عوارض تزریق ژل لب

عوارض ژل لب و نکاتی که بایستی در این مورد بدانید

تزریق ژل لب اگرچه باعث می شود که از داشتن لبانی خوش فرم و زیبا لذت ببرید اما نباید از این نکته هم غافل شد که این کار می تواند باعث ایجاد عوارضی موقت و یا طولانی مدت برای شما شود. در این مطلب قصد داریم به عوارض موقت (کوتاه مدت) و بلند مدت تزریق ژل لب بپردازیم. همچنین به شما بگوئیم کدام یک از این عوارض شایع و گذار است و کدام عارضه نیازمند رسیدگی فوری است و می تواند عواقب جدی و خطرناکی برای شما به همراه داشته باشد.

عوارض بعد از تزریق ژل لب

عوارض شایع و کوتاه مدت تزریق ژل

به طور معمول بیش از 80 درصد افراد پس از تزریق ژل لب، دچار عوارض تزریق ژل لب می شوند. زمانی که شما ژل لب تزریق می کنید، پس از تزریق ژل موقتا دچار عارضه های خفیف و کوتاه مدتی می شوید که چندان جدی نیستند. البته جدی نبودن این عارضه ها به معنای بی توجهی به آن ها نیست و رعایت نکات قبل از تزریق و پس از تزریق ژل لب، به میزان قابل توجهی از ایجاد عوارض تزریق ژل لب پیشگیری نموده و یا از شدت آن می کاهد. عوارض خفیف و کوتاه مدت تزریق ژل لب شامل:

تزریق ژل لب طبیعی
نمونه تزریق فیلر لب در کلینیک دلتا
  • قرمز شدن پوست لب پس از تزریق ژل لب

قرمز شدن پوست لب ها از عوارض شایع تزریق ژل لب است. این عارضه معمولا بلافاصله پس از تزریق اتفاق افتاده و ممکن است بسته به واکنش پوست افراد تا چند ساعت پس از تزریق و یا تا چندین روز ادامه پیدا کند. این عارضه معمولا پس از طی این مدت برطرف شده و به طور معمول مشکل خاصی را ایجاد نمی کند.

بوسیدن بعد از تزریق ژل لب
نمونه قبل و بعد تزریق ژل لب در کلینیک دلتا
  • ورم و التهاب پس از تزریق ژل لب

ایجاد ورم و التهاب در محل تزریق نیز از دیگر عوارض شایع تزریق ژل لب است. در بیشتر مواقع این التهاب و تورم پس از مدتی بهبود پیدا می کند. یکی از سوالات پر تکراری که زیباجویان از پزشک می پرسند این است که ورم بعد از تزریق ژل لب چند روز طول می کشد.؟ که در پاسخ باید گفت ورم و التهاب طی چندین روز برطرف می شود اما در برخی مواقع نیز بسته به چگونگی تزریق و یا واکنش بدن ممکن است ملتهب بودن لب بین یک الی سه هفته ادامه پیدا کند.

عوارض تزریق ژل لب
نمونه تزریق ژل لب در کلینیک دلتا
  • ایجاد حساسیت های پوستی پس از تزریق ژل لب

امروزه فیلرهای موجود در بازار بر پایه ی اسیدهیالورونیک بوده و حداکثر سازگاری زیستی ممکن را با بافت لب دارند. در واقع فیلرهای امروزی دارای ماده زمینه ای پوست که اسیدهیالورونیک است بوده و بسیار شبیه به آن ساخته شده است. به همین دلیل است که بروز واکنش های آلرژیک در تزریق فیلر به حداقل ممکن کاهش پیدا کرده است. اما به این حال بروز این واکنش ها در بدن غیر ممکن نیست و  به ویژه برخی افرادی که دارای حساسیت به ماده ی بی حسی که لیدوکائین هستند ممکن است دچار واکنش های آلرژیک خفیف شوند. به طور معمول این واکنش ها چندان جدی نبوده و به راحتی با مصرف دارو کنترل می شود.

تزریق ژل لب مدل نچرال
نمونه تزریق ژل لب در کلینیک دلتا
  • عدم تقارن لب پس از تزریق ژل

اینکه تقارن لب هایتان پس از تزریق حفظ شود و یا بهبود یابد کاملا به تجربه و مهارت پزشک بستگی دارد. این مشکل به ویژه در زیباجویانی شایع است که برای تزریق ژل لب، به پزشک تازه کار و یا کم تجربه مراجعه می کنند. اگر در روزهای ابتدایی پس از تزریق ژل متوجه این عدم تقارن شدید بهتر است عجله نکنید و اجازه بدهید ورم و التهاب لبتان طی یک الی دو هفته بهبود پیدا نموده و در صورت نیاز برای بهبود تقارن لب به پزشک مراجعه کنید.

