریک کننده ها. با این حال، در موارد شدیدتر، پزشک ممکن است یک پماد موضعی را برای تسکین علائم بثورات توصیه کند. همچنین ممکن است پزشک برای کاهش التهاب و خارش دارو تجویز کند.

Hidradenitis suppurativa بیماری

Hidradenitis suppurativa بیماری است که باعث ایجاد برجستگی های دردناک در زیر پوست، لک و تیرگی پوست شما، بطور معمول در زیر بغل و کشاله ران می شود. اگرچه ممکن است خود به خود برطرف شوند، اما برجستگی های جوش مانند اغلب دوباره ظاهر می شوند.

در موارد شدیدتر، ممکن است علائم اضافی را مشاهده کنید از جمله:

  • جوش های مکرر جوش زدن
  • ترشحات با بوی بد
  • جای زخم
  • سرطان پوست

ممکن است پزشک برای کاهش التهاب و مقابله با عفونت آنتی بیوتیک تجویز کند. داروهای آکنه نیز در کنار درمان تجویز شده برای کاهش ظاهر بثورات توصیه می شود. در موارد شدیدتر، پزشک ممکن است گزینه های جراحی را توصیه کند.

درمان و پیشگیری جوش های زیر بغل

جوش های زیر بغل یک اتفاق غیرمعمول نیستند ، اما می توانند نشانه ای از یک بیماری پوستی ناخوشایند باشند. در حالی که در بسیاری از موارد به خودی خود پاک می شوند ، اما موارد شدیدتر ممکن است نیاز به مراقبت پزشکی داشته باشند. اگر شروع به تخلیه، خونریزی یا سایر علائم نامنظم کردید، سریعاً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. مراقبت از خود می تواند مفید باشد، اما مراقبت های پزشکی تجویز شده به طور موثر از عفونت و سایر عوارض جلوگیری می کند.

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 44 میانگین: 3.7
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.