همه چیز درباره روش های درمان جای جوش

پوست زیبا و شاداب یکی از عوامل بسیار مهم افزایش اعتماد بنفس می باشد، با داشتن پوست شفاف و جذاب، می توانید روحیه بسیار بهتری هم داشته باشید. یکی از مشکلات پوستی که تقریبا همه افراد کم و بیش با آن درگیر می شوند جوش و آکنه است. درمان جای جوش روی صورت یکی از چالش هایی است که با آن رو به رو می شوید. اگر قصد دارید از صفر تا صد اطلاعات جامعی درباره روش های درمان جای جوش به دست آورید این مقاله مخصوص شماست.

جوش و آکنه چیست؟

جوش یا آکنه یکی از مشکلات پوستی است که بسیاری از افراد را در همه سنین درگیر می کند. این بیماری زمانی رخ می دهد که فولیکول های مو با چربی و سلول های مرده پوست مسدود شده و منجر به ایجاد برجستگی های کوچک و قرمز روی پوست می شود. تولید بیش از حد چربی توسط غدد چربی و تجمع سلول های مرده پوست محیطی را برای رشد باکتری ها ایجاد می کند که بیشتر منجر به التهاب می شود.

آکنه معمولا روی صورت، گردن، سینه، پشت کمر و شانه ها ظاهر می شود. شدت آکنه بسته به تعداد جوش ها، اندازه و میزان ملتهب آنها می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد. در برخی موارد، آکنه در صورت عدم درمان می تواند منجر به زخم شود. به طور کلی، در حالی که آکنه می تواند گاهی اوقات خسته کننده و حتی دردناک باشد، یک بیماری قابل درمان است که با مراقبت و درمان مناسب می توانید به درمان جای جوش بپردازید.

روش های درمان جای جوش

انواع جای جوش و آکنه

جوش‌ها و آکنه‌ها می‌توانند شکل‌های متفاوتی داشته باشند، اما همگی ناشی از یک فرآیند اصلی هستند: مسدود شدن فولیکول‌های مو با چربی و سلول‌های مرده پوست. در ادامه به چند نوع جوش و آکنه اشاره می کنیم تا بتوانید اطلاعات مناسبی را به دست آورید.

  • جوش های سر سفید: برآمدگی های کوچک و برجسته ای هستند که به رنگ سفید یا زرد هستند. آنها زمانی تشکیل می شوند که چربی، باکتری و سلول های مرده پوست منافذ را مسدود کنند.
  • جوش های سر سیاه: شبیه جوش های سرسفید هستند، اما به دلیل اکسید شدن ملانین در پوست، ظاهری تیره دارند. آنها همچنین به دلیل مسدود شدن منافذ ایجاد می شوند.
  • جوش پاپول: برآمدگی های کوچک و قرمز رنگی هستند که در لمس حساس هستند. آنها زمانی رخ می دهند که دیواره های فولیکول های مو به دلیل التهاب از بین می روند.
  •  پوسچول: اینها شبیه پاپول هستند، اما حاوی چرک هستند. آنها اغلب “زیت” نامیده می شوند و می توانند دردناک باشند.
  • ندول ها: برجستگی های بزرگ، جامد و دردناک زیر سطح پوست هستند. آنها زمانی رخ می دهند که فولیکول های مو ملتهب و عفونی می شوند.
  •  کیست ها: توده های عمیق، دردناک و پر از چرک هستند که می توانند باعث ایجاد اسکار شوند. آنها شدیدترین شکل آکنه هستند.

روش های درمان جای جوش

با توجه به گستردگی مشکلات جوش، راه های درمانی مختلفی وجود دارد که با توجه به شرایط پوستی افراد، بهترین روش برای درمان اتخاذ می شود، در ادامه روش های درمان جای جوش را بررسی می کنیم تا بتوانید با مشورت متخصص بهترین روش درمانی را انتخاب کنید.

