چه نکاتی را باید در تزریق فیلر و بوتاکس در نظر گرفت؟

با افزایش سن، چین و چروک ها خود را با خطوط ریز یا شیار عمیق بر روی صورت خود را نشان می دهند. به طور معمول چین و چروک ظاهر ناخوشایندی را به چهره هر فرد می دهد. بنابراین افراد برای اینکه چین و چروک روی صورت خود را محو کنند و ظاهر جوان و زیباتر داشته باشند به ترزیق فیلر و بوتاکس روی می آورند. هر دوی این روش در رفع چین و چروک موثر است. اما چیزی که حائز اهمیت است این بوده که چه نکاتی را باید در ترزیق فیلر و بوتاکس در نظر گرفت؟

ما در ادامه به بررسی نکات مهم در زمان قل و بعد فیلر و بوتاکس می پردازیم تا اگر شما هم قصد انجام فیلر و بوتاکس را دارید بتوانید از نکاتی که در ادامه بیان خواهیم کرد استفاده کنید.

روش‌های درشت کردن چشم | فیلر، نخ، بوتاکس و لیزر

تزریق فیلر چیست؟

ترزیق فیلر یا همان ترزیق ژل است که در زیر پوست ترزیق می شود. با انجام ترزیق فیلر، صورت پُر و حجیم می شود. البته مواد پر کننده صورت شامل اسید هیالورونیک، اسکالپترا و سیلیکون است. البته ترزیق چربی نیز یک نمونه دیگر از فیلر است که در زیر پوست با هدف پُر کردن صورت ترزیق می شود. اگرچه ترزیق فیلر از سن 30 سالگی به بعد برای محو کردن چین و چروک انجام می شود اما افرادی که دچار اختلالات کانتور نیز هستند در اواسط 20 سالگی می توانند ترزیق فیلر را انجام بدهند. ترزیق فیلر در محو کردن چین و چروک و شیارهایی که به صورت عمیق هستند و بر روی صورت ایجاد می شود بسیار موثر است و اغلب ترزیق فیلر در ناحیه شیارهای بین چانه و ابرو، شیار لب بینی، گوشه های لب و پیشانی انجام می شود.

چه نکاتی را باید در تزریق فیلر و بوتاکس در نظر گرفت؟

قبل از انجام فیلر باید به چه نکاتی توجه داشت؟

در پاسخ به این سوال که چه نکاتی را باید در ترزیق فیلر و بوتاکس در نظر گرفت؟ می توان اینگونه بیان کرد که فیلر و بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک های عمیق صورت بسیار موثر است.
قبل از انجام فیلر باید به برخی از نکات مهم توجه داشته باشید که عبارت اند از:
مصرف آسپرین و داروهای شبیه به آن باید طی دو هفته قبل از انجام فیلر قطع شود.
اگر لب تبخال داشته باشد نمی توان لب را از طریق ترزیق فیلر بزرگ کردو باید در ابتدا برای درمان تبخال از کرم های ضد ویروسی استفاده کرد.
نباید ناحیه عفونی که آکنه دارد را فیلر ترزیق کرد.
ترزیق فیلر نباید همزمان با درمان های دندانپزشکی انجام شود به این دلیل که عفونت در ناحیه دندان بر ناحیه فیلر در اطراف لب تاثیر می گذارد.

چه نکاتی را باید پس از ترزیق فیلر در نظر گرفت؟

بعد از انجام ترزیق فیلر نیز نباید آسپرین و داروهای شبیه به آن تا دو هفته بعد از ترزیق فیلر مصرف شود.
پس از انجام ترزیق فیلر، فرد باید حدود 1 الی 2 ساعت به صورت عمودی بماند و از انجام تمرینات سنگین تا 24 ساعت نیز باید خودداری کند. البته در روز ترزیق فیلر نباید ورزشی انجام دهید.
مراقبت از پوست را باید بعد از یک هفته بعد از ترزیق فیلر انجام دهید.
به دلیل اینکه آب استخر آلوده است سعی کنید تا دو روز بعد از انجام فیلر وارد استخر نشوید.
از برس ها و مواد آرایشی تا یک روز استفاده نکنید.
بعد از 2 روز از انجام فیلر می توانید از لیزر استفاده کنید.
از کرم های ضد آفتاب و بی رنگ استفاده کنید.
1 هفته بعد از انجام ترزق فیلر، درمان دندان را انجام دهید.

