لیزر موهای زائد زیر بغل و هر آنچه بایستی در این مورد بدانید!

لیزر موهای زائد زیر بغل مفید یا خطرناک؟

موهای زائد و ضمخت زیر بغل برای هر فردی آزار دهنده است. حتی اگر مرتبا موهای زائد زیر بغلتان را شیو کنید باز هم فولیکول های درشت مو در زیر پوست می تواند به پوست زیر بغل ظاهری تیره بدهد! لیزر زیر بغل

موهای زائد زیر بغل

اگر هم از روش هایی نظیر اپیلاسیون، وکس و … استفاده می کنید  احتمالا موهای زائد زیر بغلتان کمی نازک تر.شده اما همچنان هر ماه نیاز دارید تا اپیلاسیون،.وکس و … را تکرار کنید. موهای زائد زیر بغل با شیو کردن دائمی می تواند روز به.روز ضمخت تر شده و چهره ی.زشتی به پوستتان بدهد. از طرفی استفاده از روش هایی نظیر وکس، اپیلاسیون، اپیلیدی و … نیز موقت بوده و احتمال ایجاد موهای زیر پوستی، کیست مویی، جوش و لک را در این ناحیه ی تشدید می کند.

اپیلیدی زیر بغل

زیر بغل یکی از نواحی نسبتا حساس به ویژه در بانوان است. وجودد غدد لنفاوی در این ناحیه و از طرفی نزدیک بودن به پستان.و غدد شیری باعث شده بسیاری از افراد ترجیح دهند.از لیزر موهای زائد برای این ناحیه استفاده نکنند. لیزر موهای زائد به عنوان راهکار و درمانی قطعی می تواند برای همیشه موهای زائد زیر بغل تان را از بین ببرد. اما سوال اینجاست که لیزر موهای زائد زیر بغل بدون عارضه است یا می تواند برایمان خطرناک باشد؟

آیا لیزر می تواند به غدد لنفاوی آسیب برساند و باعث سرطان شود؟

خیر!

متاسفانه ذهنیت و باور برخی از افراد نسبت به واژه لیزر منفی است و نگران اثرات و تاثیرات احتمالی آن از جمله سرطان و عوارض پوستی روی بدن به ویژه ناحیه ی زیر بغل هستند. جالب است بدانید لیزر و پرتوهای نور سالیان سال است که کاربردهای گسترده و متنوعی در علوم مهندسی و پزشکی دارند.

لیزر و سرطان و اشعه ایکس

پرتوهای ایکس و گاما خطرناک ترین نوع پرتو برای تمامی افراد است. این دسته از پرتوها به نام پرتوهای یونیزه کننده.با فرکانس.بالا شناخته شده و می توانند از بدن عبور کنند. در صورت تماس مداوم بدن با این پرتوها می تواند DNA.سلول ها تحت تاثیر قرار گرفته و در.دراز مدت باعث ایجاد سرطان شود. از این اشعه ها برای تصویر برداری استخوان و اعضای داخلی بدن استفاده می شود.

اشعه-ایکس-رادیولوژی

این در حالی است که اشعه لیزر موهای زائد بر خلاف پرتوهای ایکس و گاما غیر یونیزه است و آسیبی به سلول وارد نمی کند! به زبان ساده تر لیزر موهای زائد نمی تواند از بدن عبور کند. در واقع سطح نفوذ لیزر موهای زائد بسیار کم عمق و محدود است .

نحوه اثر لیزر مو زائد

لیزر موهای زائد تنها می تواند تا چند میلیمتر درون پوست نفوذ پیدا کند و صرفا فولیکول مو در زیر پوست را هدف قرار می دهد. به همین علت سازمان غذا و داروی آمریکا.(FDA) لیزر موهای زائد با دستگاه های تائید شده و با کیفیت را ایمن و بدون مشکل می داند. لیزر موهای زائد هیچ گونه عارضه و ضرری برای اندام ها و اعضای داخلی بدن ندارد .شما می توانید با خیال راحت و بدون.دغدغه از بابت سرطان موهای زائد خود را لیزر کنید.

امروزه لیزر موهای زائد به دلیل اثرات دائمی مورد استقبال بسیاری.از افراد در سرتاسر دنیا قرار گرفته و با وجود تحقیقات علمی.بسیار حتی یک مورد گزارش مبنی بر.احتمال سرطان زا بودن و آسیب به اندام های داخلی در مورد آن گزارش نشده است.

لیزر موهای زائد دقیقا چه کاری انجام میدهد؟

در دستگاه های لیزر میزان انرژی.و عمق نفوذ لیزر به گونه ای تنظیم شده که تنها روی.فولیکول و ریشه مو اثرگذار بوده و آن را از بین می برد. در واقع لیزر موهای زائد می تواند تنها تا چند میلیمتر درون پوست نفوذ داشته و هدف نهایی آن فولیکول های مو زائد هست و به هیچ کدام از ارگان های داخلی بدن نمی تواند نفوذ پیدا کند.

موهای زیر پوستی، باعث می شود پوستتان تیره تر.به نظر رسیده و در بلند مدت باعث ایجاد لک پوستی می شود.

با کمک لیزر موهای زائد با موهای زیر پوستی برای همیشه خداحافظی کنید

“اینجا” را ببینید

میزان نفوذ لیزر موهای زائد در بدن بسیار سطحی بوده و عمیق نیست و از طریق گرما دهی به فولیکول مو آن را تخریب و از بین می برد. شما می توانید بدون هیچ نگرانی موهای زائد خود را لیزر کنید.

با کم دردترین دستگاه لیزر دنیا، موهای زائدتان را برای همیشه از بین ببرید

لیزر با هر دستگاهی به شما توصیه نمی شود!

