با منافذ باز پوستت خداحافظی کن!

منافذ باز پوست عامل پیرتر نشان دادن چهره شما

پوست صاف و یکدست خواسته ی بسیاری از افراد است. چرا که صافی پوست به میزان قابل توجهی در شادابی و زیبایی چهره مان تاثیر گذار است. منافذ باز یکی از جمله مشکلات شایع پوست به ویژه در ناحیه ی صورت است. افراد بسیاری هستند که از وجود منافذ باز روی پوست خود شکایت دارند. منافذ باز چیست؟ چگونه روی پوست ایجاد می شود؟ آیا می توان آن ها را درمان کرد؟ در ادامه با ما باشید تا به پاسخ کلیه ی این سوالات بپردازیم.

چرا منافذ باز روی پوستمان ایجاد می شود؟

اگر خودتان درگیر منافذ باز نیستید احتمالا افراد بسیاری را دیده اید که روی پوستشان روزنه ها و منافد نسبتا بزرگی دارند و این موضوع باعث می شود پوستشان فرورفتگی و برجستگی های داشته باشد و ظاهر پوستشان صاف و یکدست نباشد. شاید شنیده اید که برخی افراد به پوست هایی که دارای منافذ باز هستند اصطلاحا پوست پرتغالی می گویند. دلیل این اسم تشابه ظاهری پوست دارای منافذ باز با پوست پرتغال است که دارای سطح ناصاف بوده و دارای فرورفتگی است.

منافذ روی سطح پوست در واقع محل خروج فولیکول های مو و چربی از سطح پوست است و روی پوست تمامی افراد وجود دارد. زمانی این موضوع مشکل ساز است که منافذ باز می شوند. به طور طبیعی و با افزایش سن این منافذ بازتر شده و در برخی افراد به راحتی روی  پوست قابل مشاهده هستند.

منافذ باز

اما علت ایجاد منافذ باز روی پوست چیست؟

علت ایجاد منافذ باز روی پوست بسیار متفاوت است. در ادامه به برخی از مهمترین علل ایجاد منافذ باز روی پوست می پردازیم.

ژنتیک

از مهمترین علل ایجاد منافذ باز پوست می توان به ژنتیک اشاره کرد. جنس پوست (خشک، چرب و…) ارثی بوده و با توجه به این که منافذ باز بیشتر در پوست های چرب مشاهده می شود می توان گفت ژنتیک در ایجاد منافذ باز پوست صورت نقش دارد.

لوازم آرایشی نامرغوب و دیر پاک کردن آرایش از سطح پوست

عدم توجهی کافی به پوست، استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب، و ماندن طولانی مدت لوازم آرایشی روی پوست از دیگر مواردی است که می تواند در این زمینه موثر باشد و باعث ایجاد منافذ باز روی سطح پوست شود.

بی توجهی به شستشوی پوست

شستشوی مرتب پوست باعث می شود سطح پوست تمیز شده و منافذ پوست از آلودگی پاک شود.. اینکار از بزرگ تر شدن منافذ روی پوست جلوگیری می کند. در حالی که بی توجهی به شستشوی مرتب صورت علاوه بر ایجاد منافذ باز می تواند باعث ایجاد جوش های سر سفید در نقاط مختلف پوست صورت شود.

درمان منافذ باز

اشعه آفتاب

از دیگر مواردی که می تواند باعث ایجاد آسیب به پوست و بزرگ شدن منافذ پوست شود نور خورشید است. استفاده مرتب از ضد آفتاب به ویژه هنگام خروج از خانه می تواند به میزان قابل توجهی از پوست به ویژه در ناحیه ی صورت محافظت کند. برای تاثیر بهتر کرم ضد آفتاب بهتر است هر دو ساعت یکبار آن را روی پوستتان تمدید کنید.

تغذیه ی ناسالم و مصرف دخانیات

استفاده از غذاهای آماده، مصرف کم میوه و سبزیجات و استفاده زیاد از غذاهای فست فود و همچنین مصرف دخانیات از جمله مواردی است که می تواند به میزان قابل توجهی در کیفیت پوست و ایجاد منافذ باز پوست موثر باشد.

در بهترین کلینیک غرب تهران با پزشکانی حاذق و با تجربه مشاوره رایگان داشته باشید.

در جلسه مشاوره رایگان با توجه به شرایط پوستتان بهترین راهکار درمان به شما عنوان می شود.

برای رزرو مشاوره رایگان “اینجا” را کلیک کنید.

