درمان سوختگی بیکینی بعد از لیزر

آیا می توان سوختگی های ناشی از لیزر را درمان کرد؟

امروزه افراد زیادی برای حذف موهای زائد اقدام به انجام لیزر می کنند. لیزر موهای زائد بدن با دستگاه های مخصوصی انجام می شود. اما ممکن است برخی افراد در هنگام لیزر با سوختگی ناشی از اشعه لیزر مواجه شوند. نکته ای که در مورد سوختگی بیکینی باید بدانید آن است که دارای درد خفیفی می باشد و احتمال اینکه جای زخم آن بر روی پوست برای همیشه باقی بماند بسیار زیاد است.

چه عواملی می تواند سبب سوختگی بیکینی بعد از لیزر شود؟

عوامل زیادی می تواند باعث سوختگی پس از انجام لیزر شود. از مهم ترین عوامل می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد.

چه عواملی می تواند سبب سوختگی بیکینی بعد از لیزر شود؟
لیزر اطراف بیکینی

روش نادرست و نامناسب انجام لیزر

یکی از مهم ترین عواملی که موجب سوختگی بیکینی می شود روش نادرست و نامناسب انجام لیزر می باشد. گاها ممکن است زمان طولانی که دستگاه لیزر بر روی بدن قرار دارد موجب سوختگی شود. هم چنین قبل از انجام لیزر باید از ژل جهت خنک شدن پوست استفاده شود، البته مد نظر داشته باشید که اگر این ژل هم بر روی پوست فرد خشک شود، می تواند سبب سوختگی بیشتر در وی شود.

انجام عمل لیزر توسط افراد بی تجربه و ناکارآمد

برخی افرادی که کار لیزر را انجام می دهند، ممکن است مهارت کافی نداشته باشند. همانطور که میدانید جهت از بین بردن موهای زائد با لیزر  توسط دستگاه لیزر باید فولیکول مو آسیب ببیند و در نتیجه سبب سوختگی شود.

دستگاه لیزر بی کیفیت

گاهی ممکن است دستگاه های لیزر از کیفیت پایینی برخوردار باشند. نکته ای که در دستگاه لیزر بسیار حائز اهمیت می باشد، آن است که دستگاه باید با توجه به نوع پوست و رنگ فرد انتخاب شود در غیر این صورت احتمال آسیب به پوست بسیار زیاد است.

گرمای نامناسب استفاده در طول عملیات لیزر موهای زائد

حتما باید اشعه دستگاه لیزر با نوع و جنس پوست فرد تنظیم شود تا با این روش از سوختگی پوست فرد جلوگیری شود.

درمان سوختگی بیکینی با لیزر

درباره درمان سوختگی بیکینی باید گفت کمی نحوه درمان آن با سایر بخش های بدن متفاوت می باشد. از آنجایی که این قسمت همیشه زیر لباس قرار دارند و در فصل تابستان در تعریق بیشتری قرار میگیرد بنابراین در هنگام لیزر این قسمت باید دقت بیشتری شود. یکی از بهترین راه های درمان سوختگی بیکینی با لیزر که بسیار اثر بخش است، استفاده از کمپرس یخ می باشد. توجه داشته باشید که کمپرس یخ باید حتما خشک باشد  در صورت مرطوب بودن می تواند موجب ایجاد تاول های ریز شود.

یکی دیگر از راه های درمان سوختگی بیکینی بعد از لیزر استفاده از پماد زینک اکسید می باشد. حتما باید از این پماد تا 24 ساعت استفاده کنید. یکی از مزیت های پماد زینک اکسید آن است که از سوختگی و التهاب نیز جلوگیر می کند. از دیگر مواردیکه در درمان سوختگی بیکینی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد آن است که سعی کنید بعد از انجام لیزر از لباس زیر استفاده نکنید تا قسمت بیکینی در مجاورت هوا قرار بگیرید. انجام این روش می توان سبب بهبودی التهاب نیز شود.

علائم سوختگی لیزر بیکینی کدامند؟

ناگفته نماند سوختگی لیزر دارای علائم و نشانه هایی نیز می باشد که به آن اشاره میکنیم:

علائم سوختگی لیزر بیکینی کدامند؟
لیزر بیکینی
  • سوختگی
  • متورم شدن پوست
  • تاول
  • درد خفیف

مراقبت های بعد از لیزر بیکینی

حتما به مراقبت های بعد از لیزر بیکینی باید اهمیت دهید تا با هیچ گونه عوارض جانبی لیزر برای این قسمت بدن مواجه نشوید. بنابراین به موارد زیر توجه داشته باشید.

مراقبت های بعد از لیزر بیکینی
مراقبت بعد از لیزر بیکینی
  • خودداری از مصرف دارویی که سبب محرک های پوستی می شود. می توان به داروهایی نظیر محرک ضد جوش و آکنه، داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد لخته خون و… اشاره کرد.
  • سعی کنید به طور مستقیم در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • خودداری از استفاده مواد شوینده شیمیایی
  • پرهیز از محلول های ناسازگار

نتیجه گیری

با توجه به نکاتی که در مقاله درباره درمان سوختگی بیکینی بیان شد پی بردیم با انتخاب روش های مختلف نظیر استفاده از کمپرس یخ خشک واستفاده از پماد زینک اکسید می توانید سوختگی این قسمت بدن را به راحتی درمان کنید. هم چنین در این مقاله به طور کامل به مراقبت های بعد از لیزر بیکینی نیز اشاره شده است با توجه و رعایت موارد قید شده می توانید تمامی عوارض لیزر برای قسمت بیکینی را بلااثر کنید.

سوالات متداول

  1. چه دلایلی سبب سوختگی قسمت بیکینی در لیزر می شود؟
    به دلایلی از جمله انجام لیزر به روش نادرست و نامناسب، دستگاه لیزر بی کیفیت و….
  2. مهم ترین علائم سوختگی قسمت بیکینی پس از لیزر چیست؟
    به علائمی نظیر تاول، تورم و قرمز شدن پوست می توان اشاره نمود.
  3. چگونه می توان سوختگی بیکینی ناشی از انجام لیزر را درمان کرد؟
    برای درمان و رفع سوختگی می توانید از کمپرس یخ خشک و پماد زینک اکسید استفاده کنیم.
این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 0 میانگین: 0
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.