لیزر بیکینی باعث تیرگی پوست می شود یا به سفیدتر شدن آن کمک می کند؟

لیزر بیکینی باعث تیرگی پوستمان می شود یا سفیدتر شدن آن؟

لیزر باعث تیرگی پوست می شود یا به سفید تر شدن آن کمک می کند؟.سوالی بحث برانگیز که افراد پاسخ مختلفی به آن می دهند. بسیاری از افراد به امید روشن تر شدن پوست به ویژه برای نواحی مانند بیکینی.و زیر بغل اقدام به لیزر موهای زائد می کنند و از نتیجه لیزر موهای زائد و روشن تر شدن پوستشان احساس رضایت دارند. البته در این میان هستند افرادی.که لیزر موهای زائد انجام داده و باور دارند لیزر باعث تیره تر شدن پوستشان شده است. مگر می شود لیزر هم پوستتان را روشن کند و هم باعث ایجاد لک و تیرگی پوست.شود؟ چرا در این مورد تا این حد اختلاف نظر وجود دارد؟ در.ادامه با ما باشید تا به پاسخ به این سوال بپردازیم که لیزر موهای زائد.به روشنی پوستمان کمک می کند یا عاملی است برای لک و تیرگی پوست؟

سفیدتر شدن بیکینی

با لیزر، پوستتان را سفید تر کنید!

بسیاری از افراد تصور می کنند با کمک لیزر موهای زائد می توانند.از شر تیرگی های مزمن پوست خلاص شوند و یا رنگ طبیعی پوست بدنشان را تغییر داده.و چندین درجه روشن تر کنند. اگر چه لیزر موهای زائد در برخی موارد به روشن تر شدن پوست کمک می کند.اما نمی تواند در این مورد معجزه کند!.برای مثال فردی ممکن است انتظار داشته باشد رنگ طبیعی پوستش روشن تر شود و.یا انواع لک و تیرگی های پوست از طریق لیزر موهای زائد از بین بروند.که چنین چیزی غیر ممکن است. چرا که ساز و کار دستگاه لیزر موهای.زائد برای حذف موهای زائد و نه درمان مشکلات پوستی! طراحی شده است. اما این تصور که لیزر باعث سفید تر شدن پوست.می شود از کجا نشات گرفته است؟

بیکینی

اصولا لیزر موهای زائد کاربرد روشن سازی پوست بدن ندارد. اما در روند درمان با لیزر موهای زائد پوست افراد ممکن است تحت تاثیر از بین رفتن فولیکول موهای زائد بین یک تا دو درجه روشن تر شود.

در واقع موهای زیر پوستی و یا فولیکول ها و ریشه های درشت مو در زیر پوست به ویژه نواحی که دارای موهایی که ضخیم تر هستند (برای مثال بیکینی و زیر بغل) باعث ایجاد ظاهری تیره روی سطح پوست می شوند. همین موضوع باعث می شود در برخی افراد پوست نواحی مانند زیر بغل و بیکینی و یا نواحی مانند کشاله ران، ساق پا و … تیره تر به نظر برسد. با کمک لیزر موهای زائد فولیکول های درشت این موها در زیر پوست تخریب شده و از بین می رود.

از بین رفتن فولیکول های سیاه و درشت موهای زائد طی جلسات لیزر به روشن تر.شدن پوست کمک می کند و طبیعی است هر چه میزان موهای زیرپوستی و فولیکول های مو.در زیر پوست بیشتر باشد میزان روشن شدن پوست از این طریق بیشتر خواهد بود. فراموش نکنید تیرگی های ذاتی، هورمونی و ژنتیکی پوست با لیزر موهای زائد از بین نمی رود. همچنین لیزر موهای زائد نمی تواند رنگ طبیعی پوستتان را تغییر دهد و یا تاثیری روی لک های پوستی داشته باشد. اگر مایل هستید تیرگی های موضعی بدنتان را بر طرف کنید می توانید از سایر راهکارهای موجود در کلینیک دلتا بهره ببرید.

