درمان جای جوش و لک های پوستی

برای درمان جای جوش روشهای زیادی وجود دارد اما همچنین بهتر است قبل از هرگونه درمانی پیشگیری کنیم تا هیچ نوع بیماری مسبب درمانهای پزشکی نباشد با این تفاوت که بعضی افراد به دلایل بیولوژیکی بیماری های پوستی و جوش و ترک دارند که میتوانند با راه کار های درمانی لیزر و… درمان شوند ما در این مقاله به 15 روش جلوگیری از جوش زدن و درمان جای جوش و از بین بردن جوش و جای جوش و لک های پوستی میپردازیم

درمان جای جوش با لیزر فوتونا

.

 

پانزده راه برای جلوگیری از جوش زدن

آکنه یک بیماری پوستی شایع است که می تواند منجر به چندین نوع لکه شود. بعضی از آنها شامل جوش ، جوش های سر سفید و جوش  و جای جوش های سرسیاه است. روش های زیادی برای جلوگیری از آکنه وجود دارد.متخصصان پوست چهار عامل موثر در ایجاد آکنه را شناسایی کرده اند پوست بیش از حد چربی تولید می کند که باعث مسدود شدن منافذ پوست می شود سلولهای مرده پوست تجمع می یابند ، که همان اثر را دارد وجود باکتری به نام Propionibacterium acnes (P. acnes) در منافذ
التهاب پوست ، که همچنین منجر به قرمزی می شود پزشک یا متخصص پوست می تواند به شما کمک کند تا مشخص کند کدام عامل یا ترکیبی از عوامل باعث ایجاد آکنه شده است. با این حال ، بسیاری از روش های درمان و پیشگیری ، بدون در نظر گرفتن علت ، مشابه هستند. نکات زیر می تواند به محافظت در برابر آکنه و کاهش تعداد جراحات کمک کند موارد زیادی وجود دارد که فرد می تواند برای جلوگیری از جوش و سایر انواع آکنه انجام دهد ، از جمله:

1. صورت را روزانه دو بار بشویید

برخلاف تصور عمومی ، آکنه به ندرت در نتیجه صورت کثیف ایجاد می شود. با این حال ، پاک کردن آلودگی و چربی اضافی پوست با شستشوی منظم مهم است.بسیاری از افراد ترجیح می دهند از یک پاک کننده ملایم و آب گرم استفاده کنند. استفاده از مرطوب کننده بدون روغن پس از شستشو می تواند پوست را از خشکی بیش از حد جلوگیری کند.شستشوی بیش از حد صورت ممکن است باعث خشکی پوست شود که باعث تشدید جوش ها می شود.

2. از تمیز کردن شدید خودداری کنید

برخی از افراد پوست را با پد های پارچه ای خشن یا پارچه های شستشو می دهند. این می تواند پوست را تحریک کرده و باعث التهاب شود و باعث بدتر شدن جوش های پوستی شود. استفاده از یک پاک کننده ملایم با دستهای تمیز یا برس نرم که برای استفاده در صورت استفاده شده است می تواند به جلوگیری از جوش کمک کند.

3. موها را تمیز نگه دارید

اگر روغن اضافی مو به پوست برسد ، می تواند باعث بدتر شدن آکنه شود. شستن منظم مو ممکن است از ایجاد آکنه جلوگیری کند ، خصوصاً نزدیک به خط مو همچنین از دریافت محصولاتی مانند ژل مو یا اسپری روی صورت خودداری کنید. اینها همچنین می توانند منافذ مسدود شده و منجر به شکستگی شوند. خدمات درمان جوش با لیزر و ابزارهای متفاوت پوستی در کلینیک دلتا در خدمت شماست

4- از بیرون آمدن یا چیدن جوشها خودداری کنید

ممکن است فشردن یک جوش وسوسه انگیز باشد ، اما این معمولاً منجر به التهاب و زخم می شود. برای کاهش لکه ها ، به جای آن از یک درمان موضعی استفاده کنید. ممکن است مدتی طول بکشد تا کار کنند ، اما همچنین می توانند از ایجاد جوش های جدید جلوگیری کنند.

5. درمان های موضعی را اعمال کنید

درمان های بدون نسخه ، مانند کرم ها یا سرم ها ، می توانند شکستگی را کاهش دهند ، به ویژه هنگامی که تمایل دارند در مناطق خاصی رخ دهند. مناطق مشکل زیر معمول است:

چانه
بینی
پیشانی
روش های درمانی موجود برای خرید آنلاین اغلب حاوی اسید سالیسیلیک یا پراکسید بنزوئیل است. این محصولات به اندازه درمان های با نسخه درمانی قوی نیستند ، اما می توانند به جلوگیری از آکنه خفیف و کاهش ترشحات کمک کنند.

6. رتینوئیدهای موضعی را در نظر بگیرید

رتینوئیدهای موضعی محصولات حاوی داروهایی هستند که از ویتامین A به دست می آیند و متخصصان پوست آنها را برای کنترل و پیشگیری از آکنه تجویز می کنند. این روش های درمانی همچنین می توانند سلول های مرده اضافی پوست را از بین ببرند و التهاب را کاهش دهند. بیشتر رتینوئیدهای موضعی فقط با نسخه پزشک در دسترس هستند ، از جمله ترتینوئین (Retin-A ، Renova) و تازاروتن (Tazorac). با این حال ، یک داروی رتینوئید ، آداپالن (Differin) ، برای خرید بصورت آنلاین یا بدون نسخه در دسترس است.

