درمان خطوط پنجه کلاغی گوشه چشم

با خطوط پنجه کلاغی مسن تر دیده شوید!

چین و چروک های دور چشم به ویژه خطوط پنجه کلاغی از جمله نواحی هستند که.چنانچه ایجاد شده و ما نسبت به درمان آن بی اهمیت باشیم می توانند ما را مسن تر از آنچه که هستیم نشان دهند. بد نیست بدانید بی توجهی به این خطوط و چین و چروک های ایجاد شده علاوه بر اینکه به مرور باعث افزایش عمق و وسعت آن ها می شود، روند درمان را طولانی تر کرده و گاهی درصد نسبی بهبودی کاهش پیدا می کند.

خطوط پنجه کلاغی دور چشم چیست؟

پوست ناحیه ی اطراف چشم نسبت به سایر نواحی صورت ظریف تر و حساس تر است. احتمالا افراد مختلفی را دیده اید که به هنگام خندیدن و یا حالات مختلف چهره مانند اخم و … در گوشه خارجی چشم هایشان خطوطی نمایان می شود. به این خطوط و چین و چروک ها که میزان، شدت و عمق آن در افراد مختلف متفاوت است خطوط پنجه کلاغی می گویند.

خطوط پنجه کلاغی چشم

چرا خطوط پنجه کلاغی ایجاد می شود؟

در سنین جوانی که پوست دارای قدرت کلاژن سازی خوبی است و همچنین پوست خاصیت کشسانی و الاستیسیته بالایی دارد پس از تغییرات حالات چهره، پوست موقتا تغییر حالت داده و مجددا به حالت قبلی خود باز میگردد. در واقع خطوط ایجاد شده روی پوست با حالات چهره ایجاد شده و از بین می روند.با شروع دوره ی پیری پوست به مرور خطوط پنجه کلاغی دور چشم شروع به شکل گرفتن نموده در ابتدا به صورت خطوطی کم عمق بر روی پوست نمایان میشود در اثر عدم درمان به موقع به مرور این خطوط زیاد تر شده عمق شان برای همیشه روی پوست ثابت می‌شود.
حالات مختلف چهره مانند خندیدن کردن، اخم کردن و… یکی از مهمترین عوامل ایجاد خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم است.افزایش سن، از دست رفتن قدرت ارتجاعی پوست، مصرف دخانیات، قرار گرفتن در معرض آفتاب و کم آبی و خشکی پوست از دیگر عوامل تشدید کننده خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم هستند.

 

درمان های کلینیکی موثر برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی

در کلینیک دلتا از راهکارهای مختلفی برای درمان چین و چروک های اطراف چشم و خطوط پنجه کلاغی استفاده می شود. این درمان ها چه هستند؟

  • لیزر جوانساز فوتونا

لیزر جوانساز فوتونا یکی از بهترین و موثرترین راهکارهای درمانی خطوط و چین و چروک های سطحی پوست است. لیزر جوانساز فوتونا کلاژن سازی را به طور طبیعی درون پوست تحریک کرده و باعث افزایش قوام و بهبود قدرت الاستیسیته و کشسانی پوست می شود. اگر عمق خطوط پنجه کلاغی دور چشمتان چندان زیاد نباشد به جرات می توان گفت یکی از بهترین و موثرترین راهکارهای درمان استفاده از لیزر جوانساز فوتونا است.

لیزر فوتونا

در مورد لیزر جوانساز فوتونا بیشتر بدانید

  • تزریق بوتاکس

اگر خطوط پنجه کلاغی دور چشم دارای عمق متوسط تا عمیق باشند.و یا اگر فردی قصد داشته باشد از ایجاد خطوط پوستی به ویژه خطوط پنجه کلاغی گوشه.چشم جلوگیری کند بوتاکس یک پیشنهاد عالی برای این دسته از افراد است. بوتاکس در واقع سم ضعیف شده بوتولینوم است که است که به اصطلاح باعث.فلج موقت عضلات و یا محدودیت حرکت در آن ها می شود. زمانی که بوتاکس به ناحیه ی گوشه خارجی چشم تزریق می شود،.عضلات این ناحیه با تعییرات حالات چهره، کمتر از قبل درگیر شده و تغییر حالت می دهند و.از ایجاد خطوط و چین و چروک های در ناحیه خطوط پنجه کلاغی کناری چشم جلوگیری می شود. بوتاکس همچنین کمک می کند خطوط قبلی ایجاد شده روی پوست به طور قابل توجهی کم عمق شده وچین و چروک های سطحی پوست از بین بروند.

