چرا لیزر موهای زائد نسبت به وکس و اپیلاسیون بهتر است؟

وکس و اپیلاسیون بهتر است یا لیزر موهای زائد؟

اپیلاسیون و وکس از جمله روش های قدیمی برای از بین بردن موهای زائد است. با وجود اینکه روش های جدیدتری مانند لیزر برای حذف موهای زائد از روی پوست ابداع شده اما برخی افراد همچنان مایل هستند از روش های قدیمی استفاده کنند! لیزر موهای زائد یا اپیلاسیون

اپیلاسیون

اگر کمی دقیق تر به این موضوع نگاه کنیم به راحتی می توان فهمید که برخی افراد نسبت به لیزر موهای زائد کم اطلاع و ناآگاه بوده و از مسائلی نظیر سرطان، آسیب به اندام های داخلی بدن و یا غدد لنفاوی و یا سایر عوارضی که صرفا مبتنی بر شنیده ها و شایعات بوده و هیچ پایه و دلیل علمی ندارند نگران هستند!

بهترین مرکز لیزر غرب تهران

واقعیت این است افرادی که اپیلاسیون و وکس را به لیزر موهای زائد ترجیح می دهند و بر سر این موضوع پافشاری می کنند حاضرند سالیان سال درد و عوارض اپیلاسیون، موهای زیر پوستی و به دنبال آن لک های قهوه ای و سطحی پوست را تحمل کنند اما هیچ تلاشی برای افزایش آگاهی در زمینه لیزر که امروزه پرطرفدارترین روش حذف موهای زائد در کل دنیاست و از نظر علمی تائید شده است نمی کنند.

موهای زیر پوستی-اپیلاسیون
رشد موهای زیر پوستی و ایجاد لک در اثر اپیلاسیون (وکس)

در ادامه می خواهیم به مقایسه بین اپیلاسیون و وکس با لیزر.موهای زائد پرداخته و با دلایل علمی و منطقی به شرح این موضوع بپردازیم که. چرا اپیلاسیون و وکس در مقایسه با لیزر موهای زائد روشی منسوخ.و قدیمی بوده و نمی تواند روشی مناسب برای حذف موهای زائد از سطح پوست باشد!

  • هزینه اپیلاسیون و وکس بیشتر از لیزر موهای زائد!

اگرچه هزینه هر جلسه اپیلاسیون نسبت به لیزر موهای زائد به نظر کمتر و مقرون به صرفه تر است! اما واقعیت این است که شما ماهانه بایستی برای اپیلاسیون و یا وکس اقدام کنید. در حالی که در لیزر موهای زائد شما پس از طی جلسات اصلی وارد جلسات شارژ می شوید. که در ابتدا 3 ماهه ، 6 ماهه و سپس سالانه خواهد بود. اپیلاسیون به خاطر مادام العمر بودن در مجموع هزینه های مالی و زمانی بسیار بیشتری نسبت به لیزر موهای زائد دارد.

اپیلاسیون

  • اپیلاسیون و وکس فولیکول موهای زائد را از بین نمی برد!

یکی از مهم ترین تفاوت های لیزر و اپیلاسیون یا وکس در قدرت حذف موهای زائد است. درست است که موهای زائد روی سطح پوست رویش دارند اما واقعیت این است که فولیکول های زاینده موهای زائد زیر سطح پوست بوده و تا مادامی که این فولیکول ها در زیر پوست به فعالیت خود ادامه می دهند تولید و رشد موهای زائد متوقف نمی شود.

 

روش های مختلف حذف موهای زائد

لیزر در مقایسه با سایر روش های حذف موهای زائد دارای بیشترین تاثیر را روی حذف فولیکول و توقف رشد موهای زائد دارد

 

کاری که اپیلاسیون با موهای زائد می کند این است که طول دوره ی خواب موهایتان را افزایش می دهد و آن را نازک تر می کند. اپیلاسیون نمی تواند فولیکول زاینده زیر پوست را تحت تاثیر قرار بدهد برای همین پس از چند جلسه اپیلاسیون فاز خواب موهای شما طولانی تر شده و آن ها دیرتر رشد می کنند. شما هر چند وقت یکبار به اپیلاسیون احتیاج دارید چرا که فولیکول موهای شما در حال تولید و رشد موهای زائد جدید هستند!

