ژل، مزوژل و مزوتراپی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

ژل، مزوژل و مزوتراپی چه کاری برای پوستمان انجام می دهند؟

اگر قصد بازسازی و جوانسازی پوستتان را داشته و سری به کلینیک دلتا.زده باشید احتمالا با انواع و اقسام روش های.مختلف جوانسازی آشنا می شوید. از جمله روش هایی که توسط پزشکان برای بازسازی و بهبود شرایط پوست به شما توصیه می کنند تزریق مواد پر کننده و یا درمانی مانند ژل، مزوژل و مزوتراپی است.

اگرچه روش های درمانی مختلف و متنوع.جذاب به نظر رسیده و می تواند دستمان را برای انتخاب بهترین و.ایده آل ترین روش باز بگذارد اما گاهی مشابهت و.نزدیک بودن نام برخی خدمات درمانی.به یکدیگر می تواند به راحتی ما را به اشتباه بیندازد. برای مثال خدماتی مانند تزریق ژل، مزوژل و مزوتراپی که افراد زیادی اطلاعات چندانی در مورد آن نداشته و تفاوت های آنان را دقیقا از همدیگر نمی دانند!

تزریق ژل-تزریق فیلر

اگر شما نیز به دنبال بهبود کیفیت پوستتان هستید و حتی قصد دارید به پزشک مراجعه کنید به شما پیشنهاد می کنیم در رابطه با تزریق مواد درمانی به پوستتان به خوبی اطلاعات کسب کنید! داشتن اطلاعات و آگاهی در این مورد+ مشورت با پزشک به شما کمک می کند بهترین تصمیم ممکن را برای پوستتان بگیرید.

هر ماده ی درمانی و جوانساز.که برای تزریق به پوست ساخته.می شود، دارای اثر درمانی متفاوت.و مخصوص به خود است!

یکی پوستتان را پر می کند و افزایش حجم می دهد و دیگری به آبرسانی عمقی پوستتان کمک می کند بدون اینکه اثر حجم دهندگی داشته باشد!!!

ژل (فیلر) چیست و چه کاری برای پوستمان انجام می دهد؟

ژل‌ یا همان فیلر نوعی پرکننده و حجم دهنده پوستی هستند که برای جوان‌سازی، فرم دهی و حجم‌دهی نقاط مختلف بدن استفاده می‌شوند. امروزه بیشتر ژل هایی که به صورت تزریق می شوند بر پایه ی اسید هیالورونیک است. این ماده طبیعی در پوست تمام انسان‌ها وجود دارد و به حفظ طراوت و رطوبت پوست کمک می‌کند.

وظیفه ژل (فیلر) پر کردن خط و خطوط پوستی و بهبود شرایط آن است. البته کاربرد دیگر ژل ها افزایش حجم نواحی مانند گونه و یا لب است. همچنین ژل ها برای اصلاح برخی نواحی صورت که دارای فرورفتگی هستند مانند بینی، شقیقه و یا گودی زیر چشم بسیار موثرند و شما را بی نیاز از انجام جراحی با دوره نقاهت طولانی و هزینه های سنگین می کند.

تزریق ژل بینی

مزوژل چیست و چه اثری روی پوستمان دارد؟

مزوژل ها عصاره ی غلیظی از مواد مغذی هستند که برای اهداف مختلفی مانند جوانسازی،آبرسانی عمقی پوست و … ساخته.می شوند. تزریق مستقیم این مواد مغذی و هیالورونیک اسید به پوست باعث آبرسانی عمیق، لیفت، بازسازی و جوانسازی، سفتی پوست و بر طرف کردن عوارض پوستی مثل درمان منافذ باز، لک و…میشوند.

مزوژل  حاوی مواد حیاتی و ارزشمندی همچون هیالورونیک اسید، آمینو اسید وانواع ویتامین ها با تراکم و غلظت زیاد می باشند که برای احیا و بازسازی پوست ضروی هستند. همچنین امروزه با کمک مزوژل ها که حاوی مقادیر فراوانی  هیالورونیک اسید هستند میتوانیم روند پیری پوست را به تعویق  بیاندازیم و کند تر کنیم!