7. در مورد آنتی بیوتیک ها با یک متخصص پوست صحبت کنید

آنتی بیوتیک های موضعی می توانند با رشد بیش از حد باکتری های آکنه در پوست مقابله کنند. نمونه هایی از آنتی بیوتیک هایی که این آکنه های التهابی را درمان می کنند شامل اریترومایسین و کلیندامایسین هستند که با نسخه پزشک در دسترس هستند. فرد می تواند آکنه های التهابی را با ظاهر بسیار قرمز و تحریک شده تشخیص دهد. همچنین می تواند دردناک باشد.

8- در مورد قرص های هورمونی با پزشک صحبت کنید

قرص ها می توانند با کمک به تنظیم هورمون هایی که ممکن است باعث بدتر شدن آکنه شوند ، از آکنه جلوگیری کنند. با این حال ، این قرص ها خطراتی را به همراه دارند ، بنابراین بررسی مزایا و عوارض جانبی قبل از تصمیم گیری ضروری است. اسپیرونولاکتون ، دارویی که اغلب برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود ، در موارد آکنه شدید نیز ممکن است کمک کند. با این حال ، اسپیرونولاکتون عوارض جانبی زیادی دارد ، بنابراین بهتر است با یک پزشک صحبت کنید.

9. غذاهای مرتبط با آکنه را کاهش دهید

پزشکان از ارتباط بین غذاها و آکنه اطمینان ندارند. با این حال ، یک تحقیق در حال رشد نشان می دهد که برخی از غذاها ممکن است باعث آکنه در بیماران خاص شوند. طبق آکادمی پوست آمریکا ، غذاهای با شاخص گلیسمی بالا ممکن است خطر ایجاد آکنه را افزایش دهند یا آکنه را بدتر کنند. این غذاهای بالقوه مشکل دار قند و سرشار از کربوهیدرات هستند. برخی از نمونه ها عبارتند از:

کلوچه ها
کیک ها
پای
محصولات لبنی ، به ویژه شیر بدون چربی ، همچنین ممکن است خطر ابتلا به آکنه در فرد را افزایش دهد. ممکن است فردی بخواهد گروه غذایی خاصی را کاهش دهد تا ببیند آیا پوست او بهبود می یابد یا خیر.

10. هنگام بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

آفتاب زیاد اثرات مخرب بسیاری روی پوست دارد. آفتاب سوختگی همچنین می تواند منجر به تولید بیش از حد روغن هایی شود که باعث بدتر شدن آکنه می شوند. استفاده از ضد آفتاب بدون روغن با ضریب محافظت حداقل 15 ممکن است به جلوگیری از آفتاب سوختگی و تشدید آکنه کمک کند.

11. روشهای درمانی با نور یا لیزر را در نظر بگیرید

یک متخصص پوست یا متخصص زیبایی می تواند این روش های درمانی را ارائه دهد که هدف آن کاهش حضور باکتری های P. acne بر روی پوست است.

ارتباط با دلتا لیزر
ارتباط با کلینیک دلتا لیزر

12. از محصولات مراقبت از پوست که حاوی روغن هستند خودداری کنید

اجتناب از محصولات مراقبت از پوست که حاوی روغن هستند ، می تواند از بروز جوش جلوگیری کند.
محصولات مراقبت از پوست حاوی روغن می توانند منافذ پوست را مسدود کنند. این محصولات غالباً برای استفاده در پوستهای خشک یا بالغ که ممکن است به اندازه روغن طبیعی نداشته باشند در نظر گرفته شده اند. محصولاتی که فاقد روغن هستند معمولاً با برچسب “غیر کومدوژنیک” شناخته می شوند. ممکن است ایده خوبی باشد که از لمس چربی خانگی و روغن های پخت و پز ، که می توانند منافذ پوستی را مسدود کنند ، نیز خودداری کنید.

13. از لایه برداری اضافی خودداری کنید

لایه برداری فرآیند از بین بردن سلولهای مرده از روی پوست است. در حالی که برخی از لایه برداری می تواند به بهبود آکنه کمک کند ، اما مقدار زیاد آن می تواند باعث بدتر شدن جوش صورت شود. این اتفاق زمانی می افتد که فرد مقدار زیادی روغن طبیعی از روی پوست پاک کند. پوست ممکن است با تولید روغن بیشتر ، منافذ پوست را مسدود کرده و منجر به جوش های بیشتر شود. اگر فردی بیش از حد لایه برداری کند ، ممکن است پوست تحریک شده یا احساس سفتی زیادی بعد از شستشو داشته باشد.

14. استرس را کاهش دهید

استرس اغلب باعث التهاب می شود که می تواند شکستگی را بدتر کند. در زیر برخی از روش های کاهش استرس وجود دارد که می تواند به جلوگیری از آکنه کمک کند:
مراقبه
ورزش کردن
انجام یوگا
استراحت قبل از خواب با خواندن یا استحمام
گذراندن وقت در طبیعت
مشغول سرگرمی ها

جوش سرسیاه بینی

15. محصولات مراقبت از صورت را تمیز نگه دارید

اسفنج ها و برس های آرایش و صورت باید به طور مرتب با آب و صابون تمیز شوند تا از تجمع باکتری ها جلوگیری کند ، که منجر به شکستگی می شود. قبل از استفاده مطمئن شوید که برسها کاملا خشک شده اند. خبرنامه امروز اخبار پزشکی در جریان باشید. خبرنامه رایگان روزانه ما را دریافت کنید هر روز انتظار بهترین مطالب برتر و عمیق با پشتوانه علمی را داشته باشید

برای مشاوره رایگان با ما تماس حاصل نمایید

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 3 میانگین: 4.7
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.