استفاده از ماسک صورت چگونه است؟

 

برای برخی از افراد استفاده از ماسک صورت جنبه لوکس و غیرضروری دارد و اگر هم ماسک بزنند دیر به دیر خواهد بود! استفاده از یک ماسک صورت مناسب و مرتبط با جنس پوست آن قدر مزایا دارد که حتی می تواند به یک روتین هفتگی تبدیل شود. فرقی نمی کند چندسالتان باشد، پوستتان در چه وضعیتی باشد و حتی زن باشید یا مرد! همه افراد بهتر است از ماسکهای مناسب پوستشان استفاده کنند.

ماسکها نه تنها پوستتان را شاداب و تقویت میکنند، بلکه وقتی با مواد و عصاره های معطر طبیعی و روغن های مخصوص ترکیب شده و در مکانی دنج همراه با  نور ملایم و موسیقی آرامش بخش استفاده شوند می توانند تنش ها و استرس های روزانه شما را نیز از بین ببرند. علاوه بر آن مزایایی مثل پاکسازی عمیق صورت، لای روبی سلول های مرده پوست، افزایش درخشندگی ظاهری پوست، تزریق رطوبت و نرمی و کاهش التهابات پوستی از دیگر مزایای ماسکهای صورت هستند.

تاثیر واقعی ماسکهای صورت چقدره؟

صادقانه باید گفت بیشتر ماسکهای صورت تاثیر موقت دارند و نمیتوان با چندبار استفاده از آنها انتظار تغییری بلندمدت و عمیق داشت. اما این دلیل ترک مصرف ماسکها نیست! بهتر است ماسکهایی که با پوست شما بیشتر سازگار است را به صورت متناوب استفاده کنید. اثر بخشی ماسکهای صورت وقتی بیشتر می شود که شما به صورت روزانه از ضد آفتاب هم استفاده کنید.

تابش مستقیم نور آفتاب یکی از مخرب ترین اثرات پوستی را  ایجاد میکند و با سرعت شمارا به سمت چروک و پیری زودرس پوست سوق می دهد. ضمنا مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدانهای مختلف که حاوی موادی ضد پیری پوست هستند  باعث می شود اثر ماسکها را هرچه بیشتر و بهتر حس کنید و پوستتان پاسخدهی بهتری خواهد داشت.

 

ماسک صورت

چند نوع ماسک داریم؟

معمولا در بازار ماسکهای صورت را به دو صورت کرمی یا نقابی میتوانید تهیه کنید. مزیت ماسکهای کرمی این است که آنها را به هر ناحیه از صورت خود که مایل هستید میتوانید بمالید و سپس با آب بشویید بنابراین برخی از نواحی صورت میتوانند عاری از ماسک باشند. فرضا افرادی که پوست چرب دارند می توانند برخی از ماسکهای لایه بردار را در نواحی خاصیی مثل بینی و پیشانی بمالند و ماکسهای آبرسان را روی گونه  و چانه استفاده کنند.

در کنار ماسکهای کرمی ماسکهای نقابی هم وجود دارند که با استفاده از مواد پلیمری یا الیاف لطیف آغشته به مواد مغذی ساخته شده اند و میتوانید آنها را به راحتی روی صورت خود قرارداده و پس از حدود 10 تا 15 دقیقه بردارید. این ماسکها اکثرا بدون نیاز به شستشو هستند و برای همراه داشتن در سفر بهترین گزینه هستند! حتی ماسکهای نقابی هم حالت T شکل و حالت تمام صورت موجود هستند.

ماسک نقابی صورت

چند وقت یکبار چه ماسکی بزنیم؟

پوستهای خشک بیشترین نیاز را به ماسک دارند و بهتر است حداقل هفته ایی دو بار از ماسکهای مخصوص پوست خشک استفاده کنند. ماسکهای حاوی روغنهای مغذی و اسید هیالورونیک که یک ماده شاداب کننده و آبرسان پوست است بهترین گزینه برای پوست خشک هستند.

پوستهای نرمال و معمولی و چرب شاید بیش از یکبار در هفته ماسک نیاز نداشته باشند و از طیف مختلفی از ماسکهای نرمال میتوانند استفاده کنند.

بهترین ماسک برای پوستهای چرب ماسکهایی هستند که با شستن چربی اضافه از روی پوست از براقی بیش از حد پوست بکاهد. این ماسکها باید به پوست کمک کنند مات تر به نظر برسد. یادتان باشد حتی پوستهای چرب هم به ماسک های آبرسان نیاز دارند و بهتر است مواد آبرسان حتما در فرمول ماسک پوست چرب موجود باشد. برخی از ماسکهای پوست چرب مواد لایه بردار و مات کننده دارند.

بهترین ماسک برای پوستهای دارای چروکهای سطحی یا در معرض پیری ماسکهای حاوی ویتامین سی و آنتی اکسیدانهاست. همچنین موادی چون کیوتن میتوانند به جوانسازی پوست شما کمک کنند و در فرمول برخی از ماسکها موجود هستند.

برای پوستهای مستعد جوش و آکنه ماسکهای دارای اسید سالیسیلیک توصیه می شود .

ماسک شکلات صورت

 

در کلینیک دلتا برای پاکسازی پوست از یک روش پاکسازی عمیق و غیرشیمیایی به نام فیساپ استفاده می شود. فیساپ با برداشتن لایه های مرده سطح پوستتان باعث میشود جذب مواد مغذی ماسک ها و کرمها چند برابر شود. میتوانید در ویدیو زیر فیساپ صورت یکی از مراجعین دلتا را تماشا کنید و اگر تمایل به رزرو نوبت فیساپ دارید حتما با ما از طریق روشهای تماسی مثل تلفن های ثابت، واتساپ یا اینستاگرام دلتا تماس بگیرید.

این مطلب چقدر مفید بود؟
تعداد رای: 24 میانگین: 3.8
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.