جوش زیر پوستی، دلایل ایجاد و راهکار درمان

جوش زیر پوستی

بیشتر افراد ایجاد آکنه روی پوستشان را تجربه کرده اند.. حضور این میهمان مزاحم به ویژه روی پوست صورت، علاوه بر اینکه زیبایی مان را تحت تاثیر قرار می دهد می تواند حس ناخوشایندی برایمان ایجاد نموده و گاهی همراه با ایجاد درد و التهاب باشد. جوش ها انواع مختلفی دارند و یکی از شایع ترین ترین آن ها جوش های زیر پوستی است. در ادامه می خواهیم به دلایل ایجاد آن و راهکارهای درمانی بپردازیم.

جوش زیر پوستی چیست؟

همانطور که از اسم شان هم مشخص است این جوش ها زیر سطح پوست ایجاد می شوند. شکل ظاهری این جوش ها باعث ایجاد حالت برآمده از زیر پوست است و معمولا حالت گرد و سفت دارند. در روزهای ابتدایی آن ها به راحتی از روی سطح پوست دیده نمی شوند و شخص  با لمس پوست متوجه برآمدگی هایی در زیر پوستش می شود.

به مرور این حالت برآمدگی زیر پوست بزرگتر و مشهود تر شده و گاهی ممکن است ملتهب و دردناک شود. در این مرحله نواحی اطراف جوش به دلیل التهابات پیرامون آن ممکن است قرمز شود.

چرا جوش های زیر پوستی ایجاد می شود؟

جوش های زیر پوستی به دلایل مختلفی ایجاد می شوند. به زبان ساده زمانی که آلودگی، چربی و … وارد منافذ پوست شده و آن ر مسدود کنند باعث ایجاد جوش زیر پوستی می شود. در واقع پوست ما حاوی غده هایی است که به طور طبیعی چربی (سبوم) ترشح می کنند. اگر این چربی بیش از حد ترشح شود و یا آلودگی، پوست های مرده وارد منافذ شده و، می توانند آن را مسدود و باعث ایجاد جوش های زیر پوستی شوند.

روتین پوستی-جوش

از دیگر دلایل ایجاد جوش های زیر پوستی نوسان هورمون هاست. ترشح و نوسان برخی هورمون ها باعث ایجاد آکنه های زیر پوستی می شود. برای مثال طی دوران بلوغ به دلیل نوسانات هورمونی بسیاری از نوجوانان ایجاد جوش های پوستی را تجربه می کنند. البته ایجاد جوش فقط مختص این سن نیست و بسیاری از بزگسالان به ویژه زنان ممکن است تجربه ایجاد جوش های زیر پوستی به دلیل نوسانات هورمونی را تجربه کنند.

درمان جوش و جای جوش و آکنه

از دیگر دلایل ایجاد جوش می توان به تغذیه ی نامناسب، مصرف برخی دارو ها، استفاده بیش از حد از لوازم آرایش و یا مصرف لوازم آرایش بی کیفیت، سابقه ی خانوادگی و عدم توجه کافی به شستشو و تمیزی پوست اشاره کرد که می تواند نقش موثری در ایجاد جوش های زیر پوستی داشته باشد.

در بهترین کلینیک غرب تهران خدمات لیزر، جوانسازی و زیبایی پوست را دریافت کنید

چگونه از ایجاد جوش های زیر پوستی جلوگیری کنیم؟

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. با رعایت نکات ساده زیر می توانید به میزان قابل توجهی از ایجاد آکنه جلوگیری کنید:

  • جنس پوستتان را بشناسید و محصولات متناسب با آن مصرف کنید.
  • دو بار در روز صورتتان را با استفاده از شوینده مناسب بشوئید.
  • از لوازم آرایشی با کیفیت استفاده کنید.
  • اجازه ندهید کرم های آرایشی سنگین و پوشاننده ساعات زیادی روی پوستتان باقی بمانند.
  • برای پاکسازی منافذ پوستتان از میسلار واتر استفاده کنید.
  • مصرف غذاهای چرب، فست فود، کاکائو و … را محدود کنید.
  • به طور مرتب روبالشی را بشوئید.

