موهای زیر پوستی چرا ایجاد می شوند؟

موهای زیر پوستی چیست؟

وجود موهای زیر پوستی واقعا آزاردهنده است. موهای زیر پوستی علاوه بر اینکه سطح پوستتان را ناهموار نشان می دهد، باعث می شود ظاهر پوست تحت تاثیر گرفته و همیشه مملو از لک و یا برجستگی های قرمز و سیاه باشد و ممکن است تا جائی پیش برود که حتی نتوانید لباس دلخواهتان را بپوشید! بسیاری از افراد تصور می کنند موهای زیر پوستی را نمی توان چندان درمان کرد در حالی که لیزر موهای زائد راهکاری عالی و موثر برای از بین بردن موهای زیر پوستی است.

موهای زیر پوستی چرا ایجاد می شوند؟

موهای زیر پوستی از جمله مشکلات شایعی است که ممکن است در سنین های مختلف بروز پیدا کند اما شیوع آن در نوجوانان و جوانان بیشتر است. آن ها به دلایل مختلفی می توانند ایجاد شوند که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

  • اپیلاسیون، وکس و اپیلیدی و….

هر روشی که موهای زائدتان را نازک تر کند می تواند عامل جدی برای ایجاد موهای زیر پوستی باشد. روش هایی نظیر اپیلاسیون، وکس، اپیلیدی، بند انداختن و امثالهم باعث نازکتر شدن ضخامت موهای زائد می شود. موهای زائد ظریف و نازک نمی توانند لایه ی میانی پوست را شکافته و از آن خارج شوند. در واقع پس از برخورد سر مو با لایه ی میانی پوست، چون نمی تواند از آن خارج شود، تاب خورده و سر آن به درون پوست فرو رفته و در همان مسیر به رشد خود ادامه می دهند و باعث ایجاد موهای زیرپوستی می شوند.

اپیلاسیون و موهای زیر پوستی

  • سلول های مرده و شاخی پوست

وجود سلول های مرده روی سطح پوست از دیگر دلایلی است که می تواند باعث ایجاد موی زیر پوستی شود. سلول های مرده و شاخی پوست، باعث مسدود شدن منافذ باز پوست شده و در نتیجه موهای زائد نمی توانند از سطح پوست خارج شوند و به جای اینکه به سمت بالا حرکت کنند به درون پوست بازگشت خورده و به رشد خود ادامه می دهند.

موهای زائد زیر پوستی

  • اگر موهای فر با نوک تیز دارید

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که موهای فر و ضخیمی دارید احتمالا تا کنون، رشد موهای زیر پوستی را تجربه کرده اید. موهای فر زمانی که کوتاه می شوند نوک تیزی پیدا می کنند و در برخی مواقع پس از رشد این موها، نوک تیز آن ها به درون پوست فرو رفته و آن را سوراخ می کند و در زیر پوست به رشد خود ادامه می دهد.

موهای زیر پوستی

  • شیو کردن برعکس موهای زائد

بسیاری از افرادی که موهای خود را شیو می کنند برای داشتن پوستی صاف و یکدست اقدام به شیو کردن در خلاف جهت رویش موی زائد می کنند. شیو کردن عمیق و برعکس موهای زائد می تواند زمینه ساز ایجاد موهای زیر پوستی باشد.

شیو کردن و موهای زیر پوستی

  • مشکلات هورمونی

به هم ریختگی هورمونی و یا عدم تعادل ترشح برخی هورمون ها می تواند جز عواملی باشد که باعث ایجاد پرموئی شده و در نتیجه، احتمال ازدیاد موهای زیرپوستی را تشدید کند.

موی زیر پوستی و عدم تعادل هورمونی

  • استفاده از لباس های تنگ و چسبان

لباس های پلاستیکی، تنگ و چسبان می تواند عامل ایجاد موهای زیر پوستی به ویژه در نواحی ساق پا، ران و بیکینی شود.

موی زیر پوستی

علائم موهای زیر پوستی چیست؟

موهای زیر پوستی، ظاهر پوست را ناهموار نموده و زیبایی آن را تحت تاثیر قرار می دهد. علائم آن شامل:

  • ایجاد برآمدگی روی سطح پوست
  • وجود کیست های کوچک قرمز رنگ و یا حاوی مقداری چرک روی پوست
  • درد و التهاب

در بهترین کلینیک غرب تهران، خدمات پوست، مو، لیزر و تزریقات زیبائی را دریافت کنید

با کلینیک دلتا بیشتر آشنا شوید 

موهای زیر پوستی بیشتر در کدام ناحیه ظاهر می شوند؟

هر ناحیه ای از بدن که موهای زائد رشد می کند می تواند مستعد ایجاد موی زیر پوستی باشد. اما به طور کلی ایجاد موهای زیر پوستی در نواحی زیر شایع تر است:

  • ساق پا
  • ران
  • بیکینی
  • ساعد
  • زیر بغل
  • گردن
  • صورت

موهای زیر پوستی

آیا موهای زیر پوستی دارای عوارض است؟

بیشترین مساله ای که ممکن است برای افرادی که دارای موی زیر پوستی هستند آزار دهنده باشد ظاهر پوست آن هاست. از طرفی در صورتی که به دنبال حذف موهای زیر پوستی از سطح پوستتان باشید ممکن است پوستتان را زخم کنید و یا لک های ناشی از آن تا مدت ها روی پوستتان جا خوش کنند! پس بهتر است هر چه زودتر دست به کار شوید و از ایجاد موهای زیر پوستی جلوگیری کنید.