آیا منافذ باز پوست درمان می شوند؟

امروزه با روش های کلینیکی و بدون عارضه منافذ باز پوست به میزان قابل توجهی درمان می شوند. اما این درمان ها شامل چیست؟

لیزر جوانساز فوتونا

جوانسازی چهاربعدی با لیزر فوتونا یک روش غیرتهاجمی است. مرحله اول آن از داخل دهان شروع شده و سپس  سایر مراحل از روی سطح پوست صورت می باشد. بدون احتیاج به تزریق ژل موجب سفت تر و افزایش قوام پوست می شود. لیزر فوتونا با دو طول موج و در 4 مرحله باعث جوانسازی لایه های عمیق، میانی، سطحی و همین طور ساختار کلی پوست می شود. لیزر فوتونا طی 4 مرحله درمانی در هر جلسه توانایی جوانسازی پوست را بدون آنکه به سطح آن آسیب برساند فراهم می آورد و باعث افزایش کلاژن داخل پوست می شود. با افزایش قوام و کیفیت پوست به مرور منافذ باز سطح پوست کوچکتر می شوند.

جوانسازی پوست صورت با لیزر جوانساز فوتونا

مزونیدلینگ

مزونیدلینگ از جمله درمان های موثری است که با ترکیب دو روش درمانی مزوتراپی+ میکرونیدلینگ به وجود آمده و به بهبود شرایط پوست و درمان انواع مشکلات پوستی کمک می کند.  مزونیدلینگ کمک می کند ورود سرم ها و کوکتل های مغذی به عمق پوست تسهیل شده و جذب آن به میزان قابل توجهی افزایش یابد. این کوکتل های مغذی باعث افزایش کلاژن سازی درون  پوست شده و خاصیت سفت کنندگی و ضد پیری پوست را نیز دارند. در مجموع مزونیدلینگ به بهبود کیفیت پوست کمک می کند. با کمک مزونیدلینگ منافذ پوست تحت تاثیر قرار گرفته و از بین می روند.

فیساپ

فیساپ سریعترین روش پاکسازی پوست و جدید ترین نسل میکرودرم ابریژن با حذف پودر اکسید آلومینیوم است. مهمترین مزیت دستگاه فیساپ این است که بدون عارضه بوده و هیچ ماده شیمیایی در آن استفاده نمی شود. در حقیقت با این روش سلول های مرده و تیره پوست به صورت مکانیکی لایه برداری می شوند و از آن می توان علاوه بر درمان منافذ باز، تیرگی های سطحی پوست را درمان و در رفع لک های پوستی ناشی از جای جوش هم استفاده کرد. فیساپ پوست را به بهترین شکل ممکن لایه برداری می کند و این روش منجر به کاهش منافذ باز صورت می شود.

درمان لک و منافذ باز با فیساپ

لیزر فرکشنال فوتونا

طی لیزر فرکشنال فوتونا دو اتفاق مهم پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. در درجه اول پوست لایه برداری می شود. شدت و میزان لایه برداری توسط پزشک قابل تنظیم بوده و بسته به نوع و عمق ضایعه پوستی و وسعت آن تنظیم می گردد. پس از آن به پوست به میزان کنترل شده حرارت و گرما انتقال داده می شود. مجموع این عوامل باعث می شود پوست بازسازی شده، لایه های قدیمی از روی پوست حذف شده، کلاژن سازی درون پوست تحریک و کیفیت پوست به میزان چشمگیری افزایش می یابد. با اینکار منافذ بزرگ پوست صورت به میزان قابل توجهی کوچک شده و درمان می شوند.

درمان منافذ باز پوست صورت با لیزر فرکشنال فوتونا در کلینیک دلتا “اینجا” را ببینید

هزینه ی درمان منافذ باز صورت چه قدر است؟

در تعیین هزینه نهایی درمان منافذ باز پوست برخی عوامل تاثیر گذارند. این موارد شامل راهکار درمان، تعداد جلسات مورد نیاز، و وسعت ناحیه ی مورد نظر همگی در تعیین هزینه نهایی نقش دارند. در ابتدا در جلسه ی مشاوره رایگان پوستتان توسط پزشک از نزدیک معاینه و بررسی می شود. بسته به اینکه پزشک با توجه به شرایط پوستتان چه راهکاری را معرفی کند هزینه و تعداد جلسات مورد نیاز متفاوت است. هزینه درمان منافذ باز پوست از 185 هزار تومان تا یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار تومان متغیر است.

 

شاید این مطالب هم برای شما مفید باشند

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 2 میانگین: 3.5
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.