ایا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که از شیو کردن همیشگی موهای زائد خود خسته شده اید و یا انجام ماهیانه اپیلاسیون و ایجاد موهای زیر پوستی و لک ناشی از آن کلافه تان کرده است و به دنبال راهکاری دائم برای حذف موهای زائد خود هستید. احتمالا به لیزر موهای زائد هم فکر کرده اید و شاید این سوال در ذهنتان مرور شده که آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟! و سپس از انجام لیزر منصرف شده اید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع پرداخته و آن را بهتر بررسی کنیم.

لیزر موهای زائد و سرطان

چه اشعه ای سرطان زا است؟

ذهنیت بعضی از افراد نسبت به واژه لیزر منفی است و نگران اثرات و تاثیرات احتمالی آن از جمله سرطان و عوارض پوستی روی بدن هستند. بد نیست بدانید لیزر و پرتوهای نور کاربردهای گسترده و متنوعی در علوم مهندسی و پزشکی دارند. پرتوهای ایکس و گاما خطرناک ترین نوع پرتو برای تمامی افراد است. این دسته از پرتوها به نام پرتوهای یونیزه کننده با فرکانس بالا شناخته شده و می توانند از بدن عبور کنند. در صورت تماس مداوم بدن با این پرتوها می تواند DNA سلول ها تحت تاثیر قرار گرفته و در دراز مدت باعث ایجاد سرطان شود.

لیزر و سرطان و اشعه ایکس

اشعه های ایکس و گاما با وجود تمام خطراتی که برای بدن دارند به کمک پزشکان آمده و برای تصویر برداری و عکس گرفتن از اعضای بدن کاربرد فراوان دارند از طرفی این پرتوها در نیروگاه های هسته ای نیز مورد استفاده قرار می گیرند. اما تفاوت این پرتوها با دستگاه های لیزر چیست و آیا تمامی لیزرها خطرناک است؟

پوستتون به چه کاری نیاز داره؟ کلینیک دلتا انواع خدمات متنوع برای پوست داره!

می تونین قبل از هر چیز یک جلسه مشاوره رایگان با پزشکان کلینیک داشته باشید تا بهترین راهکار درمان بهتون پیشنهاد بشه.

برای رزرو مشاوره رایگان ” اینجا “ را کلیک کنین

چرا لیزر موهای زائد خطرناک و سرطان زا نیست ؟

اشعه لیزر موهای زائد بر خلاف پرتوهای ایکس و گاما غیر یونیزه است. به زبان ساده تر لیزر موهای زائد نمی تواند از بدن عبور کند. در واقع سطح نفوذ لیزر موهای زائد بسیار کم عمق و محدود است .

لیزر موهای زائد تنها می تواند تا چند میلیمتر درون پوست نفوذ پیدا کند و صرفا فولیکول مو را هدف قرار می دهد. به همین علت سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) لیزر موهای زائد با دستگاه های تائید شده و با کیفیت را ایمن و بدون مشکل می داند. لیزر موهای زائد هیچ گونه عارضه و ضرری برای اندام ها و اعضای داخلی بدن ندارد . در ادامه می توانید نظرات پزشک کلینیک دلتا در رابطه با ارتباط لیزر و ایجاد سرطان را مشاهده کنید:

 

 

دستگاه  مدیو استار اسکلپیون از جمله دستگاه هایی است که توانسته از سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز گرفته و توسط این سازمان تائید شود. لیزر اسکلپیون در عین قدرت فوق العاده جز کم دردترین دستگاه های لیزر دنیاست!

 

لیزر موهای زائد دقیقا چه کاری انجام میدهد؟

زمانی که شما اقدام به لیزر موهای زائد می کنید، در دستگاه های لیزر میزان انرژی و عمق نفوذ لیزر به گونه ای تنظیم شده که تنها روی فولیکول و ریشه مو اثرگذار بوده و آن را از بین می برد. در واقع لیزر موهای زائد تنها تا چند میلیمتر درون پوست نفوذ داشته و هدف نهایی آن فولیکول های مو زائد هست و به هیچ کدام از ارگان های داخلی بدن نمی تواند نفوذ پیدا کند. میزان نفوذ لیزر موهای زائد در بدن بسیار سطحی بوده و عمیق نیست و از طریق گرما دهی به فولیکول مو آن را تخریب و از بین می برد. شما می توانید بدون هیچ نگرانی موهای زائد خود را لیزر کنید.