فیلم تزریق ژل لب

  • ایجاد جوش پس از تزریق ژل لب

این عارضه، نسبت به سایر عوارض پس از تزریق ژل لب کمتر شایع است. جوش بیشتر در افرادی ایجاد می شود که دارای پوست حساس و مستعد جوش بوده و یا پوستشان به مواد تشکیل دهنده فیلر، واکنش آلرژیک نشان می دهد. ایجاد جوش های پوستی چندان نگران کننده نیست و بایستی برای درمان تحت نظر پزشک اقدام به مصرف دارو و یا پماد نمائید.

تزریق ژل لب مدل طبیعی
نمونه تزریق ژل لب در کلینیک دلتا
  • سفت شدن و گلوله شدن ژل لب

ایجاد حالت سفتی و یا احساس گلوله شدن ژل به ویژه در لب هایی که بیش از یک سی سی ژل تزریق کرده اند ممکن است اتفاق بیفتد. اگر از ژل های مرغوب و معتبر برای تزریق ژل لب استفاده کرده باشید ایجاد این حالت معمولا موقت و گذراست و می توان گفت سفت شدن و گلوله شدن ژل لب در یکی، دو هفته ی ابتدایی یک موضوع طبیعی و موقت است و پس از آن برطرف می شود. اما این نکته را نباید نادیده گرفت که در صورت تداوم حالت گلوله ژل زیر پوست، احتمال تزریق نادرست توسط پزشک وجود داشته و یا از ژل های بی کیفیت، تقلبی و یا چینی برای تزریق استفاده شده است. در صورت بروز چنین حالتی مراجعه به پزشک با تجربه برای درمان ضروری است.

نمونه تزریق ژل لب
نمونه تزریق ژل لب در کلینیک دلتا
  • کبودی مختصر پس از تزریق ژل لب

پس از ورود سوزن به درون پوست لب، مویرگ های بسیار سطحی و مختصر درون آن ممکن است دچار آسیب های جزئی شده و به خصوص در نواحی ورود سوزن، پوست دچار کبودی مختصر شود. ایجاد کبودی های مختصر به ویژه در محل ورود سوزن به پوست طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد. و معمولا طی یک هفته بهبود پیدا می کند. رعایت نکات مراقبتی قبل و بعد از تزریق ژل لب به جلوگیری و بهبود هر چه سریعتر این نوع کبودی ها بسیار کمک می کند.

تزریق ژل لب
تزریق ژل لب

آیا کبودی پس از تزریق ژل لب طبیعی است؟

اینجا بیشتر بخوانید

عوارض جدی و خطرناک تزریق ژل لب

تزریق ژل در مکان های غیر بهداشتی و نامعتبر مانند سالن های زیبایی و ….، تزریق ژل توسط افراد بی تجربه و بدون مهارت و استفاده از فیلرهای بی کیفیت ، تقلبی، چینی و یا تاریخ انقضا گذشته می تواند شما را با مشکلات فراوانی رو به رو کند. در ادامه به برخی از عوارض خطرناک تزریق ژل که نتیجه ی این انتخاب های نادرست است به شما عنوان می شود:

نمونه تزریق ژل لب مدل نچرال
نمونه تزریق ژل لب در کلینیک دلتا
  • آسیب شدید به بافت لب، پس از تزریق ژل لب

مهارت پزشک در انتخاب نقاط تزریق مناسب و از طرفی تزریق ژل به میزان مناسب از جمله عواملی است که در نتیجه ی نهایی تزریق ژل لب بسیار مهم و حیاتی است. در صورتی که تزریق ژل در محیط هایی خارج از مطب و یا کلینیک (مانند آرایشگاه ها و …) و یا توسط پزشک مبتدی و تازه کار تزریق شود می تواند خطر آسیب شدید به بافت ظریف لب را برایتان به همراه داشته باشد. در این حالت علاوه بر ایجاد تورم و کبودی های نسبتا وسیع در دراز مدت باعث خرابی و از دست رفتن زیبایی بافت لب می شود.