بوتاکس-پنجه کلاغی

در مورد تزریق بوتاکس چه قدر می دانید؟ “اینجا” را ببینید

  • مزونیدلینگ

در مزونیدلیگ با کمک قلم مخصوصی که مجهز به سوزن های بسیار ریز است، هزاران روزنه ریز و میکروسکوپی (میکروکانال) روی پوست تشکیل می شود.  ورود این سوزن ها به دورن پوست باعث تحریک کلاژن سازی درون پوست شده و به افزایش قوام و سفتی پوست کمک شایانی می کند. از طرفی این میکروکانال های ایجاد شده ها میزان جذب مواد مغذی را تا چندین برابر افزایش می دهد.

با استفاده از مزونیدلینگ ورود سرم ها و کوکتل های مغذی به عمق پوست انجام شده و جذب آن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

برای نتیجه گیری عالی تر همزمان با ایجاد این میکرو کانال ها روی پوست، با استفاده از یک سرنگ  مواد ارزشمند و مغدی کوکتل های مزوتراپی که حاوی مواد آبرسان و شاداب کننده، ویتامین ها و سایر املاح مفید برای پوست هستند روی پوست ریخته می شود. این کار باعث تغذیه عمیق و کامل پوست می شود. این کوکتل های مغذی باعث افزایش کلاژن سازی درون  پوست شده و خاصیت سفت کنندگی و ضد پیری پوست را نیز دارند. در مجموع مزونیدلینگ به بهبود کیفیت پوست کمک می کند و باعث درمان چین و چروک های سطحی پوست شده و عمق خطوط پوستی را کاهش می دهد.

مزوتراپی-میکرونیدلینگ-مزونیدلینگ-در-کلینیک-دلتا

مزونیدلینگ چگونه انجام می شود؟ “اینجا” را ببینید

  • تزریق فیلر

پوست جوان و شاداب و سالم حاوی میزان زیادی از ماده مرطوب و طبیعی به نام هیالورونیک اسید است که یکی از مهمترین مواد زمینه ای پوست می باشد. عواملی مانند افزایش سن، نور خورشید و … می‌توانند میزان هیالورونیک اسید پوست را به میزان زیادی تحت تاثیر قرار داده و کاهش دهد. کمبود هیالورونیک اسید در پوست باعث کاهش چشمگیر کیفیت پوست، ایجاد خطوط و چین و چروک عمقی می شود.

خوشبختانه امروزه می توان با تزریق فیلر کمبود این ماده ارزشمند را در پوست جبران کرد. فیلرهای حاوی هیالورونیک اسید این ماده را مجددا به پوست بر می گرداند. در واقع ساختار طبیعی مولکول هیالورونیک اسید بسیار شبیه اسفنج است و با جذب کردن آب،.باعث افزایش حجم پوست می‌شود. به این ترتیب، هیالورونیک اسید را به عنوان مرطوب کننده داخلی پوست عمل نموده.و به درمان چین و چروک و خطوط ایجاد شده به خصوص درمان خطوط پنجه کلاغی دور چشم.کمک شایانی می کند.

تزریق فیلر

ژل ها چگونه به افزایش کیفیت پوستمان کمک می کنند؟ 

  • تزریق مزوژل

متاسفانه چه بخواهیم و چه نخواهیم، با گذرزمان و افزایش سن کیفیت پوست ما به مرور کاهش پیدا میکند. دلیل آن کاهش ساخت کلاژن و الاستین و مصرف شدن ذخیره سایر مواد مفید پوستی مثل هیالورونیک اسید، آمینه اسید و…در بدن است.در این حالت با گذشت زمان کم کم چین و چروک ها و خطوط در پوست.ظاهر میشوند و پوست هم رفته رفته سفتی و شادابی خود را از دست داده و شل می شود. امروزه با کمک مزوژل ها که حاوی مقادیر فراوانی  هیالورونیک اسید هستند میتوانیم روند پیری پوست را به تعویق  بیاندازیم و کند تر کنیم. تزریق مزوژل ها درمانی ایده آل برای چین و چروک های صورت به ویژه خطوط پنجه کلاغی دور چشم است.

مزوژل: واکسن شادابی پوست. “اینجا” را ببینید.

