کبودی بعد از ژل لب طبیعی است؟

نگرانی از کبودی بعد از تزریق ژل لب

از جمله عوارض شایع تزریق ژل لب، کبودی و التهاب پس از آن است. جالب است بدانید اکثر افراد پس از تزریق ژل، کبودی مختصر را تجربه می کنند و در بیشتر موارد این کبودی جز عوارض خفیف تزریق ژل بوده و جای نگرانی ندارد.    کبودی بعد از ژل لب

کبودی بعد از ژل لب

چرا پس از تزریق ژل لب هایمان کبود می شوند؟

کبودی ناشی از تزریق ژل لب معمولا به دو علت اتفاق می افتد:

  • کبودی ناشی از آسیب به مویرگ های ظریف

در بدنمان شبکه ای از عروق خونی وجود دارد که وظیفه ی.تامین مواد غذایی و اکسیژن را برای اعضای بدن، بافت ها و سلول ها بر عهده دارند. زیر پوستمان نیز از این قاعده مستثنی نیست و مملو از مویرگ های بسیار ظریف است. زمانی که شما اقدام به تزریق فیلر می کنید، سوزن ظریف و باریک از چندین نقطه مختلف وارد پوستتان می شود و با هر بار ورود سوزن ممکن است این مویرگ های ظریف آسیب جزئی ببینند. پارگی این مویرگ های سطحی چندان جدی نیست و کبودی های مختصر و نقطه ای از خود بر جای می گذارند.    کبودی بعد از ژل لب

کبودی بعد از ژل لب

  • کبودی ناشی از تزریق های سطحی

اگر تزریق ژل، توسط پزشک نه چندان وارد و بی تجربه انجام شود ممکن است پس از تزریق احساس کنید پوستتان کبود شده است. این اتفاق که بیشتر در تزریق ژل به نواحی لب و زیر چشم اتفاق می افتد ناشی از تزریق نسبتا سطحی است. در واقع ژل تزریق شده از زیر پوست بازتاب پیدا نموده و به دلیل شریان های خونی و بافت اطراف محل تزریق تیره و کبود به نظر می رسد.     کبودی بعد از ژل لب

کبودی بعد از ژل لب

آیا کبودی پس از تزریق ژل لب طبیعی است؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم کبودی و تورم مختصر جز علائم شایع پس از تزریق هستند و بیششتر افراد ممکن است آن را تجربه کنند. کبودی ناشی از پارگی مویرگ های سطحی با انجام نکات مراقبتی به سادگی درمان می شوند.          کبودی بعد از ژل لب

کبودی بعد از ژل لب

اگر کبودی ناشی از تزریق سطحی ژل به زیر پوست باشد، معمولا با گذشت زمان بهبود پیدا می کند و در صورتی که علائم بهبودی مشاهده نشد، بایستی برای درمان به پزشک متبحر و ماهر مراجعه کنید. معمولا در این مرحله پزشک مقداری هیالورونیداز را به قسمت مورد نظر تزریق می کند تا آثار کبودی بهبود پیدا کند.

تزریق فیلر لب متناسب با اجزای چهره شما توسط پزشکان ماهر و با تجربه در کلینیک دلتا

آیا کبودی پس از تزریق درد زیادی دارد؟

کبودی های ایجاد شده ناشی از پارگی مویرگ های سطحی معمولا کم و مختصر است و درد چندان زیادی ندارد. فراموش نکنید به علت دریافت بی حسی هنگام تزریق، دردی را احساس نمی کنید و پس از فروکش کردن اثر بی حسی ممکن است مختصر دردی را در نواحی ورود سوزن به پوست احساس کنید. این درد موقتی بوده و با گذشت زمان بهبود پیدا می کند.            کبودی بعد از ژل لب

کبودی بعد از ژل لب

کبودی پس از تزریق ژل لب تا چه مدت زمانی ادامه دارد؟

به طور معمول کبودی پس از تزریق لب، از حداقل 3 روز تا حداکثر دو هفته می تواند ادامه داشته باشد. رعایت نکات قبل از تزریق و همچنین انجام موارد مراقبتی بعد از تزریق ژل لب به شما کمک می کند به میزان قابل توجهی از ایجاد کبودی پس از تزریق ژل جلوگیری و یا روند بهبود و درمان آن را تسریع کنید.

از تخفیفات ویژه کلینیک دلتا جا نمونی !!!

