ورم لب بعد از تزریق ژل لب طبیعی است؟

لب یکی از قسمت های اصلی صورت است که بر زیبایی چهره تاثیره زیادی دارد. با بالاتر رفتن سن، حجم لب نیز کم می شود و از طرفی برجستگی و ارتفاع لب نیز به مرور زمان کاهش می یابد. بنابراین ترزیق ژل لب طبیعی یکی از روش هایی زیبایی است که می توان حجم لب را با استفاده از آن افزایش داد. در برخی از موارد که افراد این روش زیبایی را به کار می برند با این سوال مواجه می شوند که ورم لب بعد از ترزیق ژل لب طبیعی است؟
ترزیق ژل لب طبیعی نقش قابل توجهی درزیبایی و حجم دادن لب ها دارد. با استفاده از این روش زیبایی می توان لب تحتانی را حجیم تر از لب فوقانی کرد. ترزیق ژل لب طبیعی نیز به عنوان یک روش زیبایی همانند سایر روش های زیبایی و درمانی دارای مزایا و ویژگی های مثبتی که دارد با یک سری عوارض طبیعی و کوتاه مدت نیز همراه است. ورم لب بعد از ترزیق ژل یک فرآیند کاملا طبیعی است که برای افراد اتفاق می افتد. با ما در ادامه همراه شوید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

بعد از ترزیق ژل لب طبیعی چه تغییرات ظاهری در چهره ایجاد می شود؟

پوست صورت نسبت به سایر قسمت های بدن حساس تر است بنابراین به محض وارد شدن سوزن جهت ترزیق ژل سریع پوست صورت قرمز می شود و ورم خواهد کرد. بنابراین در پاسخ به اینکه آیا ورم لب بعد از ترزیق ژل لب طبیعی است؟ باید بیان کنیم که ورم در لب ها یک امر کاملا طبیعی است و جای هیچ نگرانی نیست. البته میزان تورم لب در همه افراد به یک اندازه نیست و ممکن است کم و زیاد داشته باشد.
در زمان ترزیق ژل لب با انجام سوزن های مکرر در نواحی مختلف زیر پوشت لب، خراش هایی روی پوست ایجاد می شود که در اثر آسیب هایی به رگ های خونی وارد شده است. با وجود این خراش ها بر رروی لب،بدن در برابر این عوامل واکنش نشان می دهد و تغییراتی در محل ترزیق ژل بر روی لب ایجاد می شود که در ادامه بیان خواهیم کرد.

ورم لب بعد از تزریق ژل لب طبیعی

  • قرمز شدن
    بعد از تریق ژل لب طبیعی،پوست و همچنین رگ های خونی دچار خراش هایی می شوند که بر اثر این آسیب ها سطح پوست قرمز خواهد شد که البته جای هیچ نگرانی نیست و کمتر از 24 ساعت قرمزی پوست برطرف خواهد شد.
  • کبود شدن لب
    مقدار کبودی پوست لب بعد از ترزیق ژل با توجه به حساسیت پوست افراد متفاوت است. اما علت این کبودی چیست؟در زمان ترزیق ژل، فشاری زیادی برای نگه داشتن لب برای انجام ترزیق ژل اعمال می شود که بعد از آن لب دچار کبودی خواهد شد.
    البته پزشک به افراد توصیه می کند که قبل از ترزیق ژل از مصرف آسپرین و سیگار خودداری کنند که کبودی بر لب زیاد ایجاد نشود. البته کبودی لب نیز بعد از یک هفته التیام می یابد.
  • ورم لب
    شاید این سوال اکثر افراد در زمان ترزیق ژل باشد که آیا ورم لب بعد از تزریق ژل لب طبیعی است؟ بله ورم ترزیق ژل لب امری کاملا طبیعی است و مدتی بعد از ترزیق التیام پیدا می کند.بعد از ترزیق ژل به دلیل اینکه سوزن ترزیق ژل بر چند ناحیه از پوست لب وارد می شود کبودی بر روی لب ظاهر می شود که بعد از عمل نیز کبودی برطرف خواهد شد.
  • نامتقارن بودن لب ها
    نامتقارن بودن لب ها نیز یکی از تغییرات ظاهری دیگر است که بر روی لب ها بعد از ترزیق ژل ایجاد می شود. لب ها متورم می شود و شکل نامتقارن به خود می گیرند.
    البته به جزء موارد گفته شده نیز ممکن است در ناحیه لب بعد از ترزیق ژل، عفونت و زخم های پوستی ایجاد شود.

