چین و چروک های پوست صورت و راهکار درمان

،چین و چروک های پوست ما را پیرتر نشان می دهند

هر چه سنمان بالاتر می رود بدنمان کمتر از قبل برای جوان و سرحال بودن تلاش می کند. پوست صورتمان نیز از این قاعده مستثنی نیست! واقعیت این است که با افزایش سن، چربی زیر پوستمان تحلیل می رود و کلاژن سازی درون پوست که عامل مهمی در زیبایی و جوانی پوست است کاهش پیدا می کند. و کم کم سر و کله ی خطوط و چین و چروک های پوستی پیدا می شود!

قبل و بعد ژل خط خنده
درمان خط خنده در کلینیک دلتا

گاهی این چین و چروک ها و خطوط زودتر از آنچه انتظار دارید به سراغتان می آید به خصوص اگر از از جمله آن افرادی باشید که حرکات صورتتان زیاد است، مثلا مرتبا اخم می کنید. طرفدار غذاهای فست فود و ناسالم هستید و یا پوست خشک و کم آبی دارید در این حالت ممکن است زودتر از بقیه چین و چروک مهمان ناخوانده ی  پوستتان شود.

تزریق بوتاکس پیشانی خط اخم خطوط پنجه کلاغی چشم
تزریق بوتاکس برای از بین بردن خطوط و چین و چروک پیشانی

خبر خوب اما این است که امروزه انواع و اقسام روش های بازسازی و جوانسازی پایشان را به صنعت پزشکی و زیبایی باز کرده اند تا با حداقل ترین عوارض ممکن، پوستتات را شاداب و سرحال نگه دارند و فرآیند پیری را درون پوست متوقف و آن را معکوس کنند. در ادامه قصد داریم اول از همه به این پرسش پاسخ دهیم که چین و چروک ها و خطوط پوستی چرا ایجاد می شوند و در ادامه به راهکارهای درمانی چین و چروک ها که امروزه در دنیا استفاده می شود بپردازیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

در بهترین کلینیک غرب تهران، خدمات جوانسازی، لیزر و تزریقات زیبائی را دریافت کنید

با کلینیک دلتا بیشتر آشنا شوید

چین و چروک های پوست چرا ایجاد می شوند؟

کاهش تولید کلاژن و الاستین از عوامل مهمی است که باعث بروز پیری، خطوط و چین و چروک های پوست می شود.  این رشته های پروتئینی نقش بسیار مهمی درون پوستمان ایفا می کنند. کلاژن باعث سفتی، جوانی و استحکام پوست شده و الاستین باعث خاصیت ارتجاعی پوست می شود. هر گونه تغییری در میزان و کیفیت این رشته های پروتئینی، باعث چروک و افتادگی پوست می شود.

کلاژن و درمان چین و چروک

اسید هیالورونیک موجود در پوست که ماده زمینه ای پوست بوده و به حفظ  قوام پوست، جذب آب و حفظ رطوبت پوست کمک می کند. کاهش سطح اسید هیالورونیک موجود در پوست از دیگر اتفاقاتی است که پوستمان را در سراشیبی پیری و ایجاد چین و چروک قرار می دهد.

تزریق-مزوژل-پروفایلو-به-صورت-برای-آبرسانی-و-جوانسازی
تزریق هیالورونیک اسید به پوست یکی از راهکارهای مفید برای آبرسانی عمقی پوست و افزایش شادابی آن است

تنها عاملین ایجاد چین و چروک موارد بالا نیستند. بلکه عوامل زیر همگی می توانند نقشی پررنگ در ظاهر شدن چین و چروک ها روی پوستمان باشند:

  • 1-افزایش سن
  • 2-تغییرات هورمونی
  • 2-آفتاب
  • 3-آلودگی
  • 4-دود سیگار
  • 5-الکل
  • 6-استرس
  • 7-بی خوابی
  • 8-تغذیه

چین و چروک پوست

برای از بین بردن چین و چروک های پوست چه کاری باید انجام دهیم؟

زمانی که شما تصمیم به درمان چین و چروک ها و خطوط پوستتان گرفتید، بایستی تولید کلاژن و الاستین را در پوستتان افزایش دهید. همچنین سطح اسید هیالورونیک موجود در پوست را زیاد کنید. درمان هایی که امروزه برای جوانسازی پوست نیز استفاده می شوند نیز در واقع روی همین اصول تاکید دارند . البته فراموش نکنید در کنار درمان داشتن تغذیه ی سالم، انجام روتین پوستی مناسب و استفاده مرتب  از ضد آفتاب از دیگر مواردی است که به شما کمک می کند روند پیری پوست را تا حد امکان کند کنید.