 

2 میلیون تخفیف ویژه جلسه اولی ها 
  تخفیفات تکرار نشدنی مناسبتی 

 

تازه مشاوره با پزشک و متخصصان کلینیک دلتا هم رایگانه و قبلش می تونی هر سوالی داری ازشون بپرسی

 

کافیه فقط یک دقیقه وقت بزاری و فرم مشاوره زیر رو تکمیل کنی

“فرم مشاوره رایگان کلینیک دلتا”

چه زمانی کبودی پس از تزریق ژل لب غیر عادی است و نیاز به مراجعه به پزشک دارد؟

تزریق فیلر (ژل) توسط پزشک با تجربه و مهارت معمولا عوارضی نداشته یا با حداقل عوارض ممکن همراه است. در صورتی که تزریق توسط افراد غیر پزشک و یا پزشکی که مهارت و تجربه کافی در زمینه تزریق نداشته باشد، انجام شود، و یا برای تزریق از ژل های چینی، تقلبی، پاژ و یا ارزان قیمت و تقلبی استفاده شود می تواند برایتان عوارض جدی به همراه داشته باشد.

کبودی بعد از ژل لب

کبودی جدی و وسیع که به صورت لکه ای بزرگ در ناحیه ی تزریق .و یا فراتر از آن است می تواند هشداری جدی برای شما باشد. این کبودی ناشی از تزریق ژل توسط پزشک بی تجربه و از آسیب به شریان های اصلی بافت، تزریق ژل یا فیلر درون رگ و در نتیجه انسداد عروق خونی اتفاق می افتد. متاسفانه در نتیجه آن بافت و یا قسمتی از آن از بین می ورد.

کبودی بعد از ژل لبتزریق-ژل-لب-نامرغوب-ژل-لب-غیر-طبیعی-در-مراکز-نامعتبر

 

این گونه از کبودی ها معمولا در ساعات اولیه ی پس از تزریق نمایان می شوند و همراه با درد نسبتا زیادی هستند. البته فراموش نکنید به علت تاثیر ماده ی بی حسی ممکن است شما پس از یک الی دو ساعت پس از تزریق متوجه درد شوید. اما علائم کبودی را می توانید به وضوح مشاهده کنید. این گونه موارد نیازمند رسیدگی فوری پزشکی دارد.

کبودی لب بعد از تزریق

چگونه می توان از کبودی پس از تزریق ژل لب جلوگیری کرد؟

با رعایت و توجه به نکات قبل از تزریق ژل لب به میزان قابل توجهی می توانید از ایجاد تورم و کبودی جلوگیری کنید. این نکات شامل:

  • اگر دارویی مصرف می کنید و یا بیماری خاصی دارید قبل از تزریق حتما با پزشک مشورت کنید.
  • حداقل 10 روز قبل از تزریق، داروهایی نظیر آسپیرین، ایبوپروفن، ناپروکسن، ژلوفن، ادویل و … داروهای رقیق کننده خون و یا ضد انعقاد خون استفاده نکنید این داروها می تواند خونریزی را تشدید و عوارض حاصل از تزریق ژل را شدت دهند.

کبودی بعد از تزریق ژل لب

  • حداقل تا ۲۴ ساعت قبل از تزریق، از نوشیدن مواد الکلی.خودداری کنید چون خطر خونریزی و ایجاد کبودی را در محل تزریق تشدید می کند.            کبودی بعد از ژل لب
  • دو هفته قبل از تزریق ژل روغن ماهی، ویتامین E ،مولتی ویتامین و ویتامین سی را قطع کنید. مصرف این مواد باعث رقیق تر شدن خون و افزایش ریسک کبودی در هنگام تزریق ژل یا فیلر می گردد.

کبودی بعد از ژل لب

  • بهتر است مصرف چای سبز یا سیر و موادی شبیه به آنها کاهش یابد.
  • دو هفته قبل از تزریق ژل لب، از درمان های دندانی (از جمله جرم گیری) خودداری کنید.

کبودی بعد از ژل لب

  • اگر قبلا ژل لب تزریق کرده اید و همچنین در صورتی که سابقه ی ایجاد تبخال داشته اید حتما به پزشکان کلینیک دلتا اطلاع دهید. بهتر است قبل از تزریق و بعد از آن طبق دوز پیشنهادی پزشک آسیکلویر مصرف نمایید.
  • تزریق ژل درد چندانی ندارد با این حال اگر نیاز به دریافت بی حسی دارید در جلسه مشاوره رایگان به پزشک اطلاع دهید.