تزریق ژل لب
نمونه تزریق ژل لب در کلینیک دلتا
  • ایجاد زخم و تخریب بافت لب پس از تزریق ژل 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تزریق بیش از حد ژل به بافت لب می تواند عواقبی جدی برایتان به همراه داشته باشد. اگر می خواهید برای اولین بار به لبانتان ژل تزریق کنید و یا قصد دارید که بیش از یک سی سی ژل درون بافت لب تزریق کنید بهتر است این کار طی فرآیند دو مرحله ای و یا حداقل فاصله زمانی 2 هفته انجام دهید. تزریق ژل به میزان بسیار زیاد طی یک جلسه نتیجه عکس دارد و باعث ایجاد زخم و تخریب بافت لب می شود. همچنین تزریق ژل توسط پزشک ماهر و با استفاده از فیلرهای با کیفیت بایستی انجام شود. تزریق ژل لب توسط افراد مبتدی و یا در مراکز نامعتبر، استفاده از ژل های تقلبی و چینی منجر به آسیب شدید به بافت لب می شود.

تزریق-ژل-لب-نامرغوب-ژل-لب-غیر-طبیعی-در-مراکز-نامعتبر

  • ایجاد عفونت پس از تزریق ژل لب 

عفونت یکی از عوارض جدی تزریق ژل لب است که در صورت بی توجهی و عدم درمان مناسب می تواند به سرعت در بافت صورت گسترش پیدا نموده و سایر اجزای صورت را درگیر کند. تزریق ژل در مکان هایی که به نسبت به رعایت نکات بهداشتی بی توجه بوده و خارج از محیط کلینیکی است و از طرفی تزریق ژل های تقلبی، بی کیفیت و چینی از جمله دلایل ایجاد عفونت در بافت لب است. این گونه ژل ها معمولا با قیمت پائین و وسوسه کننده عرضه می شوند و به همین دلیل بسیاری از افرادی که آگاهی چندانی در مورد برندهای تزریقی ژل لب ندارند تحت تاثیر قیمت پائین، اقدام به تزریق این دسته از ژل ها می کنند. حتما قبل از تزریق ژل لب، از برند فیلر و کشور سازنده آن اطلاع کسب کنید.

قبل و بعد تزریق ژل لب
نمونه قبل و بعد تزریق ژل لب در کلینیک دلتا
  • کبودی وسیع در ناحیه ی تزریق ژل

اگر هنگام تزریق، به اشتباه سوزن به رگ ها و شریان های اصلی نواحی اطراف لب آسیب بزند، منجر به آسیب و پارگی رگ های اصلی اطراف لب شده و به دنبال آن خونریزی وسیعی در بافت اطراف لب رخ می دهد. کبودی گسترده به همراه احساس درد زیاد از علائم پارگی شریان های اصلی است که نیاز به رسیدگی فوری و اورژانسی دارد.

عوارض تزریق ژل لب
نمونه تزریق ژل لب در کلینیک دلتا
  • جا به جایی ژل لب

اگر نقاط تزریق ژل لب به خوبی انتخاب نشوند و یا میزان زیادی ژل به ناحیه ی لب تزریق شود، احتمال جا به جایی ژل به خصوص در هنگام فشار به لب وجود دارد. این جا به جایی می تواند باعث عدم تقارن ژل لب شده و یا به بافت های اطراف لب سرایت کند که نیازمند مداخلات پزشکی است.

بوسیدن پس از تزریق ژل لب
نمونه تزریق ژل لب در کلینیک دلتا
  • نکروز بافت پس از تزریق ژل لب

به زبان ساده نکروز یعنی مرگ سلول های زنده. نکروز زمانی رخ می دهد که فیلر به اشتباه درون شریان تزریق شده.و جریان خونرسانی به بافت زنده لب را مختل کند.طی این حالت سلول های زنده بدون غذا و اکسیژن به مشکل خورده و دچار مرگ سلولی می شوند. در صورت وقوع چنین حالتی جلوگیری از ایجاد خونریزی و تخلیه ی ژل از مهمترین اقداماتی است که بایستی صورت پذیرد و نیازمند مراجعه فوری به پزشک است.

در رابطه با تزریق ژل لب سوالی دارید؟ 

همین حالا از طریق یکی از روش های زیر با مشاورین کلینیک دلتا در ارتباط باشید

برای تماس با کلینیک دلتا می توانید همه روزه ازساعت 8 صبح الی 8 شب (به غیر از ایام تعطیل) با شماره زیر تماس بگیرید.

80 405 404 -021
81 405 404 -021
82 405 404 -021

همچنین شما می توانید از طریق موبایل / واتساپ کلینیک دلتا با ما در ارتباط باشید

0990-47-47-980

شاید مطالب زیر هم برای شما مفید باشد

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 2 میانگین: 5
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.