جوانسازی پوست با کِرِم بهتر است یا لیزر؟

کدام روش جوانسازی برای پوستمان بهتر است؟

اگر شما هم جز آن دسته از افردی هستید که قصد دارید پوستتان را بازسازی و جوانسازی کنید احتمالا این سوال را از خود پرسیده اید که کدام روش درمانی برای پوستتان بهتر و موثرتر است؟ امروزه انواع روش های مختلف جوانسازی پوست از لیزر و تزریق مزوژل گرفته تا استفاده از انواع و اقسام کرم های جوانساز و کلاژن ساز پوست برای بهبود شرایط پوست صورت وجود دارد. شاید به دلیل همین تنوع راهکارهای درمانی است که بسیاری از افراد برای انتخاب بهترین و مناسب ترین روش جوانسازی پوست دچار تردید می شوند. در این مطلب قصد داریم به مقایسه دو مورد از پرطرفدارترین روش های جوانسازی بپردازیم و به این سوال پاسخ دهیم که کرم های جوانساز برای پوست موثرتر هستند یا لیزر جوانساز فوتونا؟ در ادامه همراه ما باشید.

لیفت با نخ- طبیعی

در جوانسازی چه اتفاقی برای پوستمان می افتد؟

شاید بهتر است قبل از پرداختن به سایر موضوعات، دردرجه اول این موضوع را بررسی کنیم که چرا پوستمان پیر می شود و هنگام جوانسازی چه اتفاقی برای پوستمان رخ می دهد؟

با بالاتر رفتن سن کم کم علائم پیری درون پوستمان مشخص می شود. کلاژن سازی درون پوستمان کاهش پیدا می کند و سایر عوامل نظیر نور آفتاب، آلودگی هوا، تغذیه ناسالم و … به پیر شدن سریعتر پوستمان کمک می کنند. کم کم چین و چروک ها، افتادگی پوست، خطوط دور چشم ظاهر می شود و پوستمان مانند قبل خاصیت کشسانی مناسبی ندارد. در این مرحله زنگ خطر شروع پیری پوست به صدا در می آید و به دنبال راه چاره ای مناسب برای بهبود شرایط پوستمان هستیم. زمانی که قصد داریم پوستمان را جوانسازی کنیم در واقع می خواهیم چین و چروک ها را از روی پوستمان از بین ببریم، از افتادگی پوستمان جلوگیری و به افزایش کیفیت پوست کمک کنیم تا از شادابی و زیبایی آن مجددا لذت ببریم.

میکرونیدلینگ-جوانی

یکی از کارهای مهمی که به واسطه ی جوانسازی قصد داریم برای پوستمان انجام دهیم تحریک کلاژن سازی درون پوست است. در واقع هر چه کلاژن سازی درون پوستمان بیشتر اتفاق بیفتد، پوستمان دیرتر دچار چین و چروک شده و از قوام و کشسانی مناسبی برخوردار است. بسیاری ترجیح می دهند با انواع کرم های کلاژن ساز، پوستشان را وادار به کلاژن سازی کنند و برخی استفاده از روش هایی نظیر لیزر فوتونا را ترجیح می دهند. اما کدام یک از این دو روش موثرتر است؟

کلاژن چیست؟ چرا برای پوستمان مهم است؟

کرم جوانساز یا لیزر جوانساز؟ مساله این است!

بسیاری از افراد تصور می کنند خطوط و چین و چروک های پوستی در سطحی ترین لایه ی پوست اتفاق می افتد در حالی که چنین برداشتی صحیح نیست. در واقع خطوط پوستی در لایه ی دوم پوست که عمقی تر است رخ می دهد. به عبارتی در جوانسازی لایه ی میانی یا درم پوست از اهمیت ویژه ای برخوردارد است اما علت چیست؟ پوست ما از سه قسمت تشکیل شده که شامل اپیدرم، درم و هیپودرم است. سطحی ترین لایه ی پوست اپیدرم است. در واقع ما لایه ی اپیدرم پوست را میبینیم. که از سلول های مرده و شاخی پوست تشکیل شده و مرتبا در حال تشکیل پوست جدید است. درم لایه ی میانی پوست است و هیپودرم عمقی ترین لایه ی پوست که پوست را به بافت های ماهیچه ای متصل می کند.

کرم جوانساز- کلاژن ساز

کلاژن سازی در درم (لایه ی میانی) اتفاق می افتد!

