تفاوت جوش فعال، جوش سرسفید و جوش سر سیاه

جوش یک بیماری است که غدد چربی پوست را درگیر می نماید. منافذ کوچک روی پوست شما در زیر پوست با غدد چربی در ارتباط می باشد. این غدد یک ماده روغنی به نام سبوم تولید می نمایند. منافذ از طریق کانال هایی به نام فولیکول با غدد در ارتباط هستند.

درمان جای جوش

جوش صورت

چرا هنوز جوش میزنم؟ دلایل شوک کننده ایجاد جوش در بزرگسالان

داخل فولیک ها این ماده روغنی سلول های مرده پوست راه به سطح پوست انتقال می دهند یک موی نازک معمولاً از طریق فولیکول در سطح خارجی پوست رشد می نماید. هنگامی که فولیکول یک غده پوستی مسدود می گردد یک جوش رشد می نماید. اغلب جوش بر روی صورت، گردن، کمر، سینه و شانه ها دیده می شوند . جوش یک مشکل جدی تهدید کننده حیات نیست اما می تواند منجر به ایجاد اسکار گردد.

جوش های غیر التهابی

جوش سرسفید

در این جوش منافذ پوستی به طور کامل بسته شده است. چربی پوست به همراه باکتری ها و سلول های مرده به صورت یک برآمدگی سفید رنگ درون این منفذ به دام می ‌‌افتند که به این برآمدگی جوش سر سفید می گویند. جوش های سر سفید اغلب کوچک هستند و زیر پوست باقی میمانند.

جوش سرسفید

جوش سرسیاه

در این جوش منافذ پوستی به طور کامل بسته نشده اند بلکه فقط بعضی از آنها مسدود شده اند. چربی پوست به همراه باکتری ها و سلول های مرده درون این مافذ به دام می افتند و اما چون این منافذ باز هستند به علت ترکیب با اکسیژن موجود در هوا و بازتاب نامنظم نور از فولیکول مو این جوش ها به رنگ سیاه در می آیند. جوش های سرسیاه اغلب واضح بوده و روی سطح پوست وجود دارند.

جوش سرسیاه

جوش های التهابی

پاپول (Papule)

نوع دیگری از جوش ‌ها هستند که به صورت برآمدگی ‌های قرمز یا صورتی کوچک روی پوست دیده می ‌شوند. که ممکن است موجب تورم نیز شوند. کندن یا فشردن این نوع آکنه می تواند سبب تشدید تورم شود و منجر به زخم شود. تعداد زیادی از پاپول ها میتواند نشان دهنده آکنه متوسط تا شدید باشد.

جوش چرکی


پوستول (Postule)

پاسچول ‌ها شدیدترین نوع جوش پوستی است که به وضوح قابل مشاهده بر سطح پوست هستند. پایه آنها قرمز بوده و یک مرکز سفید یا زرد رنگ دارد که به ‌طور آشکاری ملتهب است. گرچه ممکن است به نظر رسد که پاسچول‌ ها حاوی باکتری هستند اما آنها صرفا در نتیجه واکنش شیمیایی درون سبوم (غده ی چربی) به وجود می ‌آیند که باعث تحریک پوست می ‌شود. از کندن یا فشار دادن این نوع جوش خودداری کنید. کندن این جوش ها می تواند باعث ایجاد زخم یا لکه های تیره روی پوست شود.

جوش پوسچول

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 14 میانگین: 3.7
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.