شیو مو های زائد قبل و بعد لیزر چگونه است؟

شیو کردن بخشی جدا ناشدنی از روند درمانی لیزر موهای زائد است. متاسفانه بسیاری از افراد در مورد شیو کردن صحیح و اصولی.و رعایت برخی موارد مربوط به آن کم توجه.بوده و یا اطلاعات کافی ندارند. بد نیست بدانید شیو کردن صحیح و.در زمان مناسب علاوه بر تاثیر مستقیم و مطلوب در نتیجه جلسات لیزر،.از التهاب پوست،ایجاد.خراش، آسیب به پوست، جوش های زیر پوستی، خشکی بیش از حد پوست.و … جلوگیری می کند. در ادامه مهمترین سوالات در این زمینه را بررسی و.به نکات مهم نحوه ی صحیح شیو کردن خواهیم پرداخت.

نحوه-صحیح-شیو-کردن

چرا بایستی قبل از لیزر موهای زائد را شیو کنیم؟

تا کنون به چگونگی عملکرد دستگاه لیزر موهای زائد فکر کرده اید؟ اینکه چطور لیزر به صورت هدفمند روی موهای زائد می تواند.تاثیر گذار باشد و آن ها را از بین ببرد؟
در حقیقت انرژی لیزر توسط رنگدانه های داخل مو جذب میشود.و از طریق بالا بردن حرارت داخل فولیکول (ریشه مو) باعث سوختن و از.بین رفتن ریشه مو میشود. حال تصور کنید اگر مویی درست شیو نشود و در.سطح پوست باقی بماند چه پیامدی در انتظار آن است؟ اگر موهای زائد را قبل از جلسات لیزر به خوبی.شیو نکنیم دو تاثیر منفی خواهد داشت:

  1. انرژی لیزر بجای اینکه به ریشه و فولیکل مو برسد و آن.را از بین ببرد، توسط ساقه و موهای ژیلت نشده روی سطح.پوست جذب میشود. به همین علت باعث هدر رفت.میزان قابل توجهی از انرژی لیزر شده و به جای تاثیر روی.فولیکول مو و تخریب آن، درصد زیادی از انرژی لیزر در.سطح پوست توسط ساقه ها از بین می رود.
  2. موی شیو نشده سطح پوست باعث افزایش حرارت پوست در.آن ناحیه شده و ریسک التهابات پوستی و نهایتا سوختگی را به همراه دارد.

برای همین توصیه می شود قبل از لیزر نواحی مورد نظر به.خوبی ژیلت شوند تا علاوه بر دریافت نتیجه مناسب از جلسات لیزر، از التهابات و ایجاد.عوارضی مانند جوش های زیر پوستی نیز جلوگیری نماید.

چرا موقع لیزر نباید هیچ مویی روی سطح پوستمون باشه؟ “اینجا” رو ببینید

شیو-کردن-زمان-مناسب

آیا می توانیم در فواصل جلسات لیزر موهای زائدمان را شیو کنیم؟

بله. در واقع شما فقط و فقط مجاز هستید در فواصل جلسات.لیزر موهای زائذتان را شیو کنید و از سایر راهکارهای.حذف موهای زائد دوری کنید. فراموش نکنید در فواصل جلسات لیزر بایستی.از روش هایی نظیر اپیلاسیون، وکس، بند و حتی کرم های موبر بپرهیزید. چرا که استفاده از این روش ها برای حذف موهای زائد باعث.می شود موهای شما وارد فاز خواب شوند. این در حالی است که لیزر روی موهای زائدی که در فاز فعالیت.هستند تاثیر گذار بوده و باعث می شود نتوانید نتیجه مطلوب.را از جلسات لیزر موهای زائد دریافت کنید.

مشاوره با پزشکان کلینیک دلتا رایگانه!

برای رزرو کافیه “اینجا” برید، مشخصاتتون رو ثبت و منتظر تماسمون باشید.

چند روز بعد از لیزر میتوانیم شیو کنیم؟

اگر برای شیو کردن عجله ندارید بهتر است پس از گذشت 10 روز از جلسه لیزر.موهای زائدتان را شیو کرده و نتیجه جلسه لیزر خود را مشاهده کنید. چرا توصیه می شود پس از ده روز شیو کنید؟ بعضی افراد دارای پوست های حساسی بوده و ممکن است بعد از لیزر پوستشان موقتا.دچار التهاب شود. شیو کردن طی دورانی که پوست دچار التهاب است.علاوه بر تشدید التهاب می تواند باعث آسیب به سطح پوست شود.

از طرفی شما شب قبل از جلسه لیزر موهای زائدتان را شیو می کنید و پس از طی جلسه لیزر نیاز به گذشت چندین روز.زمان است تا موهای شیو شده از سطح پوست به طور کامل بیرون بزنند. شیو کردن موهای زائد به خصوص در روزهای ابتدایی پس از لیزر علاوه بر.احتمال ایجاد خراش و صدمه به پوست، می تواند ریسک موهای.زیر پوستی وجوش های سطحی را افزایش دهد.

