آیا لیزر موهای زائد بیکینی در دوران شیردهی مجاز است؟

آیا لیزر موهای زائد بیکینی در دوران شیردهی مجاز است؟

یکی از سوالاتی که برای برخی مادران پس از دوران زایمان مطرح می شود، مجاز بودن لیزر موهای زائد طی دوران شیردهی است. بسیاری از مادران بابت لیزر در دوران شیردهی دچار نگرانی و تردید هستند. اما چرا؟ بخشی از این نگرانی مربوط به تاثیر پرتو لیزر روی بافت سینه، غدد لنفاوی و حتی کیفیت شیر است. علاوه بر آن نگران عواقب لیزر موهای زائد روی سلامت نوزاد خود هستند. در این مطلب سعی داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا لیزر موهای زائد به ویژه ناحیه ی بیکینی طی دوران شیردهی مجاز است؟ همچنین می تواند روی نوزاد تاثیری داشته باشد یا خیر؟

شیردهی-لیزر-بیکینی

لیزر چگونه می تواند موهای زائد را از بین ببرد؟

شاید بهتر است قبل از پرداختن به موضوعات مختلف به بررسی این سوال بپردازیم که ساز و کار لیزر موهای زائد چیست؟

پرتوهای لیزر به گونه ای طراحی شده اند که جذب ملانین و.رنگدانه های طبیعی موهای زائد شده و از این طریق خود.را به ریشه و فولیکول موهای زائد می رساند. پرتو لیزر پس از رسیدن به ریشه.و فولیکول مو از طریق گرمادهی آن را تخریب و از بین می برد. فراموش نکنید لیزر نمی تواند بیشتر از چند میلی متر درون پوستتان.نفوذ پیدا کند و نمی تواند روی اندام های داخلی شما تاثیری داشته باشد.

نحوه اثر لیزر مو زائد

آیا لیزر موهای زائد در دوران شیردهی مجاز است؟

بله لیزر موهای زائد طی دوران شیردهی مجاز است. بهتر است اجازه دهید چندین ماه از زمان.زایمانتان بگذرد و سپس اقدام به لیزر موهای زائد کنید. چرا که در ماه های اولیه ی پس از زایمان همچنان نوسانات هورمونی.درون بدن وجود داشته و در صورتی که بدن به تعادل هورمونی لازم نرسیده باشد.ممکن است نتوانید نتیجه مطلوب را از جلسات لیزر موهای زائدتان دریافت کنید.

لیزر موهای زائد اسکلپیون مدیواستار

آیا لیزر موهای زائد بر روی کیفیت شیر تاثیری دارد؟

لیزر موهای زائد نمی تواند روی کیفیت شیر تاثیر گذار باشد. برخی مادران تصور می کنند لیزر موهای زائد می تواند کیفیت شیر.را تحت تاثیر  قرار داده و شیر برای نوزاد مضر باشد. چنین چیزی به هیچ عنوان صحت نداشته و لیزر موهای زائد هیچ تاثیری روی شیر و کیفیت آن ندارد.

آیا می توانیم در دوران بارداری موهای زائدمان را لیزر کنیم؟ “اینجا” را ببینید

آیا لیزر موهای زائد روی بافت پستان و غدد تولید شیر تاثیری دارد؟

همانطور که گفتیم لیزر تنها می تواند به میزان چند میلی متر درون پوستتان نفوذ پیدا کند. و تنها می تواند روی فولیکول موهای زائد تاثیر گذار باشد و.تاثیری روی اندام های داخی بدن ندارد. در واقع لیزر نمی تواند روی بافت پستان و غدد تولید شیر تاثیری داشته باشد و برای آن بی خطر است. البته فراموش نکنید برخی مادران ممکن است طی دوران.بارداری دچار لک و یا افزایش پیگمنت های پوستی به ویژه در ناحیه ی پستان شوند. در چنین حالتی ممکن است ریسک سوختگی به وسیله ی لیزر موهای زائد افزایش پیدا کند. به همین جهت بهتر است در دوران شیر دهی لیزر هاله سینه و بافت پستان انجام نشود.

شیردهی- لیزر

لیزر موهای زائد چه تاثیری روی نوزاد دارد؟

برخی مادران نگران عوارض منفی هستند که.از طریق لیزر می تواند روی بدن نوزاد تاثیر داشته و به آن آسیب برساند. همانطور که قبلا هم عنوان کردیم لیزر موهای زائد نمی تواند بیشتر از چند میلی.متر درون پوستتان نفوذ پیدا کند و تنها روی فولیکول و ریشه ی موهای زائد موثر است. لیزر نمی تواند عاملی برای تهدید و یا به خطر انداختن.سلامت نوزادتان باشد و جای نگرانی از این بابت وجود ندارد.

در دوران شیردهی به هیچ عنوان از بی حسی استفاده نکنید

اگر تا کنون موهای زائدتان را لیزر کرده باشید متوجه شده اید که.استفاده از بی حسی برای لیزر نواحی مانند بیکینی و یا زیر بغل امری طبیعی است. اما فراموش نکنید شما مجاز به استفاده از بی حسی طی دوران شیر دهی نیستید. شواهدی وجود دارد که استفاده از داروهای بی حسی  می تواند از طریق پوست وارد جریان خون.شده و از طریق شیر مادر وارد بدن نوزاد شود. به همین جهت استفاده از بی حسی طی دوران شیردهی اصلا توصیه نمی شود.

بی حسی- لیزر- شیردهی

در کلینیک دلتا برای لیزر موهای زائد از چه دستگاهی استفاده می شود؟

در کلینیک دلتا از دستگاه لیزر اسکلپیون مدیو.استار ساخت کمپانی زایس آلمان استفاده می شود. اگر تا کنون نام کمپانی زایس آلمان به گوشتان نخورده بد نیست.بدانید که این کمپانی به پدر لیزر و اپتیک در دنیا معروف است.

دستگاه اسکلپیون به علت داشتن هندپیس بزرگ و پوشش ناحیه ای بیشتر، ارسال.دو طول موج همزمان که نتیجه لیزر را دو چندان تقویت می کند.و همینطور وجود خنک کننده 360 درجه بر روی هندپیس علاوه بر کاهش درد،.سرعت عمل بالاتری نسبت به برندهایی مانند کندلا و سایناشور می باشد و به همین.دلیل از محبوبیت بالاتری برخوردار است.

برتری دیگر این دستگاه منوی اختصاصی برای موهای نازک است. می توان گفت مهمترین ویژگی اسکلپیون مدیو استار منوی مخصوص افراد کم.تحمل است که بدون داشتن درد با اعمال انرژی مشابه همان نتیجه را بگیرند. این تکنولوژی در انحصار زایس آلمان است. از دیگر قابلیت های اسکلپیون پشتیبانی دستگاه.از انواع تایپ های پوست و مو می باشد.

در مورد دستگاه لیزر کلینیک دلتا بیشتر بدانید

شاید این مطالب هم برای شما مفید باشند

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 3 میانگین: 3.7
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.