علت رشد مجدد مو بعد از لیزر

علت اصلی برگشت موهای زائد بعد از لیزر چیست؟

گاها از برخی افراد شنیده اید که موهای زائدی که آنها با لیزر از بین برده اند، مجددرشد می کنند. از همین رو برای این افراد علت رشد مجدد مو بعد از لیزر بسیار مهم می باشد. بنابراین در این مقاله قصد داریم که به طور کامل در مورد علت رشد مجدد مو بعد از لیزر به گفتگو بپردازیم. همانطور که در دیگر مقاله ها بیان کردیم، دانستیم که رفع موهای زائد به عوامل زیادی بستگی دارد، که از جمله می توان به سن، رنگ و ضخامت مو نیز اشاره کنیم. هم چنین تعداد جلسات آن مهم بسیار اهمیت دارد.

علت رشد مجدد مو بعد از لیزر چیست؟

از آنجایی که رشد مجدد مو بعد از لیزر برای بیشتر افراد ناراحت کننده می باشد، از همین رو تمامی این افراد به دنبال علت رشد مجدد مو بعد از لیزر می باشند.

وجود اختلالات هورمونی در رشد مجدد مو بعد از لیزر

به عنوان یکی از مهم ترین علت رشد مجدد مو بعد از لیزر می توان به وجود اختلالات هورمونی اشاره کرد. معمولا برگشت موهای زائد بعد از لیزر به ندرت رخ می دهد. بنابراین اگر احساس کردید که موهای زائد شما در حال رشد می باشد، حتما اختلال هورمونی در بدن شما وجود دارد. بنابراین بیان کنیم که اختلال در هورمون ها سبب ضخیم و زیاد شدن موهای زائد می شود.

بیماری هایپرتریکوز پارادوکسی

یکی از بیماری هایی که باعث برگشت موهای زائد بدن شود بیماری هایپرتریکوز می باشد. البته علاوه بر این بیماری میزان قدرت لیزر هم بسیار اهمیت دارد.

کیست تخمدان

از دیگر علل رشد مجدد مو بعد از لیزر وجود کیست تخمدان میباشد. سندرم تخمدان  (Ovarian syndrome) معمولا از بین هر پنج خانم یک نفر را به این سندرم مبتلا می کند. خانم های که این نوع کیست را دارند مبتلا به مسائلی چون رشد مجدد موهای زائد بعد از لیزر می شوند. بنابراین نیاز است برای درمان کیست تخمدان به پزشک زنان مراجعه کنید.

رشد مجدد مو بعد از لیزر
رشد مو سپس از لیزر

آیا موهای زائد صورت پس از لیزر مجدد رشد می کند؟

گرچه نمی توان گفت لیزر صورت به صورت دائم می باشد. اما میتوان گفت که لیزر رشد موهای زائد صورت را به مدت طولانی متوقف می کند. در برخی افراد حتی دیده شده که پس از انجام لیزر بر روی موهای زائد صورت بیشتر از یک سال رشد موهای صورتشان متوقف گردیده است.

پرهیز از کندن موهای زائد

برخی افراد عادت دارند که موهای زائد بدن خود را بکندند و باید بگوییم که این کار سبب رشد سریعتر موهای زائد نیز می شود. از همین رو از کندن موها پرهیز کنند.

مرطوب نگه داشتن پوست خود

سعی کنید با استفاده از مواد نرم کننده طی هفته هایی که تحت درمان می باشید پوست خود را مرطوب نگه دارید. زیرا لازم است بدانید که هرچه پوست شما خشک تر باشد سبب تحریک موهای زائد نیز می شود.

چگونه می توان از رشد موهای زائد بعد از لیزر جلوگیری کرد؟

طی جلسات درمانی که برای لیزر موهای زائد به مرکز لیزر مراجعه میکنید  حدود 90 درصد از از موهای زائد از بین میرود اما همانطور که در موارد بالا ذکر کردیم باید در نظر داشته باشید ممکن است یک سری عوامل موجب رشد مجدد موهای زائد لیزر شده شوند.

رشد مجدد مو بعد از لیزر
لطافت پوست بعد از لیزر
  • اجتناب از تراشیدن مو
  • تسکین پوست تحریک شده با کرم یا لوسیون های سرد
  • سعی کنید در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید
  • مرطوب نگه داشتن پوست

نتیجه گیری

با توجه به نکاتی که بیان شد، پی بردیم که عوامل زیادی برروی رشد مجد موهای زائو لیزر شده تاثیر دارند. از جمله این موارد می توان به اختلالات هورمونی، تراشیدن موهاو  کیست تخمدان اشاره کرد.

سوالات متداول

  1. چه عواملی سبب بروز مجدد موهای زائد بعد از لیزر می شود؟
    از مهم ترین عوامل آن می توان به اختلالات هورمونی، کیست تخمدان و … اشاره کرد.
  2. چه راه های برای جلوگیری رشد مجدد مو بعد از لیزر وجود دارد؟
    برای جلوگیری از بروز مجدد مو باید از کندن و تراشیدن آن جلوگیری کرده و پوست خود را مرطوب نگه دارید.
  3. چگونه می توان اختلالات هورمونی را درمان کرد؟
    از آنجایی که اختلالات هورمونی به چندین گروه تقسیم میشود می توان برای درمان سندروم تخمدان به پزشک زنان و برای کم کاری یا پرکاری تیروئید به پزشک غدد مراجعه کرد.
این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 0 میانگین: 0
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.