سن تزریق بوتاکس + بهترین سن برای تزریق ژل و بوتاکس

بهترین سن برای تزریق بوتاکس و ژل چه سنی است؟

سن تزریق بوتاکس یکی از دغدغه ها و سوالات رایج بین افراد می باشد. امروزه تزریق بوتاکس را می توان بهترین و مدرن ترین راهکار جهت برطرف کردن چین و چروک های صورت معرفی کرد هر چند که جوانسازی صورت از هر سنی می تواند آغاز شود اما چنانچه شما همیشه از پوست صورت خود به خوبی مراقبت کرده اید شاید دیرتر نیاز به انجام روش های جوانسازی پیدا کنید. استفاده ی مداوم از ضدآفتاب و کرم مرطوب کننده و نیز تمیز نگه داشتن پوست می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش سلامت پوست شما داشته باشند.

با افزایش سن کم کم چین و چروک ها، افتادگی پوست و خطوط پیری صورت نمایان می شوند و می توانند تاثیر بدی روی اعتماد به نفس و ظاهر افراد بگذارند.
روش های جوانسازی اغلب خاصیت ترمیم کنندگی پوست را ندارند و بیشتر جهت تقویت ساختار پوست مورد استفاده قرار می گیرند و افراد جوانتر هم همیشه به دنبال حفظ سلامت پوستشان هستند.
در برخی روش های جوانسازی، لایه های عمقی پوست هدف قرار می گیرند و منجر به ترمیم و بازسازی پوست می شوند لذا این روش ها برای همه ی افراد و در هر سنی نمی تواند استفاده شود. تزریق بوتاکس از نظر متخصصان پوست دارای محدودیت سنی است و برای همه ی افراد مناسب نیست.

سن تزریق بوتاکس و ژل

همانطور که می دانید کلاژن به طور طبیعی در بدن تولید می شود اما هر چه سن بالاتر می رود تولید کلاژن نیز کاهش می یابد. کاهش کلاژن باعث کدری، تیرگی و عدم شادابی و شفافیت صورت می شود که با تزریق بوتاکس می توان این مشکل را برطرف کرد.
افراد زیر 18 سال نباید برای تزریق بوتاکس عجله کنند چرا که معمولا افراد در این سن دارای پوستی شاداب و باطراوت می باشند. به همین جهت توصیه می شود تنها در مواردی خاص که واقعا برای پوست مشکلی ایجاد شده است به فکر تزریق بوتاکس بیفتید که در این صورت نیز باید تحت نظر پزشک متخصص و با مشاوره تخصصی پوست اقدام به این کار کنید.

سن تزریق بوتاکس و ژل

انواع روش های جوانسازی و رفع چین و چروک صورت

در برخی افراد از 30 سالگی چین و چروک ها و لک های پوستی ظاهر می شوند که برای این عارضه های پوستی روش هایی همچون هایفوتراپی، درمان با لیزر، لایه برداری، تزریق ژل و تزریق بوتاکس پیشنهاد می شود.
• هایفوتراپی، اندولیفت، تزریق ژل و بوتاکس روش های کم تهاجمی می باشند.
• روش های جراحی مانند لیفت و کشیدن پوست نیز وجود دارد که تهاجمی هستند.
• انجام کارهای مراقبتی پوست مثل کرم های ضدچروک و یا درمان های خانگی از روش های جوانسازی پوست و غیرتهاجمی می باشند.

توجه داشته باشید که روش های جراحی یا تهاجمی اغلب هزینه بر هستند، نیاز به دوره نقاهت طولانی دارند، دارای عوارض می باشند اما نتایج آنها دائمی و پایدار است. در روش های جوانسازی غیرتهاجمی، عوارض و هزینه ها کمتر است و روی پوست نیز تاثیرات خوبی دارند.

بهترین سن تزریق بوتاکس چند سال است؟

همانطور که می دانید تزریق بوتاکس یکی از روش های جوانسازی پرطرفدار در دنیاست. ماده ای که در بوتاکس استفاده می شود در واقع نوعی سم است که با تزریق باعث فلج شدن عضلات می شود. با فلج شدن عضلات صورت، چین و چروک ها هم برطرف می شوند. حتما باید به این مسئله توجه داشته باشید که تزریق بوتاکس زیر نظر پزشک متخصص و ماهر در این زمینه انجام شود تا علاوه بر پیشگیری از عوارض بعد از تزریق بوتاکس، وضعیت پوست نیز بهبود یابد.