مزوژل جوان ساز

  • مزوتراپی

نرمی، طراوت و شادابی پوست ما به میزان قابل توجه به لایه ی میانی پوست (درم) وابسته است. در واقع کارخانه ی ساخت رشته های کلاژن و الاستین که پوستی صاف، یکدست و منعظف را به ما هدیه می کند در این لایه از پوست قرار دارد. از طرفی خطوط، چین و چروک های صورت و یا ترک های پوستی و … در این لایه از پوست تشکیل شده و کاهش کلاژن و الاستین از جمله عوامل ایجاد کننده آن است.در مزوتراپی به وسیله ی سوزن باریک و ظریف و بدون ایجاد درد مواد مغذی به عمق درم (لایه ی میانی پوست) در نقاط مختلف تزریق شده و باعث افزایش کیفیت پوست می شود.

با مزوتراپی حال پوستتون رو بهتر کنید. “اینجا” را ببینید.

  • نخ

اگر علاوه بر درمان چین و چروک و خطوط پنجه کلاغی کنار چشم قصد دارید کمی پوستتان را لیفت کنید، نخ یکی از بهترین و ایمن ترین گزینه های در حال حاضر برای شماست. بسیاری از افراد به دلایل مختلف مایل به انجام عمل و جراحی زیبایی نیستند. دلایلی مانند دوران نقاهت طولانی، ترس از عوارض، نگرانی از حضور در بیمارستان.و یا از لحاظ روانی باعث میشود برخی افراد تمایلی به عمل های زیبایی نشان ندهند.

این دسته از افراد ترجیح می دهند با روش های کم عارضه تر و ترجیحا بدون دوران نقاهت این تغییرات را روی صورتشان اعمال کنند. لیفت پوست با نخ یکی از بهترین گزینه های پیش روی این افراد است. چرا که علاوه بر لیفت پوست، به جوانسازی و بازسازی پوست صورت کمک می کند. از طرفی اینکار بدون نیاز به بستری و توسط پزشک در مطب و یا کلینیک های زیبایی در کوتاهترین زمان ممکن قابل انجام است

لیفت با نخ-ابرو

  • درمان های ترکیبی

اگر خطوط پنجه کلاغی نواحی اطراف چشمتان زیاد و عمیق باشد و یا قصد دارید روند.درمان برایتان با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد ممکن است پزشک درمان های ترکیبی را به عنوان راهکاری موثر و ایده آل به شما پیشنهاد کند. درمان های ترکیبی در واقع ترکیبی از 2 تا 3 درمان مختلف است که به روند بهبود هر.چه سریعتر پوست کمک نموده و بازسازی پوست با سرعت بیشتری انجام می شود. برای مثال ممکن است پزشک ترکیب لیزر فوتونا+ تزریق بوتاکس را برای تحریک کلاژن سازی.و همچنین محدود کردن حرکات عصلات در ناحیه ی خطوط پنجه کلاغی چشم به شما پیشنهاد کند.

کرم های دور چشم در بهترین حالت نقش پیشگیری کننده دارند !

همانطور که گفتیم چین و چروک های پوستی در لایه ی دوم و نه در سطح پوست اتفاق می افتد. از طرفی کلاژن سازی پوستمان هم در لایه دوم پوست اتفاق می افتد. پس در جوانسازی بایستی بتوانیم لایه ی دوم پوست را تحت تاثیر قرار دهیم. این در حالی است که کرم های جوانساز تنها به بیرونی ترین و سطحی ترین لایه ی پوست دسترسی دارند. حتی قوی ترین کرم های جوانساز پوست هم نمی توانند به لایه ی دوم پوست دسترسی داشته باشند و تنها سطح پوست را تحت تاثیر قرار می دهند. جای تعجب نیست که بسیاری از افراد با وجود استفاده ی مرتب از کرم های جوانساز.از چندان موثر نبودن آنان روی پوستشان شکایت دارند. فراموش نکنید در بهترین حالت این کرم ها نقش پیشگیری کننده داشته.و تاثیر چندانی روی خطوط و چروک های پوستی ندارند.

در بهترین کلینیک غرب تهران با پزشکانی حاذق و با تجربه مشاوره رایگان داشته باشید.

در جلسه مشاوره رایگان با توجه به شرایط پوست شما و سایر عوامل هزینه نهایی به شما عنوان می شود.

برای رزرو مشاوره رایگان “اینجا” را کلیک کنید.

شاید این مطالب هم برای شما مفید باشند

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 1 میانگین: 5
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.