آیا لیزر بیکینی سرطان زاست؟

لیزر موهای زائد بیکینی و احتمال بروز سرطان

در دنیای مدرن هنوز هم خیلی از افراد از ترس سرطان.و نازایی و… از انجام لیزر موهای زائد امتناع میکنند و.به روش های زمانبر، دردناک و قدیمی حذف موهای زائد مثل اپیلاسیون، وکس، ژیلت و…تن می دهند! چون سرطان، ناباروری و نگرانی از ابتلا به آن برای اکثر افراد کابوسی بزرگ است. عوامل زیادی از جمله زمینه های.ژنتیکی در ایجاد سرطان و نازایی در بدن انسان نقش دارد. سوال اینجاست آیا لیزر بیکینی سرطان زاست؟این شایعه چقدر درست است؟!

لیزر موهای زائد اسکلپیون مدیواستار

ناحیه ایی که در این میان.دارای حساسیت بیشتری است ناحیه ی بیکینی است. موهای زمخت، رنگ پوست تیره تر و از طرفی پوست نازک و حساس تر.ناحیه ی بیکینی نسبت.به سایر نواحی بدن از.جمله دلایلی است.که باعث ایجاد نگرانی بیشتر در میان افراد می شود. به دلیل اهمیت این موضوع در این مطلب قصد داریم به.پاسخ.به این سوال بپردازیم که آیا لیزر موهای بیکینی سرطان زاست؟

چه پرتویی باعث ایجاد سرطان می شود؟

خیلی از افراد حس خوبی نسبت به واژه ی لیزر،.اشعه و یا پرتو ندارند! چون همیشه دوری و اجتناب از در معرض پرتو و اشعه قرار گرفتن به ما توصیه شده است. اما این موضوع چه قدر در مورد لیزر موهای زائد صدق می کند؟آیا اشعه لیزر به خطرناکی سایر پرتوهاست؟

احتمالا تا کنون نام پرتوی ایکس (X) و یا گاما را شنیده اید. این پرتوها در دسته پرتوهای یونیزه قرار دارند. این پرتوها از بدن عبور کرده.و در صورتی که تماس ما با این اشعه ها مقداری طولانی باشد.می تواند.باعث جهش DNA شده و زمینه ساز انواع سرطان در بدن انسان باشد.

اشعه-ایکس-رادیولوژی

در حالی که اشعه لیزر در دسته پرتوهای غیریونیزه قرار دارد! این اشعه میزان نفوذ بسیار کمی درون پوست و در حد چند میلیمتر.دارد، و تاثیری روی DNA ندارد و نمی تواند باعث جهش و تغییری در ساختار DNA سلول شود. از طرف دیگر عمق نفوذ لیزر موهای زائد.ماکسیمم یک سانتی متر زیر پوست است! این یعنی هیچ دسترسی به اندام داخلی بدن نخواهد داشت و فقط و فقط می تواند فولیکول های موی شما را تحت تاثیر قرار دهد! در اتاق لیزر اپراتورها و تکنسین ها بدون خطر همراه شما هستند.و صرفا برای محافظت از چشم ها عینک مخصوص به چشم می زنید.

 سرطان

لیزر موهای زائد-اسکلپیون-مدیواستار-مونولیت-لیزر بیکینی سرطان

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟ فیلم ویدیویی پاسخ پزشک متخصص پوست و مو را “اینجا” ببینید

آیا لیزر موهای زائد بیکینی می تواند باعث ایجاد سرطان شود؟

خیر! لیزر موهای زائد در دسته پرتوهای غیر یونیزه قرار دارد.و به گونه ای طراحی شده شده که عمق نفوذ محدود و سطحی درون پوست دارد. در واقع پالس های لیزر به گونه ای طراحی شدند که جذب رنگدانه های.طبیعی (ملانین) موهای زائد شده و خود را به فولیکول مو رسانده.و از طریق گرمادهی آن را تخریب می کنند.

لیزر موهای زائد تنها می تواند تا چند میلی متر درون پوست نفوذ پیدا کند و.تاثیری روی ارگان های داخلی بدن ندارد، این لیزر نمی تواند از بدن عبور کند و یا باعث تغییر و جهش در DNA سلول و نهایتا سرطان شود. شما می توانید با خیال راحت و بدون.دغدغه از بابت سرطان موهای زائد خود را لیزر کنید.