نحوه اثر لیزر مو زائد

قدرتمندترین لیزر کم درد! ” اینجا” را لمس کنید تا با لیزر اسکلپیون بیشتر آشنا بشین

اگرچه لیزر موهای زائد نسبت به سایر روش های حذف مو بسیار ایمن و موثرتر است اما فراموش نکنید لیزر موهای زائد با هر دستگاهی به شما توصیه نمی شود. امروزه دستگاه های چینی و بی کیفیت به علت قیمت پائین مورد استقبال بسیاری از مراکز و کلینیک های زیبایی قرار گرفته اند در حالی که نه دارای تائیدیه بین المللی هستند و نه کیفیت لیزر مناسبی دارند و احتمال بازگشت مو با این دستگاه ها بسیار زیاد است. از طرفی آمار سوختگی نسبتا بالایی با این دستگاه ها گزارش شده است.

لیزر موهای زائد و اسکلپیوون

تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر سرطانزا بودن لیزر اعلام نشده است. زیرا لیزر موهای زائد عمق نفوذ محدودی دارد و تنها می تواند روی فولیکول موی شما اثر گذار باشد.

لیزر موهای زائد برای شما خطرناک است اگر….

جای تعجب نیست که با افزایش آگاهی افراد در مورد لیزر و دیدن نتیجه موثر و عالی از لیزر موهای زائد هر روز به طرفداران آن اضافه شده و افراد تمایل بیشتری به انجام لیزر موهای زائد نشان می دهند اما بایستی در نظر داشت که زمانی می تواند لیزر برای ما موثر و اثربخش باشد که در درجه اول با دستگاه خوب و باکیفیت لیزر انجام شود و دوم توسط افراد ماهر و با تجربه اینکار صورت پذیرد.

لیزر موهای زائد و سرطان

لیزر با دستگاه های بی کیفیت و چینی و انجام آن توسط افرادی که در این زمینه تبحر و تجربه کافی نداشته و به تنطیمات دستگاه آگاهی ندارند می تواند عوارض جدی روی پوستتان به جا گذارد. از جمله این عوارض سوختگی پوست، ایجاد تاول و زخمی شدن پوست است که می تواند روی پوستتان تا سالیان سال ماندگار شود.

 

چرا بایستی در کلینیک های معتبر لیزر موهای زائد را انجام دهم؟

همانطور که قبلا هم عنوان کردیم استفاده از دستگاه لیزر و افراد باتجربه می تواند در نتیجه لیزر شما تاثیر به سزایی داشته باشد. اما دستگاه لیزر با کیفیت چه دستگاهی است؟

لیزر موهای زائد با دستگاه خوب

دستگاه های لیزر با کیفیت توسط کمپانی های معروف و مطرح دنیا طراحی و تولید می شوند. این دستگاه ها دارای منو و تنظیمات پیشرفته ای هستند و در کنار آن دقت هر شات و میزان انرژی کاملا دقیق و حساب شده است و از کیفیت لیزر بالایی برخوردار هستند. از طرفی دستگاه های لیزر با کیفیت دارای تائیدیه سازمان های بین المللی هستند که از جمله آنها سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) است که فقط به بهترین و با کیفیت ترین دستگاه های لیزر این تائیدیه داده میشود. به عبارتی دستگاه های لیزری که دارای این تائیدیه باشند بهترین دستگاه های لیزر در سطح بین المللی هستند. این از دستگاه های لیزر نسبت به سایر دستگاه های موجود از قیمت بالاتری برخوردار بوده و به همین علت توصیه می شود در کلینیک های معتبر لیزر موهای زائد انجام شود.

در کلینیک دلتا لیزر موهای زائد توسط دستگاه اسکلپیون انجام میشه. این دستگاه طراحی و تولید شده توسط کمپانی زایس آلمانه (پدر اپتیک و لیزر دنیا) و از همه مهمتر دارای تائیدیه سازمان غذا و داروی آمریکا است. از نتایج لیزر موهای زائد با دستگاه اسکلپیون شگفت زده میشین!

 

از طرفی حتی اگر شما با یک دستگاه خوب لیزر کنید زمانی می توانید به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید که لیزر موهای زائد توسط افرادی با تجربه و آگاه به کلیه ی تنطیمات دستگاه انجام شود و متناسب با جنس پوست و موهای زائد شما تنظیمات اختصاصی اعمال شود.

در بهترین کلینیک غرب تهران لیزر توسط اپراتورهای تخصصی دستگاه لیزر انجام میشود که تحت نظارت پزشک متخصص پوست و مو و لیزر آموزش حرفه ای دیده و به صورت اصولی آزمون گیری شده اند و به کلیه ی تنظیمات دستگاه آگاه هستند.

 

شاید این مطالب هم برای شما مفید باشند:

 

 

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 1 میانگین: 5
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.