لیزر موهای زائد هورمونی+آیا لیزرموهای زائد با وجود اختلالات هورمونی امکان پذیر است؟

لیزر موهای زائد هورمونی اگر علائم و نشانه های اولیه اختلال هورمونی را دارید، قبل از لیزر موهای زائد نیاز است توسط پزشک معاینه شوید. شایع ترین دلیل رشد موهای زائد در صورت زنان پلی کیستیک بودن تخمدان یا همان تنبلی تخمدان است ولی عوامل دیگری مثل اختلال کارکرد غده تیرویید، غدد فوق کلیوی، دیابت و…نیز می تواند باعث رشد موهای زائد غیر عادی در بدن زنان شود. پزشک پس از معاینه و گرفتن شرح حال برای شما آزمایشات لازم را تجویز می کند. در رابطه با تنبلی و کیست تخمدان ها ممکن است پزشک سونوگرافی تخمدان را نیز تجویز کند. اگر نتایج بررسی ها نشان دهنده این باشد که شما دچار اختلالات هورمونی هستید، تجویز برخی داروها و به کارگیری یک سری متدهای درمانی می تواند هورمون های شما را مجددا متعادل کند.

لیزر موهای زائد هورمونی

آیا میتوانم با وجود مشکلات هورمونی لیزر موهای زائد انجام دهم؟

اختلالات هورمونی در همه افراد به یک اندازه نیست و در برخی افراد بیش از سایرین بروز می کند. هرچه میزان اختلال هورمونی بیشتر باشد ، ممکن است علائم شدیدتری نیز بروز کند. اگر هورمونهای بدن شما در حالت نامتعادل و کنترل نشده باشند، ممکن است نتیجه لیزر موهای زائد شما نیز مطلوب از آب درنیاید. این به این معنی نیست که همه افراد دارای اختلالات هورمونی با چنین مشکلی مواجه می شوند ولی برخی افراد نتیجه دلخواهشان را نخواهند گرفت. اگربرای کنترل هورمونهای خود داروی تجویز شده توسط پزشک مصرف کنید میتوانید با خیال راحت لیزر موهای زائد را نیز انجام دهید. در غیر این صورت ممکن است با وجود لیزر موهای زائد، بازهم نتیجه دلخواه نگیرید و موهای زائد شما همچنان به رشد خود ادامه دهند.

در صورت داشتن چه علائمی نیاز است به پزشک مراجعه کنم؟

گرچه گاهی اوقات اختلالات هورمونی بدون نشانه هستند اما در صورت داشتن نشانه های زیر برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه فرمایید. یادتان باشد ممکن است همه علائم در یک شخص بروز نکند و تنها برخی از علائم را داشته باشد :

  • رشد موهای زائد در نواحی مثل سینه، اطراف ناف و شکم، قسمت های داخلی کشاله ران و بازوها
  • آکنه مقاوم به درمان و کیستی
  • بی نظمی قاعدگی
  • بی نظمی در خونریزی قاعدگی (شدید بودن یا کم بودن شدت خونریزی)
  • چاقی در ناحیه شکم و پهلوها
  • ریزش موی سر

درد پریود و قاعدگی

چرا لیزر بهترین روش درمانی برای رفع موهای زائد هورمونی است؟

روش هایی مثل شیو کردن، اپیلاسیون و وکس به هیچ عنوان قادر به از بین بردن منبع زاینده موهای زائد یا همان فولیکول ها نیستند. حتی در اپیلاسیون زمانی که افراد تصور میکنند ریشه موهای آنها از پوست خارج می شود در واقع تنها یکی از هزاران مویی که یک فولیکول قادر به تولید آن است از ته کنده می شود و آن  فولیکول منبع زاینده برای تولید هزاران موی دیگر خواهد بود. تنها روشی که به صورت واقعی موهای شما را کاهش می دهد لیزر موهای زائد با یک دستگاه استاندارد است. در لیزر مستقیما فولیکول مو هدف گذاری شده و نابود می شود.

لازم به ذکر است که در کلینیک دلتا می توانید پیش از شروع لیزر یک جلسه مشاوره رایگان نوبت بگیرید و با پزشکان ما در رابطه با انجام لیزر با وجود اختلالات هورمونی مشاوره کنید. اگر آزمایش و سونوگرافی قبلی انجام داده اید حتما نتایج خود را در جلسه مشاوره همراه بیاورید.

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 71 میانگین: 4
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.