اگرچه لیزر موهای زائد نسبت به سایر روش های حذف مو بسیار ایمن و موثرتر است اما در نظر داشته باشید لیزر موهای زائد با هر دستگاهی به شما پیشنهاد نمی شود. امروزه دستگاه های چینی و بی کیفیت به علت قیمت پائین.مورد استقبال بسیاری از مراکز و کلینیک های زیبایی قرار گرفته اند.در حالی که نه دارای تائیدیه بین المللی هستند و نه کیفیت لیزر مناسبی دارند.و احتمال بازگشت مو با این دستگاه ها بسیار زیاد است. از طرفی آمار سوختگی.نسبتا بالایی با این دستگاه ها.گزارش شده است.

دستگاه لیزر موهای زائد

قبل از لیزر موهای زائد زیر بغل به چه نکاتی دقت کنیم؟

  1. شب قبل از لیزر بدن بایستی موهای ناحیه ی زیر بغل کاملا شیو و ژیلت شوند.  هنگام لیزر هیچ مویی نباید روی سطح بدن باشد.(البته به جز نواحی تست شات در جلسه اول لیزر)
  2. اگر جلسه اول لیزر موهای زائد بدن شماست، یا اولین جلسه ایست که به کلینیک دلتا مراجعه می کنید یا در حالت شارژ لیزر هستید، به اندازه یک دایره کوچک ( اندازه یک سکه ) مو در ناحیه ی زیر بغل باقی بگذارید. تا وضعیت موهای زائد در هر ناحیه از نظر میزان تراکم،.ضخامت و رنگ مو مورد بررسی قرار گرفته و تست شات.جهت تعیین درجه و تنظیمات لیزر در آن ناحیه انجام شود.

شیو کردن زیر بغل

  1. یک ماه قبل از لیزر موهای زائد از انجام روشهای اپیلاسیون، وکس، موکن، اپیلیدی، بند انداختن، موم و یا کرم موبر برای زیر بغل خودداری کنید.
  2. حداقل سه هفته قبل از درمان با لیزر از.برنزه کردن پوست و.آفتاب گرفتن.خودداری کنید.
  3. هنگام انجام لیزر هیچ ماده آرایشی-بهداشتی نبایستی.روی سطح پوستتان باشد. مواد روی پوست قبل لیزر با آب کاملا شسته.و خشک شود . حتی، کرم مرطوب کننده، اسپری و مام ضدعرق و لوسیون نیز بایستی.کاملاپاک و.شسته.شوند. ناحیه تحت لیزر بایستی کاملا تمیز و عاری از مواد شیمیایی باشد.

زیر بغل

  1. اگر از پماد بی حسی ( زایلاپی یا لیدوکائین ) در زیر بغل استفاده کرده اید،.حتما می بایستی به اپراتور اطلاع داده و قبل از انجام لیزر موهای زائد آن.را با آب بشویید.
  2. مصرف برخی داروها مثل راکوتان، آکوتان، برخی داروهای هورمونی و لایه بردار با لیزر تداخل دارد و ممنوعیت لیزری دارد. قبل از لیزر حتما به پزشک، مدیر مرکز و یا اپراتور خود گزارش دهید.

شستشوی زیر بغل

  1. مهم : در صورت داشتن سابقه تیروئید، مشکلات هورمونی، عادات ماهیانه نامنظم، تنبلی تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک حتما با پزشکان دلتا مشاوره قبل از لیزر داشته باشید چون این عوارض در صورت درمان نشدن یا کنترل نشدن ممکن است نتیجه لیزر شما را با مشکل مواجه کنند. افرادی که تحت نظارت پزشک کنترل هستند و یا دارو مصرف می کنند، می توانند جلسات لیزر خود را شروع کرده یا ادامه دهند.

دکتر-بهترین مرکز لیزر غرب تهران

بعد از لیزر موهای زائد زیر بغل چه مواردی را رعایت کنیم؟

  • استفاده از روش هایی نظیر وکس، اپیلاسیون، اپیلیدی در فواصل جلسات لیزر ممنوع است.
  • ما بین جلسات لیزر شما تنها مجاز هستید موهای زائدتان را شیو کنید.
  • در طول درمان لیزر موهای زائد از برنزه کردن پوست خودداری کنید.

برنزه کردن پوست

در فواصل جلسات لیزر.از سولاریوم و آفتاب.گرفتن.خودداری.کنید!
  • بعد از ليزر ناحیه ی زیر بغل تا يك روز.موضع فقط با آب خنک یا ولرم شسته شود.( از آب گرم و صابون استفاده نشود).
  • اگر در زیر بغل احساس خشکی، قرمزی و خارش پوست داشتید از لوسیون ترمیم کننده استفاده کنید.
  • حداقل تا 24 ساعت پس از لیزر از اسپری ضد تعریق، مام رول، عطر و…برای ناحیه ی زیر بغل استفاده نکنید.
  • از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان.و پلاستیکی پس از انجام لیزر بشدت خودداری نمایید.به ویژه در فصل تابستان.
  • در صورت بروز خارش، قرمزی یا ..، مورد دیگر، می توانید با مرکز تماس بگیرید یا در واتساپ کلینیک سوال خود را در میان بگذارید.
  • برای دیدن نتیجه واقعی لیزر زیر بغل، حدودا 10-12 روز پس از لیزر ژیلت کنید و از آن پس نتیجه لیزرتان را مشاهده کنید. تا قبل از آن نیز مجاز به ژیلت کردن هستید ولی ممکن است ساقه موها همچنان به رشد خود تا چندین روز ادامه دهند.

شاید مطالب زیر هم برای شما مفید باشد

 

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 1 میانگین: 5
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.