عوارض لیزر موهای زائد

عوارض جانبی لیزر موهای زائد که در صورت عدم رعایت اصول ممکن است اتفاق بیافتد :

1. سوختگی با لیزر

اساس کار لیزر بالا بردن حرارت داخل فولیکول موهای زائد است. انرژی لیزر توسط رنگدانه های داخل مو جذب می شود و در صورتی که فرد سبزه باشد یا سولار و یا آفتاب گرفته باشد میزان رنگدانه ها در سطح پوست بیشتر بوده و احتمال جذب انرژی لیزر علاوه بر ریشه مو توسط رنگدانه های سطح پوست بیشتر و احتمال سوختگی بالاتر می رود. بنابراین انتخاب یک مرکز مناسب که دستگاه های پیشرفته داشته باشد و بتواند پوست های تیره را پوشش دهد و اپراتورهای آن زیر نظر پزشکان تخصصی کار کنند بسیار مهم است.

لیزر موهای زائد انواع مختلفی دارد: ( لیزر الکساندایت – لیزر دایود – لیزر اندیاگ ) که هر کدام طول موج و میزان نفوذ مشخصی دارند که توسط رنگدانه های داخل ریشه مو جذب شده و جذب بقیه پوست نمی شوند.

در کلینیک دلتا از لیزر مدیو استار استفاده می شود که در حقیقت جدیدترین روش از بین بردن موهای زائد است که با ارسال دو طول موج همزمان علاوه بر از بین بردن موهای زائد باعث اختلال در تغذیه پیاز مو نیز می شود و باعث کاهش دائمی موهای زائد خواهد شد.

2. تبخال

از دیگر عوارض لیزر موهای زائد در افرادی که سابقه تبخال دارند و صورت خود را لیزر میکنند، می باشد. هر چند احتمال زدن تبخال بسیار کم است اما در صورتی که پشت لب و صورت خود را لیزر میکنید و مرتب دچار تبخال میشوید، به پزشک اطلاع دهید تا شما را راهنمایی کند.

 

3- آسیب به چشم

هنگام لیزر شخص می باید از عینک مخصوص استفاده کند. برخورد لیزر با ناحیه چشم بسیار خطرناک و آسیب جدی به چشم خواهد رساند. این خطر در دستگاههای نان کانتکت ( دستگاههایی که با فاصله شات می زنند) بیشتر از دستگاههای کانتکت یا تماسی می باشد.

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 5 میانگین: 5
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.