درمان موهای زیرپوستی

یکی از اختلالات پوستی شایع، موهای زیر پوستی است که سبب ایجاد زخم و جوش می شوند. به همین دلیل ،بایستی برای درمان موهای زیر پوستی اقدام کرد.
موهای زیرپوستی ممکن است که به التهاب فولیکول های مو منجر شوند که این امر در پوست تراشیده شده و موهایی که صاف نیستند، بسیار شایع تر است. چنانچه شما نیز دچار این اختلال شده اید و به دنبال روش هایی برای درمان آن هستید، با ما همراه شوید.

لیزر موهای زائد

موهای زیرپوستی چیست؟

همانطور که از نام موی زیرپوستی مشخص است، در زیر پوست رشد کرده و از منافذ پوست خارج نمی شود. این امر، سبب ایجاد برجستگی های قرمز و نازکی بر روی سطح پوست می شود. معمولا در جلسات ابتدایی لیزر، میزان موهای زیرپوستی افراد زیاد است که در جلسات بعدی رفع می شوند. همچنین میزان درد و ناراحتی ناشی از ایجاد موهای زیرپوستی به میزان رشد مو در زیر پوست، وابسته است. پس نوک تیز موی زیر پوستی قبل از رسیدن به سطح پوست، به عقب برمیگردد و در منطقه فولیکول مو، به رشد خود ادامه می دهد. لازم به ذکر است که علت ایجاد موهای زیرپوستی و عوارض ناشی از آن، از فردی به فرد دیگر متفاوت می باشد. ولی مراجعه به دکتر و درمان موهای زیرپوستی، لازم است.

درمان موهای زیرپوستی

روش های پیشگیری از ایجاد موهای زیرپوستی

قبل از اشاره به درمان موهای زیرپوستی، به روش های پیشگیری از آن می پردازیم. توصیه میکنیم که برای ممانعت از ابتلا به این عارضه، تمامی نکات مذکور را رعایت کنید.

  • کیسه بکشید
    کیسه سبب ایجاد اصطکاک بین پوست و کیسه می شود که در نتیجه آن، تمامی پوست های مرده از بین می روند. بهتر است که بعد از اپیلاسیون، بدن خود را لیف بکشید تا به موهای زیر پوستی و مشکلات ناشی از آن دچار نشوید. همچنین کیسه کشیدن پوست علاوه بر جلوگیری از ایجاد موهای زیرپوستی، تاثیر بسیاری در باز شدن سوراخ های سطح پوست و شادابی آن دارد.
  • استفاده از مرطوب کننده ها
    استفاده از مرطوب کننده ها با عنوان عاملی موثر در درمان موهای زیرپوستی و پیشگیری از ابتلا به آن شناخته می شود. بعد از هر بار دوش گرفتن، نواحی از بدن خود را که احتمال می دهید امکان زیر پوستی شدن موها در آن وجود دارد مرطوب کنید. این کار سبب رشد کاملا طبیعی موهای بدن می شود.
  • اکسیژن رسانی
    توصیه میکنیم که ۲ بار در هفته به تمیز کردن پوست های مرده خود با استفاده از یک گماژ خوب اقدام کنید. سلول های مرده موجب ضخیم شدن پوست می شوند ولی یک کیسه کشیدن آرام، این سلول ها را بدون آسیب به اپیدرم حذف می کند.
  • جلوی رشد موها را بگیرید.
    عصاره برخی از میوه های اسیدی مانند لیمو، روغن ضد رویش و روغن مورچه، تاثیر بسیاری در کندی رشد موها دارند. همچنین با حذف سلول های مرده میتوان به درمان موهای زیرپوستی و جلوگیری از رشد زیرپوستی موها اقدام کرد.