از نظر علمی، عمق نفوذ لیزر موهای زائد محدود و ماکسیمم یک سانتی متر زیر پوست است. ضمنا لیزر مو زائد صرفا برای اثر بخشی روی فولیکول مو طراحی شده است و لاغیر! برای همین هیچ گاه لیزر مو باعث نازایی و ناباروری نیز نخواهد شد!

در نظر داشته باشید تا کنون تحقیقات علمی مختلفی در سراسر دنیا روی لیزر موهای زائد انجام شده است. محققان زیادی ارتباط بین لیزر موهای زائد و سرطان و نازایی را بررسی کرده اند. تا کنون حتی یک مورد که مبنی بر ارتباط بین لیزر موهای.زائد و سرطان و نازایی وجود داشته باشد گزارش نشده است.

ترک بارداری ترک حاملگی درمان

با هر دستگاهی موهای زائدتان را لیزر نکنید

اگر چه ثابت شده است که لیزر موهای زائد.سرطان زا نیست و ارتباطی بین لیزر موهای زائد و سرطان وجود ندارد. اما فراموش نکنید هر دستگاهی برای لیزر موهای زائد مناسب نیست. امروزه دستگاه های بی کیفیت چینی به دلیل قیمت ارزان و پائین تر نسبت به سایر دستگاه ها،.مورد استقبال بسیاری از مراکز لیزر و زیبایی قرار گرفته اند. فراموش نکنید کیفیت لیزر ارسالی، تکنولوژی به کار رفته در ساخت دستگاه، تنظیمات دقیق میزان.پالس های لیزر و کالیبره بودن دستگاه از جمله مواردی است که در دستگاه های لیزر مطرح دنیا به خوبی به آن توجه شده است.

لیزر و سرطان

اگر قصد دارید موهای زائدتان را لیزر کنید برند و کشور سازنده دستگاه لیزر از جمله مواردی است که بایستی به آن توجه داشته باشید.

فراموش نکنید بهترین دستگاه های لیزر دارای مجوز و  تائیدیه FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) است.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟ “اینجا” را ببینید. در دلتا از دستگاه موثر اسکلپیون مدیواستار استفاده می کنیم.

لیزر اسکلپیون مدیو استار

اما چرا لیزر با دستگاه های چینی توصیه نمی شود؟

لیزر با دستگاه های چینی به دلیل کیفیت پائین توصیه نمی شود. چرا دستگاه های چینی برای لیزر موهای زائد مناسب نیست؟ در درجه اول به دلیل کیفیت پائین لیزر این دستگاه ها توصیه نمی شوند. دستگاه های چینی به جای از بین بردن و تخریب کردن فولیکول، موهای زائد را وارد فاز خواب می کند. درست مشابه کاری که اپیلاسیون انجام می دهد. در حالی که ریشه مو از بین نرفته و تخریب نشده و پس از.طی مدتی مجددا موهای زائد رشد نموده و در پایان جلسات اصلی نتیجه ی.مطلوبی از جلسات لیزر دریافت نمی کنید. از طرفی لیزر با دستگاه های چینی نسبت به سایر دستگاه های لیزر تحریکات پوستی.بیشتری همراه داشته و آمار سوختگی نسبتا بالایی با این دستگاه ها گزارش شده است.

سرطان- لیزر- دستگاه-چینی

در کلینیک دلتا از چه دستگاهی برای لیزر موهای زائد استفاده می شود؟

در کلینک دلتا از دستگاه لیزر اسکلپیون لیزر مدیو استار استفاده می شود. این دستگاه ساخت کمپانی زایس آلمان (پدر اپتیک و لیزر) دنیاست. همچنین دارای تائیدیه FDA از سازمان غذا و داروی آمریکاست. ارسال دو طول موج همزمان، پشتیبانی از انواع تایپ های پوست و مو، تنظیمات پیشرفته،.منوی کاهش درد و لیزر موهای کرکی از جمله مزیت های دستگاه.لیزر اسکلپیون نسبت به سایر دستگاه های لیزر موهای زائد است.

با دستگاه لیزر اسکلپیون بیشتر آشنا شوید

شاید مطالب زیر هم برای شما مفید باشند

 

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 1 میانگین: 5
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.