نقش میکرونیدلینگ در درمان جای جوش

میکرونیدلینگ که شامل استفاده از دستگاهی با چندین سوزن ریز برای سوراخ کردن پوست در عمق بسیار کم است. درمان با میکرونیدلینگ در درجه اول برای جوانسازی پوست و درمان مشکلاتی مانند اسکار آکنه، خطوط ریز و چین و چروک استفاده می شود.

میکرونیدلینگ در درمان جای جوش

 

سابسیژن، یکی از روش های درمان جای جوش

یکی دیگر از روش های درمانی سابسیژن است که مانند یک لایه بردار مکانیکی عمل کرده و باعث از بین بردن جای جوش می شود، در نتیجه بعد از این روش، شما احساس جذابیت و شفافیت بالایی خواهید کرد. با این روش منافذ باز پوست و جوش های سر سیاه به تدریج تسکین پیدا می کند.

درمان جای جوش و فرورفتگی با پلاسما جت

فناوری پلاسما یک گزینه درمانی امیدوارکننده برای بیماری های مختلف پوستی از جمله جای جوش و فرورفتگی است. دستگاه پلاسما از گاز یونیزه شده برای تولید یک پرتو پلاسمای پر انرژی استفاده می کند که می تواند برای درمان ناحیه آسیب دیده استفاده شود. در درمان جای جوش، از پلاسما می توان برای ضد عفونی کردن محل جوش استفاده کرد و با کاهش التهاب و تسریع ترمیم بافت، بهبودی را بهبود بخشید. پرتو پلاسما همچنین می‌تواند به اعماق پوست نفوذ کند تا باکتری‌هایی که ممکن است باعث ایجاد جوش شوند را از بین ببرد. برای فرورفتگی یا جای زخم در پوست، از فناوری پلاسما جت می توان برای تحریک تولید کلاژن استفاده کرد که به حجیم شدن پوست و پر کردن فرورفتگی کمک می کند. این درمان می تواند به ویژه برای فرورفتگی های کوچک و کم عمق موثر باشد.

درمان جای جوش با لیزر فوتونا

یکی از دستگاه های لیزر قدرتمند که در زمینه درمان جای جوش استفاده می شود، لیزر فوتونا است که در کلینیک دلتا لیزر از آن می شود. این دستگاه لیزر دارای دو طول موج مختلف است که باعث از بین بردن رزاسه و جوش های فعال است. تعداد جلسات لیزر با توجه به شرایط پوستی مشخص می شود.

درمان جوش و جای جوش با لیزر فوتونا- درمان جوش و جای جوش

بهترین روش درمان جای جوش کدام است؟

همه روش های درمانی جای جوش، برای درمان مناسب جواب می دهد ولی با توجه به شرایط و مشکلات پوستی باید بهترین روش برای درمان انتخاب شود. شما می توانید برای مشاوره رایگان برای انتخاب بهترین روش های درمانی جای جوش با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. آیا داروهای طبیعی برای درمان آکنه موثر هستند؟
    برخی از داروهای طبیعی، مانند روغن درخت چای و عصاره چای سبز، ممکن است اثرات مفیدی برای درمان آکنه داشته باشند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که همه داروهای طبیعی موثر نیستند و برخی حتی ممکن است علائم آکنه را بدتر کنند.
  2. چه مدت طول می کشد تا درمان های آکنه عمل کنند؟
    مدت زمانی که طول می کشد تا درمان های آکنه به نتیجه برسد می تواند بسته به فرد و نوع درمان مورد استفاده متفاوت باشد.
  3. آیا استرس می تواند باعث آکنه شود؟
    استرس می تواند در ایجاد آکنه در برخی افراد نقش داشته باشد. به این دلیل است که استرس می تواند التهاب را در بدن افزایش دهد و تولید هورمون های خاصی را تحریک کند که می تواند منجر به بروز آکنه شود.

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 0 میانگین: 0
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.