رفع زگیل, خال و ضایعات پوستی

کرایوتراپی چیست؟

فریز کردن، سرما درمانی یا کرایوتراپی (به انگلیسی: Cryotherapy) به روش درمانی است که در آن بخشی از بدن فرد یا کل بدن او در معرض سرما و کاهش دما قرار می‌گیرد.همچنین کریوتراپی یک درمان درد است که با استفاده از یک روش از درجه حرارت منجمد محلی برای خنثی کردن عصب تحریک شده است.
کرایوتراپی همچنین به عنوان یک روش درمان مناطق لخته شده برخی از سرطانها (کریوآرژیک)، مانند سرطان پروستات و برای درمان پوست های توسط متخصصین پوست، مورد استفاده قرار می گیرد.
موارد کاربرد دستگاه کرایوتراپی در کنترل و درمان بیماری سالک،زگیل، دردهای بعد از عمل جراحی در پرتو درمانی، از بین بردن چربی‌های اضافه بدن و از این دست می باشد.این روش  نسبتاً ارزان و قابل‌اعتماد است.
انجماد عصب را غیرفعال می کند و در نتیجه عصب دردناک تسکین می یابد. کریوتراپی یک روش نسبتا امن و موثر برای درمان تحریک موضعی است بااین‌حال، مهم است که ضایعه پوستی به‌طور دقیق تشخیص داده‌شده باشد.

کرایوتراپی با نیتروژن مایع:

نیتروژن مایع از جمله اصلی ترین مواد مورد نیاز در کرایوتراپی است. این مایع قادر است تا دمای 196c- را ایجاد کند. در کرایوتراپی با استفاده از نیتروژن به عمق ضایعه نفوذ می کند و بسته به نوع ضایعه چند ثانیه سرما را در جوش، زیگیل و … به کار خواهد برد تا موجب از بین  رفتن این اختلال شود.

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 2 میانگین: 4.5
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.