لیزر موهای زائد بدن

در حالی که در لیزر موهای زائد ماجرا دقیقا بر عکس اپیلاسیون است. لیزر فولیکول موهای زائد را در زیر پوست هدف قرار می دهد و آن ها را از بین می برد. طی هر جلسه لیزر درصدی از فولیکول های زیر پوست که در فاز فعالیت هستند از بین می روند. بیشتر افراد پس از طی جلسات اصلی شاهد از بین رفتن درصد قابل توجهی از موهای زائدشان هستند.

لیزر اسکلپیون مدیو استار مونولیت

  • اپیلاسیون تولید کننده موهای زائد زیر پوستی – لیزر درمان کننده آن!

یکی از کارهایی که اپیلاسیون با موهای زائد می کند نازک کردن آن هاست! اگرچه به نظر می رسد این اتفاق خوبی برای یک شخص باشد چرا که دیگر موهای زائد مانند سابق ضخیم و سیاه نیستند و کمتر روی پوست به چشم می آیند. اما در واقع نازک شدن موهای زائد ابتدای ایجاد موهای زیر پوستی و به دنبال آن لک های قهوه ای و سطحی روی پوست است! موهای زیر پوستی و لک های پوست ظاهری نه چندان زیبا به پوست داده و کم کم  تبدیل به یک دغدغه می شوند.

اپیلاسیون و موهای زیر پوستی
اپیلاسیون یکی از عمده دلایل ایجاد موهای زیر پوستی و لک می باشد.
چرا چنین اتفاقی برای موهای زائد هنگام اپیلاسیون رخ می دهد و موهای زیر پوستی زیاد می شود؟

چون اپیلاسیون موهای زائد را نازک می کند. موهای نازک زمانی که می خواهد از سطح پوست.خارج شوند به دلیل نازکی بیش از حد نمی توانند از سطح پوست.خارج شده و دوباره به داخل پوست بر میگردند. این اتفاق با هر جلسه اپیلاسیون سطح بیشتری از پوست را درگیر می کند و شکایت از موهای زیر پوستی و لک های سطحی یکی از عمده مشکلات برای افرادی است که موهای زائدشان را از طریق اپیلاسیون و یا وکس حذف می کنند.

موی سالم و موی زیر پوستی

موی زیر پوستی           موی سالم

لیزر موهای زائد درمانی قطعی برای موهای زیر پوستی

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم لیزر موهای زائد، فولیکول زاینده موهای زائد را حذف می کند و اجازه ی رشد مجدد به آن نمی دهد. بسیاری از افرادی که تحت تاثیر جلسات اپیلاسیون دارای موهای زائد زیر پوستی بودند پس از شروع جلسات لیزر به مرور شاهد از بین رفتن موهای زیر پوستی و لک های سطحی پوست شدند. لیزر درمانی قطعی برای حذف و از بین بردن موهای زیر پوستی است.

موهای زیر پوستی چرا ایجاد می شوند و چگونه می توان آن ها را از بین برد؟ “اینجا” را ببینید

  • شما تا آخر عمرتان مجبورید اپیلاسیون کنید!

بله واقعیت این است که شما هیچ گاه از انجام اپیلاسیون بی نیاز نمی شوید و در بهترین حالت برای داشتن پوستی عاری از موهای زائد بایستی هر یک الی دو ماه یکبار برای اپیلاسیون اقدام کنید. و این یعنی شما تا آخر عمر همچنان درگیر اپیلاسیون کردن هستید.! در حالی که در لیزر موهای زائد پس از طی 6 الی 8 جلسه اصلی وارد جلسات شارژ می شوید به این معنا که فواصل جلسات لیزرتان ابتدا 3 ماهه، 6 ماهه و در آخر نهایتا سالی یکبار می شود.

اپیلاسیون

  • تحمل درد اپیلاسیون عذاب آور است!