تزریق-مزوژل-آبرسان-جالپرو-جالوپرو-صورتی-HMW

آیا استفاده از کرم های جوانساز برای درمان چین و چروک های پوست موثر است؟

کم نیستند افرادی که تصور می کنند خطوط و چین و چروک های پوستی در سطحی ترین لایه ی پوست اتفاق می افتد در حالی که چنین برداشتی صحیح نیست. جالب است بدانید چین و چروک ها و خطوط پوستی در لایه ی دوم پوست که عمقی تر است رخ می دهد. به عبارتی در جوانسازی لایه ی میانی یا درم پوست از اهمیت ویژه ای برخوردارد است.

تزریق فیلر زیر چشم
تزریق فیلر زیر چشم یک راهکار عالی برای جوانسازی و درمان چین و چروک زیر چشم است

نرمی، طراوت و شادابی پوست ما به میزان قابل توجه به لایه ی میانی پوست (درم) وابسته است. در واقع کارخانه ی ساخت رشته های کلاژن و الاستین که پوستی صاف، یکدست و منعظف را به ما هدیه می کند، در این لایه از پوست قرار دارد. پس در جوانسازی و درمان چین و چروک ها و خطوط پوستی بایستی بتوانیم لایه ی دوم پوست را تحت تاثیر قرار دهیم. این در حالی است که کرم های جوانساز تنها به بیرونی ترین و سطحی ترین لایه ی پوست دسترسی دارند. حتی قوی ترین کرم های جوانساز پوست هم نمی توانند به لایه ی دوم پوست دسترسی داشته باشند و تنها سطح پوست را تحت تاثیر قرار می دهند.

کرم صورت

جای تعجب نیست که بسیاری از افراد با وجود استفاده ی مرتب از کرم های جوانساز از چندان موثر نبودن آنان روی پوستشان شکایت دارند. فراموش نکنید در بهترین حالت این کرم ها نقش پیشگیری کننده داشته و تاثیر چندانی روی خطوط و چروک های پوستی ندارند.

کرم های جوانساز چه قدر روی پوستتان اثر گذار است؟

“اینجا” در این مورد بیشتر بخوانید

درمان چین و چروک های پوستی

برای اینکه خطوط و چین و چروک های پوست را درمان کنید بایستی به لایه ی دوم پوست نفوذ و کلاژن سازی را در آنجا تحریک کنید. همچنین بایستی کاری کنید که سطح اسید هیالونیک پوست افزایش پیدا کند. در ادامه به موثرترین راهکاری جوانسازی و رفع چین و چروک و خطوط پوستی در کلینیک دلتا می پردازیم:

لیزر جوانساز 4 بُعدی فوتونا

اگر قصد دارید پوستتان را بازسازی کنید و به دنبال روشی با نتایج طبیعی و نسبتا ماندگار هستید لیزر فوتونا یک انتخاب عالی برای شماست. لیزر جوانساز فوتونا یکی از بهترین دستگاه های لیزر جوانساز در دنیاست. این لیزر در سه سال پیاپی برنده بهترین دستگاه لیزر جوانساز در دنیا شده است. لیزر فوتونا بیش از 50 پروتکل درمانی در زمینه های مختلف مشکلات پوستی دارد و نتیجه آن شما را شگفت زده می کند.

جوانسازی چهاربعدی و لیفت صورت با لیزر فوتونا

لیزر فوتونا در هر جلسه طی 4 مرحله باعث جوانسازی و بازسازی لایه های سطحی، میانی و عمقی و ساختار کلی پوست می شود و به طور طبیعی کلاژن سازی را درون پوست شما تحریک می کند و باعث افزایش قوام پوستتان می شود. هم چنین چین و چروک های سطحی را از بین برده و به کاهش عمق خطوط پوستی کمک می کند.

دستگاه لیزر فوتونا

اگر پوستتان دچار چین و چروک های سطحی شده و قصد دارید عمق خطوط پوستی مانند خط خنده را کاهش دهید و یا پوستتان به میزان کمی دچار افتادگی شده و قصد دارید از ادامه افتادگی پوست جلوگیری و قوام آن را افزایش دهید.این لیزر می تواند گزینه ای مناسب برای شما باشد.

