آیا لیزر موهای نازک باعث ضخیم تر شدن آن می شود؟

بله ولی نه همیشه! لیزر موهای نازک از جمله دغدغه های خانمهاست. تجربه برخی افراد از لیزر موهای نازک به آنها نشان داده است که لیزر می تواند باعث تیره و ضخیم تر شدن موهای کرکی شود. از این رو به دیگران توصیه می کنند دور لیزر موهای زائد مخصوصا لیزر موهای کرکی و نازک را خط بکشند. این در حالی است که اگر شما با یک دستگاه با قابلیت لیزر موهای نازک این کار را انجام دهید دچار چنین مشکلی نخواهید شد.

لیزر موهای نازک انجام می‌شود؟

در نظر داشته باشید که فقط موهای نازکی که رنگ کافی داشته باشند آن هم با یک دستگاه مطمئن که منوی مخصوص موهای نازک و کرکی داشته باشد، مجاز به لیزر هستند.  موهای کمرنگ و بور را لیزر نکنید! موهای سفید هم کلا به هیچ لیزری پاسخ نمی دهند و کلا روش نسبتا دردناکی به نام الکترولیزر برای درمان موهای سفید وجود دارد که صرفا در مواقع ضروری توصیه می شود.

 

لیزر موی بور

چرا موهای نازک دیرتر از موهای ضخیم به لیزر جواب میدهند؟

چون اساس کار، جذب انرژی لیزر توسط رنگدانه ی مو است! یعنی هرچقدر مو رنگ دانه بیشتری داشته باشد انرژی بیشتری میگیرد و در نتیجه سریع تر ، زودتر و بهتر از بین می رود. برای اینکه بهتر متوجه شوید ، فرض کنید دو صفحه  پلاستیکی سفید و مشکی  را مقابل نور آفتاب میگذارید، پس از چند دقیقه کدام داغ تر خواهد شد؟ مسلما صفحه مشکی بسیار داغ خواهد شد و حتی اگر نور آفتاب شدید باشد ممکن است آب شود! در حالی که صفحه سفید انرژی گرمایی بسیار کمی جذب کرده است.

رنگدانه ملانین مو - لیزر موی کرکی و بور

در لیزر مو هم انرژی لیزر توسط رنگدانه ها جذب می شود و با بالا بردن حرارت داخلی فولیکول باعث از بین فتن و تخریب پیاز مو می شود.پس هرچه مو تیره تر و ضخیم تر به اصطلاح ملانین بیشتری داشته باشد انرژی بیشتری را جذب و به لیزر جواب بهتری میدهد، اما چون موی نازک و کرکی میزان رنگدانه (ملانین) کمتری دارد، لیزر موهای نازک و کرکی ممکن است به زمان و تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشد (به شرط اینکه مو رنگ داشته باشد در غیر اینصورت مجاز به لیزر نیست). بنابراین با انتخاب دستگاه و مرکز مطمئن میتوانید درمان لیزر موهای زائد خود را شروع کنید.

لیزر موهای کرکی و نازک

نکته مهم:

درلیزر بعضی از نواحی مثل دست بخصوص روی استخوان ساعد، بالای بازو و کتف بخاطر نزدیکی به استخوان ورفلکس شدن برخی از میزان انرژی نتیجه دیرتر حاصل خواهد شد و به جلسات بیشتری نیازمند است بنابراین اگر مو در این نواحی بسیار نازک و کمرنگ باشد به لیزر توصیه نمی کنیم مگر اینکه توسط پزشک یا اپراتور دیده شود و توصیه شود.

