پاسخ به 10 سوال مهم در مورد لیزر موهای زائد بیکینی

لیزرموهای زائد بیکینی و پاسخ به مهمترین سوالات شما!

لیزر بیکینی باعث نازایی میشه!

لیزر موهای زائد بیکینی سرطان زاست.

من شنیدم دختران نباید لیزر موهای زائد ناحیه ی بیکینی انجام بدن.

چه قدر از این گفته ها و شایعات در مورد لیزر موهای زائد صحت دارد؟

امروزه لیزر به عنوان راهکاری موثر برای از بین بردن موهای زائد شناخته شده است اما ترس از لیزر و عوارض آن از جمله دلایلی است که باعث می شود برخی از افراد تمایلی به لیزر موهای زائد نشان ندهند. در کنار آن لیزر ناحیه ی بیکینی به دلیل حساس تر بودن، داشتن موهای زائد بیشتر و تصور انتقال بیماری های پوستی تبدیل به دغدغه ای بزرگ برای بسیاری از افراد شده است. در این مطلب سعی داریم علاوه بر پاسخ به مهم ترین سوالات در این زمینه، به بررسی برخی از دغدغه های افراد در رابطه با لیزر موهای زائد بپردازیم.

  • آیا لیزر موهای زائد بیکینی سرطان زاست؟

به طور کلی پرتوها دارای طول موج های مختلف بوده و دارای دامنه نفوذ متفاوتی است. لیزری که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود دارای قدرت نفوذ محدودی در حد چند میلی متر درون پوست است. این لیزر تنها روی فولیکول های موهای زائد تاثیر گذار بوده و به علت قدرت نفوذ محدود نمی تواند روی ارگان های داخلی تاثیر گذار باشد و ضرری به آن نمی رساند. این موضوع به صورت علمی در سراسر دنیا بررسی شده و یافته های هیچ پژوهشی سرطان زا بودن و مضر بودن لیزر را تائید نمی کنند. فراموش نکنید انرژی لیزر با اشعه ایکس و گاما که به درون پوست نفوذ کرده و باعث تغییراتی در DNA سلول شده و زمینه ساز بروز انواع سرطان بوده، کاملا متفاوت است.

لیزر موهای زائد بیکینی و احتمال بروز سرطان!!! برای کسب اطلاعات بیشتر “اینجا”  را ببینید

  • آیا لیزر موهای زائد بیکینی باعث زگیل تناسلی می شود؟

اگر لیزر موهای زائد در کلینیک های نامعتبر، فاقد رعایت و نکات بهداشتی انجام شود می تواند باعث انتقال ویروس زگیل و سایر بیماری های پوستی شود. در کلینیک دلتا از لیزر اسکلپیون استفاده می شود. این دستگاه یکی از بهداشتی ترین دستگاه های لیزر دنیاست. اسکلپیون تنها دستگاهی است که سلفون علاوه بر سر دستگاه روی بدنه هندپیس که ممکن است به طور اتفاقی به پوستی کسی برخورد کند کشیده می شود.

در سایر دستگاه های لیزر، حتی دستگاه هایی که هر فرد دارای سری جداگانه متعلق به خود است ممکن است بدنه هندپیس به طور اتفاقی به پوست افراد مختلف تماس پیدا کند و باعث انتفال انواع ویروس و بیماری های پوستی شود. در دستگاه اسکلپیون علاوه بر سری و بدنه هندپیس، سری دستگاه به طور کامل با اسپری دکانکس، که مخصوص ضدعفونی کردن وسایل اتاق عمل هست، تمیز و ضد عفونی می شود. علاه بر آن کلیه وسایل مرتبط با لیزر و کلیه سطوح در تماس با بدن با اسپری دکانکس به طور کامل ضدعفونی می شود.