کبودی بعد از ژل لب

  • تزریق ژل را صرفا در کلینیک های مجاز و توسط پزشک ماهر و با تجربه انجام دهید.    کبودی بعد از ژل لب
  • در مورد برند و مارک ژل (فیلر) لب، کشور سازنده و … اطلاع کسب کنید و به تاریخ تولید و انقضای ژل توجه کنید.
تحت هیچ شرایطی از برندهای چینی، بی کیفیت و ارزان قیمت برای تزریق ژل لب استفاده نکنید!!! این ژل ها می تواند مشکلات جدی برایتان به همراه داشته باشد.

کبودی بعد از ژل لب

درمان کبودی پس از تزریق ژل لب چیست؟

پس از تزریق ژل لب، با مراقبت و رعایت نکات مراقبتی، می توانید از کبودی و تشدید آن جلوگیری نموده و به تسریع روند درمان کمک کنید. نکات مراقبتی پس از تزریق ژل لب شامل:

  • در روزهای ابتدایی پس از تزریق از مواد آرایشی روی لبتان استفاده نکنید و از کرم های سنگین آرایشی به خصوص در نواحی کناری لب دوری کنید.
  • به طور مرتب از ضد آفتاب استفاده کنید.

کبودی بعد از ژل لب

  • برای کاهش التهاب و جلوگیری از ایجاد کبودی تا 24 ساعت اولیه از کمپرس سرد استفاده کنید. (این سرما نبایستی خیلی شدید باشد، زیرا اثرات درمانی را کاهش می دهد.)    کبودی بعد از ژل لب
  • در هفته های ابتدایی پس از تزریق از محیط های گرم مانند جکوزی، سونا و دوش آب گرم و … دوری کنید. فعالیت و حضور در محیط های گرم عوارض ناشی از تزریق (کبودی، ورم و…) را تشدید می کند.

کبودی بعد از ژل لب

  • از فشار و ماساژ ناحیه ی تزریق خودداری کنید. اینکار باعث حرکت و جابجایی ژل در ساعات یا روزهای اولیه ی پس از تزریق می شود.
  • از قرار گرفتن در معرض.نور خورشید اجتناب کنید.

کبودی بعد از ژل لب

  • ایجاد التهاب، کبودی و تورم و خارش تا چند روز پس از تزریق طبیعی است. اگر علائم ذکر شده بیش از 4 روز به طول انجامید و یا علائم بهبودی مشخص نشد، با کلینیک تماس بگیرید.
  • گاهی پزشک ممکن است برای برخی از افراد جهت کاهش التهاب و تسریع در روند بهبودی دارو، پماد یا کرم تجویز کند، که برای کاهش عوارض بایستی در زمانبدی مناسب و طبق دستورالعمل مصرف شوند.

مراقبت بعد از تزریق ژل لب

  • حداقل به مدت 24 ساعت از آشامیدن مایعات و یا خوردن غذاهای داغ اجتناب کنید.
  • بهتر است در روزهای ابتدایی پس از تزریق، نوشیدنی های داغی نظیر چایی را با نی بنوشید و دمای غذایتان ترجیحا ولرم باشد چون هنوز ژل جا نیفتاده و ممکن است تحت تاثیر حرارت قرار بگیرد و ماندگاری آن کوتاه شود.

کبودی بعد از ژل لب

  • پس از یک هفته در صورت بهبود نیافتن علائم ناشی از تزریق ( تورم، کبودی و …) با کلینیک تماس بگیرید.
  • بهیچ وجه محل تزریق ژل را دستکاری نکنید. 

کبودی بعد از ژل لب

  • تا 72 ساعت پس از تزریق از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید.
  • حداقل 2 هفته پس از تزریق ژل به ورزش و فعالیت های فیزیکی سنگین نپردازید. انجام این فعالیت ها، جریان خون را در ناحیه زیاد و ریسک تورم و کبودی را تشدید می کند.  کبودی بعد از ژل لب
  • برای شستشوی پوست به ویژه پوست لب از شوینده های بسیار ملایم استفاده کنید.
کبودی بعد از ژل لب
در رابطه با تزریق ژل لب سوالی دارید؟ 

 

همین حالا از طریق یکی از روش های زیر با مشاورین کلینیک دلتا در ارتباط باشید

 

برای تماس با کلینیک دلتا می توانید همه روزه از 8 صبح الی 8 شب (به غیر از ایام تعطیل) با شماره های  زیر تماس بگیرید.

 

80 405 404 -021
81 405 404 -021
82 405 404 -021

 

همچنین شما می توانید از طریق موبایل / واتساپ کلینیک دلتا با ما در ارتباط باشید

 

0990-47-47-980

شاید مطالب زیر هم برای شما مفید باشد

 

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 6 میانگین: 4.5
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.