ایجاد لک و موهای زیرپوستی

اگر موی زیرپوستی به موقع درمان نشود ممکن است علاوه بر مشکلاتی پوستی از قبیل تورم، التهاب، ظاهری نازیبا و …دچار جوش های ریز پوستی و خروج چرک از محل ایجاد جوش شوید که گاها همراه با درد است .

با موهای زیر پوستی و جوش های سرسیاه پوستتان خداحافظی کنید

درمان موهای زیر پوستی با لیزر

لیزر، درمانی عالی و موثر برای حذف و رهایی از شر موهای زائد زیر پوستی است. کافی است جلسات لیزرتان را شروع کنید تا هر جلسه شاهد از بین رفتن درصد قابل توجه موی زیر پوستی باشید. لیزر علاوه بر از بین بردن موهای مزاحم زیر پوستی پوستتان را لطیف، صاف و یکدست می کند.

فواید لیزر موهای زائد

لیزر چگونه موهای زیر پوستی را از بین می برد؟

بر خلاف سایر روش های حذف موهای زائد، لیزر دقیقا فولیکول مو را تحت تاثیر قرار داده و آن را از بین می برد. انرژی لیزر از طریق رنگدانه های موجود، در موهای زائد جذب می شود. سپس مستقیما سراغ فولیکول مو می رود و آن از بین می برد. زمانی که فولیکول مو از بین برود دیگر موی زائد نمی توانند به رشد خود در زیر پوست ادامه دهند و با ادامه ی جلسات لیزر شما می بینید که به مرور بیشتر آن ها از بین می رود.

نحوه اثر لیزر مو زائد

دستگاه لیزر اسکلپیون با دو طول موج موهای زائد را هدف قرار می دهد

این دو طول موج دو وظیفه مختلف بر عهده دارند! یکی از طول موج ها وظیفه هدف قرار دادن فولیکول و حذف موهای زائد را بر عهده دارد و دیگری و عروق و رگ های ظریف و سطحی تغذيه رسان فوليکول مو را از بین میبرد که اینکار جهت جلوگيري از رشد مجدد موهای زائد است. این کار به نتیجه بهتر و حذف سریعتر موی زائد از روی پوستتان کمک می کند.

لیزر اسکلپیون مدیو استار

دستگاه اسکلپیون مدیو استار تنها دارنده ی گواهی FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا)

جهت کاهش دائمی موهای زائد می باشد.

سایر راهکارهایی مفید برای پیشگیری و از بین بردن موی زیر پوستی

  • پوستتان را حداقل هفته ای یک الی دو مرتبه اسکراب کنید.

اسکراب پوست به حذف لایه های مرده و شاخی پوست کمک نموده و از طرفی جذب مواد مغذی به درون پوست را تا چندین برابر افزایش می دهند. بهتر است هفته ای یک الی دو مرتبه در حمام پوستتان را اسکراب و از کیسه استفاده کنید. این کار باعث تمیزی منافذ و جلوگیری از مسدود شدن آن می شود.

با فیساپ پوستتان را از نو بسازید

لایه برداری عمیق پوست بدون استفاده از مواد شیمیایی

  • از یک ژیلت با کیفیت و تمیز استفاده کنید.

اگر از ژیلت های قدیمی، کند و بی کیفیت استفاده می کنید بهتر از همین امروز استفاده از آن ها را کنار بگذارید. استفاده از ژیلت های کند و یا بی کیفیت تنها باعث آسیب به پوستتان شده و آن را مستعد ایجاد موهای زیر پوستی می کند. بهتر است هر چه زودتر  ژیلت های مرغوب و با کیفیت را جایگزین ژیلت های قبلی و کهنه کنید.

شیو-کردن-در-جهت

  • از کمپرس آب گرم استفاده کنید

کمپرس آب گرم به باز نگه داشتن منافذ پوست کمک می کند. بهتر است روی نواحی که دارای موی زیر پوستی است را کمپرس گرم قرار دهید. این کار به ویژه در زمانی توصیه می شود که موهای زائدتان را به تازگی حذف کرده اید و در روزهای ابتدایی کمپرس آب گرم به باز نگه داشتن منافذ و جلوگیری از ایجاد موی زیر پوستی کمک می کند.

موی زیر پوستی و کمپرس آب گرم

  • رطوبت پوستتان را حفظ کنید.

پوستتان برای سرحال و شاداب بودن نیاز به رطوبت کافی دارد. منافذ پوست تحت تاثیر سلول های شاخی و مرده پوست بسته می شوند. در نتیجه احتمال بروز جوش و موی زیر پوستی زیاد می شود. بهتر است پس از استحمام، به ویژه در فصول سرد، هوای پوستتان را داشته باشید و از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

مشاوره ی رایگان در کلینیک دلتا

همین حالا از طریق یکی از روش های زیر با مشاورین کلینیک دلتا در ارتباط باشید

برای تماس با کلینیک دلتا می توانید همه روزه از 8 صبح الی 8 شب در (به غیر از ایام تعطیل) با شماره زیر تماس بگیرید.

80 405 404 -021
81 405 404 -021
82 405 404 -021

همچنین شما می توانید از طریق موبایل / واتساپ کلینیک دلتا با ما در ارتباط باشید

0990-47-47-980

شاید مطالب زیر هم برای شما مفید باشد

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 9 میانگین: 4.2
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.