لیزر بیکینی-زگیل

  • آیا لیزر موهای زائد بیکینی در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟

خیر لیزر موهای زائد در دوران بارداری مجاز نیست. به طور کلی انجام هر نوع لیزر و تزریقات زیبایی در طول دوران بارداری توصیه نمی شود. اگرچه ضرر اثبات شده ای ندارد و صرفا یک اقدام احتیاطی است. در رابطه با زمان شیردهی بله لیزر موهای زائد طی دوران شیردهی مجاز است. بهتر است اجازه دهید چندین ماه از زمان.زایمانتان بگذرد و سپس اقدام به لیزر موهای زائد کنید. چرا که در ماه های اولیه ی پس از زایمان همچنان نوسانات هورمونی.درون بدن وجود داشته و در صورتی که بدن به تعادل هورمونی لازم نرسیده باشد.ممکن است نتوانید نتیجه مطلوب را از جلسات لیزر موهای زائدتان دریافت کنید.

لیزر موهای زائد در دوران شیردهی مجاز است. برای کسب اطلاعات بیشتر “اینجا” را ببینید

  • آیا لیزر موهای زائد بیکینی برای دختران مجرد ضرر دارد؟

با توجه به دلایلی که قبلا هم اشاره کردیم، لیزر موهای.زائد به دلیل عمق نفوذ محدودی که دارد نمی تواند بیش از چند میلیمتر درون پوست نفوذ پیدا کند. عمق نفوذ لیزر محدود و در حد چند میلی متر است. لیزر موهای زائد نمی تواند به پرده ی بکارت آسیبی.زده و یا برای ناحیه ی تناسلی دختران جوان مشکلی ایجاد کند. لیزر.موهای زائد نمی تواند روی اندام ها و ساختارهای داخلی بدن تاثیری داشته باشد و به گونه ای طراحی شده که فولیکول مو را هدف قرار می دهد. شما می توانید با خیال راحت از لیزر موهای زائد.به عنوان راه حلی ایده ال برای حذف موهای بیکینی استفاده کنید.

لیزر بیکینی-دختران

  • آیا لیزر موهای زائد بیکینی عوارض دارد؟

پاسخ به این سوال هم بلی است و هم خیر! اما چرا ؟ به طور کلی لیزر موهای زائد برای بدن مضر نیست. چرا که اشعه لیزر دامنه نفوذ بسیار محدود در حد چند میلیمتر درون پوست دارد و نمی تواند روی ارگان های داخلی بدن تاثیر گذار باشد.  اما چه زمانی لیزر بیکینی می تواند برای ما همراه با عوارض باشد؟

استفاده از دستگاه های لیزر بی کیفیت و چینی، پشتیبانی نکردن دستگاه از تایپ پوست و موی شما و کم تجربه بودن و ناگاهی اپراتور لیزر به تنطیمات دستگاه می تواند باعث آسیب پوست شما، عوارضی همچون تاول و سوختگی و نارضایتی شما از نتیجه جلسات لیزر شود. به همین دلیل توصیه می شود لیزر در مراکز معتبر، و با دستگاه های با کیفیت انجام شود.

“اینجا” در مورد عوارض لیزر موهای زائد بیکینی بیشتر بدانید.

  • آیا لیزرموهای زائد بیکینی درد دارد؟

بسته به اینکه با چه دستگاهی لیزر انجام می دهید، تکنولوژی و فناوری دستگاه در میزان کاهش درد و همچنین مهارت و تجربه اپراتور در تنظیمات درست انرژی میزان درد متفاوت است. در کلینیک دلتا لیزر موهای زائد با دستگاه اسکلپیون انجام می شود که یکی از قدرتمندترین و کم دردترین دستگاه های لیزر موهای زائد در دنیاست. همچنین این دستگاه دارای منوی کاهش درد برای افرادی است که از بابت درد لیزر نگران هستند. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که آستانه درد نسبتا پائینی دارید می توانید برای لیزر بیکینی از پماد لیدوکائین و یا آیس استفاده کنید.

  • آیا با یک جلسه لیزر موهای زائد بیکینی از بین می رود؟

به طور کلی برای موهای ضخیم بدن بین شش تا هشت جلسه اصلی نیاز است تا فولیکول های مو از بین رفته و موهایی که در طی درمان در فاز خواب بودند به فاز فعالیت برگردند. فراموش نکنید این شش تا هشت جلسه در همه ی افراد مطلق نیست و ممکن است یک نفر زودتر یا دیرتر جواب بگیرد. به علت پوست هورمونی و همچنین موهای زائد و مقاوم به خصوص در ناحیه ی پائینی بیکینی معمولا این ناحیه به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارد.