شیو-کردن-زمان

البته گاهی ناچار می شویم موهای زائد خود را زودتر از موعد 10 روز شیو کنیم!.اگر برای دفعات محدود این اتفاق رخ دهد مشکل چندانی برایمان ایجاد نمی کند. فقط در نظر داشته باشید این کار در 3 روز ابتدایی پس.از لیزر اصلا توصیه نمی شود. چرا که پوست طی این دوران ملتهب و حساس بوده و شیو کردن.طی این 3 روز علاوه بر تحریک پوست می تواند باعث ایجاد قرمزی، خشکی و خارش پوست شود.

می توانیم تا جلسه ی بعدی لیزر شیو نکنیم؟ شیو کردن

بله! اگر رشد موهای زائد طی فواصل جلسات لیزر برای شما.چندان آزار دهنده نیست و می توانید حضور آن ها را روی.پوستتان تحمل کنید هیچ مشکلی از این بابت وجود نداشته و می توانید طی فواصل جلسات.لیزر موهایتان را شیو نکنید. شما می توانید شیو مجدد را به شب.قبل از جلسه لیزر بعدیتان موکول کنید.

چه نکاتی توی نتیجه لیزرتون موثره؟
اگر برای از بین بردن موهای زائد از لیزر استفاده می کنین فیلم زیر رو حتما تماشا کنید:

برای شیو موهای زائد چه نکاتی را بایستی رعایت کنیم؟

رعایت برخی موارد کوچک کمک می کند تا در فواصل جلسات لیزر بدون آسیب به پوست و به طور صحیح موهای زائدتان را شیو کنید. مهمترین موارد را در ادامه مرور می کنیم:

  • برای شیو موهای زائد عجله نکنید!

سعی کنید در فرصت مناسب و بدون عجله موهای زائدتان را شیو کنید. بهتر است نهایت دقت را حین شیو کردن به کار ببرید زیرا هنگام لیزر سطح پوست نباید زخمی، ملتهب و خراشیده باشد.

  • از ژیلت های با کیفیت برای شیو موهای زائد استفاده کنید.

نکته بسیار مهمی که ممکن است بسیاری از افراد نسبت به آن بی توجه باشند استفاده از ژیلت با کیفیت است. برای شیو کردن بهتر است از برندهای معتبری مانند فیوژن، ونوس و … استفاده کنید و به هیچ هنوان از ژیلت های بی کیفیت استفاده نکنید.

چرا باید از ژیلت بی کیفیت دوری کنید؟

ژیلت های بی کیفیت و یک بار مصرف بخاطر زاویه غیر استاندارد تیغه ها علاوه بر شیو ناقص و نامناسب موها، باعث برداشتن لایه های سطحی پوست، افزایش میزان خارش، التهاب و حساسیت های پوستی می شوند.

  • فاصله زمانی شیو موهای زائد را رعایت کنید.

خانم ها می توانند شب قبل از لیزرشیو کنند ولی به دلیل رشد سریع تر مو در آقایان، آنها بهتر است همان روزی که نوبت لیزر دارند اقدام به شیو کردن نواحی مورد نظر نمایند. شیو کردن

  • قبل از تیغ زدن پوستتان را تمیز کنید

بهتر است قبل از شیو کردن پوستتان تمیز باشد. فراموش نکنید شیو کردن باعث ایجاد روزنه های بسیار ریز میکروسکوپی روی سطح پوست، درست در محل قطع ساقه ی مو شده بنابراین امکان انتقال باکتری از سطح پوست به داخل روزنه ها و ایجاد فولیکولیت یا همان عفونت ریشه مو وجود دارد.

  • در جهت موهای زائد شیو کنید شیو کردن

خلاف جهت رویش مو شیو نکنید. این کار علاوه بر تحریک و افزایش التهاب پوست، باعث تشدید جوش و موی زیرپوستی و خشن تر شدن موهای تازه رسته می شود.

شیو-کردن-در-جهت- شیو مو

  • در فواصل جلسات فقط مجاز به ژیلت کردن هستید

برای از بین بردن موهای زائد فقط مجاز هستید، موهایتان را شیو کنید و از سایر روش هایی نظیر اپیلاسیون، بند، وکس، کرم های موبر و … دوری کنید.

  • موهایتان را با دقت شیو کنید

قبل از لیزر، بایستی موهایتان به خوبی شیو شوند و هیچ مویی روی پوستتان باقی نماند و هیچ ناحیه ای جا انداخته نشود(به غیر از نواحی خاصی مانند صورت و … که موی کرکی داشته و نیازمند بررسی در کلینیک است). اگر شیو کردن برخی نواحی (مانند گودی کمر) برایتان دشوار است بهتر است از یک نفر برای اینکار کمک بگیرید.

با کم دردترین لیزر دنیا، موهای زائدتون رو از بین ببرید

در کلینیک دلتا لیزر موهای زائد با دستگاه اسکلپیون مدیو استار ساخت کمپانی زایس آلمان (پدر اپتیک و لیزر دنیا) انجام میشه.

شاید مطالب زیر برای شما مفید باشد

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 6 میانگین: 4.3
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.