بهترین سن تزریق بوتاکس چند سال است؟

تزریق بوتاکس برای نواحی زیر بیشترین کاربرد را دارد:

• تزریق بوتاکس جهت شکل دادن به ابروها
• بالا کشیدن گوشه های لب
• تزریق بوتاکس جهت رفع خطوط اخم، پیشانی، دور چشم و دور لب

بهترین سن تزریق بوتاکس

به گفته متخصصان پوست افراد زیر 18 سال دارای محدودیت برای بهره مندی از مزیت های درمانی و زیبایی تزریق بوتاکس هستند لذا برای این دسته از افراد دیگر روش های درمانی پیشنهاد می شود. اما افراد بالای 18 سال هیچگونه محدودیت سنی جهت تزریق بوتاکس نخواهند داشت.
بهتر است بدانید که تزریق بوتاکس در سنین جوانی می تواند از ایجاد چین و چروک های ریز و حتی عمیق جلوگیری کند و چنانچه دارای چین و چروک های عمیقی نیز هستید می توانید با تزریق بوتاکس به صورت چند مرحله ای و زمانبندی شده آنها را برطرف کنید.
تزریق بوتاکس نه تنها باعث از بین رفتن چین و چروک های صورت می شود بلکه باعث ایجاد شادابی و طراوت چهره نیز می گردد و در مقابل از عمیق شدن چین و چروک های پوست پیشگیری می کند.
نکته : بهترین سن شروع تزریق بوتاکس را بعد از سی سالگی در نظر بگیرید.

بهترین سن تزریق بوتاکس

علت اهمیت سن تزریق بوتاکس

محدودیت سنی تعیین شده جهت تزریق بوتاکس قانون قطعی نمی باشد بدین معنا که لازم نیست منتظر بمانید تا سی ساله شوید و سپس اقدام به تزریق بوتاکس کنید! اما یکی از فاکتورهای اصلی که باعث می شود تزریق بوتاکس نتایج چشمگیری داشته باشید، وجود چین و چروک و افتادگی صورت در سطح خفیف تا متوسط است.
اما باز هم ممکن است فردی با تزریق بوتاکس در سن 20 تا 30 سالگی به نتایج دلخواه برسد و در مقابل هم ممکن است کاندید دیگری در سن بالاتر از 35 سالگی نیازی به تزریق بوتاکس نداشته باشد و یا تزریق بوتاکس منجر به رفع عارضه پوستی وی نشود و نیاز به جراحی باشد.
نکته: پزشک متخصص می تواند تشخیص دهد که آیا بعد از 18 سالگی تزریق بوتاکس روش درمانی مناسبی برای رسیدن به هدف زیباجو می باشد یا خیر.

ماندگاری تزریق بوتاکس در سنین مختلف

مدت زمان ماندگاری بوتاکس بیشتر به برند استفاده شده بستگی دارد لذا سن افراد روی این موضوع تاثیرگذار نیست اما در هر صورت ماندگاری بهترین برندهای بوتاکس معمولا بیشتر از 6 ماه نیست البته ممکن است سبک زندگی و یا ساختار پوستی برخی افراد بر میزان ماندگاری بوتاکس دخیل باشد و آنرا به سه ماه کاهش دهد.

ماندگاری تزریق بوتاکس در سنین مختلف

جمع بندی:

در حال حاضر تزریق بوتاکس یکی از کم دردسرترین و آسانترین راهکارها جهت جوانی و شادابی صورت است و با تزریق بوتاکس دیگر چین و چروک ها ناراحت کننده نخواهند بود.

سوالات متداول:

1- آیا افراد زیر 18 سال می توانند تزریق بوتاکس انجام دهند؟
تزریق بوتاکس زیر سن 18 سالگی به هیچ عنوان توصیه نمی شود مگر در صورت صلاح دید پزشک متخصص.
2- ماندگاری تزریق بوتاکس چقدر است؟
ماندگاری بهترین برندهای بوتاکس معمولا 6 ماه هستند اما در برندهای معمولی بیشتر از 3 ماه بوتاکس ماندگاری ندارد.
3- نتایج تزریق بوتاکس بعد از 30 سالگی چگونه است؟
از بین رفتن چروک های ریز- رفع خطوط اطراف چشم و ابروها- به تاخیر انداختن روند پیری پوست.

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 0 میانگین: 0
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.