اگر پوست خشکی دارید از انجام این اشتباهات بپرهیزید

چرا همیشه پوستم خشک است!

همیشه به پوستتان آبرسان و مرطوب کننده می زنید؟ مرتبا از اسکراب استفاده می کنید و پوستتان را لایه برداری می کنید اما انگار چندان فایده ای ندارد! کمی کرم پودر روی صورتتان میزنید و باز هم میبینید کرم روی صورتتان نخوابیده و تازه پوسته ها و لایه های مرده روی صورتتان بیشتر از قبل خودنمائی می کنند.

پوست خشک

همه چیز به اینجا ختم نمی شود. افرادی که مشکل خشکی پوست دارند در فصول سرد با آب و هوای خشک دردسرهایشان بیشتر می شود و بیشتر از قبل برایشان مشکل ایجاد می کند.

خشکی پوست

متاسفانه بایستی به شما بگوئیم افرادی که پوست خشکی دارند و نسبت به آن بی توجه هستند خیلی زودتر از سایرین در معرض پیری پوست قرار می گیرند.

رعایت و انجام برخی نکات ساده کمک به افرادی که دارای پوست خشک هستند کمک می کند تا رطوبت پوستشان را بیشتر حفظ کرده و دیرتر پوستشان دچار عارضه خشکی شود.

پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید از انجام اشتباهات زیر بپرهیزید!

  • در زمان مناسب از مرطوب کننده ها استفاده نمی کنید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده بلافاصله پس از شستشوی پوست است. در واقع زمانی پوستتان بیشترین رطوبت را دارد که نمدار است. هنگامی که پوستتان آبرسانی شده بهترین موقع برای زدن مرطوب کننده است. بهتر است این بار پس از شستشوی صورت به جای حوله سراغ مرطوب کننده بروید و از حس نرمی و لطافت پوستتان لذت ببرید.

پوست خشک-مرطوب کننده

اگر پوست بسیار خشکی دارید که نیازمند آبرسانی عمیق است

استفاده از کرم و لوسیون به تنهایی نیاز پوستتان را بر طرف نمی کند!!!

مزوژل ها به آبرسانی عمقی پوست، جوانسازی و حفظ نرمی و لطافت پوستتان بسیار کمک می کنند

در مورد مزوژل ها “اینجا” بیشتر بخوانید

  • مرتب پوستتان را می شویید.

بر خلاف تصور بسیاری از افراد شستن مرتب پوست اصلا مفید نیست! با شستن مرتب پوست علاوه بر از دست دادن چربی طبیعی، تعادل باکتری های مفید پوست را بر هم زده و باعث می شود فلور طبیعی پوست به هم بخورد.

شستشوی پوست

  • بی خیال ضد آفتاب زدن هستید

اگرچه استفاده از ضد آفتاب برای کلیه ی پوست ها امری ضروری است اما در پوست های خشک اهمیت این موضوع دوچندان می شود. چرا که لایه ی بیرونی پوست شکننده و آسیب پذیر است و از طرفی احتمال ایجاد لک های پوستی بیشتر است. پس زدن ضد آفتاب را به عنوان یک محافظ قوی برای پوستتان هرگز فراموش نکنید!

پوست خشک- ضد آفتاب

هر ضد آفتابی را استفاده نکنید

قبل از خرید ضد آفتاب جدید حتما به “این نکات” دقت کنید

  • عاشق حمام آب گرم هستید

برای بسیاری از افراد دوش گرفتن با آب گرم بسیار لذت بخش است. اما برای افرادی که دارای پوست خشک هستند این کار اصلا توصیه نمی شود. چرا که آب گرم چربی سطحی و طبیعی پوست را از بین برده و خشکی پوستتان را تشدید می کند. پس بهتر است از این لذت چشم پوشی و آب ولرم را جایگزین آن کنید.

دوش آب گرم-حمام

  • میانه ی خوبی با استفاده از اسکراب ندارید

پوست شما خشک است و این یعنی تجمع لایه های مرده روی سطح پوست. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که به اسکراب و لایه برداری سطح پوستتان بی توجه هستید سخت در اشتباهید. چرا که لایه های مرده و سطحی پوست اجازه جذب مناسب کرم ها، لوسیون ها و انواع سرم های تقویتی را به پوست نداده و به نوعی آن ها را هدر می دهند! اسکراب ملایم یک الی دو بار در هفته به شما توصیه می شود.

اسکراب پوست

تنها در عرض چند دقیقه پوستتان را از شر لایه های مرده راحت کنید

با فیساپ بیشتر آشنا شوید

  • از شوینده های نامناسب استفاده می کنید

اگر پوست خشکی دارید در انتخاب شوینده مناسب برای پوستتان بایستی دقت زیادی داشته باشید. برای مثال اگر از شوینده پوست چرب استفاده کنید، پوستتان چربی سطحی و طبیعی نسبتا زیادی از دست می دهد و خشکی پوستتان افزایش پیدا می کند. بهتر است از شوینده های مناسب و ملایم برای شستشوی صورت استفاده کنید.

فیس واش- شستشو

  • از انواع مختلف کرم و لوسیون استقبال می کنید

استفاده از کرم و آبرسان برای پوست خشک یکی از واجبات مهم است. جنس پوست شما خشک است و بایستی متناسب با جنس پوستتان از کرم و یا لوسیون مخصوص استفاده کنید! تصور بسیاری از افراد این است که چون پوست خشکی دارم همه ی کرم های از چرب کننده تا مرطوب کننده برایم مناسب است. در حالی که چنین تصوری کاملا اشتباه است! مهم ترین نکته ای که بایستی هنگام انتخاب کرم به آن دقت کنید آبرسانی و حفظ رطوبت پوست است.

کرم پوست

  • به سبک مات آرایش می کنید

کم نیستند افرادی که عاشق آرایش به سبک مات بوده و از آن استقبال می کنند. اگر شما پوست خشکی دارید استفاده از این سبک آرایشی را به شما توصیه نمی کنیم. چون علاوه بر تشدید خشکی پوست، باعث می‌شود پوست‌تان خشک‌تر به نظر برسد. در نتیجه، توجه دیگران به تکه‌های خشک پوست‌تان بیشتر جلب شده و نواحی خشک‌تر پوست‌تان بیشتر نمایان می‌شود.

آرایش

  • آب و مایعات کافی نمی نوشید

نوشیدن آب کافی در طول روز می تواند یکی از مهمترین راه های مراقبت از پوست خشک باشد. از دست دادن رطوبت و آب بدن گاهی اصلی ترین دلیل خشکی بیش از حد پوست است.

نوشیدن آب

شاید مطالب زیر هم برای شما مفید باشند
این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 1 میانگین: 5
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.