در ویدئوی علمی زیر میتوانید به صورت تصویری فرآیند پاسخ دهی موهای کرکی و نازک به لیزر را ببینید:

 

توصیه مهم به افرادی که در ناحیه صورت موی زائد دارند:

برخی از دوستان دچار موهای زائد در ناحیه صورت هستند که طبیعی نیست. به آنها حتما توصیه میکنیم اگر دچار مشکلات تیروییدی یا هورمونی هستند اگر دچار کیست تخمدان ، نامنظمی عادات ماهیانه، تنبلی تخمدان، کم کاری یا پرکاری تیروئید …هستند، حتما آزمایشات مربوطه را قبل از شروع لیزر درمانی در یک آزمایشگاه معتبر انجام دهند. اگر مشکلی وجود دارد همین که تحت درمان دارویی و زیر نظر پزشک باشند می توانند لیزر را شروع کنند.

موی زائد هورمونی چانه

چه دستگاه لیزری برای موهای کرکی و نازک مناسب است؟

فراموش نکنید که اکثر دستگاههای لیزر موجود در بازار و کلینیک های لیزر و مراکز زیبایی فاقد منوی مخصوص موهای نازک و کرکی هستند! این بدان معناست که اگر موهای نازک خود را با چنین دستگاه هایی لیزر کنید ریسک ضخیم شدن آنها یا هدر رفت هزینه وجود دارد. خوشبختانه در کلینیک دلتا از دستگاه اسکلپیون مدیواستار استفاده میکنیم که از معدود دستگاههای لیزر قدرتمند جهان است که به جز موهای زائد و ضخیم برای موهای نازک و کرکی نیز منوی مخصوص دارد!

لیزر موهای زائد و کرکی با لیزر اسکلپیون مدیو استار

این دستگاه ساخت کشور آلمان بوده و زیر مجموعه کمپانی معتبر زایس است که در زمینه اپتیک سرآمد و زبانزد جهان می باشد. دستگاه لیزر اسکلپیون مدیواستار با ارسال دو طول موج  همزمان و همچینین منوی اختصاصی برای موهای نازک در زمینه لیزر بخصوص موهای نازک متفاوت عمل میکند. طول موج 940 نانومتر ابداع شرکت زایس بوده و فقط از دستگاه اسکلپیون مدیواستار ارسال می شود که باعث اخلال در تغذیه پیاز مو می شود. در هیچ دستگاه دیگری این طول موج وجود ندارد.

اطلاعات بیشتری درباره لیزر موهای کرکی می خواهید؟

فراموش نکنید که ما هم در کلینیک دلتا هر موی کرکی را لیزر نمی کنیم! پیش از شروع  لیزر بهتر است از طریق واتساپ، تلفن های ثابت و یا ارسال پیام به دایرکت اینستاگرام دلتا درخواست یک جلسه نوبت مشاوره رایگان کنید تا بتوانیم موهای شما را به صورت شیو نشده از نزدیک رویت کنیم و از نظر جنس و ضخامت و رنگ آن ها را امکان سنجی کنیم. سپس به شما میگوییم کدام نواحی مجاز به لیزر خواهند بود.

 

اگر میخواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید ، شما را به خواندن این مطالب نیز دعوت میکنیم :

“عوارض لیزر موهای زائد “

آیا با وجود اختلالات هورمونی باز هم می توان لیزر مو انجام داد؟

 

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 29 میانگین: 4.2
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. آیدا می گوید

    سلام وقت بخیر
    من نوزده سالمه و الان سه جلسه با دستگاه الکساندرایت کندلا لیزر کردم.
    من میخواستم کل بدنمو لیزر کنم ولی اپراتور لیزر بهم گفت که چون موهات نازکه اگر لیزر کنی کلفت و مردونه میشه و دیگه هرچقدر هم لیزرکنی جواب نمیگیری و باید تا آخر عمر لیزر کنی. حالا سوالم اینه که راست میگن؟ یعنی اگر موهای نازک رو لیزر کنیم هیچ وقت جواب نمیگیریم؟
    من موهام کرکی نیستن نازکن ولی تیره و خیلی هم زیادن
    به نظرتون الان من لیزرکنم یا نه؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.