روشنشدن بیکینی

  • آیا لیزر موهای زائد بیکینی پوستمان را روشن می کند؟

بسیاری از افراد تصور می کنند لیزر موهای زائد می تواند رنگ طبیعی پوست را روشن و تیرگی های آن را از بین ببرد. در نظر داشته باشید اصولا لیزر موهای زائد کاربرد روشن سازی پوست بدن را ندارد. اگر شما هم جز آن دسته افرادی هستید که فولیکول های درشت مو به ویژه در نواحی مانند زیر بغل و بیکینی باعث ایجاد تیرگی در زیر پوستتان شده، لیزر موهای زائد با حذف این فولیکول های درشت مو می تواند یک تا دو درجه به روشن تر شدن پوستتان کمک کند.

در واقع تیرگی ایجاد شده که به واسطه ی موهای زیرپوستی و فولیکول های درشت مو در زیر پوست ایجاد شده اند با کمک لیزر موهای زائد قابل درمان است و نه اینکه رنگ طبیعی پوستتان تغییری کند و روشن شود! طبیعتا هر چه تعداد فولیکول های مو در زیر پوست بیشتر باشند خواه ناخواه روشن شدن پوست بیشتر خواهد بود. فراموش نکنید تیرگی های هورمونی و ژنتیکی با لیزر موهای زائد از بین نمی روند.

لیزر موهای زائد باعث تیرگی پوست می شود یا به روشن تر شدن آن کمک می کند؟

“اینجا” را ببینید

  • آیا می توانیم در فواصل جلسات لیزر موهای زائد بیکینی اپیلاسیون کنیم؟

خیر! شما نمی توانید در فواصل جلسات لیزر از اپیلاسیون، وکس و … استفاده کنید و تنها مجاز به شیو کردن موهای زائد ناحیه ی بیکینی هستید. برای دریافت نتیجه مطلوب و گرفتن نتیجه ی حداکثری از جلسات لیزر بایستی موهای زائد در فاز فعالیت باشند و لیزر روی موهایی که در فاز خواب هستند تاثیری ندارد. استفاده از روش هایی نظیر وکس، اپیلاسیون و … در واقع طول خواب موهای زائد را افزایش داده و موها را نازک تر می کنند. همین عامل باعث می شود لیزر نتواند به خوبی روی موهای زائد تاثیر گذاشته و از جلسات نتیجه مطلوب دریافت نمی کنید. یک ماه قبل از لیزر و در فواصل جلسات لیزر فقط مجاز به شیو کردن موهای زائدتان هستید.

وکس-بیکینی

  • استفاده از مکمل های تقوبتی در طول دوره درمان لیزر موهای زائد بیکینی ممنوع است؟

متاسفانه این باور در میان بسیاری از افراد وجود دارد که استفاده از مکمل های تقویتی از جمله.موارد مرتبط با تقویت رشد موی سر نبایستی طی دوران لیزر موهای زائد استفاده شود. در کمال تعجب گاهی این توصیه توسط کلینیک های زیبایی و اپراتورهای.مربوطه به افراد عنوان می شود که آگاهی کاملی در مورد لیزر.موهای زائد ندارند. استفاده از مکمل های تقویتی مانند زینک، ویتامین های گروه ب، بیوتین و … باعث تشدید و رویش موهای زائد نمی شوند. حتی مصرف مکمل های مرتبط با رشد و تقویت موهای سر.ارتباطی با افزایش و رشد موهای زائد ندارد چرا که سیکل رویش موهای سر با موهای زائد کاملا متفاوت است.
لیزر بیکینی-مکمل

در بهترین کلینیک لیزر غرب تهران با پیشرفته ترین و به روزترین دستگاه لیزر با موهای زائدتان خذاحافظی کنید.

برای رزرو نوبت مشاوره اینجا را ببینید

شاید مطالب زیر هم برای شما مفید باشد:

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 4 میانگین: 4.3
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.