عوارض زیاد شدن فاصله بین جلسات لیزر

لیزر موهای زائد روشی است که از لیزر یا یک پرتو متمرکز نور برای از بین بردن موهای ناخواسته در نواحی مختلف بدن استفاده می کند. یک سوال رایج در زمینه لیزر موهای زائد این است که چه مدت باید بین درمان ها صبر کنیم و یا اگر فاصله بین جلسات لیزر زیاد شود چه اتفاقی می‌افتد؟ در این مقاله به پاسخ این سوالات و مدت زمان بین جلسات لیزر اشاره خواهیم کرد.

اگر فاصله بین جلسات لیزر خیلی زیاد شود چه اتفاقی می افتد؟

مو در چرخه هایی رشد می کند که در طی آن به طور فعال رشد می کنند، خوابیده یا می ریزند. لیزر درمانی بیشترین تاثیر را روی فولیکول هایی که در فاز فعال هستند دارد. انرژی لیزر آسیب قابل توجهی به فولیکول های افتاده یا مرده وارد نمی کند. وقتی بین هر درمان چند هفته صبر کنید، موهای بیشتری از حالت خوابیده یا ریزش به مرحله رشد فعال می‌روند و به درمان بعدی شما اجازه می‌دهد تا به طور موثرتری آن‌ها را هدف قرار دهد.

با این حال، اگر بیش از حد منتظر بمانید، این موها ممکن است به مرحله‌ای رشد کنند که نتوانند به طور موثر هدف قرار گیرند و نتایج شما را به خطر بیندازند.

بنابراین اگر فاصله بین جلسات لیزر زیاد شود، فولیکول های مو به اندازه کافی آسیب نمی بینند تا رشد مو را متوقف کنند. مقداری نازک شدن اولیه را متوجه خواهید شد، اما نتایج محو می شوند و طولی نمی کشد که به رشد طبیعی موهایتان برگردید.

از طرف دیگر، اگر مجموعه درمان های خود را به پایان برسانید و بین آنها زیاد صبر نکنید، می توانید انتظار کاهش طولانی مدت مو و حتی تغییر دائمی را داشته باشید.

تعداد جلسات لیزر

جلسات لیزر موهای زائد معمولاً با فاصله شش تا هشت هفته برای درمان موهای ناخواسته در طول چرخه رشد مجدد انجام می شود. شما برای فاصله بین جلسات لیزر به یک دوره درمانی نیاز خواهید داشت زیرا لیزر فقط روی موهایی کار می کند که در مرحله رشد چرخه مو هستند که فاز آناژن نامیده می شود.

تعداد جلسات لیزر

دو فاز دیگر چرخه مو که کاتاژن و تلوژن نامیده می شوند، به این معنی است که مو یا خوابیده است یا می ریزد. آنها تحت تأثیر لیزر قرار نمی گیرند و از آنجایی که همه موها در زمان های مختلف مراحل مختلفی را پشت سر می گذارند، چندین درمان در طول چند هفته مورد نیاز است تا اطمینان حاصل شود که لیزر هر مو را در مرحله رشد خود دریافت می کند.

این روند تکراری منجر به ریزش موی دائمی می شود. با این حال، اگر قرار ملاقات ها از دست داده شود یا به مدت طولانی مانند چهار ماه فاصله داشته باشند، ممکن است فرد در نواحی هورمونی مانند صورت، رشد مجدد داشته باشد. در مورد نواحی غیر هورمونی و بسته به مرحله درمان، تفاوت نباید قابل توجه باشد و طی درمان های بعدی قابل جبران باشد.

فاصله بین جلسات لیزر

فاصله بین جلسات لیزر به عوامل مختلفی از جمله ناحیه تحت درمان، رشد موی فرد، مشکلات هوررمونی و تعداد درمان هایی که در آن ناحیه خاص انجام داده اید بستگی دارد.

رشد مو به صورت دوره ای اتفاق می افتد و لیزر موهای زائد در مرحله رشد زمانی که مو به طور فعال در حال رشد است، بیشترین اثر را دارد. از آنجایی که همه فولیکول های مو به طور همزمان در این مرحله نیستند، چندین جلسه برای هدف قرار دادن موثر تمام فولیکول های مو لازم است. اینکه این دوره طولانی بین درمان‌ها چگونه بر نتایج شما تأثیر می‌گذارد تا حد زیادی به فرد و تعداد جلساتی که تاکنون داشته‌اید بستگی دارد. هرکسی که پس از این وقفه برای از سرگیری درمان به کلینیک درمانی باز می‌گردد باید برای یک یا دو جلسه اضافی یا حداقل برای بازگشت بیشتر از قبل آماده شود.