چه نکاتی را باید پس از ترزیق فیلر در نظر گرفت؟

بوتاکس چیست؟

این روزها استفاده از بوتاکس برای رفع چین و چروک های صورت بسیار رایج شده است و افراد با هر جنسیتی که دارند و در هر گروه سنی که هستند برای زیباتر دیده شدن، بوتاکس را انجام می دهند.اما بوتاکس چیست؟ بوتاکس به عنوان یک داروی ترزیقی به عضلات زیر پوست ترزیق می شود و چین و چروک های صورت را از بین می برد. در واقع بوتاکس نوعی سم است که توسط باکتری کلستریدیوم ساخته می شود. این ماده سمی پس از ترزیق به عضلات زیر پوست موجب فلج کردن عضلات صورت می شود که از این طریق چین و چروک ها را از بین می برد.
باتوجه به اینکه انقباض و حرکت عضلات خود عاملی در چین و چروک صورت است با استفاده از این ماده عضلات فلج می شوند و از حرکت بازمی ایستند که در نتیجه چین و چروک از بین خواهد رفت.
بوتاکس یکی از متداول ترین روش زیبایی در رفع چین و چروک صورت است که مورد تایید وزارت بهداشت است و با استفاده از آن چین و چروک های صورت رفع می شود.
ما برای ابزار احساسات خود حالت های مختلفی را به صورت خود می دهیم که البته با افزایش سن نیز چین و چروک و شایرهایی بر روی صورت ظاهر خواهد شد. بوتاکس یک روش مطمئن برای درمان چین و چروک صورت است و صورت را صاف و عاری از هر گونه چین و چروک می کند.

چه نکاتی را باید قبل از ترزیق بوتاکس در نظر داشته باشید؟

پزشک شما باید قل از انجام بوتاکس از داروهایی که شما مصرف می کنید مطلع شود. در واقع داروهایی همچون اسپرین و داروهای مشابه آن باید تا دو هفته قبل از انجام بوتاکس قطع شود.
پزشک باید از غذاها و مکمل های غذایی که شما مصرف می کنید مطلع شود. ویتامین های سی، ای، جنسینگ، روغن ماهی ، سیر و چای سبز را بای تا دو هفته قبل از بوتاکس مصرف نکنید.
3 روز قبل از انجام بوتاکس باید الکل مصرف نکنید.
در صورت بودن عفونت پوستی بر روی صورت باید بوتاکس را به تاخیر بیندازید و البته در زمان انجام بوتاکس از سوزن های کوچک استفاده کنید.
سوزن های بوتاکس کوچک و نازک هستند و در زمان انجام بوتاکس دردی ایجاد نمی کنند و افراد به راحتی می توانند به زندگی خود ادامه دهند.

چه نکاتی را باید قبل از ترزیق بوتاکس در نظر داشته باشید؟

چه نکاتی را باید بعد از تزریق بوتاکس در نظر گرفت؟

بعد از ترزیق بوتاکس باید عضلات صورت را تمرین بدهید تا بوتاکس به عضلات صورت تاثیر کند.
در صورت قرمزی و کبودی استفاده از کمپرس سرد مفید است.
در مدت 4 ساعت اول بعد از ترزیق بوتاکس بهتر است دراز نکشید.
به مدت 24 ساعت بعد از ترزیق بوتاکس باید صورت خود را ماساژ ندهید، موها را رنگ نکنید و ابرو برندارید.
به دلیل قرمز شدن صورت بعد از ترزیق بوتاکس باید به مدت 24 ساعت حمام و دوش آب گرم نیرید و البته در مجاورت نور مستقیم خورشید نیز قرار نگیرید.
از انجام ورزش های سنگین به مدت 24 ساعت بعد از ترزیق بوتاکس خودداری کنید.
به مدت 3 روز بعد از انجام ترزیق بوتاکس وارد استخر نشوید.
به مدت 3 روز بعد از ترزیق بوتاکس نباید سیگار، الکل، اسپرین، رقیق کننده ها و مسکن استفاده کنید و بهتر است غذاهای حاوی سدیم، کافئین و قند دار مصرف نکنید.
بعد از ترزیق بوتاکس به مدت یک هفته لایه برداری صورت انجام ندهید.

سخن پایانی

انجام فیلر و بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک و شایرهای عمیق بر روص صورت بسیار تاثیر گذار است و چهره جوان و صافت تری را به صورت شما می بخشد اما در انجام ترزیق فیلر و بوتاکس باید به این مورد که چه نکاتی را باید در ترزیق فیلر و بوتاکس در نظر گرفت توجه داشته باشید. با در نظر گرفتن این نکات قطعا نتیجه بهتری خواهید گرفت.

سوالات متداول

  1. چه زمان برای انجام ترزیق فیلر و بوتاکس باید به پزشک مراجعه کنیم؟
    بوتاکس و فیلر نقش قابل توجهی در از بین بردن چین و چروک و شیارهای عمیق صورت دارند و هیچ گونه عارضه ای ندارند و البته کم خطر هستند بنابراین هر زمان که تمایل داشتید می توانید به پزشک مراجعه کنید.
  2. آیا تاثیر بوتاکس دائمی است؟
    خیر تاثیر بوتاکس دائمی نیست و حدود دو الی شش ماه بعد عضلات صورت به حالت اولیه خود بر می گردند.
  3. ترزیق بوتاکس در درمان چه بیماری هایی موثر است؟
    ترزیق بوتاکس در افرادی که دچار تعریق بیش از حد، اسپاسم گردن، تنبلی چشم و میگرن مزمن هستند بسیار موثر است.
  4. بوتاکس بهتر است یا فیلر؟
    هر دو این تکنیک در از بین بردن چین و چروک صورت موثر هستند و باید در زمان انتخاب هر کدام از تکنیک به هزینه ها و … توجه داشته باشید.
این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 0 میانگین: 0
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.