روش‌های درشت کردن چشم | فیلر، نخ، بوتاکس و لیزر

روش های درشت کردن چشم امروزه گزینه های زیادی برای علاقمندان وجود دارد که هم به روش جراحی و هم غیرجراحی انجام می شوند. روش های درشت کردن چشم، روش های غیرجراحی بسیار محبوب و رو به افزایش بوده و دلیل اصلی آن عوارض کم و نداشتن دوره نقاهت طولانی مدت می باشد. روش هایی همانند لیفت ابرو، لیفت چشم با فیلر، لیفت با نخ، بوتاکس و لایه برداری با لیزر متدهای جدیدی هستن که باعث درشت و بزرگ شدن چشم می شوند. کسی را نمی توان یافت که علاقه ای نداشته باشد چشمانی بزرگ و زیبا داشته باشد به گونه ای که حتی در کارهای آرایشی نیز با انجام تکنیک هایی سعی در بزرگتر نشان دادن چشم ها دارند. به طور مثال استفاده از لنزهای مخصوصی که با درشت کردن عنبیه باعث می شوند چشم ها بزرگتر دیده شوند.

فواید و عوارض درشت کردن چشم ها

جدا از بحث زیبایی ظاهری که با درشت کردن چشم ها حاصل می شود، این کار فواید دیگری نیز دارد. مثلا درشت کردن چشم ها باعث می شود چهره ای جوانتر داشته باشید چرا که با گذشت زمان و افزایش سن، افتادگی پلک رخ می دهد و چشم ها کوچک تر دیده می شوند در واقع یکی از دلایل اصلی انجام روش های درشت کردن چشم در بیشتر افراد این است که می خواهند جوانتر به نظر برسند. از طرفی دیگر درشت کردن چشم باعث می شود کمتر خسته به نظر برسید چرا که افتادگی چشم ها می توانند باعث شوند چهره شما خسته به نظر برسد.
روش های درشت کردن چشم باعث می شود فرد اعتماد به نفس بالاتری به دست آورد. چرا که چشمان زیباتر و درشت تر به طور کلی ظاهر شخص را بهبود می دهد و منجر به افزایش اعتماد به نفس در او می شود.
همچنین جالب است بدانید که درشت کردن چشم با تزریق بوتاکس و فیلر باعث می شود چین و چروک های پیشانی نیز صاف شوند. یکی دیگر از فواید درشت کردن چشم این است که سبب شادابی چهره خواهد شد به این دلیل که چشمان افتاده شما را خسته، غمگین و عصابی نشان خواهد داد.

چه افرادی می توانند با روش های درشت کردن چشم به نتیجه برسند؟

اینکه آیا شما کاندید مناسبی برای استفاده از روش های درشت کردن چشم هستید یا خیر؛ مسئله ی بسیار مهمی است که حتما باید با نظر پزشک متخصص و گرفتن مشاوره زیبایی باشد. اما اغلب در افرادی که به دلیل افتادگی پوست، چشمانی پف کرده و افتاده یا عصبانی دارند بهترین کاندید برای درشت کردن چشم هستند.
تعدادی زیادی از افراد نیز بدون اینکه مشکلات گفته شده را داشته باشند اما به طور عموم از ظاهر چشم های خود ناراضی اند. مثلا چشمانی بسیار کشیده یا ریز ممکن است داشته باشند و می خواهند با روش های بزرگتر کردن چشم اعتماد به نفس خود را افزایش دهند.
در مجموع می توان گفت هر فردی می تواند کاندید انجام هر یک از روش های درشت کردن چشم باشد اما برای برخی افراد مثل خانم های باردار محدودیت وجود دارد.

روش های غیر جراحی درشت کردن چشم

انجام جراحی های زیبایی اکثرا پرهزینه، سخت و با دوره نقاهت طولانی مدت هستند. لذا اگر به دنبال روش های ساده تر و نیز غیرجراحی برای درشت کردن چشم هستید، می توانید از روش های موثر و غیرجراحی برای درشت کردن چشم ها استفاده کنید.