دوره درمان معمولا برای صورت 4-5 هفته و برای نواحی بدن 5-8 هفته است. این زمان مصادف با چرخه رشد طبیعی مو است و درمان ها را موثرتر می کند.

زمانی که رشد موهای شما کند است، به خصوص برای درمان های بدن، 8 هفته صبر کردن بین درمان ها لزوما زمان زیادی نیست. در مواردی که رشد موها از بین رفته یا کند می‌شود شاید لازم باشد در سال یکی دوبار مراجعه کنید.

با این حال، رعایت توصیه های متخصص لیزر موهای زائد بسیار مهم است. اپراتور لیزر الگوهای رشد موی منحصر به فرد شما را می شناسد و می توانند موثرترین برنامه درمانی را برای شما تعیین کنند.

لیزر موهای زائد مناسب چه کسانی است؟

از آنجایی که همه افراد متفاوت هستند، بنابراین نتایج درمانی مانند لیزرتراپی نیز برای شما منحصر به فرد خواهد بود. معمولا اکثر مردم نتایج خوبی را از لیزر موهای زائد مشاهده خواهند کرد. اما لیزر موهای زائد بیشتر برای کسانی که دارای پوست تیره و موهای زخیم تر هستند نتایج سریعتری دارد.

لیزر موهای زائد مناسب چه کسانی است؟

پاسخ نهایی

با توجه به مطالب گفته شده، اگر بین جلسات بیش از حد منتظر بمانید، ممکن است رشد مجدد را تجربه کنید و برای دستیابی به نتایج مطلوب به جلسات بیشتری نیاز داشته باشید. بعلاوه، دوری بیش از حد بین درمان ها ممکن است به شما نیاز داشته باشد که روند را از نو شروع کنید، که می تواند پرهزینه و زمان بر باشد.

به طور خلاصه، برای فاصله بین جلسات لیزر، یک دوره 4- 8 هفته ای بین جلسات لیزر موهای زائد ممکن است برای برخی از نواحی بدن مناسب باشد، اما پیروی از چارچوب زمانی توصیه شده برای ناحیه درمانی خاص خود برای اطمینان از نتایج مطلوب مهم است. به برنامه قرار ملاقات خود پایبند باشید تا مطمئن شوید که تمام موها به طور موثر درمان می شوند و از نیاز به جلسات اضافی یا شروع مجدد این روند اجتناب کنید.

سوالات

1- در فواصل بین جلسات لیزر موهای زائد را می‌توانیم اصلاح کنیم؟

برای آماده شدن برای درمان لیزر موهای زائد، باید  24 ساعت قبل ناحیه مورد نظر را اصلاح کنید. با این حال، حداقل شش هفته قبل از عمل از اپیلاسیون، کندن موهای آن ناحیه خودداری کنید. این به این دلیل است که لیزر فولیکول‌های مو را هدف قرار می‌دهد و اپیلاسیون، کندن می‌تواند آنها را از بین ببرد و نتیجه درمان را کم کند.

2- برای لیزر موهای زائد به چند جلسه نیاز دارم؟

عوامل متعددی در تعیین برنامه فاصله بین جلسات لیزر شما نقش دارند، از جمله سرعت کلی رشد مو، ناحیه تحت درمان و رنگ پوست و مو. به طور کلی برای اکثر افراد، بهتر است بین دو درمان بین 4 تا 8 هفته صبر کنند و ما به طور کلی شش جلسه را برای بهترین نتیجه توصیه می کنیم.

3- چگونه از لیزر موهای زائد بهترین نتیجه را بگیرید؟

به یاد داشته باشید، زمانی که صحبت از لیزر موهای زائد به میان می آید، یکنواختی طول درمان کلیدی است. دوره های درمان منظم می‌تواند منجر به نتایج مثبت شود. از دست دادن قرار ملاقات یا انتظار طولانی مدت بین درمان ها می تواند منجر به نتایج کمتر موثر شود و ممکن است نیاز به شروع مجدد دوره درمانی داشته باشد.

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 0 میانگین: 0
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.