در کلینیک دلتا از راهکارهای مختلفی برای درمان لک و تیرگی استفاده می شود. “اینجا” را ببینید

چرا لیزر موهای زائد می تواند عاملی برای تیرگی پوست باشد؟

لیزر موهای زائد یک فرآیند درمانی است. بیشتر افراد برای دست یافتن به پوستی لطیف، زیبا و عاری از مو اقدام به لیزر موهای زائد می کنند و تیرگی پوست در اثر لیزر می تواند برایشان بسیار ناخوشایند باشد. در یک دسته بندی کلی می توان گفت برخی عوارض لیزر موقت و رایج هستند و برخی مانند تیرگی پوست ممکن است تا سالیان سال روی پوستتان ماندگار شوند.

تیرگی بیکینی-سفیدی بیکینی

چه عوارضی موقت هستند؟

از جمله عوارض موقت لیزر می توان به قرمزی، التهاب مختصر، سوزش، خارش و تغییر رنگ بسیار کم برخی نقاط پوست اشاره کرد که معمولا تا چندین روز برطرف می شوند. این عارضه ها در برخی و نه در همه ی افراد مشاهده شده است. معمولا بیشتر کسانی دچار عوارض موقت می شوند که دارای پوست های ظریف و حساسی بوده و موقتا پوستشان واکنش نشان می دهد.

با لیرز پوستتان تیره می شود اگر…..

متاسفانه بایستی به شما بگوئیم در صورت عدم رعایت برخی نکات ممکن است لیزر موهای زائد باعث ایجاد لک و تیرگی روی پوست و ناحیه ی بیکینی شود. در ادامه به مهمترین دلایلی که می تواند عاملی برای ایجاد تیرگی پوست بر اثر لیزر موهای باشد، اشاره می کنیم.  سفیدی پوست

  • آفتاب و سولاریوم

همانطور که می دانید انجام سولاریوم، حمام آفتاب و … در طول جلسات لیزر ممنوع است. در صورت عدم توجه و رعایت این مساله علاوه بر افزایش.ریسک سوختگی، باعث ایجاد تیرگی در نواحی مختلف بدن می شود. همچنین بهتر است در روزهای اولیه پس از لیزر از پوستتان در برابر نور آفتاب محافظت کنید. اگر نواحی مانند صورت، دست و … را لیزر کردید تا 48 ساعت پس از لیزر در معرض آفتاب قرار نگرید  و با کلاه و لباس این نواحی را بپوشانید.

تا حالا فکر کردین چطور پوستتون برنزه می شه و چه خطراتی به دنبال داره؟

“اینجا” رو ببینید

  • دستگاه لیزر بی کیفیت و اپراتور بی تجربه

از دیگر عواملی که در ایجاد تیرگی پوست در اثر لیزر موهای زائد نقش دارد استفاده از دستگاه لیزر بی کیفیت و چینی و یا تنظیمات نادرست دستگاه توسط اپراتور کم تجربه است. بهتر است لیزر موهای زائد را در کلینیک های معتبر و با دستگاه مناسب انجام دهید و اطمینان پیدا کنید اپراتور لیزر به تنظیمات دستگاه به خوبی آگاه است.

  • استفاده از داروها و حساسیت های پوستی

از جمله عواملی که می تواند در زمینه تیرگی پوستتان نقش داشته باشد استفاده از برخی داروها و حساسیت های پوستی است. در صورتی که دارو مصرف می کنید، دچار بیماری خاصی هستید و یا دارای حساسیت های پوستی هستید قبل از لیزر موهای زائد حتما با پزشک مشورت کنید.

با بهترین دستگاه لیزر، با کمترین درد ممکن با موهای زائدتان خداحافظی کنید.

در مورد دستگاه اسکلپیون بیشتر بدانید

شاید مطالب زیر هم برای شما مفید باشد

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 1 میانگین: 1
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.