بعد از تزریق ژل ورم چند روز طول می کشد؟

ورم لب در افراد بعد از ترزیق ژل بعد از یک هفته خوب خواهد شد البته در برخی از افراد باتوجه به حساسیت و شرایط پوستی که دارند ممکن است ورم طی دو هفته به طور کامل خوب شود.

از چه روش هایی می توان ورم لب را از بین برد؟

به طور طبیعی بعد از ترزیق ژل، لب ورم خواهد کرد که جای هیچ نگرانی نیست بلکه می توان با بکار بردن روش های درمانی زیر، ورم لب را از بین برد. این روش ها عبارت اند از:

از چه روش هایی می توان ورم لب را از بین برد؟

استفاده از کمپرس یخ بعد از ترزیق ژل لب طبیعی

بهتر است در زمان ترزیق ژل، کمپرس یخ در اختیار داشته باشید و به محض اینکه ترزیق ژل را انجام دادید سریع کمپرس یخ را روی ورم قرار دهید و به مدت ده دقیقه به همین شکل کمپرس را به طور ثابت بر روی ورم نگه دارید.کمپرس یخ موجب از بین رفتن ورم لب می شود.

مصرف قرص و داروی تجویز شده توسط پزشک

پزشک برای تسکین درد و خوب شدن ورم برای شما قرص دیفن هیدارمین تجویز می کند. دیفن هیدارمین ترکیبی از آنتی هیستامین است که تا حد زیادی می تواند ورم لب را کنترل کند. اما بهتر است این دارو در زمان استراحت کردن و آن هم با دستور پزشک مصرف شود.

درست خوابیدن بعد از تزریق ژل لب طبیعی

درست خوابیدن نیز در کاهش ورم لب نقش بسزایی دارد. با توجه به این امر باید طوری بخوابید که صورتتان رو به بالا باشد و هیچ فشاری بر روی آن ایجاد نشود در نتیجه ورم لب بدین شکل کاهش می یابد.

درست خوابیدن بعد از تزریق ژل لب طبیعی

قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و محیط گرم بعد از تزریق ژل لب طبیعی

بهتر است تا یک هفته به سونا و جکوزی نروید و سعی کنید با آب گرم دوش نگیرید. محیط گرم برای ورم لب خوب نیست و بهتر است در مجاورت نور مساقیم خورشید نیز قرار نگیرید.

عدم ماساژ دادن و دستکاری صورت بعد از تزریق ژل لب طبیعی

به احتمال زیاد بعد از ترزیق ژل، در ناحیه لب احساس سوزش و خراش کردید و بهتر است صبر کنید و به مدت سه روز لب های خود را ماساژ ندهید و تا 72 ساعت از هر گونه خارش و دستکاری ناحیه لب جدا پرهیز کنید.

سخن پایانی

همان طور که بیان کردیم حجم لب ها با افزایش سن رفته رفته کمتر می شود که می توان با استفاده از ترزیق ژل، این مشکل را حل کرد و لب ها را حجیم تر کرد. آیا ورم لب بعد از ترزیق ژل لب طبیعی است؟ موضوعی است که ما در این مقاله به آن پرداختیم. امیدواریم اطلاعات بیان شده در این مقاله برای شما مفید واقع شود.

سوالات متداول

  1. هزینه تزریق ژل لب چقدر است؟
    هزینه ترزیق ژل لب به میزان فیلر موجود در ترزیق و برند ژل بستگی دارد.
  2. ماندگاری ژل لب به چه مدت است؟
    ماندگاری ترزیق ژل لب بالا بوده و شما با یک بار ترزیق ژل لب می توانید به مدت 6 الی 9 ماه دارای لب های برجسته و زیبا باشید.
  3. مهمترین عوارض لب بعد از ترزیق ژل که بعد از چند روز برطرف می شوند کدام است؟
    التهاب و کبودی، درد و ورم که البته بعد از چند روز بعد از ترزیق ژل برطرف می شود.

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 0 میانگین: 0
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.