تصور بسیاری از افراد این است که درد اپیلاسیون نسبت به لیزر کمتر است! در حالی که چنین برداشتی کاملا اشتباه هست. اینکه شما با چه دستگاهی لیزر انجام می دهید و سیستم کولینگ و خنک کننده لیزر موهای زائد چه میزان قوی و موثر است در میزان دردی که قرار است تحمل کنید بسیار تاثیر گذار است. اما با تمامی این تفاسیر لیزر موهای زائد حتی با دستگاه های نه چندان پیشرفته و قدیمی دارای درد کمتری نسبت به اپیلاسیون است.

درد اپیلاسیون

در کلینیک دلتا از دستگاه لیزر اسکلپیون مدیواستار استفاده می شود که دارای سیستم کولینگ هوشمند 360 درجه است و آن را تبدیل به یکی از کم دردترین دستگاه های لیزر موهای زائد در دنیا کرده است.

لیزر موهای زائد اسکلپیون مدیواستار

 

علاوه بر سیستم کولینگ و خنک کننده هوشمند دستگاه لیزر اسکلپیون مدیواستار دارای  تنظیمات مخصوص کاهش درد برای افراد با آستانه درد پائین است.تا شما هنگام لیزر تنها گزگز خفیفی را روی پوستتان احساس و دیگر نگران احساس درد نباشید. 

“با کم دردترین و قدرتمندترین دستگاه لیزر موهای زائد دنیا بیشتر آشنا شوید

“اینجا را ببینید”

  • احتمال سوختگی، کشش و پارگی پوست هدیه اپیلاسیون

لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر خوب و مناسب و همچنین انجام لیزر توسط اپراتور با تجربه ریسک سوختگی به حداقل ترین میزان ممکن کاهش پیدا می کند. اما در روش هایی نظیر اپیلاسیون یا وکس علاوه بر احتمال پارگی پوست و کشش، ریسک لک پوستی، کبودی و شل شدن پوست در آن بالاست.

کبودی پوست

  • شیو کردن در فواصل جلسات اپیلاسیون ممنوع!

اگر جز افرادی باشید که اپیلاسیون را به عنوان روشی برای حذف موهای زائدتان.انتخاب کرده اید احتمالا برایتان پیش آمده که به یک میهمانی دعوت شوید اما نمی دانید با موهای زائد روی پا و دستانتان چه کنید. کافی است آن ها را شیو کنید تا ببینید همه ی زحمات جلسات اپیلاسیون به باد رفته و سر کله ی موهای.ضمخت روی پوستتان پیدا شده. اگر هم نخواهید شیو کنید بایستی با موهای زائدی که روی پوستتان وجود دارند.و ظاهر نه چندان زیبایی به پوستتان می دهند در میهمانی حاضر شوید. چرا که رشد موها در حدی نیست که بتوانید آن ها را با اپیلاسیون از بین ببرید.

موهای زائد

بله! یکی از مشکلاتی که در روش اپیلاسیون و وکس وجود دارد.همین موهای زائدی است که نه می شود آن ها را با موم برداشت و نه می توان آن ها را شیو کرد. در حالی که در لیزر موهای زائد شما تنها مجاز به شیو کردن هستید.

شیو-کردن-در-جهت

در فواصل جلسات لیزر بسته به نیازتان می توانید موهای زائد.باقی مانده روی سطح پوستتان را بدون دغدغه و نگرانی هر زمان که بخواهید شیو کنید. جالب تر اینکه با این روش به فعال بودن موی زائد کمک می کنید و  این یعنی از درمانتان نتیجه بهتر می گیرید. چرا که موهای زائد فعال روی سطح پوست در جلسه ی بعدی لیزر می سوزند و حذف می شوند.

آیا لیزر موهای زائد می تواند روی غدد لنفاوی تاثیر بگذارد؟ آیا لیزر باعث ناباروی می شود؟

پاسخ پزشک متخصص پوست، مو و لیزر:

شاید مطالب زیر هم برای شما مفید باشد:

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 2 میانگین: 5
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.