قبل از لیزر موهای زائد چه نکاتی را بایستی باید بدانیم

قبل از لیزر موهای زائد به چه نکاتی توجه کنیم؟

می تونم قبل لیزر اپیلاسیون کنم؟ من باردارم می تونم لیزر انجام بدم؟ مصرف دارو و لیزر موهای زائد تداخلی با همدیگه دارن؟
آیا پاسخ سوالات بالا رو می دونید؟ در مورد مهمترین نکات قبل از لیزر که بایستی بهشون توجه کنیم چه قدر اطلاعات دارین؟

لیزر موهای زائد یکی از بهترین و موثرترین راهکارها.برای حذف موهای زائد است و هر روز به طرفداران آن افزوده می شود. بسیاری از افراد که با دستگاه خوب و با کیفیت.لیزر انجام داده اند نتیجه آن را رضایت بخش توصیف می کنند. اما دراین میان افرادی هم هستند که خشنودی چندانی از نتیجه لیزر موهای زائد نداشته و نتیجه لیزر برای این دسته از افراد چندان دلچسب نیست.

لیزر موهای زائد

جالب است بدانید بی توجهی و عدم رعایت برخی نکات باعث می شود.نتیجه لیزر موهای زائد برای شما رضایت بخش نباشد. قبل از لیزر بایستی چه نکاتی را رعایت کنیم؟ چه مواردی به ما کمک می کند تا از لیزر موهای زائد نتیجه مطلوب دریافت کنیم؟ در ادامه با ما باشید تا به مهترین نکاتی که بایستی قبل از لیزر موهای زائد به آن توجه کنیم، بپردازیم.

لیزر موهای زائد

  • اپیلاسیون، وکس و … ممنوع!

یکی از مهمترین نکات برای دستیابی به نتیجه مطلوب از.جلسات لیزر موهای زائد شیو کردن موهای زائد یک ماه قبل از شروع جلسات است. بایستی یک ماه قبل از شروع جلسات از روش هایی مثل اپیلاسیون، وکس و … اجتناب.کنید و موهای زائد خود را با استفاده از یک ژیلت با کیفیت شیو کنید.

نکات قبل از لیزر

چرا توصیه میشه موهای زائد شیو بشن؟
در طول جلسات لیزر بایستی فولیکول مو در حالت فعال باشه تا از طریق لیزر موهای زائد تخریب بشه و از بین بره. روش هایی مثل اپیلاسیون، وکس و… موقتا موها را وارد فاز خواب می کنن و لیزر نمی تونه فولیکول و ریشه موهای رو از بین ببره
  • در فواصل جلسات لیزر فقط مجاز به شیو کردن هستید

در فواصل جلسات لیزر شما صرفا مجاز هستید شیو کنید.و از سایر روش هایی نظیر وکس، اپیلاسیون، بند، اپیلیدی ، کرم و یا پودر موبر و…. دوری کنید. استفاده از این روش ها باعث می شود.موهای شما وارد فاز خواب شده و نتوانید نتیجه ی مطلوب را از جلسات لیزر دریافت کنید. فراموش نکنید لیزر تنها روی موهای فعال اثر گذار بوده و.روی موهای غیر فعال که در فاز خواب هستند تاثیر چندانی ندارد.

نکات قبل لیزر-بند

  • برای شیو کردن از ژیلت با کیفیت استفاده کنید

برای شیو کردن سعی کنید از ژیلت با کیفیت و مرغوب.استفاده نموده و از ژیلت های یکبار مصرف و بی کیفیت دوری کنید. ژیلت های بی کیفیت باعث ایجاد خراش در سطح پوست شده و.از طرفی باعث ایجاد التهاب و تحریک پوست می شوند.

  • در جهت رویش موهای زائد شیو کنید

فراموش نکنید شیو کردن خلاف جهت رویش مو سبب افزایش ریسک موهای زیر پوستی شده و پوست را ملتهب و حساس می کند. به همین جهت توصیه می شود حتما در جهت رویش موهای زائد ژیلت کنید.