جالپرو صورتی

مزوتراپی چیست و چه کمکی به پوستمان می کند؟

مزوتراپی از دو کلمه مزو به معنای میانی.و تراپی به معنای.درمان تشکیل شده است. در حقیقت مزوتراپی یعنی انتقال انواع مواد بیولوژیک، آنزیم ها، ویتامین ها، مواد معدنی، سرم ها و کوکتل های مغذی به لایه ی میانی پوست. این کار توسط سوزنهای بسیار ریز میکرونی در دفعات زیاد اما با حجم کم به نقاط مختلف پوست ناحیه مورد نظرتزریق می شود. مواد مزوتراپی بایستی از طریق سوزن های بسیار ظریف.و باریک به درم در عمق 2 تا 4 میلیمتری.پوست. فرستاده شوند.

مزوتراپی-مزونیدلینگ-مزو-موی-رویتاکر-ریزش-مو

مزوتراپی برای جوانسازی، چربی سوزی و به طور کلی بهبود شرایط پوست به لایه دوم پوست تزریق می شوند. همچنین مزوتراپی یکی از درمان های موثر برای ریزش مو و تحریک مجدد رویش مو بوده و به راحتی و بدون عارضه خاصی می تواند برای پوست کف سر مورد استفاده قرار گیرد.

مزوتراپی مو هیرفیلر مو

در حال حاضر و به طور کلی با فواید مزوتراپی، مزوژل و ژل برای پوست آشنا شدید. در نگاه اول از نظر عملکردی و کاربردی تزریق ژل، مزوژل و مزوتراپی نزدیک و حتی مشابه یکدیگر به نظر می رسد اما این سه چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

تفاون ژل و مزوژل چیست؟

مزوژل ترکیبی از دو واژه ی مزو+ ژل است. بخش اولیه به مواد مغذی و مفید برای پوست اشاره دارد و کلمه ی ژل اشاره به غلظت قابل توجه این مواد است چرا که مزوژل ها بر خلاف ژل و فیلر خاصیت پرکنندگی و حجم دهی ندارند و بیشتر اهداف درمانی داشته و به افزایش کیفیت پوست کمک میکند.

ده ها نمونه ی قبل و بعد تزریق ژل در کلینیک دلتا را از “اینجا” ببینید

با وجود آنکه عنصر اصلی تشکیل دهنده هردو هیالورونیک اسید است اما مزوژل مواد آبرسان و مغذی بیشتری جهت ترمیم پوست نسبت به ژل دارد. مزوژل ها برای آبرسانی، شادابی، جوانسازی و طراوت پوست به کار می روند ولی خاصیت حجم دهی و پرکنندگی مثل ژل ها و فیلر های زیبایی را ندارند.

تزریق مزوژل گردن

 تزریق مروژل به ناحیه ی گردن.(دانه های برجسته بعد از یک الی دو ساعت.جذب پوست شده و.از بین می روند)

چرا مزوژل ها حجم دهی ندارند؟

هیالورونیک اسید به عنوان ماده ی زمینه ای پوست هم در مزوژل ها و هم در فیلر(ژل) ها وجود دارد. اسید هیالورونیک جاذب آب بوده و چندین برابر وزن خود می تواند آب جذب کند. گاهی در مزوژل هایی نظیر پروفایلو یا پیورمکس حتی حجم هیالورنیک اسید موجود در آن بسیار بیشتر است از حجم اسید هیالورونیک موجود در فیلر (ژل) است. با این حساب چرا مزوژل ها حجم دهی ندارند؟

قبل و بعد هیالورونیک اسید مزوژل

در پاسخ به این سوال می توان به تفاوت در نوع.مولکول های به کار رفته در.مزوژل و ژل اشاره کرد. در فیلر (ژل) مولکول ها به هم پیوسته هستند و.از همدیگر باز نمی شوند. اما در مزوژل ها این مولکول ها پیوسته نبوده.و از همدیگر جدا هستند. مولکول های موجود در مزوژل به.راحتی زیر پوست جا به جا شده و.کل پوست را.آبرسانی می کنند. در تزریق ژل این موضوع کاملا برعکس است. ژل ها به دلیل به هم پیوسته بودن مولکول ها.در جای خود باقی مانده و بر خلاف مزوژل ها زیر پوست حرکت نمی کنند.

تفاوت بین مزوژل و مزوتراپی چیست؟

مزوژل ها در واقع چیزی بین مزوها و ژل ها هستند که در نهایت سبب شادابی، رفع چین و چروک صورت، جوان سازی و آبرسانی عمیق پوست میشوند. فراموش نکنید غلظت مواد مغذی موجود در مزوژل ها بسیار بیشتر از مواد مزوتراپی است. به عبارتی مواد مغذی موجود در مزوژل ها نسبت به مزوتراپی بیشتر و غلیظ تر است.

