تفاوت لیزرهای اسکلپیون و کندلا

لیزر یک فناوری است که از تابش نوری با خواص خاص بهره می‌برد تا در مختلف حوزه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. این نورها معمولاً توسط یک ماده فعال تولید می‌شوند و سپس از طریق تقویت، به شدت تقویت می‌شوند و در نهایت از طریق یک معمولاً زبر برای تولید یک شعاع نوری بسیار تمرکز شده استفاده می‌شوند.

لیزرها در مراکز پزشکی برای جراحی‌های دقیق، در ارتباطات بی‌سیم برای انتقال داده‌ها، در صنایع برای برش و حکاکی دقیق مواد، در دستگاه‌های خواندن سی‌دی و دی‌وی‌دی و حتی در علوم نظامی برای سنسورها و تراشه‌های نظامی استفاده می‌شوند. فواید اصلی لیزر شامل دقت بالا، قابلیت کنترل بالا، سرعت بالا، و قابلیت استفاده در محیط‌های مختلف و متنوع است. از طرف دیگر، استفاده از لیزر ممکن است با چالش‌هایی مانند خطر ایجاد آسیب برای چشم‌ها در صورت استفاده نادرست همراه باشد.

تفاوت لیزرهای اسکلپیون و کندلا سرعت و دقت

مقایسه ی سرعت کار دو دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا (جنتل مکس پرو) و اسکلپیون بر روی بیمار در دو سطح قدرتی کاملا متفاوت:

دستگاه اسکلپیون با قدرت 21 ژول بر سانتی متر مربع و دستگاه کندلا با قدرت 12 ژول که قاعدتا تفاوت سطح قدرت دو دستگاه – تاثیر گذاری متفاوت بر روی از بین بردن موهای زائد خواهد داشت و همچنین تحمل بالاتر بیمار را می طلبد.

اما با توجه به این که دستگاه اسکلپیون (مدیو استار) یکی از قوی ترین سیستم های کولینگ دنیا را دارا می باشد و همچنین شات بصورت رولی زده می شود – بیمار هیچ گونه احساس ناراحتی ندارد و قطعا نتیجه ی بهتری را دریافت خواهد نمود.

البته لازم به ذکر است که لیزر کندلا نیز همچون لیزر اسکلپیون مدیو استار یکی از بهترین لیزر های موی زائد در سطح دنیا می باشد. کمپانی زایس آلمان یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین تولید کننده های قطعات اپتیک و لیزر در دنیاست که قطعات لیزری و اپتیکی دستگاههای لیزر آمریکائی را نیز تامین می کند و خودش تولید کننده و صاحب برند لیزر اسکلپیون مدیو استار و لیزر مونولیت می باشد که از جمله بهترین دستگاه لیزر موهای زائد بدن در دنیاست.

بهتر است بدانید که جدا از استانداردها و گواهینامه های بین المللی که شرکت های معتبر و صاحب نام دریافت می کنند گاهی حتی مسائل جزئی و بسیار ریز در هنگام کار خودنمائی میکنند و باعث تفاوت کیفیت می شوند.

تفاوت لیزرهای اسکلپیون و کندلا  سرعت و دقت  را در ویدئوی زیر مشاهده کنید:

یکی دیگر از این نکات ریز و مهم : مقطع خروجی لیزر بوده که بسیار مهم است و در فیلم لیزر کندلا و اسکلپیون هم مشاهده می کنید.

دستگاههایی که مقطع دایره ای شکل دارند و امکان شات زدن بصورت رولی را ندارند – دارای چهار ویژگی منفی هستند :

1- احتمال همپوشانی دایره ها و در نتیجه احتمال دو بار شات خوردن یک منطقه و در نتیجه احتمال سوختگی در آن ناحیه بالاتر میرود مگر این که قدرت و یا انرژی هر شات را پائین بیاورند که در آن صورت نتیجه کار ضعیف تر و تعداد جلسات بیشتری برای از بین بردن موهای زائد نیاز خواهد بود.

2- اگر هر شات حتی با فاصله ی بسیار دقیق یعنی کاملا مماس با شات قبلی باشد ( که اصلا امکان ندارد ) باز بعضی از نواحی پوست بصورت کامل لیزر تابیده نمی شود – چون مقطع دایره ای است و قاعدتا رویش مو در آن مناطق ادامه خواهد داشت !

3- سرعت پایین در هنگام کار با دستگاه هایی که مقطع خروجی دایره ای شکل دارند و امکان استفاده بصورت رولی امکان پذیر نیست.

4- هر چه قدر زمان انجام لیزر بالاتر رود طبیعتا امکان خطای انسانی بیشتر می شود ضمن اینکه افزایش سرعت انجام لیزر و در نتیجه کاهش مدت زمان انجام کار لیزر موهای زائد برای مراجعه کننده یک امتیاز مثبت محسوب می شود.

این موارد ظریف و دقیق زمانی مشخص می شود که شما نتیجه عملکرد دستگاهها را با یکدیگر مقایسه نمائید.

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 38 میانگین: 3.6
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.