مراقبت قبل از لیزر- شیو کردن

  • موهای کرکی و نازک را شیو نکنید

اگر تا کنون موهای کرکی و نازک خود را شیو نکرده اید.و قصد دارید این نواحی را لیزر کنید بهتر است دست نگه دارید! موهای کرکی و نازک بایستی قبل از لیزر به صورت شیو نشده.از نزدیک بررسی شده و ضمن بررسی ضخامت و رنگ این موها به شما.عنوان شود لیزر برای این نواحی به شما توصیه می شود یا خیر! نکات قبل از لیزر

نکات لیزر- موی کرکی را شیو نکنید

 

احتمالا شنیدین بعضی افراد از ترس سرطان، نازائی و موارد اینچنینی ترجیح میدن لیزر نکنن!

چه باورهای اشتباهی در مورد لیزر وجود داره؟ ” اینجا” رو ببینین

 

  • قبل از لیزر پوستتان را کامل تمیز کنید

از جمله مواردی که بیشتر افراد از آن اطلاعی نداشته.و ممکن است رعایت نکنند پوست تمیز هنگام لیزر است. هنگام لیزر موهای زائد بایستی پوست شما کاملا تمیز و عاری.از هر گونه مواد آرایشی و بهداشتی نظیر انواع کرم ها، لوسیون، ضد آفتاب، دئودرانت،.پماد بی حسی و … باشد. روز انجام لیزر هیچ ماده ی آرایشی – بهداشتی نبایستی.روی پوستتان وجود داشته باشد (حتی ضد آفتاب و کرم مرطوب کننده). در صورت وجود این مواد روی پوستتان بهتر است قبل از لیزر موهای زائد، پوست خود را شستشو داده و کاملا تمیز کنید.

نکات قبل لیزر- شستشوی صورت

 

  • آفتاب گرفتن و سولاریوم ممنوع!

سه هفته قبل از شروع جلسات لیزر و در طول جلسات لیزر.از آفتاب گرفتن و یا سولاریوم و به طور کلی برنز کردن پوست خودداری کنید. چرا که در زمان آفتاب گرفتن و یا انجام سولاریوم، پوست خشک و حساس شده.و شروع به پوسته ریزی می کند و بایستی از لیزر پوست طی این دوران خوداری شود. انجام لیزر طی این دوران می تواند باعث ایجاد آسیب به پوست شده.و خطر ایجاد سوختگی پوست را تشدید کند. بهتر است این موارد را به بعد از اتمام جلسات لیزر موکول کنید. چگونه پوست برنزه می شود؟ “اینجا” را کلیک کنید.

نکات لیزر- آفتاب گرفتن ممنوع

اگر قبلا پوستتون رو برنز کردین و تازه تصمیم گرفتین لیزر انجام بدین بهتره اجازه بدین حداقل یک ماه بگذره. پس از یک جلسه مشاوره رایگان حضوری می تونین با دستگاه اسکلپیون جلسات لیزرتون رو شروع کنین. اسکلپیون تنها دستگاهیه که از انواع تایپ پوست و مو پشتیبانی می کنه

 

  • هنگام لیزر بایستی پوستتان عاری از مو باشد

اگر قصد دارید برای نواحی وسیعی لیزر انجام دهید.بایستی پوستتان کاملا تمیز و عاری از مو باشد و شب قبل موهای زائدتان را شیو کنید. وجود موهای زائد روی پوستتان علاوه بر افزایش ریسک التهاب.و سوختگی باعث می شود انرژی لیزر به جای اثر گذاری روی فولیکول و ریشه مو، جذب ساقه مو شده و .باعث هدر رفت انرژی لیزر می شود.

اگر اولین جلسه ای است که به کلینیک دلتا مراجعه می کنید بهتر است.از هر ناحیه به اندازه ی یک سکه موهای زائد یک تا دو میلیمتری روی پوست باقی گذارید.تا وضعیت ضخامت، رنگ مو و میزان تراکم موهای زائد بررسی شده.و در صورت نیاز تست شات در ناحیه ی مورد نظر جهت تعیین درجه انجام شود.

نکات قبل لیزر-پوست تمیز

فراموش نکنید در هر ناحیه ای که قصد دارین لیزر انجام بدین بهتره به اندازه یک سکه مو باقی بگذارید تا رنگ و ضخامت مو در جلسه لیزر بررسی بشه!

     

  • لیزر در دوران بارداری ممنوع!