در مورد تزریق مزوژل بیشتر بدانید! “اینجا” را ببینید

همچنین مزوژل ها به دلیل دارا بودن هیالورونیک اسید.باعث آبرسانی عمقی پوست شده و به طراوت و شادابی.پوست بسیار کمک می کنند. وجود پروتئین کلاژن و از طرفی هیالورونیک.اسید موجود در ترکیبات مزوژل باعث شده قابلیت پر کنندگی مزوژل.بسیار بیشتر از مزوتراپی باشد.

تزریق مزوژل جالوپرو

یکی از جمله مزایای مزوتراپی نسبت به مزوژل استفاده از مزوتراپی برای درمان های مختلف است. مثلا درمان ترک های پوستی (استریا)، محرک رشد مو، چربی سوزی نواحی مختلف صورت و بدن و … از جمله مزایای مزوتراپی نسبت به مزوژل است.

مزوتراپی استرچمارک استریا ترک پوستی

(تزریق کوکتل های مزوتراپی به شکم برای بهبود و درمان ترک پوستی (استریا)

مزوتراپی همانند مزوژل دارای مواد مغذی و ضروری برای پوست است اما همانطور که قبلا هم اشاره کردیم غلظت آن کمتر است. کوکتل های مزوتراپی را از سه طریق می توان به درون پوست ارسال نمود:

  • سوزن های ظریف مزوتراپی
  • دستگاه مزوگان
  • میکرونیدلینگ( که با استفاده از مواد مزوتراپی به آن مزونیدلینگ می گویند)
مزوتراپی-میکرونیدلینگ-مزونیدلینگ-در-کلینیک-دلتا
کوکتل های مزوتراپی با.سرنگ روی پوست.ریخته.می شوند

ماندگاری و دوام ژل، مزوژل و مزوتراپی چه قدر است؟

به طور کلی ماندگاری و دوام ژل (فیلر) به چندین عامل بستگی دارد که از مهمترین آن می توان به برند ژل، قدرت جذب پوست و ناحیه ای که ژل به آن تزریق می شود اشاره کرد. اکثر ژل ها حدودا بین هشت تا دوازده ماه ماندگاری داشته و به مرور درون پوست جذب می شود. البته نا گفته نماند برخی ژل (فیلر) ها مانند الانسه کلاژن سازی.را درون پوست تحریک کرده و حتی دارای ماندگاری 4 ساله نیز هستند!

ژل لب روسی- ماندگاری

بسته به برند، ترکیبات و محل.تزریق ماندگاری مزوژل ها متفاوت است. در ابتدا بهتر است فواصل تزریق مزوژل کوتاه مدت باشد. به علت اینکه پوست با مواد  مغذی مزوژل از جمله هیالورونیک اسید و اسید آمینه پرشده و محرکی برای ایجاد و ساخت کلاژن گردد. مدت زمان دوام و پایداری و طول عمر مزوژل بسته به برند.مزوژل و شرایط پوست متفاوت است و بهتر است.تزریق هر شش ماه الی یکسال یک بار تجدید گردد چون پوست دائما در حال پیرشدن و از دست دادن الاستین.و کلاژن موجود در پوست است و با این روش میتوانیم به میزان موثری روند پیری پوست را به تعویق بیندازیم.

مزوژل جالپرو اچ ام دبلیو
مزوژل جالوپرو اچ ام دبلیو HMW صورتی

در رابطه با مزوتراپی چون تاثیرات آن بیشتر جنبه ی درمانی داشته و روی ساختار کلی پوست تاثیر گذار است نمی توان بازه زمانی دقیقی برای میزان دوام و ماندگاری آن در نظر گرفت. پزشک بسته به شرایط پوست ابتدا انجام چندین جلسه متوالی تزریق را به شما.پیشنهاد می کند و بسته به شرایط پوستتان در بازه زمانی های شش،.نه ماه و یا یکسال تزریق مجدد کوکتل های مغذی پوست را به شما توصیه می کند.

مزوتراپی رویتاکر

شاید مطالب زیر هم برای شما مفید باشد

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 2 میانگین: 5
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.