روتین پوستی-شستن صورت

درمان جوش های زیر پوستی چیست؟

به طور کلی درمان جوش های صورت از جمله جوش زیر پوستی زمان بر بوده و نیازمند صبر و شکیبایی است. در کلینیک دلتا از بهترین و موثرترین درمان های روز دنیا برای از بین بردن جوش و لک ناشی از جای جوش استفاده می شود:

1-لیزر فوتونا

دستگاه لیزر فوتونا یکی از پیشرفته ترین و هوشمندترین لیزرهای بازسازی کننده پوست با بیش از 50 پروتکل درمانی برای درمان مشکلات مختلف پوستی است. یکی از کاربردهای قابل توجه و موثر این دستگاه درمان جوش های فعال و جای جوش یا بعبارتی لک بجا مانده ناشی از جوش دارد. فوتونا با ترکیب دو نوع لیزر اربیوم و اندیاگ اثربخش ترین درمان ممکن را در بهبود جوش و جای جوش ارائه می کند.

درمان-جای-جوش-و-منافذ-باز-لیزر-فرکشنال-فوتونا

جالب است بدانید درمان با لیزر فوتونا درد و عارضه پوستی را به شما تحمیل نمی کند. برای درمان با لیزر فوتونا کافیست یک جلسه مشاوره رایگان با پزشکان کلینیک دلتا داشته باشید تا به تشخیص پزشک تعداد جلسات مورد نیاز را تا رسیدن به نتیجه مطلوب طی کنید.

2-فیساپ

یکی از دلایل ایجاد جوش های زیر پوستی، پوست های مرده و شاخی پوستمان است که منافذ را مسدود و باعث ایجاد جوش می شود. فیساپ یک لایه بردار مکانیکی است که بدون استفاده از هیچ گونه ماده شیمیایی، لایه برداری موثری از پوستتان انجام می دهد. استفاده از فیساپ در فواصل مشخص علاوه بر پاکسازی، لایه های مرده و سطحی را از روی پوستتان حذف نموده و اجازه نمی دهد این لایه ها منافذ را مسدود و باعث ایجاد جوش شوند.

درمان جای جوش

همچنین فیساپ درمان موثری برای جای آکنه و لک های قهوی ای ناشی از جوش روی پوست است و با حذف آن ها طی جلسات مشخص، زیبایی را به پوست صورتتان هدیه می کند.

3-پلاسمای سرد

یکی دیگر از روش های درمان استفاده از پلاسمای سرد می باشد. پلاسمای سرد حالت آنتی باکتریال داشته و باعث کنترل پیشرفت جوش میشود. همچنین پلاسمای سرد در بهبود جای جوش و لک های ناشی از جوش تاثیر گذار است.

4-پلاسمای گرم

اگر جوش ایجاد شده نسبتا عمیق است و یا جوش های قبلی باعث ایجاد اسکار و لک روی پوستتان شده است، پلاسمای گرم به میزان قابل توجهی می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

درمان های دارویی 

گاهی ممکن است پزشک متناسب با نیاز شخص راه حل داروئی پیشنهاد دهد یا برای درمان جوش و یا رفع جای جوش از درمانهای ترکیبی ( مثلا : لیزر جای جوش با فوتونا + کرم ها و داروهای مربوطه ) استفاده نماید.

درمان ترکیبی جوش و جای جوش در کلینیک دلتا

ترکیب درمان های: لیزر فوتونا+پلاسما گرم

بهترین درمان جوش زیر پوستی کدام است؟

احتمالا از خودتان می پرسید بهترین راهکار درمان برای از بین بردن جوش های زیرپوستی کدام است. این که کدام راهکار برای شما بهتر و مناسب تر است بسته به شرایط پوستتان و نظر پزشک دارد. پزشک در جلسه ی مشاوره ی رایگان و پس از معاینه و بررسی پوستتان از نزدیک بهترین و موثرترین راهکار درمان را به شما عنوان می کند. در نظر داشته باشید گاهی درمان های مکمل (برای مثال درمان های دارویی+ لیزر فوتونا) برای بازدهی حداکثر و تسریع در فرآیند درمان ممکن است به شما پیشنهاد شود.

در رابطه با درمان جوش های زیر پوستی سوالی دارید؟ 

همین حالا از طریق یکی از روش های زیر با مشاورین کلینیک دلتا در ارتباط باشید

برای تماس با کلینیک دلتا می توانید همه روزه از 8 صبح الی 8 شب در (به غیر از ایام تعطیل) با شماره زیر تماس بگیرید.

80 405 404 -021
81 405 404 -021
82 405 404 -021

همچنین شما می توانید از طریق موبایل / واتساپ کلینیک دلتا با ما در ارتباط باشید

0990-47-47-980

شاید مطالب زیر هم برای شما مفید باشند

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 3 میانگین: 5
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.