روش های درمان موهای زیرپوستی

به طور کلی، موهای زیر پوستی توانایی بهبود و از بین رفتن به صورت طبیعی را دارند، ولی در برخی موارد این عارضا بسیار حاد بوده و خلاص شدن از آن، کار دشواری می باشد. روش های درمان موهای زیرپوستی، شامل موارد زیر می شود:
●استفاده از موبرهای شیمیایی
●استفاده از تکنیک های صحیح برای اصلاح
●از بین بردن پزشکی موهای زیرپوستی از طریق برش کوچک و خارج کشیدن آنها
●لیزر موی زائد
هنگامی که برای درمان موهای زیرپوستی به پزشک مراجعه می کنید، پزشک پس از دیدن پوست، توانایی تشخیص برگشت موها را دارد. سپس پماد و کرم های لایه بردار را تجویز می کند. داروهای حاوی رتینوئید در پاکسازی سلول های مرده پوست و کرم های استروئیدی در درمان التهاب موثر هستند. همچنین با استفاده از ایجاد خراش های کوچک بر روی پوست، اقدام به بیرون کشیدن موها می کند که برای پیشگیری از ایجاد عفونت، بایستی آنتی بیوتیک مصرف نمود.

روش های درمان موهای زیرپوستی

درمان خانگی موهای زیرپوستی

برای درمان موهای زیرپوستی، میتوانید از روش های خانگی و وسایل در دسترس نیز استفاده کنید. به طور مثال:
●روغن درخت چای: روغن درخت چای با خواص آنتی باکتریالی که دارد، سبب از بین بردن باکتری های پوست می شود. علاوه بر این، مواد موجود در این روغن در درمان موهای زیرپوستی بسیار موثر است.
●شکر و روغن زیتون: شکر یک لایه بردار طبیعی برای پوست به شمار می رود. شما میتوانید مقداری از شکر و روغن زیتون را با یکدیگر ترکیب نموده و از بین رفتن رطوبت پوست جلوگیری کنید.
●جوش شیرین: یکی از روش های موثر برای درمان موهای زیرپوستی، جوش شیرین است. خواص موجود در این ماده، لایه برداری و کاهش التهاب در پوست را به همراه دارد.

نتیجه گیری

یکی از مسائل و مشکلات رایج پوستی در بین افراد، رشد موهای زیرپوستی است. همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، برای درمان موهای زیرپوستی روش های مختلفی وجود دارد. شما میتوانید در صورت عدم تمایل به مراجعه به دکتر، از روش های خانگی استفاده کنید. ولی در صورتیکه رشد موهای زیر پوستی با عوارض شدید و التهاب همراه بود، بهتر است که حتما از یک پزشک متخصص کمک بگیرید. امیدواریم که اطلاعات کافی در زمینه موهای زیرپوستی و روش های درمان آن کسب کرده باشید.

سوالات متداول در ارتباط با درمان موهای زیرپوستی

  1. علت ایجاد موهای زیرپوستی چیست؟ موهای زیرپوستی در اثر عوامل مختلفی ایجاد می شود‌. به طور کلی، هر چیزی که کوتاهی و بریدن تیز موها را منجر شود، موهای زیرپوستی را به وجود می آورد. تیغ زدن، موکن برقی، موم انداختن، پوشیدن لباس های تنگ، خشکی پوست و..‌ از جمله دلایل ایجاد موهای زیرپوستی به شمار می روند. همچنین افرادی که موهای ضخیم و فر دارند، بیشتر به این عارضه مبتلا می شوند.
  2. عوارض موهای زیرپوستی چیست؟ در اغلب موارد موهای زیرپوستی با عوارض زیادی همراه نیستند. ولی گاهی اوقات این امر سبب خارش، التهاب، قرمزی و متورم شدن پوست می شود. همچنین میتوانند چرکی شده و لک های قهوه ای را تا مدت زمان طولانی بر روی پوست باقی بگذارند.
  3. موهای زیرپوستی در چه نواحی شایع است؟ در خانم ها بیشترین قسمت رشد موهای زیرپوستی در ساق پا می باشد. در آقایان نیز در ناحیه ریش، گردن و پشت سر بیشترین میزان ایجاد موهای زیرپوستی است.
این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 1 میانگین: 5
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.