بعد از لیزر موهای زائد چه نکاتی را رعایت کنیم؟

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد چیست؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که لیزر موهای زائد را تجربه کرده اید.ممکن است سوالاتی در ذهنتان ایجاد شده باشد که در.مورد پاسخ آن ها مردد بوده اید. سوالاتی نظیر بهترین زمان شیو بعد از لیزر موهای زائد چه موقعی است؟ اگر دچار خارش و التهابات پوستی شدید چه کاری بایستی انجام دهید؟ و سایر سوالات از این قبیل که ممکن است شما در پاسخ.به آن ها دچار تردید شده اید. در ادامه به نکات.و مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد می پردازیم.

  • بهترین زمان شیو کردن پس از لیزر

بهترین زمان شیو کردن موهای زائد ده روز پس از جلسه لیزر است. شما می توانید موهایی که طی این 10 روز رشد کرده اند را شیو و سپس نتیجه جلسه لیزر موهای زائد خود را مشاهده کنید. فراموش نکنید اگر نیاز داشتید موهای زائدتان را زودتر از 10 روز شیو کنید مشکلی از این بابت وجود ندارد، اما بهتر است طی 2 تا  3 روز ابتدایی پس از لیزر اینکار انجام نشود چون ممکن است پوست طی این زمان کمی ملتهب و حساس باشد.

مراقبت بعد از لیزر- شیو کردن

 

  • عدم استفاده از کرم و محصولات معطر و آرایشی

بهتر است در روزهای اولیه پس از لیزر از کرم و محصولات معطر و همچنین مواد آرایشی روی ناحیه ای که لیزر شده استفاده نشده و لوسیون های ترمیم کننده جایگزین آن کنید.

مراقبت بعد از لیزر- آرایشی

قبل از لیزر موهای زائد چه مواردی رو باید بدونیم؟ “اینجا” رو کلیک کنید

  • پائین نگه داشتن دمای پوست بدن

بهتر است تا 48 ساعت پس از لیزر برای جلوگیری از بروز التهابات پوستی از فعالیت های سنگین ورزشی، سونا، اتاق بخار و… دوری کنید. همچنین دوش گرفتن با آب گرم نیز از دیگر مواردی است که در 48 ساعت اولیه توصیه نمی شود. در یک روز اول پس از لیزر بهتر است ناحیه ی مورد نظر تنها با آب خنک شسته.شده و از آب گرم و صابون استفاده نکنید. در نظر داشته باشید انجام ورزش های سبک که باعث تعریق زیاد یا افزایش دمای پوست نمی شود طی این دوران موردی نداشته و بلامانع است.

مراقبت بعد از لیزر-پوست

  •  لباس های تنگ، چسبان و پلاستیکی نپوشید

برای جلوگیری از تحریکات پوستی بهتر است پس از لیزر از لباس های نخی و سبک استفاده و از پوشیدن لباس های تنگ، چسبان و پلاستیکی به ویژه در تابستان اجتناب کنید.

مراقبت بعد از لیزر- لباس تنگ

  • از اپیلاسیون دوری کنید!

در طول جلسات لیزر شما فقط مجاز به شیو کردن موهای زائد خود هستید. بعد از انجام لیزر موهای زائد و در فواصل جلسات لیزر از روش هایی نظیر اپیلاسیون، وکس، اپیلیدی و … دوری کنید. فراموش نکنید استفاده از روش هایی مثل اپیلاسیون و … باعث می شود موهای شما وارد فاز خواب و غیر فعال شود و لیزر موهای زائد نمی تواند روی موهای غیر فعال تاثیر چندانی داشته باشد. مراقبت بعد از لیزر

مراقبت بعد از لیزر-اپیلاسیون

دوست دارین نتیجه لیزرتون عالی باشه! پس باید بدونین چه عواملی توی نتیجه لیزرتون موثره! ویدئوی زیر حتما ببینین

  • از آفتاب دوری کنید

پس از لیزر به علت حساس و ملتهب بودن پوست بهتر است از تماس مستقیم با آفتاب دوری کرده و نواحی تحت درمان را تا حد امکان با لباس پوشش دهید.

  • خارش و خشکی پوست پس از لیزر

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که دارای پوست های خشک و حساس هستند ممکن است پس از لیزر در روزهای ابتدایی دچار التهاب، خشکی یا خارش پوست شوید. جای نگرانی نیست! کافی است لوسیون ترمیم کننده مناسبی تهیه و آن را بسته به نیاز پوستتان تا چندین مرتبه در طول شبانه روز استفاده کنید. فراموش نکنید لوسیون های ترمیم کننده با لوسیون های عادی متفاوت بوده و به کاهش التهابات و درمان خارش پوستی شما پس از لیزر کمک می کنند.

مراقبت بعد از لیزر- خشکی

برای لایه برداری، تتو و … فعلا دست نگه دارید

اگر قصد دارید همزمان با انجام لیزر موهای زائد پوستتان را لایه برداری کنید و یا سایر مواردی که به نوعی باعث تحریک پوستتان می شود بهتر است چند روزی دست نگه دارید. به علت حساس بودن پوست پس از لیزر بایستی از کارهایی قبیل لایه برداری، مزوتراپی، جوانسازی، تتو و … در روزهای اولیه پس از لیزر خودداری کنید. فراموش نکنید پس از گذشت این مدت با رعایت فواصل زمانی و تائید پزشک می توانید انجام دهید.

مراقبت بعد از لیزر- تتو

  • دوش گرفتن

یک ساعت پس از انجام لیزر می توانید با آب ولرم و یا ترجیحا خنک بدن خود را شستشو دهید. تا 48 ساعت پس از لیزر بایستی از آب داغ و شوینده پرهیز کنید و در صورت نیاز از آب ولرم و یا خنک و با شوینده های بسیار ملایم پوستتان را شستشو دهید.

مراقبت بعد از لیزر- دوش

  • رعایت فواصل جلسات لیزر

برای نتیجه گیری خوب و مطلوب از جلسات لیزر موهای زائد بایستی در نظر داشته باشید که بهتر است در فواصل منظم لیزر موهای زائد خود را انجام دهید. اگرچه با گذشت زمان نتایج جلسات قبلی از بین نمی رود اما برای نتیجه گیری رضایت بخش بهتر است این فواصل زمانی به ویژه در جلسات اصلی به خوبی رعایت شود. مراقبت بعد از لیزر

مراقبت بعد از لیزر-تاریخ

  • استفاده از ضد آفتاب

برای جلوگیری از عوارض ناشی از آفتاب سوختگی و یا ایجاد لک از ضد آفتاب های استاندارد و مناسب استفاده کنید. از کرم ضد آفتاب حداقل 2 مرتبه در روز برای نواحی که در معرض آفتاب قرار می گیرند استفاده کنید.

مراقبت بعد از لیزر- ضد آفتاب

  • با پزشک مشورت کنید

اگر تا 24 ساعت پس از جلسه ی لیزر التهابات پوستی شما بر طرف نشد یا دچار احساس سوزش، درد و یا قرمزی نسبتا زیاد در ناحیه ی لیزر شده هستید در اولین فرصت مشکل خود را به کلینیک گزارش و با پزشک در این مورد مشورت کنید. مراقبت بعد از لیزر

مراقبت بعد از لیزر- پزشک

مشاوره و معاینه پوست و مو با پزشکان کلینیک دلتا رایگانه

کافیه “اینجا” برید و فرم رو تکمیل و منتظر تماسمون باشید

شاید مطالب زیر هم برای شما مفید باشد

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 5 میانگین: 4.2
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.