لیزر فوتونا چگونه پوستمان را بازسازی و جوانسازی می کند؟

“اینجا” را ببینید

ژل (فیلر)

ژل یا فیلر کاربردهای گسترده و متنوعی در صنعت زیبایی دارند. تزریق ژل یا فیلر روشی نسبتا سریع برای ایجاد تغییراتی زیبا و محسوس در چهره است. تزریق فیلر اعلاوه بر افزایش حجم نواحی مختلف صورت مانند لب، گونه و.. به کاهش عمق خطوط پوستی و درمان چین و چروک های پوست کمک می کند. تزریق ژل همچنین نواقص صورت را برطرف می کند.

مراقبت بعد از تزریق ژل گونه
تزریق فیلر گونه در کلینیک دلتا

امروزه پایه ی بیشتر ژل ها اسید هیالورونیک است. همان ماده ی زمینه ای پوست که برای شاداب و سرحال بودن، پوست به آن احتیاج دارد. در واقع زمانی که شما ژل تزریق می کنید هم به زیبایی هر چه بیشتر چهره تان کمک می کنید و هم پوستتان را شاداب و شفاف می کنید. برخی ژل ها مانند فیلر الانسه علاوه بر هیالورنیک اسید، اثر جوانسازی داشته و تولید کلاژن را درون پوستتان تحریک می کنند. فراموش نکنید برای تزریق ژل حتما از برندهای معتبر و باکیفیت استفاده کنید و به هیچ عنوان سراغ ژل های ارزان قیمت، تقلبی یا چینی نروید چرا که پوستتان را با عوارض جدی مواجه می سازد.

تزریق ژل

مزوژل

مزوژل ها نسل جدیدی از محصولات تزریقی پوست هستند. آن ها در بهبود کیفیت پوست و درمان چین و چروک های کم عمق و سطحی نقش به سزائی دارند. از نظر غلظت مزوژل ها در واقع چیزی بین مزوها و ژل ها هستند. مزوژل ها به شادابی، رفع چین و چروک های سطحی صورت، جوان سازی و آبرسانی عمیق پوست کمک می کنند.

تزریق-مزوژل-آبرسان-جالپرو-جالوپرو-کلاسیک آبی

فراموش نکنید مزوژل ها بر خلاف ژل و فیلر خاصیت پرکنندگی و حجم دهی ندارند و بیشتر اهداف درمانی داشته و به افزایش کیفیت پوست کمک میکند. مزوژل ها مملو از اسید هیالورنیک هستند. پس از تزریق مزوژل ها باعث آبرسانی عمیق پوست شده و پوستمان را شفاف و شاداب می کنند. مزوژل حاوی مواد حیاتی و ارزشمندی همچون هیالورونیک اسید، آمینو اسید وانواع ویتامین ها با تراکم و غلظت زیاد می باشند که برای احیا و بازسازی پوست ضروی هستند.

تزریق-مزوژل-آبرسان-5-جالپرو-جالوپرو-صورتی-HMW

مزوژل چیست و چه کاری برای پوستمان انجام می دهد؟

“اینجا در این مورد بیشتر بخوانید”

مزوتراپی

مزوتراپی یعنی انتقال انواع مواد بیولوژیک، آنزیم ها، ویتامین ها، مواد معدنی، سرم ها و کوکتل های مغذی به لایه ی میانی پوست. این کار توسط سوزنهای بسیار ریز میکرونی در دفعات زیاد اما با حجم کم به نقاط مختلف پوست ناحیه مورد نظرتزریق می شود.

مزوتراپی رویتاکر

مزوتراپی نیز همانند مزوژل ها اثر حجم دهی ندارند . در مزو تراپی مواد مغذی را به لایه ی دوم پوست تزریق و به جوانسازی آن کمک می کنند. در نظر داشته باشید مزوتراپی میزان هیالورونیک اسید بسیار کمتری نسبت به مزوژل دارد، برای همین نسبت به آن ارزان قیمت تر است.

مزوتراپی چیست و چگونه به پوستمان کمک می کند؟

“اینجا” در مورد مزوتراپی بیشتر بخوانید

بوتاکس

امروزه بوتاکس تبدیل به یکی پرطرفدارترین خدمات پزشکی و زیبائی شده است. سالانه میلیون ها نفر در سراسر دنیا اقدام به تزریق بوتاکس می کنند. بوتاکس از ایجاد خطوط و چین و چروک هایپوست جلوگیری می کند. تزریق بوتاکس باعث باعث می شود، عضلات ناحیه ی تزریق ریلکس شده و دیگر منقبض نشوند.

