اشتباهات رایج مراقبت پوست

اشتباهات رایج مراقبت پوست

تصور بسیاری از افراد این است که به خوبی از پوستشان مراقبت می کنند و حواسشان به آن هست. در حالی که کم نیستند افرادی که دارای باورهای غلط و اشتباه بوده و ناخواسته پوستشان را دچار مشکلاتی می کنند. البته در این میان افرادی هم پیدا می شوند که به پوستشان چندان اهمیت نداده چرا که یا پوست خوبی دارند و یا حوصله رسیدگی و مراقبت از آن را ندارند.

انواع تایپ پوست

فراموش نکنید پوست، لباس بدنمان است که تا آخر عمر آن را بر تن داریم. رعایت برخی نکات کوچک به ما کمک می کند تا دیرتر چین و چروک ها، لک و عوارض پوستی به سراغمان بیایند و انجام برخی اشتباهات سبب می شوند پوستمان زودتر در سراشیبی پیری پوست قرار بگیرد.

مراقبت پوست

از انجام اشتباهات زیر بپرهیزید

اگر می خواهید پوستتان حتی در سنین میانسالی دارای کیفیت خوب و قابل قبولی باشد بهتر است نکات کوچکی را برای مراقبت از آن رعایت و از انجام برخی اشتباهات رایج بپرهیزید. اما این اشتباهات رایج چه هستند؟

  • فقط به صورتتان کرم می زنید

بیشتر افراد هنگام استفاده از کرم، ضد آفتاب و یا انواع مرطوب کننده آن را فقط به پوست صورتشان میزنند و عده ای هم در این میان حواسشان به دست هایشان هست. ولی این ها کافی نیست! احتمالا افراد زیادی را دیده اید که از کیفیت پوست خوبی در سنین میانسالی برخوردارند اما پوست گردن و یا قفسه سینه آنها مملو از چین و چروک و لک های پوستی است که ناشی از بی توجهی آن ها به این نواحی است. کافی است 2 دقیقه زمان بیشتر صرف کنید و علاوه بر صورت،  به ناحیه ی گردن و قفسه سینه تان نیز کرم بزنید و از تاثیرات طولانی مدت آن لذت ببرید.

گردن-کرم

  • آرایش صورتتان را دیر به دیر پاک می کنید

مواد آرایشی اگرچه پوستمان را زیباتر نشان می دهند اما اگر به صورت روزانه مصرف شده و ساعات طولانی روی پوستمان باقی بمانند می توانند به ضرر پوستمان تمام شوند. استفاده از مواد آرایشی نامرغوب و یا دارای بافت نسبتا سنگین اوضاع را برای پوستتان پیچیده تر هم می کند. مواد آرایشی به ویژه مواد نامرغوب و بی کیفت منافذ باز پوست را مسدود و  سر و کله ی جوش های زیر پوستی پیدا می شود و پوستتان به مرور کیفیتش را از دست می دهد.

پاک کردن آرایش

  • به لایه برداری پوستتان چندان اهمیت نمی دهید

پوست بدنمان مرتبا در حال تجدید شدن است و لایه های قدیمی پوست از بین رفته و جای خود را به لایه های جدید تر می دهند. فرقی ندارد جنس پوستتان چیست! همه ی پوست ها نیاز به لایه برداری دارند اما تعداد دفعات لایه برداری بسته به جنس پوست متفاوت است. فراموش نکنید سلول های مرده و شاخی پوست اجازه ی جذب کرم ها، سرم ها و مواد ویتامینی را به پوستتان نده و آن ها هدر می هند و از طرفی پوسته های مرده اجازه نمی دهند پوستتان زیبا و شاداب به نظر برسد.

پوست خشک

لایه های مرده پوستتان را سریعا از بین ببرید

با فیساپ بیشتر آشنا شوید

  • ضد آفتاب را همیشه مصرف نمی کنید

یه لحظه میرم بیرون و میام! خیلی زیر آفتاب نمی مونم. تو زمستون کی ضد آفتاب می زنه!!!

