آیا لیزر موهای بینی و گوش و ابرو امکان پذیر است؟

خیلی از افراد مخصوصا آقایان نیازمند لیزر موهای بینی و گوش هستند. گرچه برخی از مراکز لیزر می پذیرند که موهای داخل بینی شما را لیزر کنند. اما توجه داشته باشید که این کار میتواند برای شما آسیب رسان باشد و ما در کلینیک لیزر دلتا این کار را چندان توصیه نمی کنیم. ناحیه ایی که قرار است لیزر شود بایستی قبل لیزر به خوبی ژیلت یا شیو شده باشد و حق استفاده از سایر روش های مو زدایی مثل وکس، اپیلاسیون و…را برای رفع موهای ناحیه مذکور نداریم.

از آنجا که ژیلت کردن موهای داخل بینی عملا امکان پذیر نیست و یا اگر هم باشد تمامی موها به صورت کامل از بین نمی روند، موقع تابش لیزر به داخل بینی ریسک سوختگی پوست در اثر برخورد لیزر به باقی مانده موهای داخل بینی وجود دارد. همچنین پوست ناحیه بینی بسیار نازک و حساس است. هرگونه حرارت بیش از حد میتواند باعث خون ریزی و آسیب به عروق ظریف جداره بینی شود. جدا از آن حرارت لیزر می تواند به غشاهای مخاطی داخل حفره بینی آسیب برساند. توصیه ما این است که صرفا موهایی که در بخش خارجی سوراخ بینی  در تماس با صورت وجود دارند لیزر شوند که این کار هم پس از معاینه حضوری و امکان سنجی توسط پزشک امکان پذیر است.

لیزر موهای بینی لیزر موهای داخل بینی

 

آیا لیزر موهای بینی و گوش آن امکان پذیر است؟

بهتر است لیزر گوش صرفا برای موهایی انجام شود که روی نرمه و قسمت خارجی لاله گوش می رویند. البته در بسیاری از مردان رویش موهای گوش  به نحوی است که نه تنها روی نرمه، بلکه قسمت داخلی لاله گوش را هم در برمیگیرد و منظره و حالت ناخوشایندی برای آنها ایجاد می کند.

لیزر مو گوش

در صورتی که نیاز باشد این موها نیز لیزر شوند بایستی قبل از لیزر با دقت و ظرافت و بدون آسیب رساندن  با یک تیغ ظریف مخصوص تمیز کردن ابرو  یا دستگاههای موزن گوش نواحی مورد نظر به خوبی شیو و پاکسازی شود. اگر قصد لیزر موهای گوش را داریدبه هیچ وجه قبل از لیزر نباید آنها را با وکس، موم، اپیلاسیون و سایر روش هایی که مو را از ریشه در میاورد از بین ببرید. در این صورت لیزر شما بدون اثر و بی نتیجه خواهد شد! توجه داشته باشید که موهای سفید گوش قابل لیزر شدن نیستند.

موزن گوش لیزر گوش

آیا لیزر ابرو و پیشانی امکان پذیر است؟

لیزر کردن موهای زائد نواحی مثل وسط ابرو، بالا و پایین ابرو یا پیشانی حساسیت بسیار بالایی می طلبد. چون این نواحی همجوار موهای اصلی سر و ابرو هستند که به هیچ عنوان نباید با اشعه لیزر در تماس باشند و موهای آنها  ممکن است در اثر بی دقتی مورد اصابت لیزر قرار گرفته و از بین برود. توصیه ما این است صرفا افرادی اقدام به لیزر پیشانی و بالای ابرو نمایند که پیشانی های پهن و بلندی دارند. به نحوی که اپراتور لیزر قادر باشد مرز مشخصی بین محل رویش موهای ابرو و سر با ناحیه مورد لیزر حفظ نماید.

لیزر پیشانی و بالای ابرو

 

در واقع چون انجام این کار فرآیند نسبتا پر ریسک و نیازمند دقتی است، اپراتور باید بتواند با گذاشتن محافظ سفید پلاستیکی و یا چوبی مخصوص (آبسلانگ) روی خط رویش مو و ابرو این ناحیه را از سایر نواحی جداسازی کرده و از آن حین لیزر محافظت نماید. به همین دلیل در نهایت ممکن است انجام لیزر با فاصله نیم تا یک سانتی متری از خط رویش مو انجام شود. در هر صورت انجام لیزر ناحیه پایین ابرو به دلیل ریسک تماس با مژه ها و چشم به هیچ عنوان توصیه نمی شود. در ویدیوی زیر میتوانید با انجام لیزر موهای زائد در کلینیک دلتا بیشتر آشنا شوید:

 

چند جلسه لیزر برای موهای زائد لازم است؟

چه بخواهید لیزر موهای بینی و گوش را انجام دهید چه سایر نواحی  بدن، حداقل ۶ تا ۸ جلسه اصلی و اولیه نیاز است تا فولیکول های مو از بین بروند و موهایی که در طی درمان در فاز خواب بودند هم به فاز فعالیت برگردند و به مرور از بین بروند. ممکن است یک نفر کمی زودتر یا کمی دیرتر جواب بگیرد. این جلسات در آقایان که فعالیت هورمونی بیشتری دارند معمولا حداقل 8 تا 10 جلسه خواهد بود. فاصله بین جلسات اصلی از ۳۰ روز شروع شده و در نهایت به ۴۵ تا ۶۰ روز میرسد.

بعد از اتمام جلسات اولیه، بسته به نیاز بدنتان وارد جلسات شارژ  ثانویه می شوید. یعنی از این پس تنها وقتی لیزر میکنید که حداقل ۲۰ تا ۳۰% موهای شما نازک و پراکنده برویند. در اکثر افراد این شارژها سه ماهه، شش ماهه و سرانجام سالی یکبار خواهد بود.

شما می توانید همین الان با ارسال پیام به واتساپ یا اینستاگرام کلینیک دلتا درخواست مشاوره رایگان و نوبت لیزر موهای زائد کنید.

نکته مهم:

انجام دادن جلسات شارژ به این معنا نیست که هر سال مجددا کل موهای شما مثل روز اول می رویند! بلکه همان طور که بالاتر توضیح داده شد، شما برای لیزر کردن  موهای اندک و پراکنده ایی که می رویند نیاز به لیزر خواهید داشت. از آن جایی که رشد مجدد موها مابین جلسات شارژ ناچیز است برخی افراد برای مدت طولانی تری از لیزر کردن این موها نیز صرف نظر می کنند. باید بدانیم که بدن انسان دائما در یک روند تدریجی در حال تولید فولیکول های جدید مو است. موهایی که پس از اتمام جلسات لیزر می رویند الزاما  موهای قبلی شما نیستند. در هر صورت فرآیند چند جلسه ایی لیزر موهای زائد،  تولید و رشد موهای جدید را به شدت کند کرده و آن را بین 80 تا 95 درصد کاهش خواهد داد.

افرادی که اختلالات هورمونی مثل تنبلی تخمدان، پرکاری یا کم کاری تیروئید دارند، تعداد جلسات لیزر آنها  قاعدتا بیشتر خواهد بود. این افراد بهتر است قبل از شروع جلسات لیزر آزمایشات لازم را بدهند و در حین لیزر تحت درمان دارویی باشند.

———

شما ممکن است به این مقالات هم علاقه مند باشید:

آیا لیزرموهای زائد با وجود اختلالات هورمونی امکان پذیر است؟

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 9 میانگین: 4.4
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.