تیرگی بیکینی علل و راهکارهای درمان

تیرگی بیکینی دغدغه ای بزرگ برای بانوان

آیا تیرگی پوست ناحیه بیکینی (تناسلی) برای شما تبدیل به دغدغه شده و به دنبال راهکاری برای درمان آن هستید؟ بایستی به شما بگوئیم این موضوع در بانوان بسیار رایج است و از طرفی بسیاری از افراد به دنبال راهکاری دائمی و موثر برای درمان این مشکل هستند. تیرگی بیکینی چرا ایجاد می شوند و آیا راهکاری برای درمان آن وجود دارد؟ در ادامه با ما باشید تا به بررسی هر چه بهتر این موضوع بپردازیم.

تیرگی بیکینی در بانوان بسیار شایع است. بسته به جنس تیرگی راهکار درمان متفاوت است.

فراموش نکنید همه ی تیرگی ها پوستی قابل درمان نیست.

تیرگی بیکینی چرا ایجاد می شود؟

تیرگی بیکینی در افراد به دلایل مختلف ایجاد می شود. در ادامه به بررسی مهم ترین عوامل ایجاد تیرگی بیکینی در بانوان می پردازیم:

  • ژنتیکی

یکی از رایج ترین دلایل تیرگی ناحیه ی بیکینی عوامل ژنتیکی و وراثتی است. عامل ژنتیک باعث می شود رنگدانه های تیره بیشتری در برخی نواحی از جمله بیکینی و اطراف آن در زیر پوست وجود داشته باشد و پوست این نواحی تیره تر به نظر برسد.

  • پوشیدن لباس های زیر تنگ، چسبان و پلاستیکی

استفاده از لباس های زیر تنگ و چسبان که نخی نبوده و درصد پلاستیک نسبتا بالائی دارند و یا کشی هستند از دیگر مواردی است که به ایجاد تیرگی ناحیه بیکینی کمک می کند. این مشکل به ویژه در فصول گرم سال با افزایش تعریق تشدید می شود.

  • فولیکول های درشت مو در زیر پوست

ناحیه ی بیکینی و زیر بغل دارای موهای زائد ضخیم و متعدد است. در بسیاری از افراد فولیکول های درشت مو در زیر پوست به ایجاد و تشدید تیرگی این ناحیه کمک می کنند.

تیرگی

  • بارداری و تغییرات هورمونی

در دوران بارداری تغییرات زیادی در بدن رخ می دهد و به علت تغییرات هورمونی تیرگی های پوستی در بسیاری از زنان باردار تشدید و حتی گسترده تر می شود. در بسیاری از بانوان دیگر نیز مشکلات هورمونی از جمله مواردی است که به ایجاد تیرگی بیکینی منجر می شود.

  • ورزش و تعریق زیاد

ورزش و تعریق از دیگر عواملی است که باعث تشدید تیرگی در ناحیه ی بیکینی می شود. تعویض مرتب لباس زیر، شستشو و استفاده از لباس زیر نخی تا حد زیادی می تواند از تشدید تیرگی ناشی از تعریق جلوگیری کند.

  • افزایش سن

با افزایش سن به مرور پوست برخی نواحی از جمله بیکینی تیره تر شده و این فرآیندی طبیعی در بسیاری از بانوان است.

  • بیماری های پوستی

بیماری های پوستی از جمله ایجاد عفونت، قارچ و … می تواند باعث ایجاد تیرگی در ناحیه بیکینی شده و یا تیرگی های قبلی بیکینی را تشدید نماید.

  • استفاده از ژیلت های بی کیفیت و نامناسب

استفاده از ژیلت و تیغ هایی که کیفیت مناسبی نداشته و یا با استفاده مکرر کند شده اند به مرور باعث ایجاد تیرگی در ناحیه ی بیکینی می شوند.

چرا ناحیه ی بیکینی تیره میشود؟ نظر متخصص پوست، مو و لیزر کلینیک دلتا را بشنوید

آیا تیرگی بیکینی قابل درمان است؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم تیرگی ناحیه ی بیکینی به دلایل مختلف ایجاد می شود .اولین نکته ای که در رابطه با درمان تیرگی های ناحیه ی بیکینی بایستی بدانید این است که همه ی تیرگی های بیکینی قابل درمان نیستند. بسته به جنس و دلایل ایجاد تیرگی راهکارهای درمانی متفاوت است. تیرگی های ناشی از عوامل ژنتیکی و یا هورمونی اکثرا به درمان پاسخ مناسبی نمی دهند. در ادامه به راهکارهای درمانی در کلینیک دلتا می پردازیم.

درمان تیرگی بیکینی

راهکارهای درمان تیرگی بیکینی در کلینیک دلتا

در کلینیک دلتا از راهکارهای مختلفی جهت درمان تیرگی های پوست استفاده می شود که شامل موارد زیر است:

فیساپ یکی از بهترین و سریعترین روش پاکسازی پوست و جدید ترین نسل میکرودرم ابریژن است. در این روش با حذف پودر اکسید آلومینیوم و بدون ایجاد زخم و عارضه پوست را به بهترین شکل لایه برداری می کند. فیساپ برای از بین بردن تیرگی های موضعی و بیرونی سطح پوست و ریزش لایه های مرده پوست طراحی شده است.