  • درشت کردن چشم با تزریق فیلر
    فیلرها محلول های حجم دهنده پوست می باشند که جهت پُر کردن چین و چروک ها استفاده می شوند. توجه داشته باشید که از دست دادن حجم اطراف چشم می تواند باعث ریزش ابروها به مرور زمان شود لذا تزریق فیلر به این ناحیه می تواند منجر به لیفت ابروها شده و نیز ظاهر پف کرده پلک ها را بهبود دهد. از فیلرهای محبوب می توان به ژوویدرم، بلافیل، رستیلن، رادیس و اسکالپترا اشاره کرد. تمامی این نوع فیلرها می توانند به وسیله لیفت پلک ها، افتادگی چشم ها را درمان کنند. این روش تنها در چند دقیقه انجام می شود و نیازی به دوره نقاهت ندارد. تنها عوارض تزریق فیلر می تواند قرمزی خفیف باشد همچنین جهت حفظ نتایج باید مراحل بعدی تزریقات را انجام دهید.
  • درشت کردن چشم با لیفت نخ
    لیفت با نخ نیز یکی از روش های کم تهاجمی برای درشت کردن چشم ها است. این نخ ها قابل جذب بوده که در لایه مناسب پوست به وسیله سوزن مخصوص و بدون هیچگونه برشی در ناحیه ی تعیین شده قرار گرفته و پوست را به سمت بالا لیفت می دهند. این روش در واقع سریعترین لیفت فوری برای چشم و ابرو می باشد. بهتر است بدانید که این نخ ها خاصیت کلاژن سازی برای ناحیه ی تحت درمان نیز دارند. لیفت با نخ تحت بی حسی موضعی و بدون دوره نقاهت است و بعد از آن ممکن است کمی کبودی، درد و تورم داشته باشید.
  • درشت و لیفت کردن چشم با تزریق بوتاکس
    بوتاکس از نوعی سم به اسم بوتولینوم استخراج می شود در واقع نوعی بی حس کننده عصبی است که با شل کردن خطوط و چین و چروک باعث صاف شدن عضلات زیرین می شود. با بوتاکس می توان چشم ها را درشت کرد. همچنین می توان با بوتاکس لیفت پلک و ابروهای افتاده را نیز انجام داد. دقت داشته باشید که نتایج بوتاکس سریعتر از روش های دیگر قابل رویت است و توصیه می شود جهت حفظ نتایج هر 4 الی 6 ماه تزریق بوتاکس را تمدید نمایید. از عوارض جانبی بوتاکس می تواند به سردرد و بی حسی اشاره کرد.
  • بزرگ کردن چشم ها با تزریق پی آر پی PRP
    پی آر پی به تزریق زیبایی معروف است که بوسیله ی آن بافت های اطراف چشم جوانسازی شده و بدین صورت ظاهری جوانتر ایجاد می شود. پی آر پی از خون خود فرد برداشته می شود که در این روش پزشک ابتدا نمونه خون شما را سانتریفیوژ می کند و بعد آن را به نواحی مورد نظر تزریق می کند. این روش بهترین درمان برای چین و چروک هاست و اغلب با ترکیب روش هایی همچون میکرونیدلینگ، لیزر، بوتاکس و تزریق فیلر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
  • درشت کردن چشم با لیزر
    لیزر یکی از روش های لایه برداری پوست است. لیزر باعث می شود چین و چروک های اطراف چشم به صورت فرسایشی درمان شوند بدین صورت که لایه های بالایی پوست را از بین می برند. در حالت کلی لیزر سبب سفت شدن پوست و نیز افزایش سطح کلاژن سازی می شود. با این روش ناحیه تحت درمان صاف و یکنواخت شده و شلی و افتادگی پوست اطراف چشم با لیزر درمانی از بین خواهد رفت. حتما دقت داشته باشید که لیزر دوره نقاهت طولانی دارد و ممکن است پوست تا 10 روز قرمزی و لایه برداری داشته باشد.

نتیجه گیری

روش های درشت کردن چشم در حال حاضر به دو دسته جراحی و غیرجراحی تقسیم می شوند که در روش های جراحی، درمان به صورت تهاجمی بوده و نیاز به سپری کردن استراحت و نیز دوره نقاهت است. همچنین روش های جراحی می توانند دردناک، هزینه بر و دارای عوارض بسیاری باشند. روش های غیر جراحی ماندگاری کمتری دارند و حداکثر تا 5 سال دوام دارند اما هزینه ی بسیار کمتری نسبت به روش های جراحی دارند.

سوالات متداول

  1. بعد از استفاده از روش های درشت کردن چشم چگونه به نظر می رسیم؟
    نتایج در افراد مختلف کاملا متفاوت خواهد بود اما در هر صورت باید انتظار داشته باشید با انجام هر یک از روش ها چشمانی درشت تر و زیباتر خواهید داشت.
  2. ماندگاری نتایج درشت شدن چشم با تزریق بوتاکس چقدر است؟
    میانگین 4 تا 6 ماه می باشد.
  3.  بهترین روش تضمینی درشت کردن چشم ها کدام است؟
    باید دقت داشته باشید که تمامی روش های غیرجراحی به اندازه ی روش های جراحی نمی توانند آنچنان تغییرات چشمگیری داشته باشند لذا جهت دست یابی به نتایج بیشتر می توان دو روش را به صورت ترکیبی انجام داد. به طور مثال لیفت چشم را همزمان با درشت کردن چشم انجام دهید.

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 1 میانگین: 5
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.