اگر این جملات و یا جملاتی مشابه آن را به خودتان می گوئید تا توجیهی برای تنبلی و نزدن ضد آفتاب به پوستتان باشد سخت در اشتباهید. استفاده از ضد آفتاب باعث می شود جلوی طیف وسیعی از مشکلات پوستی را بگیرید. جالب است بدانید سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده روزانه از ضد آفتاب با SPF15 به بالا را به همه افراد چه در خانه و چه در بیبرون از منزل توصیه نموده که هر دو ساعت یکبار بایستی تجدید شود. بهتر است از این لحظه به بعد به زدن ضد آفتاب بیشتر از قبل توجه کنید.

ضد آفتاب

 

ضد آفتاب دارای انواع مختلفی است

چه ضد آفتابی خوب و مناسب است؟

قبل از خرید ضد آفتاب جدید حتما به “این نکات” دقت کنید

  • نَشُستن پوست و یا شستشوی زیاد پوست

برخی افراد عادت دارند در طول روز بارها پوست صورتشان را بشویند و در مقابل برخی.افراد بی خیال تر از آن هستند که حتی زحمت یکبار شستن پوست در طول روز را به خودشان بدهند. فرقی نمی کند جز کدام دسته باشید چون در هر دو حالت پوستتان را در معرض آسیب قرار داده اید. شستشوی افراطی و مکرر پوست تعادل فلور طبیعی پوست را بر هم زده.و چربی سطحی و طبیعی پوست را از بین می برد. بی توجهی و نَشُستن پوست هم باعث مسدود شدن منافذ باز.پوست و ایجاد جوش های ریز زیر پوستی می شود. بهتر است تعادل را رعایت کرده و در طول روز بین 2 تا 3 مرتبه پوستتان را با شوینده متناسب پوستتان بشوئید.

شستشوی پوست

  • جوش های روی پوستتان را فشار می دهید

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که تا جوش روی پوستتان را فشار ندهید بیخیال آن نمی شوید سخت در اشتباهید. با این کار لک های پوستی و جای جوش را تا چندین هفته مهمان ناخوانده پوستتان می کنید. چرا به جای این کار از یک ژل ضد جوش استفاده نمی کنید؟ استفاده از ژل و یا محلول های ضد جوش علاوه بر خشک کردن جوش و جلوگیری از ایجاد لک جای جوش، از رشد و تکثیر باکتری‌های مولد جوش جلوگیری می‌نماید.

فشار دادن جوش

اگر پوستتون جای جوش و منافذ باز داره می تونین روی لیزر فرکشنال فوتونا حساب ویژه ای باز کنین

“اینجا رو ببینید”

  • به جای نظر متخصص، به نظر دوستانتان اهمیت می دهید

شاید دوستتان اخیرا از کرمی روی پوستش استفاده کرده و بسیار راضی است. شما نیز بی درنگ همان کرم را تهیه و از آن استفاده می کنید. اما نتیجه آن از زمین تا آسمان روی پوستتان متفاوت است و اصلا برایتان راضی کننده نیست. شرایط پوست و تایپ پوست هر شخص با شخص دیگری متفاوت است. یک نفر دارای پوست چرب و یک نفر دارای پوست خشک و حساس است. علاوه بر آن عوارض پوستی مانند جوش، لک ها پوستی و … در افراد مختلف است. بهتر است در رابطه با کرم، ضد آفتاب و محصولات متناسب با پوستتان با یک متخصص پوست مشورت کنید تا بتوانید بهترین نوع محصولات را انتخاب کنید.

دکتر پوست

در بهترین کلینیک غرب تهران با پزشکانی حاذق و با تجربه مشاوره رایگان داشته باشید.

برای رزرو مشاوره رایگان “اینجا” را کلیک کنید.

  • پد و براش های آرایشی تان را مرتبا تمیز نمی کنید

پد و براش های آرایشی از جمله محصولاتی است که هنگام آرایش مرتبا با پوستتان در تماس است.و از طرفی مکان مورد علاقه انواع میکروب و باکتری هاست. اگر به اندازه مطلوب از پوستتان مراقبت می کنید.اما به شستشوی پد و براش های آرایشی تان چندان اهمیت نمی دهید بایستی منتظر جوش های جدید و غیر منتظره روی پوستتان باشید. به تمیزی محصولاتی را با پوستتان در تماس است، حساس باشید و آن ها را مرتبا بشوئید.

براش آرایشی

شاید مطالب زیر هم برای شما مفید باشند
این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 1 میانگین: 5
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.