فیساپ چیست و چگونه به درمان تیرگی های پوستی کمک میکند؟

“اینجا” را ببینید

دستگاه فیس آپ شامل یک هد یا سر سیلیکونی است. در ابتدا هد مناسب با پوست فرد از نظر اندازه زبری و نرمی مشخص می شود. این هد مختص هر فرد بوده و بعد از اتمام جلسه، در اختیار فرد قرار میگیرد تا در جلسات بعدی همراه خود بیاورد. هد با سرعت مشخصی روی پوست و نواحی تیره میچرخد و سلول های مرده پوست برداشته می شود. با توجه به شدت تیرگی و جنس پوست، تعداد جلسات مشخص می شود. تعداد جلسات بین 4 تا 6 جلسه متغییر می باشد. دقت داشته باشید که در این روش از هیچ ماده شیمیایی بروی پوست شما استفاده نمی شود.

فیساپ-تیرگی

طی لیزر فرکشنال فوتونا دو اتفاق مهم پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. در درجه اول پوست لایه برداری می شود. شدت و میزان لایه برداری توسط پزشک قابل تنظیم بوده و بسته به نوع و عمق ضایعه پوستی و وسعت آن تنظیم می گردد. پس از آن به پوست به میزان کنترل شده حرارت و گرما انتقال داده می شود. مجموع این عوامل باعث می شود پوست بازسازی شده، لایه های قدیمی از روی پوست حذف شده، کلاژن سازی درون پوست تحریک و کیفیت پوست به میزان چشمگیری افزایش می یابد. این روش بنا به تشخیص پزشک برای درمان برخی از تیرگی های پوستی تجویز می شود. لیزر فرکشنال فوتونا چیست و چگونه پوست را لایه برداری می کند؟ “اینجا” را ببینید.

لیزر فرکشنال فوتونا

  • لیزر موهای زائد

موهای زیر پوستی و یا فولیکول ها و ریشه های درشت مو در زیر پوست به ویژه نواحی که دارای موهایی که ضخیم تر هستند (برای مثال بیکینی و زیر بغل) باعث ایجاد ظاهری تیره روی سطح پوست می شوند. همین موضوع باعث می شود در برخی افراد پوست نواحی مانند زیر بغل و بیکینی و یا نواحی مانند کشاله ران، ساق پا و … تیره تر به نظر برسد. از بین رفتن فولیکول های سیاه و درشت موهای زائد طی جلسات لیزر به روشن ترشدن پوست کمک می کند و طبیعی است هر چه میزان موهای زیرپوستی و فولیکول های مو.در زیر پوست بیشتر باشد میزان روشن شدن پوست از این طریق بیشتر خواهد بود.

با کم دردترین لیزر دنیا موهای زائدتو از بین ببر

  • کربوکسی تراپی

امروزه کربوکسی تراپی کابردی گسترده در دنیای زیبایی دارد. کربوکسی تراپی از جمله درمان های مناسب برای درمان برخی از تیرگی های پوستی است. در این روش درمانی گاز کربن دی اکسید به توسط سوزن مخصوص به لایه‌های زیرین پوست تزریق می‌شود. این کار باعث می شود کربن دی اکسید وارد بافت‌های زیرین پوست شده و به صورت موضعی در ناحیه ی مورد نظر منتشر می شود. پس از ورود دی اکسید کربن یه زیر پوست در واکنش با افزایش میزان دی اکسید کربن، شروع به فعال‌سازی مکانیسم‌های جبرانی می‌کند. در این حالت خونرسانی به بافت افزایش پیدا می کند و در نتیجه باعث می شود تیرگی های پوستی درمان شوند.

کربوکسی تراپی-تیرگی

  • پلاسما سرد

پلاسمای سرد از دیگر روش های موثری است که با توجه به نوع و جنس تیرگی ممکن است توسط پزشک به شما پیشنهاد شود. پلاسمای سرد جنب و جوش و فعالیت های مولکولی در زیرپوست را افزایش داده و موجب شفافیت و از بین بردن تیرگی های پوستی می شود. پلاسما درد درمانی ایمن و کاملا بدون درد و عارضه بوده و به درمان تیرگی های پوستی کمک می کند.

پلاسما سرد علاوه بر درمان تیرگی برای درمان برخی از لک های پوستی هم مناسبه!

  • درمان های داروئی

درمان های داروئی از دیگر مواردی است که ممکن است توسط پزشک به شما پیشنهاد شود. درمان های داروئی بسته به جنس و نوع تیرگی داشته و دارای طول دوره درمان متفاوت هستند.

لیزر-مکمل

کدام درمان برای من مناسب تر است؟

با وجود راهکارهای مختلف برای درمان تیرگی ناحیه ی بیکینی احتمالا این سوال برایتان پیش می آید این است که کدام راهکار برای شما بهتر است؟ فراموش نکنید بسته به جنس تیرگی، وسعت و ناحیه ای که درگیر تیرگی است راهکار درمان متفاوت است. همچنین علت ایجاد تیرگی از دیگر مواردی است که در تعیین راهکار نهایی درمان موثر است. پزشک در جلسه مشاره ی رایگان پس از معاینه و بررسی پوستتان از نزدیک بهترین و موثرترین راهکار درمان را به شما پیشنهاد می کند.

در بهترین کلینیک غرب تهران با پزشکانی حاذق و با تجربه مشاوره رایگان داشته باشید.

برای رزرو مشاوره رایگان “اینجا” را کلیک کنید.

شاید مطالب زیر هم برای شما مفید باشند

 

 

 

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 5 میانگین: 2.8
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.