نرمی، طراوت و شادابی پوست ما به میزان قابل توجه به لایه ی میانی پوست (درم) وابسته است. در واقع کارخانه ی ساخت رشته های کلاژن و الاستین که پوستی صاف، یکدست و منعظف را به ما هدیه می کند در این لایه از پوست قرار دارد. از طرفی خطوط، چین و چروک های صورت و … در این لایه از پوست تشکیل شده و کاهش کلاژن و الاستین از جمله عوامل ایجاد کننده آن است. به همین علت در کارهای زیبایی و درمانی لایه دوم و میانی پوست از اهمیت به سزایی برخوردار است.

جوانسازی-کلاژن

کرم های جوانساز تبلیغاتی سود آور و گول زننده!

همانطور که گفتیم چین و چروک های پوستی در لایه ی دوم و نه در سطح پوست اتفاق می افتد. از طرفی کلاژن سازی پوستمان هم در لایه دوم پوست اتفاق می افتد. پس در جوانسازی بایستی بتوانیم لایه ی دوم پوست را تحت تاثیر قرار دهیم. این در حالی است که کرم های جوانساز تنها به بیرونی ترین و سطحی ترین لایه ی پوست دسترسی دارند. حتی قوی ترین کرم های جوانساز پوست هم نمی توانند به لایه ی دوم پوست دسترسی داشته باشند و تنها سطح پوست را تحت تاثیر قرار می دهند. جای تعجب نیست که بسیاری از افراد با وجود استفاده ی مرتب از کرم های جوانساز از چندان موثر نبودن آنان روی پوستشان شکایت دارند. فراموش نکنید در بهترین حالت این کرم ها نقش پیشگیری کننده داشته و تاثیر چندانی روی خطوط و چروک های پوستی ندارند.

کرم های جوانساز پوست چه قدر موثرند؟

پاسخ پزشک متخصص پوست، مو و لیزر را “اینجا” ببینید

با لیزر فوتونا طبیعی جوان شوید

جوانسازی چهار بعدی با لیزر فوتونا، بدون درد و یا نیاز به جراحی است. جوانسازی با لیزر فوتونا جدیدترین و کم عارضه ترین روش جوانسازی در دنیاست که مورد تائید FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) می باشد. جوانسازی چهاربعدی فوتونا یک روش غیرتهاجمی است و کلیه ی لایه های پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. لیزر فوتونا با دو طول موج و در 4 مرحله باعث جوانسازی لایه های عمیق، میانی، سطحی و همین طور ساختار کلی پوست شده و جوانی و شادابی را به پوست شما باز می گرداند.

اثر لیزر جوانساز فوتونا و مزوژل جالپرو

 بهترین و موثرترین درمان های جوانسازی پوست را برای شما فراهم کرده ایم.

سایر راهکارهای جوانسازی کلینیک را “اینجا” ببینید

مراحل جوانسازی چهار بعدی با لیزر فوتونا

چرا به لیزر فوتونا، لیزر چهار بعدی می گویند؟ زیرا در هر جلسه طی چهار مرحله پوستتان را بازسازی می کند. لیزر فوتونا از داخل دهان گرفته تا سطح بیرونی پوست، کلاژن سازی را درون پوستتان تحریک کرده و پوستتان را وادار به جوانسازی می کند. اما این مراحل شامل چیست؟

  • مرحله اول –  گرمادهی داخل دهان
    گرمادهی ملایم از داخل بافت دهان انجام می شود. این فرایند موجب انقباض کلاژن ها و بهبود حالت شل بودن پوست شده و با حجم دهی باعث لیفت و سفت شدن پوست ناحیه خط خنده می گردد.
  • مرحله دوم – جوانسازی
    با تاثیر بر لایه های زیرین پوست باعث بازگرداندن استحکام به بافت پوست می شود. این مرحله معمولا در آقایان به دلیل وجود ریش انجام نمی شود.
  • مرحله سوم – فرم دهی پوست
    با گرمادهی به عمق پوست از روی صورت، حجم دهی و لیفت پوست به منظور تکمیل دو مرحله قبل انجام می شود.
  • مرحله چهارم – لایه برداری سطحی
    لایه برداری سطحی پوست انجام می شود که موجب شفافیت صورت می شود. در مواردی که به تشخیص پزشک نیاز به لایه برداری بیشتری هست، تا چند روز حالت خشکی، التهاب و پوسته ریزی دیده خواهد شد.

قبل و بعد جوانسازی و لیفت صورت

در بهترین کلینیک لیزر و جوانسازی غرب تهران با پزشکانی مجرب مشاوره ی رایگان داشته باشید

برای رزرو مشاوره رایگان کافی است “اینجا” بروید، مشخصات خود را وارد و منتظر تماس ما باشید.

شاید این مطالب هم برای شما مفید باشند

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 1 میانگین: 4
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.