بوتاکس چیست؟

پس از تزریق بوتاکس، حرکت عضلات و ماهیچه ها کمتر شده و یا دیگر حرکت نمی کنند و در نتیجه عضلات با تغییر حالات چهره، منقبض نشده و همین موضوع از ایجاد چین و چروک و خطوط روی پوست جلوگیری می کند. تزریق بوتاکس بایستی در مراکزمعتبر و توسط پزشک حاذق و ماهرانجام می شود

بهترین سن تزریق بوتاکس چه زمانی است؟

“اینجا” بیشتر بخوانید

مزونیدلینگ

اگر بخواهیم تعریف کوتاهی از مزونیدلینگ داشته باشیم بایستی بگوئیم این روش، از جمله درمان های موثری است که با ترکیب دو روش درمانی مزوتراپی+ میکرونیدلینگ به وجود آمده است. مزونیدلینگ به جوانسازی و درمان چین و چروک های سطحی پوستتان کمک می کند.

مزونیدلینگ و درمان چین و چروک های سطحی

در ابتدا با وسیله مخصوصی به نام میکرونیدلینگ،  هزاران روزنه ریز و میکروسکوپی (میکروکانال) روی پوست ایجاد می شود. ایجاد این روزنه ها باعث تحریک کلاژن سازی درون پوست شده و به افزایش قوام و سفتی پوست کمک می کند. از طرفی جذب مواد مغذی تا چندین برابر افزایش پیدا می کند.

مزونیدلینگ-میکرونیدلینگ-مزوتراپی-جای-جوش-آکنه-اسکار-زخم-و-بخیه- درمان چین و چروک

پس از ایجاد کانال، کوکتل های مزوتراپی که شامل مواد آبرسان و شاداب کننده، ویتامین ها و سایر املاح مغذی هستند روی پوست ریخته می شود. کوکتل های مغذی باعث افزایش کلاژن سازی درون  پوست شده و خاصیت سفت کنندگی و ضد پیری پوست را نیز دارند.

مزونیدلینگ-صورت-میکرونیدلینگ-مزوتراپی-صورت درمان چین و چروک

در مورد عوارض جدی مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چه قدر می دانید؟

“اینجا” را ببینید

لیفت با نخ

اگر پوست صورتتان افتادگی دارد و یا خطوط چهره تان مانند خط خنده نسبتا عمیق است، لیفت صورت به وسیله ی نخ می تواند راهکاری عالی برای شما باشد. هنگامی که پوستتان را به وسیله ی نخ لیفت می کنید دو اتفاق مهم پوستتان را تحت تاثیر قرار می دهد. در ابتدالیفت سریع و آنی پوست اتفاق می افتد که اثرات آن بلافاصله پس از کارگذاری نخ قابل مشاهده است. پس از اتمام کار پزشک می توانید به وضوح لیفت پوست را در ناحیه ی مورد نظر مشاهده کنید. بدون اینکه اثری از تیغ جراحی یا برش روی پوست وجود داشته باشد.

لیفت پوست صورت با نخ- درمان چین و چروک

دوم تحریک کلاژن سازی درون پوست به واسطه نخ های لیفت. این نخ ها کلاژن سازی را درون پوست تحریک کرده و به جلوگیری از روند پیری پوست کمک می کند.

لیفت پوست با نخ- درمان چین و چروک

در مورد لیفت پوست صورت با نخ بیشتر بدانید

درمان های ترکیبی

از جمله درمان های پیشنهادی پزشکان کلینیک دلتا به برخی از افراد که خواهان جوانسازی و بازسازی پوستشان هستند.استفاده از درمان های ترکیبی است. درمان های ترکیبی علاوه بر نتیجه گیری بهتر و سریعتر،گاهاً دارای ماندگاری طولانی تری نسبت به درمان با استفاده از تک روش است. البته در نظر داشته باشید پزشکان کلینیک دلتا این درمان ها را با توجه به شرایط پوست افراد و پس از جلسه ی مشاوره رایگان.و برای برخی از افراد تجویز می کنند.

اثر لیزر جوانساز فوتونا و مزوژل جالپرو

در رابطه با بهترین روش جوانسازی پوست سوالی دارید؟ 

همین حالا از طریق یکی از روش های زیر با مشاورین کلینیک دلتا در ارتباط باشید

برای تماس با کلینیک دلتا می توانید همه روزه از 8 صبح الی 8 شب در (به غیر از ایام تعطیل) با شماره زیر تماس بگیرید.

80 405 404 -021
81 405 404 -021
82 405 404 -021

همچنین شما می توانید از طریق موبایل / واتساپ کلینیک دلتا با ما در ارتباط باشید

0990-47-47-980

شاید مطالب زیر هم برای شما مفید باشد

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 2 میانگین: 5
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.