در نظر داشته باشید انجام لیزر طی.دوران بارداری ممنوع است و توصیه نمی شود. اگرچه لیزر موهای زائد در دوران بارداری ضرر اثبات شده ای ندارد ولی یک اقدام احتیاطی است و به همین جهت توصیه نمی شود. از طرفی لیزر موهای زائد طی دوران شیردهی موردی نداشته و بلامانع است. بهتر است در ماه های اولیه پس از زایمان لیزر موهای.زائد انجام نشود تا بدن به تعادل هورمونی لازم رسیده و بتوانید نتیجه.مطلوب از جلسات لیزر دریافت کنید.

نکات قبل لیزر- بارداری

 

  • در کلینیک های معتبر لیزر کنید

انجام لیزر موهای زائد در کلینیک های معتبر به.شما این امکان را می دهد تا علاوه بر دریافت خدمات با سطح کیفی بالا، لیزر موهای زائد خود را در محیطی تمیز، همراه با رعایت اصول.بهداشتی توسط پرسنل مجرب انجام داده و از نتیجه.لیزر موهای زائد خود لذت ببرید.

در بهترین کلینیک لیزر و جوانسازی تهران موهای زائدتون رو لیزر کنین

چرا دلتا بهترینه؟ ” اینجا” رو ببینین

 

  • مصرف بعضی داروها همزمان با لیزر توصیه نمیشوند!

مصرف بعضی از داروها مثل قرص راکوتان، آکوتان و.یا داروهای هورمونی و کورتون با انجام لیزر تداخل دارند. بنابراین حتما گزارش داروهای خود را به کلینیک.اطلاع داده و در پرونده خود درج کنید. در صورتی که دارای مشکلات هورمونی و تیروئیدی هستید، بهتر است با مشورت پزشک داروهایی جهت کنترلشان. مصرف کنید تا بتوانید از جلسات لیزر موهای زائد نتیجه ی مطلوب دریافت کنید.

نکات قبل لیزز- دارو

 

  • با پزشک مشورت کنید

اگر دچار بیماری خاصی هستید و.یا مشکلاتی نظیر حساسیت های پوستی، کهیر، اگزما و … دارید بهتر است قبل از.انجام لیزر موهای زائد، با پزشک مشورت کنید تا پزشک ضمن.بررسی همه جانبه، به شما عنوان کند لیزر موهای زائد برایتان مناسب است یا خیر!

نکات قبل لیزر- پزشک

مشاوره و معاینه پوست و مو با پزشکان کلینیک دلتا رایگانه!

می تونی نوبتت رو از “اینجا” رزرو کنی

  • لیزر روی نواحی که دارای تتو و خال های بزرگ هستند ممنوع است

اگر روی پوستتان خال بزرگ و یا تتو دارید قبل از لیزر.بایستی به این نکته توجه داشته باشید که لیزر روی این نواحی انجام نمی شود. چرا که احتمال ایجاد سوختگی به وسیله ی لیزر برای این نواحی وجود دارد.

نکات لیزر موهای زائد- تتو

 

  • با هر دستگاهی لیزر نکنید

در حال حاضر دستگاه های لیزر موهای زائد بسیار متنوع هستند. متاسفانه دستگاه های چینی و بی کیفیت، به دلیل.ارزان قیمت بودن مورد استقبال بسیاری از مراکز و کلینیک های زیبایی قرار گرفته اند. لیزر موهای زائد با دستگاه های بی کیفیت علاوه بر افزایش ریسک سوختگی.و آسیب های پوستی نتیجه چندان رضایت بخشی نداشته و درصد بازگشت مو در آن ها نسبتا زیاد است. قبل از انجام لیزر موهای زائد حتما در مورد دستگاه تحقیق کرده.و به برند و کشور سازنده دستگاه توجه کنید. نکات قبل از لیزر

نکات لیزر- با هر دستگاهی لیزر نکنید

در کلینیک دلتا لیزر موهای زائد با دستگاه اسکلپیون مدیو استار ساخت کمپانی زایس آلمان (پدر اپتیک و لیزر دنیا) انجام میشه.

در ویدئوی زیر در این مورد بیشتر بدونین:

  • برای لیزر وسایل زیر را همراه داشته باشید 

به جهت حفظ و رعایت بهداشت، در طی جلسات لیزر ژیلت شخصی، ترمیم کننده پوست و حوله کوچک همراه خود داشته باشید.

مراقبت قبل از لیزر- وسایل

شاید مطالب زیر هم برای شما مفید باشد:

 

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 5 میانگین: 3
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.